بورسیه تحصیلی در پرتغال

بورسیه تحصیلی در پرتغال

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال چگونه است؟ آیا در مورد اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال سوالی دارید؟ راههای اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال به چه صورت می باشد؟ آیا اطلاعاتی در مورد بورسیه تحصیلی در پرتغال دارید؟

اگر به دنبال مهاجرت به پرتغال هستید بهتر است بدانید که مهاجرت تحصیلی به پرتغال می تواند یکی از بهترین راههای مهاجرت برای افراد باشد همچنین فرد متقاضی تحصیل در پرتغال می تواند بورسیه تحصیلی در پرتغال را اخذ نماید که با توجه به اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال می توان هزینه تحصیل را پرداخت نمود و همچنین اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال می تواند هزینه های زندگی را تا حدودی تحت پوشش خود قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال می پردازیم و همچنین به سوالات متعدد شما در مورد بورسیه تحصیلی در پرتغال پاسخ داده خواهد شد.

اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال

بهتر است بدانید که اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال می تواند یک فرصت بسیار مناسب برای افرادی که قصد تحصیل در پرتغال را دارند باشد چون با اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال فرد متقاضی می تواند هزینه های تحصیل و همچنین تا حدودی هزینه های زندگی خود را نیز پرداخت نماید. تحصیل در پرتغال مزایای بسیاری برای فرد متقاضی تحصیل در پرتغال دارد و دلیل آن این است که فرد متقاضی می تواند در هر مقطعی تحصیل نماید.

همه ساله افراد بسیاری قصد تحصیل در پرتغال را دارند که می توانند از تمامی امکانات مانند خوابگاه، وعده های غذایی، امکانات تفریحی و . . . . استفاده نمایند همچنین با اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال به راحتی می توانند به تحصیل در پرتغال بپردازند و تحصیلات خود را ادامه دهند.

انواع بورسیه تحصیلی در پرتغال

۱: بورس استانی                                           ۲: بورس دانشگاهی ( بورسی که استاد به دانشجو می دهد)

۱: بورس دانشگاهی

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید می توانید از طریق مهاجرت مهاجرت تحصیلی به پرتغال اقدام نمایید همچنین امکان این را دارید که بورسیه تحصیلی در پرتغال را اخذ نمایید. برای اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال باید شرایطی را دارا باشید تا بتوانید بورسیه تحصیلی در پرتغال را اخذ نمایید که یکی از بورس های تحصیلی که می توانید اخذ کنید بورس دانشگاهی می باشد که این بورس توسط استاد به دانشجو تعلق می گیرد. اگر متقاضی اخذ بورس دانشگاهی می باشید باید روزمه دانشگاهی قوی و همچنین معدل بالایی را داشته باشید تا بتوانید بورس تحصیلی را اخذ نمایید.  اگر متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال هستید بهتر است بدانید که اخذ بورسیه تحصیلی بیشتر در مقاطع فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر است.

در اینجا بهتر است این نکته را یاد آور شویم که برای اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال باید رزومه قوی و نمرات بالایی داشته باشید تا بتوانید درخواست اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال را نمایید اما در صورتی که دارای شرایط مناسب برای اخذ بورسیه نباشید یعنی نمرات دانشگاهی شما در سطح قابل قبولی نباشد با توجه به یک سری شرایط خاص و در مقطع فوق لیسانس و دکترا امکان دریافت بورس تحصیلی را خواهید داشت شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال و در صورتی که نمرات بالایی نداشته باشید بدین صورت است که فرد متقاضی باید ۱ یا ۲ ترم را در دانشگاههای پرتغال بگذرانند و سپس می توانند از بورس تحصیلی پرتغال استفاده نمایند.

۲: بورس استانی

در اینجا بهتر است بدانید که بورس استانی بورسی می باشد که فرد متقاضی تحصیل در پرتغال می تواند این بورس را دریافت نماید. برای اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال باید نمرات تحصیلی بالایی را دارا باشید تا بتوانید برای بورس تحصیلی پرتغال اقدام نمایید اما بورس استانی بورسی می باشد توسط دولت پرتغال به افراد متقاضی داده خواهد شد که این بورس علاوه بر هزینه های تحصیل هزینه های زندگی فرد دانشجو را نیز تا حدودی پرداخت می نماید.

بورسیه تحصیلی در پرتغال متفاوت می باشد همچنین هزینه و مقدار بورس تحصیلی در پرتغال متفاوت است اما این هزینه در اکثر رشته ها حدود ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو در سال می باشد که افراد می توانند با اخذ این بورسیه هزینه های تحصیل خود را نیز پرداخت نمایند همچنین می توانند تا حدودی هزینه های زندگی خود را نیز پوشش دهند که در این صورت به مبلغ کمی برای زندگی احتیاج پیدا خواهید کرد.

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال

۱: فرم ثبت نام دانشگاه در پرتغال

۲: ارائه فرم کمک هزینه های تحصیلی در پرتغال

۳: فرم پذیرش از یکی از دانشگاههای پرتغال

۴: پاسپورت فرد متقاضی تحصیل در پرتغال در صورتی که مدت اعتبار آن کمتر از ۶ ماه نباشد.

۵: دو قطعه عکس از فرد متقاضی تحصیل در پرتغال

۶: گواهی سلامت فرد متقاضی

۷: نامه تمکن مالی فرد متقاضی تحصیل در پرتغال

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

۱: پاسپورت فرد متقاضی تحصیل در پرتغال که مدت اعتبار پاسپورت بیشتر از ۶ ماه باشد.

۲: بیمه نامه سلامت فرد متقاضی تحصیل در پرتغال

۳: ترجمه مدارک تحصیلی فرد متقاضی تحصیل در پرتغال

۴: دو قطعه عکس از فرد متقاضی تحصیل در پرتغال

۵: نامه تمکن مالی فرد متقاضی

۶: ارائه رزومه فرد متقاضی تحصیل در پرتغال

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال

برای اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال فرد متقاضی باید شرایطی را دارا باشد تا بتواند بورسیه تحصیلی در پرتغال را اخذ نماید. از جمله شرایطی که فرد متقاضی باید دارا باشد عبارتند از: داشتن سن مناسب برای فرد متقاضی، دارا بودن معدل بالای تحصیلی، داشتن مدرک زبان انگلیسی و دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر.

در آخر بهتر است بدانید که اگر متقاضی مهاجرت تحصیلی به پرتغال هستید این امکان را دارید که  بورسیه تحصیلی در پرتغال را اخذ نمایید و از این طریق هزینه های تحصیل خود را پرداخت نمایید همچنین با اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال می توانید هزینه های زندگی خود را نیز تا حدودی تامین نمایید و با خیالی آسوده تر به تحصیل خود در پرتغال بپردازید. همچنین اگر متقاضی اخذ اقامت و تابعیت پرتغال هستید می توانید با مهاجرت تحصیلی به پرتغال شرایط اخذ اقامت و تابعیت پرتغال را فراهم نمایید همچنین برای مهاجرت به پرتغال راههای متفاوتی وجود دارد که افراد می توانند اقدام نمایید مانند مهاجرت تحصیلی به پرتغال، مهاجرت کاری به پرتغال؛ سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال که افراد می توانند از طریق یکی از این راهها به اقامت و تابعیت پرتغال دست یابند.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به موسسه MIE اطلاعات کاملی در مورد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال را بدست آورید همچنین می توانید از وکیل مهاجرت به پرتغال استفاده نمایید و اطلاعات دقیقی را در مورد اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال کسب نمایید.

 

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *