هزینه های زندگی در سوئیس

هزینه های زندگی در سوئیس

هزینه های زندگی در سوئیس شرایط زندگی در سوئیساقامت در سوئیس  

زندگی در سوئیس و شرایط اخذ اقامت در سوئیس با علم به این موضوع که هزینه های زندگی در سوئیس میتواند بالا باشد، به موضوع حساسی بدل گشته که هر متقاضی مهاجرت به اروپادر حال حاضر به اخذ اطلاعات مکفی در باب شرایط و هزینه های زندگی در سوئیس میپردازد.زندگی در سوئیس بسیار لذت بخش بوده و کافیست شما یک بار یک سفر توریستی به کشور سوئیس انجام دهید. هزینه های زندگی در سوئیس و البته این روز ها هزینه های زندگی دانشجویی در سوئیس  با اطلاعاتی که  در سایت ها وجود دارد کمی متفاوت است، دقت فرمایید حتما اطلاعات کامل از مراجع معتبر داشته باشید و بعد جهت زندگی در سوئیس اقدامات را انجام دهید.

پیش از اینکه در مورد هزینه ها و مخارج زندگی در کشور سوئیس سخن به میان آوریم جا دارد که اندکی در مورد موقعیت جغرافیایی و دیگر فاکتورهای خاص این کشور صحبت کنیم. کشور سوئیس در غرب اروپا قرار دارد و از شمال با آلمان، از جنوب با ایتالیا، از شرق با اتریش و از غرب با فرانسه مرز مشترک دارد. تقریبا هفت میلیون و پانصد هزار نفر در کشور سوئیس زندگی می کنند و این کشور بیش از چهل و یک هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. از شهرهای مهم آن میتوان به زوریخ و ژنو اشاره کرد که البته پایتخت سیاسی سوئیس شهر برن می باشد. مردم این کشور به چهار زبان فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و  رومن صحبت می کنند که هریک از آنها در محدوده مشخص به رسمیت شناخته می­شود؛ به عنوان مثال در غرب سوئیس که با فرانسه هم مرز است بویژه در شهر لوگزامبورگ زبان اکثریت مردم و همچنین زبان رسمی فرانسوی است. در زمینه سیاسی می­توان به سابقه طولانی این کشور در بی­طرفی در مناسبات جهانی و عدم ورود به جنگ با دیگر کشورها اشاره کرد. سوئیس محل استقرار تعداد قابل توجهی از سازمان­های بین المللی مانند سازمان تجارت جهانی و صلیب سرخ می­باشد. سال­هاست که از سوئیس به عنوان امن ترین کشور دنیا یاد می­شود. صنعت بانکداری و صنعت بیمه و تالارهای بورس این کشور در جذب و نگهداری سرمایه ثروتمندان سراسر دنیا شهرت جهانی دارند. سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی در این کشور بسیار بالا و ستودنی است به گونه ای که زندگی در این کشور آرزوی جمع کثیری از مردم دنیاست؛ اما با توجه به قوانین این کشور پذیرش مهاجر در بسیاری از موارد اگر نگوییم محال امری بسیار دشوار است. نا گفته پیداست که برای زندگی در کشوری با این سطح رفاه و امکانات به درآمد فراوانی نیاز است. در آمد سالانه هر شهروند سوئیسی چیزی در حدود چهل هزار فرانک سوئیس است. با توجه به روند رو به رشد و ارزش بالای فرانک سوئیس که هم اکنون تقریبا هم قیمت دلار آمریکاست، دور از انتظار نیست که کشور سوئیس رتبه اول اقتصاد اروپا و رتبه دوم اقتصاد جهان را داراست. البته پیش از این در سال ۲۰۱۰ کشور سوئیس عنوان بهترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده بود. جالب اینجاست که این کشور جزو اتحادیه اروپا نیست و با وجود بی بهره بودن از عواید شکل گیری این اتحادیه به تنهایی یکه تاز عرصه اقتصادی در اروپاست.

هزینه های زندگی در سوئیس، پایین نیست، و شرایط زندگی در سوئیس بسیار عالی، بنابر این وقتی شما به کشور سوئیس سفر میکنید در شرایطی قرار میگیرید که فقط به دنبال راهی جهت اخذ اقامت آن کشور خواهید بود.

برای توضیح و تفسیر هزینه های زندگی در سوئیس بهتر است از مسکن شروع کنیم. اجاره بها برای سوئیت یک نفره نقلی ماهیانه حدود ۷۵۰ فرانک و اجاره بهای آپارتمان یک خوابه ۴۰-۵۰ متری در حدود ۱۳۰۰ فرانک می باشد که البته خانه با وسایل کامل یا به اصطلاح مبله معمولا حدود ۱۰۰-۱۵۰ فرانک گران تر است. به این مبالغ ماهیانه بطور میانگین ۱۰۰ فرانک هم بابت پرداخت قبوض اضافه کنید. البته با صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب و انرژی میتوان تا حد زیادی هزینه های جانبی مسکن را کاهش داد. همانطور که میدانید عمده نیازهای ضروری پس از مسکن یعنی خوراک و پوشاک رکن اصلی مخارج ماهانه را تشکیل میدهند. این دو عنوان هزینه کاملا به سبک و سیاق زندگی فرد بستگی دارد. به عنوان مثال با کمتر غذا خوردن در رستوران ها و آشپزی کردن برای خود میتوانید هزینه های بخش خوراک را تا حد زیادی کاهش دهید. البته ایرانیان بنا به ذائقه خاص خود و استفاده از موادی چون گوشت حلال باید هزینه بیشتری نسبت به سایر افراد بپردازند. با این وجود مبلغ ۲۰۰ فرانک برای گذران نیاز خوراک یک ماه یک دانشجو کفایت می کند. در زمینه پوشاک نیز با توجه به کیفیت کالاهای موجود در بازار کشور سوئیس و همچنین تناسب تنوع قیمت ها با درآمدهای مختلف میتوان با هزینه مشابه و یا کمتر از هزینه ماهانه خوراک، گذران امور کرد. یکی دیگر از مخارج اصلی حق بیمه ماهیانه بوده که برای دانشجو ماهانه ۸۰ فرانک و به ازای هر همراه مبلغی در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ فرانک است. هزینه حمل و نقل عمومی نیز چیزی در حدود ۵۰ فرانک در ماه تخمین زده میشود. با توجه به آنچه تا اینجا گفته شد هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در کشور سوئیس بطور متوسط ۱۵۰۰ فرانک است.

جهت مهاجرت به اروپا ، اگر در مرحله ی تصمیم گیری میباشید، توصیه میکنیم به غیر زندگی در سوییس به شرایط زندگی در کشور اتریش، آلمان، هلند و دانمارک هم نگاهی پژوهشگرانه داشته باشید. مخصوصا هزینه های زندگی در سوییس با هزینه های زندگی در سایر کشور  های مذکور قبل مقایسه نیست.

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    هارون می گوید:

    اولتر ازهمه سلام واحترامات تقدیم شما؟برادر مهترم ویا خواهرعزیز خواستم بپرسم که وضیت مهاجران افغان در کشور سویس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *