خرید ملک در پرتغال

خرید ملک در پرتغال

خرید ملک در پرتغال از جمله موضوعاتی است که بسیاری از افراد به دنبال کسب اطلاعات در این خصوص هستند؛ به دلیل درخواست های مکرر از جانب هموطنان عزیر جهت اطلاع از قواعد و قوانین خرید ملک در پرتغال مطالب حاضر توسط وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل جهت آشنایی با مقررات مربوط به خرید ملک در پرتغال نگاشته شده است، خرید ملک در پرتغال قواعد و مقررات ویژه ای داشته و با رعایت این قواعد می توان نسبت به کسب تابعیت و اقامت این کشور اقدام نمود. باید توجه داشت که خرید ملک در پرتغال تحت برنامه های سرمایه گذاری قرار می گیرد. خرید ملک در پرتغال بر خلاف سایر کشورهای اتحادیه اروپا و یا استرالیا و یا کشور های آسیایی می تواند تحت عنوان برنامه های سرمایه گذاری قرار گرفته و متقاضی موفق به اخذ ویزای طلایی شده و می تواند تنها با خرید ملک در پرتغال و بدون اقامت طولانی مدت در این کشور موفق به کسب اقامت و تابعیت شود. چنانچه با مطالعه ی مطالب حاضر سعی در کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در خصوص خرید ملک در پرتغال داشتید می توانید با وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل در ارتباط باشید.

مقدمات خرید ملک در پرتغال

کشور پرتغال از جمله کشورهایی است که حدود سه چهارم از مردم آن مالک حداقل یک ملک هستند و این امر هم چنان طی سال های اخیر ثابت مانده است. همچنین هیچ گونه محدودیتی برای خرید ملک از جانب افرادی با تابعیت کشور های خارجی وجود ندارد و افراد خارج از اتحادیه اروپا می توانند با خرید ملک که می بایست شرایط خاصی داشته باشد نسبت به کسب اقامت پنج ساله ی این کشور اقدام نمایند. از جمله شرایطی که می بایست متقاضی خرید ملک در پرتغال رعایت نموده و در نظر گیرد میزان ارزش ملک می باشد که این ارزش باید حداقل ۵۰۰۰۰۰ هزار یورو باشد. چنانچه فردی موفق به خرید چنین ملکی گردد ویزایی تحت عنوان ویزای طلایی golden visa اخذ می نماید و با دریافت این ویزا اجازه ی اقامت پنج ساله به متقاضی اعطا می گردد. جهت خرید ملک در پرتغال متقاضی نیازمند یک شماره شخصی و کد مالی و مالیاتی Numero fiscal de contribuinte می باشد و متقاضی برای دریافت این شماره ها می بایست به ادارات مالیات محلی که ملک خریداری شده در آن وجود دارد مراجعه نماید. البته باید در نظر داشت که در صورت افتتاح حساب بانکی در کشور پرتغال این شماره های شناسایی به متقاضی اعطا می گردد.

نحوه ی یافتن ملک مناسب در پرتغال

یکی از ساده ترین راه ها برای یافتن ملک مناسب با شرایط متقاضی ارتباط با عاملین املاک و مستغلات در این کشور می باشد، این مشاورین و متخصصین از طرف دولت آموزش دیده و متقاضیان را راهنمایی می نمایند. البته عاملینی هم هستند که به صورت خصوصی مشغول به کار هستند اما یافتن این افراد تا حدودی سخت و پیچیده است. افرادی که به صورت دولتی برای مشاوره تعیین شده اند دارای یک شماره مجوز هستند Associacao de Mediadores Imobiliarios این افراد دست مزدشان بر اساس کمیسیون می باشد و این هزینه را می بایست قبل از خرید ملک به مشاورین پرداخت نمایید.

از سال ۲۰۱۲ متقاضیان ویزای طلایی پرتغال به حد بسیار بالایی رسید به طوری که تا سال ۲۰۱۶ دولت پرتغال به حدود ۳۲۴۷ متقاضی ویزای طلایی پرتغال را اعطا نمود و حدود ۳۹۵۰ ویزا برای اقامت خانوادگی صادر نمود.

برخی از الزاماتی که برای ویزای طلایی پرتغال وجود دارد عبارت است از این که متقاضی می بایست حداقل هفت روز در سال اول در پرتغال زندگی نماید و حداقل ۱۴ روز در سال های بعدی در این کشور اقامت داشته باشد.

دریافت وام مسکن برای خرید ملک در پرتغال

دریافت وام برای خرید مسکن در پرتغال امکان پذیر بوده و میزان بهره ی این وام ها نیز محدود و کم می باشد و از اول ژانویه سال ۲۰۱۶ حدود ۱٫۲ درصد می باشد و نسبت به سال ۲۰۱۲ که نرخ بهره ۲٫۷۲ بود به شدت کاهش یافته و شرایط بهبود قابل توجهی داشته است. برای دریافت وام مسکن این امر وجود دارد که متقاضی مبلغی به عنوان سپرده در حساب بانکی خود داشته باشد و میزان این سپرده بستگی مستقیمی به شرایط فردی هر شخص بستگی دارد، اما به طور کلی می بایست حدود ۲۰ درصد از میزان وام دریافتی به عنوان سپرده در حساب شخص باشد. مهلت باز پرداخت وام های دریافتی از ۱۰ تا ۳۰ سال بوده و به هر حال و تحت هر شرایطی وام دریافتی می بایست تا قبل از ۸۰ سالگی وام گیرنده تصفیه و باز پرداخت گردد.

مزایا و معایب خرید ملک در پرتغال

یکی از سایت های معتبر در پرتغال اقدام به انتشار یک نظر سنجی از افراد برای خرید ملک در پرتغال نمود که در این گزارش از جمله مزایایی که برای خرید ملک در پرتغال از جانب افراد ذکر شده بود این بود که خرید ملک در پرتغال یک سرمایه گذاری بلند مدت و تقریباً بدون ریسک شناخته شده است و این که می توان با سرمایه گذاری در خرید ملک یا تعمیر و بازسازی املاک در این کشور موفق به کسب اقامت و تابعیت شد برای بسیاری از افراد دارای جذابیت و مورد توجه بوده است، این امر زمانی بیشتر پر رنگ و چشم گیر می شود که اطلاع داشته باشید اکثر کشورهای اتحادیه اروپا تنها با خرید ملک به متقاضی اقامت و تابعیت اعطا نمی نمایند و این امر مختص کشور پرتغال می باشد. البته از جمله معایب خرید ملک در پرتغال سیستم پیچیده و بوروکراسی خسته کننده ی اداری این کشور می باشد، همچنین میزان مالیات های بالا و هزینه های قانونی می تواند به عنوان عوامل دشوار و معایب در نظر گرفته شود. از دیگر معایب خرید ملک در پرتغال عدم شفافیت قیمت ها و گاهی بی اعتمادی به مشاورین املاک می باشد که نحوه ی مقایسه ی قیمت ها را با مشکل مواجه می سازد.

نتیجه گیری

در مطالب حاضر تلاش شد در خصوص خرید ملک در پرتغال اطلاعاتی مختصر و کلی ارائه گردد، همان گونه که مطالعه فرمودید خرید ملک در پرتغال می تواند منجر به کسب اقامت و تابعیت در این کشور گردد، البته ملک مورد نظر می بایست شرایط و موارد خاصی داشته و تحت قوانین سرمایه گذاری قرار گیرد. خرید ملک در پرتغال مزایای بسیاری دارد که جهت تکمیل اطلاعات و طرح پرسش در این خصوص می توانید با وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل در ارتباط باشید.

نگارنده: رویا خدایاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *