کار در ژاپن

 

کار در ژاپن

آیا از قوانین کار در کشور ژاپن اطلاعاتی دارید؟ آیا قصد یافتن کار در کشوری پیشرفته و صنعتی را دارید؟ آیا از شرایط اخذ ویزای کاری در کشور ژاپن اطلاعاتی دارید؟

آیا از شرایط اشتغال از کشور ژاپن اطلاعات مکفی دارید؟ آیا در مورد میزان درامد در کشور ژاپن خبر دارید؟آیا از مدارک مورد نیاز برای ورود کاری به ژاپن آگاهی دارید؟

همانطور که می دانید کشور ژاپن کشوری صنعتی و بسیار پیشرفته است و مورد توجه بسیاری از خارجیان که در جستجوی کار می باشند قرار گرفته است.

 

 

ژاپن کشوریست که در آسیای شرقی قرار گرفته است و یکی از قوی ترین قطب های اقتصادی جهان به شمار می اید. ژاپن کشوری با حکومت پادشاهیست که همسایگان ان کره جنوبی ، کره شمالی ، روسیه  و چین میباشند. پایتخت کشور ژاپن توکیوست .ژاپن در جنگ جهانی دوم بسیاری از متصرفات خود را از دست داد.کشور ژاپن به عنوان سومین قدرت اقتصادی در دنیا بعد از آمریکا و چین شناخته شده است.

 

تعداد افراد خارجی که قصد یافتن شغل و کار کردن در کشورهای دیگر را دارند در حال افزایش است ژاپن نیز جزو آن دسته از کشورهایست که به دلیل اقتصاد قوی و بازار صنعتی و قدرتمندی که داراست مورد توجه بسیاری از افراد می باشد.

در کنار فرصت های شغلی ، همسایگان کشور ژاپن مانند چین ، که از نظر اقتصادی در حال رشد هستند فرصت های شغلی زیادی برای کارکنان خارجی در دهه ی اخیر ایجاد کرده اند.

فرصت های شغلی که در ژاپن برای خارجی ها بازگشوده شده است.

۱٫مهندسین

کمپانی های ژاپنی زیادی شامل صنایع تولیدی سنگین الکترونیکی اغلب جهت استخدام مهندسین خارجی اقدام می کنند.

  1. تکنولوژی اطلاعات

۳٫بانک های سرمایه گذاری

بانک های سرمایه داری خارجی تمایل به استخدام کارکنان خارجی دارند.بانک های سرمایه داری فقط بانکدارها را استخدام نمیکنندبلکه کارکنان آی تی را نیز استخدام میکنند.

 

یکی از طرقی که فرد خارجی می تواند حق کار در کشور ژاپن را داشته باشد نیاز به داشتن دعوت نامه ی کاری یا جاب آفر می باشد.

فرد متقاضی با داشتن دعوت نامه ی معتبر از کمپانی یا شرکتی میتواند به سفارت کشور ژاپن مراجعه کرده و درخواست ویزا داده و بعد از موافقت با درخواست وی به کشور ژاپن ورود یافته و مشغول به کار شود.

یکی دیگر از راه های ورود به کشور ژاپن از طریق تحصیلی می باشد.

البته نکته ی مهم در مورد کسانی که به صورت تحصیلی به کشور ژاپن وارد می شوند این است که فرد دانشجو فقط ساعات محدود و مشخصی میتواند مشغول به کار شود.

دانشجوی مقطع کارشناسی تا ۱۰ ساعت در هفته می تواند مشغول به کار شود و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد تا ۲۰ ساعت در هفته می تواند کار کند.

اگر این اشخاص بعد از اتمام تحصیل بتوانند نظر کارفرمایی را به خود جلب کنند و دعوت نامه ی کاری از شرکت یا کارفرمایی داشته باشند می توانند تایپ ویزای خود را تغییر دهند و درخواست ویزای کاری داده.

ساعات کاری در ژاپن

متوسط ساعات کار در کشور ژاپن حدودا ۴۰ ساعت در هفته در بین ۵ روز اما کارمندان و کارگران تمایل به ساعات کار بیشتری دارند.

میانگین زمان تعطیلی ۱۸ روز و نصفی در هر سال بعلاوه ی ۱۵ روز تعطیلات رسمی عمومی می باشد.

میزان مالیاتی که کارگر بایستی پرداخت کند بسته به مدت زمان حضور و مدت زمان زندگی در کشور ژاپن دارد و نرخ مالیات از ۵% تا ۴۵% متفاوت  و بسته به سطح درامد فرد دارد.

درخواست برای یافتن شغل درژاپن

 

متقاضی بایستی مطمئن باشد که ویزای مورد قبول برای کار کردن در کشور ژاپن را دارد.و بایستی قبل از ورود به کشور ژاپن از وجود شغلی امن در کشور ژاپن مطمئن باشد.آگهی های زیادی توسط فرم های آنلاین و وب سایت های مشاغل در دسترس هستند.

متقاضی همچنین می تواند بصورت مستقیم با کمپانی هایی که فرصت شغلی دارند ارتباط برقرار کنند.

 

سی وی برای درخواست کاری در ژاپن

یک سی وی در ژاپن به ریرکیشو معروف می باشد. و شامل ۲ تا ۳ صفحه می باشد و شامل محتوایی یکسان با سی وی در انگلستان می باشد .متقاضی بایستی خلاصه ای از تحصیلات و جزئیات پلن های شغلی آینده ی خود را اماده کند.

نکته ی بسیار مهم در سی وی اضافه کردن توانایی زلان ژاپنی در فرم اپلیکیشن می باشد.

مصاحبه های کاری تقریبا رسمی و فرمال هستند و شامل ۳ تا ۴ مصاحبه ی حضوری می باشد

وب سایت های مشاغل در ژاپن

Daijob1.

Gaijinpot2.

Jepanese  jobs3.

Jobs in japan4.

Tokyo connection5.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار در ژاپن

 

۱٫پیشنهاد کاری یا دعوت نامه ی کاری از شرکت یا کمپانی یا کارفرما از کشور ژاپن

۲٫مدارک تحصیلی شخص متقاضی

۳٫داشتن سابقه ی کار مرتبط با رشته ی تحصیلی

۴٫مدرک زبان

۵٫قراردادی ما بین متقاضی و کارفرما

۶٫گذرنامه ی معتبر

 

 

در پایان مقاله در خصوص کار در کشور ژاپن باید به این نکته اشاره نمود که بهترین راه برای ورود به کشور ژاپن داشتن دعوت نامه ی معتبر کاری از شرکت یا کمپانی می باشد. و در صورت نداشتن این دعوت نامه اگر شخصی مشغول به تحصیل در این کشور باشد میتواند ضمن تحصیل به صورت پارت تایم به صورت قانونی کار کرده و در صورت تایید کارفرمایی برای تغییر ویزای خود از تایپ تحصیلی به کاری اقدام کرده و اقامت خود را با پرداخت مالیات سالیانه تمدید کرده.برای اطلاعات بیشتر می توانید با موسسات همکار حقوقی تماس حاصل نموده تا از مشاوره ی وکلای مجرب بهره مند گشته و بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

نویسنده؛ گلناز باقری

 

 

 

 

 

 

 

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86

 

https://targetjobs.co.uk/careers-advice/working-abroad/346208-working-in-japan

 

http://www.japan-talk.com/jt/new/14-jobs-in-Japan-for-foreigners

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *