ازدواج در سوئد

ازدواج در سوئد 

مقدمه 

آیا مایل به اخذ اقامت از طریق ازدواج در سوئد هستید ؟ آیا شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج در سوئد را نمی دانید ؟ چگونه از طریق ازدواج در سوئد می توتن اقامت را اخذ کرد ؟ چه مدارکی برای اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج لازم است؟ آیا ازدواج در سوئد راه مناسبی برای شما برای رسیدن به اقامت خواهد بود ؟ ما شما را در این مسیر راهنمایی می کنیم. در این مقاله سعی بر آن است که به بررسی کلی شرایط و ضوابط ازدواج در سوئد بپردازیم تا بتوانیم اطلاعات جامعی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم و در نهایت شما بتوانید در این مسیر بهترین تصمیم را اخذ کنید. برای داشتن اطلاعات بیشتر با دفاتر معتبر حقوقی در این خصوص تماس بگیرید.

w

شرایط ازدواج در سوئد 

ازدواج یکی از راه های اخذ اقامت در سوئد است. هنگامی که شخص با یک تبعه ی سوئدی ازدواج کند می تواند درخواست اقامت دائم کشور سوئد را نماید. بسیاری از افرادی که تمایل دارند ازدواج خود را در خارج از ایران به ثبت برسانند افرادی هستند که به دلایل مختلف یکی از زوجین و یا حتی هر دو آن ها نمی توانند در ایران باشند. همچنین عواملی مانند دین و مذهب هر یک از زوجین در اسناد ازدواج  موثر نمی باشد. کشور سوئد برای افرادی که قصد ازدواج با افراد غیر ایرانی را دارند انتخاب مناسبی در خصوص ازدواج دو شخص ایرانی با یکدیگر و یا ازدواج یک شخص ایرانی و یک شخص غیر ایرانی با یکدیگر است. زوجین به محض انعقاد عقد  سند ازدواج بین المللی دریافت می کنند و این امکان را دارد که تابعیت سوئد را از طریق ازدواج با شخص مقابل خود که تابعیت سوئد را دارد ، دریافت کند. زوجینی که قصد ازدواج را دارند باید طبق قوانین بین المللی هر دو به سن هجده سال رسیده باشند و حتما ازدواجشان به صورت رسمی در استانداری محل به طور رسمی به ثبت برسد.  از مزایای کشور سوئد که می تواند مقصد مناسبی برای انتخاب زوجین باشد هزینه های مناسب زندگی و امنیت بالای سوئد را می توان نام برد. لازم به ذکر است که اگر دونفر باهمدیگر به صورت صوری ازدواج کنند به این منظور که اقامت کشور سوئد را دریافت نمایند ، حتی اگر شخص متقاضی تابعیت سوئد را اخذ کرده باشد می تواند به طور قانونی تابعیت را ازاو پس بگیرد.  پس نتیجه می گیریم که ازدواج به صورت صوری منجر به اخذ اقامتو در نهایت تابعیت کشور سوئد نخواهد شد. به طور کلی قوانین هر کشور در خصوص ازدواج کاملا متفاوت از قوانین دیگر کشورهاست. برای مثال در ایران اگر زن خارجی با مردی که تابعیت ایران رادارد ازدواج کند ، تابعیت از مرد به زن تحمیل می شود و زن هم ایرانی محسوب می گردد. اما در قوانین سایر کشورها ازدواج زن ایرانی با مردی که تابعیت کشور دیگری را دارد منجر به اخذ اقامت آن کشور نخواهد شد.

 

قوانین کشور  سوئد برای ازدواج:

زوجینی که قصد ازدواج و اخذ تابعیت کشور سوئد را دارند باید دارای یکسری شرایط باشند از جمله اینکه زوج باید منبع درآمد کافی داشته باشد تا بتواند شرایط خوب و ایده آلی را برای همسرش فراهم نماید. همچنین داشتن خانه ای که استاندارد باشد از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشت. یکسری مدارک برای هر شخص متقاضی ازدواج در سوئد لازم است که از آن می توان به داشتن گواهی تجرد که مورد تایید کشور مبدا باشد و مدارک معتبر دال بر فسخ نکاح برای افرادی که در سابق با یکدیگر ازدواج کرده اند و یا نسخه ی معتبر از حکم نهایی طلاق ، برای افرادی که طلاق گرفته اند لازم می باشد. در خصوص افرادی که همسر آن ها فوت شده است نیز گواهی معتبر از فوت همسر ضروری می باشد.  شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به سایت های معتبر حقوقی نیز مراجعه فرمایید.

https://malekpour.ir/%d8%a7%d8%ae%d8%b0-%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%b3%d9%88%d8%a6%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac/

 

https://malekpour.ir/%ef%81%b6%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d9%88%d8%a6%d8%af/

 

https://malekpour.ir/%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d9%88%d8%a6%d8%af/

 

هزینه های زندگی در سوئد :

هزینه های زندگی یک امر کاملا نسبی است و از هر شخصی به شخص دیگر متغیر است. به طور میانگین برای هر ماه زندگی در کشور سوئد هزینه ی زندگی هشتصد تا هزار دلار می باشد که بسته به نوع زندگی شخص می تواند کمتر و یا بیشتر نیز شود.

 

مصاحبه در زمان سفارت :

شخص متقاضی ازدواج در سوئد در زمان مصاحبه ی سفارت باید به سوالاتی پاسخ دهد . برای نمونه می توان به چند مورد اشاره کرد. شخص متقاضی ازدواج باید خلاصه ای از زندگی خود را از ابتدای تولد و دوران تحصیل و بعد از آن وضعیت شغل و سطح درآمد را بیان کند. اگر شخص متقاضی ازدواج در سوئد اگر قبلا ازدواج کرده باشد باید حتما این موضوع را مطرح کند. شخص متقاضی باید ازنظر تمکن مالی در وضعیت خوبی باشد و خانه ای را برای محل اقامت خود و همسرش نشان دهد. همچنین باید اطلاعاتی را در خصوص زمان آشنایی با شخص مقابل که تبعه ی سوئد است را ذکر کند. و اگر فیلم و عکس و یا چت خصوصی داشته اند را باید ارائه دهد و کلیه ی این مدارک باید تنظیم گردد. پس ازطی شدن کلیه ی این مراحل در سفارت به مدت دو سال برای شخص ویزا صادر می شود که یکسری مزایا دارد که به شخص متقاضی اجازه ی کار و اقامت در سوئد داده می شود و شخص متقاضی که این ویزا را دریافت کرده است می تواند به کشورهای عضو شنگن رفت و آمد داشته باشد. اگر شخص متقاضی بعد از ازدواج برای کشور سوئد فرد قابل و مفیدی بوده باشد امکان تبدیل این نوع از ویزا با رعایت شرایط قانونی به اقامت دائم وجود دارد. که در این حالت کلیه ی شرایط زندگی شخص متقاضی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. که اگر محکومیت کیفری نداشته باشد می تواند از این راه برای تبدیل اقامت خود استفاده کند.

 

 

لازم به ذکر است شخص متقاضی ازدواج در سوئد موظف به تکمیل پرسشنامه ی مربوط به ازدواج می باشد. از جمله سوالاتی که از شخص هنگام مصاحبه پرسیده می شود این است که آیا قبلا ازواج کرده است یا خیر . و اینکه به چه صورت رابطه ی خود را با با شخص مقابل حفظ می کند . با چه زبانی با یکدیگر صحبت می کنند و هزینه های زندگی و مسکن آن ها چقدر است. اگر پاسخ سفارت نسبت به شخص متقاضی ازدواج منفی باشد ، می تواند بعد از اتخاذ تصمیم در این خصوص درخواست تجدید نظر کند و اداره ی مربوط به امور مهاجرت موظف به پیگیری مجدد می باشد. درخواست تجدید نظر باید در قالب یک نامه و موضوعی که مورد اعتراض قرار گرفته است باشد.

 

نتیجه گیری :

در مجموع با توجه به صحبت های گفته شده کشور سوئد از نظر امنیت بالای اجتماعی و هزینه های مناسب و معقول زندگی می تواند گزینه ی مناسبی برای مهاجرین که قصد ازدواج دارند ، باشد. همچنین کشور سوئد عضو شنگن است و شخص می تواند به راحتی به کشورهای عضو شنگن رفت و آمد کند. امید است توانسته باشیم در این مقاله اطلاعات لازم را در خصوص شرایط ازدواج در سوئد در اختیار شما گذاشته باشیم. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسات معتبر حقوقی در تماس باشید.

 

منابع :

http://www.swedenabroad.com

http://www.migrationsverket.

https://en.wikipedia.org

https://www.lavaplace.com

http://www.eloperite.com

https://se.usembassy.gov

 

تنظیم کننده : پریسا حاجی زاده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *