مهاجرت کاری به هند

مهاجرت کاری به هند

آیا به دنبال مهاجرت کاری به هند هستید ؟   آیا شرایط مهاجرت کاری به هند را می دانید ؟ آیا مدارکی که برای مهاجرت کاری به هند نیاز دارید را می دانید ؟ مهاجرت کاری به هند یکی از راه هایی است که افراد برای ورود به کشور هند از آن استفاده می کنند . افرادی که برای مهاجرت کاری به هند اقدام می کنند , باید جمعیت فوق العاده بالای این کشور و بازار کاری نه چندان مناسب را برای ورود به این کشور مدنظر داشته باشند . ما در این مقاله سعی بر شناساندن  مهاجرت کاری به هند  را داریم . شما می توانید از راه های دیگر مهاجرت نظیر مهاجرت سرمایه گذاری به هند و مهاجرت تحصیلی به هند نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به  مهاجرت کاری به هند را از وکیل مهاجرت به هند جویا شوید .

چنانچه شما خواهان کار در کشور هند هستید , باید تمام تفاوت های ملی و فرهنگی در نظر گرفته شود . جویندگان کار در کشور هند می بایست هند را با تمام مشکلات , تناقضات و چالش های آن بپذیرند . بوروکراسی , فساد , فقدان استانداردهای کسب و کار بین المللی و قوانین نانوشته از مشکلات این کشور است . تفاوت فاحشی در فرهنگ ادارات دولتی و سازمان کسب و کار با سایر کشورها وجود دارد . کار در خارج از کشور برای بسیاری از مردم یک ماجراجویی محسوب می شود . برای این منظور نیاز به یک CV  یا رزومه دقیق دارند . البته برای جستجوی کار در کشور هند مشکلات دیگری نیز وجود دارد که که نا آشنایی با شیوه ها و قوانین مهاجرتی , روش عجیب و غریب کار با نرم افزار , روند انتخاب شغل و فرهنگ مدیریت عجیب از آن جمله هستند . همچنین شما باید از خطر حملات تروریستی بین المللی که می تواند حتی علیه اهداف غیر نظامی از جمله مکان های مورد استفاده خارجیان آگاه باشید .

در هند ۱۶ زبان به عنوان رسمی به رسمیت شناخته شده است . زبان های هندی و انگلیسی زبان های رایج در این کشور هستند . هیچ الزامی به ارسال درخواست به زبان انگلیسی در این کشور نمی باشد , اما درک یک پایه ای از زبان انگلیسی برای زندگی روزمره و اداری و زندگی در خارج از محل کار باید در نظر گرفته شود . بسیاری از وب سایت های کاریابی به زبان انگلیسی هستند . اکثر آن ها مشاغلی که با کمبود نیرو در مناطق شهری رو به رو هستند را معرفی می کنند . با این حال همیشه توصیه به استفاده از منابع بسیاری برای جستجوی کار مختلف برای پیدا کردن موقعیت های شغلی متنوع شده است . سریع ترین راه برای پیدا کردن کار در کشور هند یک رویکرد فرد به فرد است که از طریق توصیه ها و پیشنهادات دوستان , اقوام و همکاران مهیا می شود . البته این نوع از توصیه افراد و پیدا نمودن برای مهاجران بسیار دشوار است , اما آن ها می توانند با پیوستن به یکی از گروه های اجتماعی پس از ورود به کشور در این زمینه اقدام کنند . همچنین افراد می توانند از طریق درخواست برای بخش منابع انسانی و صحبت با مدیر منابع انسانی به جستجوی کار بپردازند .

 

اجازه کار در هند

هر شخصی که خواهان آمدن به هند برای اشتغال است , نیاز به یک گذرنامه معتبر و تکمیل یک فرم درخواست ویزا و امضا آن و همچنین همراه با تشریفات لازم برای مجوز کار دارد . برای کار در هند , شما باید ویزای اشتغال داشته باشید . برای به دست آوردن و پیدا کردن یک کارفرما شما باید برای ارسال دعوت نامه به خدمات کنسولی هند اطلاعات در مورد مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید و همچنین  یک قرارداد با جزئیات حقوق و دستمزد خود و نامه توجیه که چرا این شرکت نیاز به استخدام یک خارجی به جای یک تبعه هندی دارد . چنانچه همسر شما هم مایل به اشتغال در این کشور باشد , باید به صورت مستقل اقدام نماید . همچنین با دریافت ویزای اشتغال در کشور هند شما قادر به باز کردن یک حساب بانکی در این کشور هستید . مصاحبه شغلی اولین تماس مستقیمی است که شما با شرکت خواهید داشت و به شما یک بینش و شمای کلی راجع به کار و یک فرصت دیدار و بازدید با پرسنل و محیط کاری ارائه می دهد . با شما در مصاحبه شغلی بر اساس CV یا رزومه خواهد بود , بنابراین شما باید آمادگی لازم برای دفاع از توانایی ها و قابلیت های خود را داشته باشید .

آن چه در خصوص کار در هند می توان بیان نمود این است که پیشنهاد های کاری هر ساله در کشور هند ارایه می شوند , ولی این پیشنهاد ها محدود به موقعیت های خاص و یا شاید بتوان گفت اتباعی از بعضی کشور ها مانند انگلستان , امریکا  و ….. می باشد . متقاضیان کار در هند با اشتغال به کار تمام وقت و یا ثبت شرکت و سرمایه گذاری مثل بقیه کشور ها با پرداخت مالیات می توانند به اقامت دائم کشور هندوستان دست پیدا کنند ,  ولی آمار بالایی از دریافت اقامت هندوستان از طریق کار در این کشور و یا سایر روش ها وجود ندارد .

در خواست ویزای کاری در کشورهندوستان در پائین ترین آمار ویزاهای درخواستی قرار دارد , در واقع می توان چنین بیان نمود که سرمایه گذاری در هند در صورت داشتن سرمایه شاید بسیار معقول تر از سایر روش ها باشد , چرا که هندوستان در صدر کشورهایی قرار دارد که دارای نیروی کار ارزان است . گذشته از آن , فرهنگ تدافعی در مقابل اتباع ایرانی نیز وجود دارد که  افراد را برای فراهم آوردن شرایط معمولی ملزم به پرداخت هزینه های گزاف می کند .

سیستم مالیاتی در کشور هندوستان بر پایه درصدی از درآمد می باشد . به افرادی که درآمد آن ها ۲۵۰۰۰۰ روپیه می باشد صفر درصد مالیات تعلق پیدا میکند , یعنی در واقع نیازی به این که مالیات پرداخت کنند نمی باشد و افرادی که درآمد آن ها ۵۰۰۰۰۰ روپیه باشد , ملزم به پرداخت ۲۰ درصد از درآمد به عنوان مالیات می باشند و افراد با درآمد ۵۰۰۰۰۰ روپیه باید مالیاتی بالغ بر ۳۰  درصد را پرداخت کنند .

 

در پایان از مطالب گفته شده می توان پی به این نکته برد که مهاجرت کاری به هند یکی از راه های ورود به این کشور می باشد , اما افرادی که قصد مهاجرت کاری به هند را دارند باید به این نکته واقف باشند که نمی توانند از این راه به اقامت دائم کشور هند دست پیدا نمایند . ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی مهاجرت کاری به هند بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت کاری به هند هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به هند کمک بگیرید .

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *