اخذ اقامت اسلواکی

اخذ اقامت اسلواکی

کشور اسلواکی یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است که این بدان معنا است که اسلواکی دارای مرزهای باز است و شما اگر ویزای این کشور را اخذ می کنید می توانید به راحتی برای ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن اقدام کنید بدون اینکه از قبل برای اخذ ویزاهای این کشور اقدام کنید .اسلواکی مثل خیلی از کشورهای اروپایی دیگر محصور است به خشکی یعنی هیچ راه آبی ندارد.درواقع بیشتر سطح اسلواکی را کوه پوشانده است .

این کشور پس از تقسیم بندی چکسلواکی  به وجود آمده و الان هم بهترین رابطه ی تجاری و اقتصادی را با کشور چک دارد کشور اسلواکی توسط کشور اتریش و چک و رومانی و لهستان و مجارستان احاطه شده است .پایتخت این کشور براتیسلاوا است که در ساحل رودخانه ی دانوب واقع شده است .تنها پایتخت دنیا است که با دو کشور اتریش و مجارستان مرز مشترک دارد .پیشرفت چشم گیری که در این کشور ایجاد شده خیلی از تحلیلگران پیش بینی می کنند این کشور از جمله کشور های ابرقدرت اروپا خواهد شد .

اسلواکی کشور قصرهای باشکوه و چشم نواز است .

کشور اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کشور ارزونی محسوب میشود .می تواند بهترین کشور مقصد شما برای اقامت باشد .

پس از آشنایی مجمل شما در خصوص کشور اسلواکی برآن هستیم که در این مقاله راه های اخذ اقامت در کشور اسلواکی را برای شما هویدا کنیم .

برای رسیدن به اقامت یک کشور راه های متفاوتی وجود داردشما با هر تایپ ویزایی وارد این کشور شوید به شما خواهیم گفت چگونه می توانید به اقامت این کشور دست پیدا کنید .

اقامت از طریق تحصیل

یکی از راه های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی می باشد، خیلی از افرادی که تحصیل دراسلواکی را انتخاب می کنند به خاطر بهره مندی از شرایط بین المللی در کشور اسلواکی است و رسیدن به اقامت در کشور اسلواکی از طریق ویزای تحصیلی است .غالبا افرادی که از هوش بالایی برخوردارند به دنبال اخذ ویزا با هر تایپی که برایشان مقدور است هستند تا ازاین طریق وارد یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپا شوند که عضو پیمان شینگن هستند که اسلواکی ازین ویژگی برخوردار است .

بهترین تایپ ویزا برای افرادی که در سن مناسبی هستند ویزای تحصیلی است هم کم هزینه تر است هم بهتر و راحت تر می توان به اقامت یک کشور دست پیدا کرد

مقاطع تحصیلی در کشور اسلواکی مثل ایران به لیسانس و فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شود به طور کلی در اتحادیه ی اروپا مقطعی به عنوان فوق دیپلم ندارند و این مقطع تعریف نشده است .

مقطع لیسانس در این کشور به زبان اسلواکی است و مقاطع دیگر به زبان انگلیسی ارائه داده می شود ومتقاضیان می بایست مدرک زبان انگلیسی مناسب با مقطع تحصیلی خود آماده کنند .

برای رشته های پزشکی هم باید دوره ی پیش دانشگاهی را در این کشور پشت سر بگذارید و محدودیت سنی دارد .و هر فردی فرصت تحصیل در این رشته ها را نداردشما در مقطع لیسانس۱۰ ساعت در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت و در مقطع دکترا ۳۰ ساعت اجازه ی کار دانشجویی دارید و جالب است بدانید که شما با ۶ سال تحصیل در کشور اسلواکی و سه سال فول تایم کار کردن می توانید درخواست اقامت دائم اسلواکی را بدهید .

 

اقامت از طریق سرمایه گذاری

شما با داشتن ۱۵ هزار یورو می توانید در کشور اسلواکی سرمایه گذاری کنید و ویزای یک و نیم ساله ی شینگن اخذ کنید . شما می توانید با این ویزای شینگن هر کدام از کشورهای اتحادیه ی اروپا کار کنید یا تحصیل داشته باشید یعنی سرمایه گذاری در اسلواکی این الزام را برای شما ایجاد نمی کند که حتما در خاک این کشور باشید و در این کشور اقامت داشته باشید

خوبی این تایپ ویزا این است ک عزیزانی که برای این نوع ویزا اقدام می کنند می توانند ویزای همراه هم اخذ بکنند و همراه هم با خودشان ببرند همراه شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال است .

البته سرمایه گذاری را بیشتر به افرادی پیشنهاد می کنیم که شرایط تحصیل و کار و راه های دیگر مهاجرت برایشان فراهم نباشد .

البته علاوه بر آن ۱۵ هزار یورو هزینه ها ی جانبی دیگری هم دارد که بابت تمدید ویزا و پرداخت مالیات و خدمات شرکت باید پرداخت شود.نکته ی جالب در خصوص این ثبت شرکت این است که شما به محض ثبت شرکت در این کشور می توانید شعبه ی این شرکت را به هر کدام از کشورهای اتحادیه ی اروپا ببرید .

از جمله مزایای کشور اسلواکی درصد پایین مالیاتی است که باید در این کشور پرداخت شود شما با سرمایه گذاری در این کشور می توانید از وام بانکی اروپایی هم استفاده کنید .

اقامت از طریق کار

یکی از راه های اخذ اقامت دائم در کشور اسلواکی اخذ ویزای کاری و اجازه ی کار دراسلواکی است .اگر شما بتوانید شغلی را در کشور اسلواکی  پیدا کنید اگر از طریق حقوقی که دریافت می کنید بتوانید به مدت ۵ سال مالیات بپردازید می توانید درخواست اقامت دائم بکنید .

به طور کلی در هریک از کشورهای اتحادیه ی اروپا اگه تمایل دارید مشغول به کار شوید باید یک دعوت نامه ی کاری یا کارفرمایی داشته باشید که متقاضی کار شما باشد که البته این کارفرما در ابتدا باید به مدت سه ماه اطلاعیه ای منتشر کند در خود کشور اگر چنین نیروی کاری پیدا نکردند در کل اتحادیه ی اروپا این اطلاعیه نیاز به نیروی کاری را منتشر می کنند اگر باز هم چنین نیروی کاری یافت نشد کارفرما می تواند از خارج اتحادیه ی اروپا نیروی کاری خودش را وارد کند .

در زمان تحصیل در اسلواکی افراد می توانند به طور پاره وقت کار بکنند پس هنگامی که این اطلاعیه منتشر شود می توانند متقاضی ان باشند یا پس از اینکه فارق التحصیل شدید می توانید کارفرمایی پیدا کنید و ازین طریق تایپ ویزای خود را از تحصیلی به کاری تبدیل کنید .شما ازطریق حقوقی که دریافت می کنید به مدت ۳ یا ۴ سال مالیات بپردازید می توانید درخواست اقامت دائم در کشور اسلواکی را بکنید .

 

اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج

یکی از اسان ترین راه  اخذ تابعیت اسلواکی ازدواج با یک فردی است که تابعیت اسلواکی دارد .در بسیاری از کشورهای اروپایی اخذ تابعیت از طریق ازدواج یکسان است .با داشتن اطلاعات دقیق د رخصوص اخذ تابعیت از طریق ازدواج بهتر می توانید در مسیرتان موفق شوید .

اخذ تابعیت اسلواکی از طریق ازدواج مراحل متعددی دارد که این مراحل باید طی شود و آن به این طریق است که فرد اسلواکیایی که تمایل دارد با یک خارجی ازدواج کند باید به سفارت و مقامات اسلواک اعلام بکند .

ازدواج این دو فرد یا باید ثبت شده باشد آن هم در کشور ثالثی که مورد تایید اسلواکی است . یا اگر ازدواج ان ها ثبت نشده باید مدارکی ارائه بدهند ک حداقل دو سال با هم ارتباط داشته اند .

یک فرد اسلواکی که تمایل دارد با یک ایرانی ازدواج کند باید مدرکی مبنی براینکه می تواند همسر خودش را در کشور اسلواکی ساپورت مالی بکند نشان دهد .

اخذ اقامت اسلواکی از طریق پناهندگی

نامناسب ترین راه برای رسیدن به اقامت اسلواکی درخواست پناهندگی است .این جمله را در ابتدا بیان کردیم تا اعلام کنیم که ما موضوع پناهندگی را پیشنهاد نمی کنیم در واقع وقتی راه های دیگری برای رسیدن به اقامت یک کشور وجود دارد راه هایی که مسیر بازگشت موکلمان را مسدود می کندو تبعات حقوقی برایشان د اشته باشد را پیشنهاد نمیکنیم .

کسی که درخواست پناهندگی می کند پناهجو محسوب می شود و برای درخواست پناهندگی بابد به اداره مهاجرت اسلواکی مراجعه کرد .

 تحصیل در لهستان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری

تحصیل و اعزام د انشجو به آلمان

تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

تحصیل در سوئیس

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *