آشنایی با هلند

هلند یکی از کشورهای اروپای غربی است که به کشور آسیاب‌های بادی، دوچرخه، پنیر و گل لاله مشهور است. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند است.این کشور با کشورهای آلمان و بلژیک همسایه است.هلند کشور هنرمندان هم هست. بسیاری از هنرمندان مشهور جهان از رامبراند گرفته تا ون‌گوگ، نقاشان معروف، در این کشور زندگی می‌کردند.

تقریبا ۲۰ درصد از مساحت هلند را آب تشکیل می‌دهد. در عین حال پایین بودن ارتفاع مناطق خشکی آن نسبت به سطح دریا باعث شده هلندی‌ها سدهای زیادی احداث کنند.با وجود اینکه آمستردام پایتخت رسمی کشور هلند است برای تمرکززدایی، بسیاری از وزارتخانه‌های این کشور در شهر لاهه یا اطراف آن مستقر شده‌اند. حکومت هلند پادشاهی مشروطه ‌است که در آن شاه یا ملکه به عنوان رئیس حکومت، نقش چندانی در سیاست ندارد. دو مجلس نمایندگان در این کشور وجود دارد و نخست وزیری که حزب حائز اکثریت در کشور معرفی می‌کند دولت را تشکیل می‌دهد. نخست‌وزیر در هلند رئیس دولت محسوب می‌شود و مهم‌ترین مقام سیاسی کشور است.فعالیت احزاب در هلند آزاد است و بیش از ۷۰ حزب سیاسی در آن فعالیت دارند که مهمترین آنها احزاب دموکرات مسیحی، کارگر، سبز، خلق برای آزادی و دموکراسی هستند.هلند در سال ۱۵۸۱ استقلال یافت و روز ملی آن ۳۰ آوریل است.

کشور هلند از بزرگترین تولیدکنندگان لبنیات در جهان می باشد.اکثر صنایع هلند، در شهر بندری روتردام ‌در جنوب غربی هلند متمرکز شده‌اند. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ ترین بندر اروپا نیز به شمار می‌رود . کشور هلند از نظام حقوقی Civil law  تبعیت می کند و بخاطر این امر برای مهاجرانی که  قصد مهاجرت به این کشور را قوانین و شریاط خاصی را در نظر گرفته است.

2 پاسخ
  1. Avatar
    شبنم می گوید:

    چگونه با داشتن مدرک دکتری در رشته تاریخ از دانشگاه تهران میتوانم برای مهاجرت قانونی به هلند استفاده کنم ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با دفتر نیاوران تماس حاصل نمایید با تشکر
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *