اخذ اقامت انگلیس از طریق ازدواج

                            اخذ ویزای ازدواج انگلیس

آیا از ویزای نامزدی انگلیس آگاهی دارید؟ انواع ویزای نامزدی را میشناسید؟ ویزای ویزیتوری نامزدی برای چه کسانی صادر می شود؟ شرایط اخذ ویزا نامزدی انگلیس را میدانید؟ مدارک مورد نیاز برای ویزای نامزدی انگلیس چیست؟ مراحل اخذ ویزای نامزدی انگلیس چیست؟ مزایای ویزای نامزدی برای متقاضی چیست؟

ویزای ازدواج انگلیس چیست؟ شرایط و مقررات اخذ ویزای ازدواج انگلستان چیست؟مدارک مورد نیاز سفارت انگلستان جهت ویزای ازدواج چیست؟ چه مدارکی از دعوت کننده(اسپانسر)باید به سفارت ارائه دهید؟

انگلستان با حدود هزار کیلومتر مرز ساحلی ، بزرگترین کشور بریتانیا بحساب می آید که سالانه  افرادزیادی را از شهروندان کشورهای دیگر برای مهاجرت یا کار در انگلستان بسوی خود جذب می کند.

لندن، پایتخت انگلستان هم با حدود هشت میلیون نفر جمعیت در انگلستان زندگی می کنند. انگلیسی زبان اصلی کشور انگلستان است.جمعیت کل بریتانیا کمی بیشتر از شصت نفر است که بیش از پنجاه نفر از این جمعیت در انگلستان است.برای مسافرت و زندگی در انگلستان عمومأ باید یکی از انواع ویزای انگلستان را اخذ کرد.برای این منظور ،دولت بریتانیا انواع ویزای،کاری و تحصیلی و همچنین مهاجرت و پناهندگی را برای افراد متقاضی واجد شرایط صادر می کند.تمام بریتانیا شامل انگلستان ، اسکاتلند، ایرلند شمال و ولز است.

در حالیکه اداره هویت و گذر نامه بریتانیاThe Identity and passport Service مسؤل صدور گذر نامه برای متقاضیان است.آژانس مرزبانی بریتانیا UK border Agency وظیفه بررسی پناهندگی و مهاجرت به انگلستان را بعهده دارد.

در ازدواج بین زوجین نظام حقوق بین الملل خصوصی می گوید  متقاضی می تواند جهت اخذ ویزا و سپس اقامت آن کشور اقدام نماید.کشور انگلستان از این نظام مستثنی نیست، اگر یک نفر با یکی از اتبتع انگلیسی زبان ازدواج نماید می تواند جهت اخذ تابعیت کشور انگلستان اقدام نماید.این امر در بند شش ماده ۹۷۶ق.مدنی قید شده.اگر تبعه خارجی با شوهر ایرانی ازدواج کند ایرانی به شمار می رود. در خصوص کشور انگلستان نبز ازدواج با مرد یا زن تابع آن کشور قطعا منتهی به اخذ تابعیت می شود.اما در نظام حقوقی ایران ازدواج دارای آثار تحمیلی تابعیت است .در ایران ازدواج مرد ایرانی با زن خارجی  از نظر قانونگذار خودبخود ایرانی محسوب می شود. اما بالعکس نه.

ویزای ازدواج انگلیس برای متقاضیانی است که از طریق ازدواج با شهروند یا فرد دارای اقامت دائم انگلستان قصد زندگی و اقامت در انگلستان را دارند. این نوع از ویزای انگلیس به دو دسته ویزای ازدواج و ویزای نامزدی تقسیم میشود که شرایط آنها تقریبأ مشابه هم است . در هر دو دسته متقاضی باید از چند جهت سفارت یا مراجع قانونی را قانع کنند.

از نظر مالی باید شرط حداقل برآورده شود که در حال حاضر سالی ۱۸۶۰۰£ برای یک زوج بدون بچه است.اثبات این درآمد با روشهای مختلف از قبیل استخدام ، وجه نقد در بانک و داشتن کار آزاد میسر است. شرایط و مقررات مربوط به توانایی مالی پیچیده بوده.و هر پرونده باید بصورت مجزا بررسی شود.دو طرف باید اثبات کنند که رابطه آنها واقعی بوده و هدف از ازدواج کسب اقامت نیست. معمولا در این زمینه مدارک متعددی در ارتباط با دو طرف قبل و بعد از ازدواج  باید ارائه شود. اثبات این مدعا برای متقاضیان داخل انگلستان که باهم زندگی میکنند بسیار ساده تر است.

در ویزای نامزدی پس از برآورده شدن شرایط ، شش ماه ویزا صادر می شود و در این شش ماه دوطرف فرصت دارند باهم ازدواج نمایند.

در طول مدت ویزای ازدواج ابتدا برای سی وسه ماه (اقامت دائم بعد پنج سال)یا بیست و هفت ماه(اقامت دائم بعد دو سال) صادر شده و بعد از دو و نیم سال دوباره شرایط بررسی شده و برای سی وسه ماه دیگر تمدید میشود .بعد از پنج سال امکان کسب اقامت دائم وجود دارد.

ویزای نامزدی دو نوع است ،اولی ویزای نامزدی معمولی ،بعد بررسی مدارک یک ویزای شش ماه به شخص داده می شود.شخص به انگلستان می رود در مدت شش ماه ازدواج میکند و بعد ویزا سه ساله میگیرد.یا ازدواج نمیکند وبه کشورش برمیگردد.

دوم ویزای نامزدی ویزیتوری است که شخص ویزا شش ماهه میگیرد به انگلستان می رود ازدواج میکند بعد شش ماه به کشورش باز میگردد ، واز کشور خگدش برای دریافت ویزادسه ساله ازدواج اقدام میکند،البته راه دوم برای ایرانیها مقدور نیست.

متقاضی اجازه کار و درس خواندن دارد.

متقاضیانی که با ویزاهای دانشجویی و کاری بالای شش ماه در انگلستان اند می توانند ویزای خود را در داخل انگلستان به این ویزا تبدیل کنند. با داشتن ویزای ویزیتور نمی توان از داخل انگلستان برای این ویزا اقدام اقدام کرد.

ویزای ویزیتوری نامزدی برای افرادی صادر میگردد که:

  • به صورت قانونی ازدواج نکرده اند و برنامه مشخصی برای زندگی باهم داشته باشند
  • قصد ورود به خاک انگلستان برای انجام ازدواج را دارند.
  • قصد ثبت ازدواج خود در انگلستان را دارند.
  • مدت زمان بررسی این نوع درخواست توسط سفارت معمولا سه هفته بطول می انجامد.
  • ویزای نامزدی با اعتبار شش ماه صادر میگردد.

شرایط اخذ ویزا  نامزدی:

سن،طبق قوانین ومقررات اداره اتباع بیگانه بریتانیا کبیر اصلاحیه مورخ بیست و هفت نوامبر ۲۰۰۸ وبرای جلوگیری از سؤ استفاده های احتمالی و ازدواج های اجباری ، سن ازدواج برای زوج و زوجه از ۱۸به۲۱ افزایش یافته و از این به بعد کسانیکه کمتر از ۲۱سال سن دارند نمی توانند در این گروه تقاضای ویزا کرده و وارد انگلستان شوند.

امکان ثبت ازدواج ، متقاضی باید امکان ثبت ازدواج را داشته باشد.بخاطر داشته باشید که چند همسری در بریتانیا مورد قبول نیست و قانونی نمی باشد.

وضعیت تاهل فرد متقاضی باید کاملا شفاف باشد ، فرد متقاضی در صورت مطلقه بودن ویا بیوه بودن مدارک لازمه را ارائ دهد.

اقامت کمتر از شش ماه ، متقاضی می بایست اثبات نماید که قبل از انقضا مهلت ویزا ،کشور انگلستان را ترک خواهد نمود.

استطاعت مالی ، متقاضی باید اثبات نماید که در طول مدت زمان اقامت خود در کشور انگلستان بدون اشتغال در این کشور ویا دریافت کمکهای مالی دولت استطاعت پرداخت هزینه های خود را دارد.

 

مراحل اخذ ویزای نامزد ی :

متقاضی این نوع ویزا می بایست درخواست خود را از خارج انگلستان وبا مراجعهذبه سفارت این کشور انجام داده و هنگام مراجعه به سفارت مدارک ازدواج و هر گونه مدرکی دال بر شهروندی شوهر آینده خود در انگلستان باشد را تحویل دهند.

نکته) دلایل اصلی که باعث پذیرفتن افسر مهاجرت انگلستان جهت اجازه ورود مسافرینی که دارای ویزای نامزدی اند به قرار زیر است :

این افراد میبایست در تمام طول مدت حضورشان در انگلستان به همراه شوهر خود زندگی کرده و مدارک بانکی و اجاره نامه یا هرگونه مدارکی که نسبت به اثبات این موضوع کمک کند ارائه دهند که این مدارک می تواند جهت تمدید ویزا ی آنها نیز نقش داشته  باشد.

 

مدارک مورد نیاز سفارت انگلیس جهت اخذ ویزای نامزدی:

  • پاسپورت جدیذ و قدیم متقاضی
  • یم قطعه عکس رنگی ۳٫۵*۴٫۵
  • مدارک اثبات کننده وضعیت مالی ( شامل منابع درآمدی و حساب های بانکی)
  • مدارک اثبات کننده برنامه آینده شما برای ازدواج (مانند محل سکونت بعد از ازدواج)
  • مدارک اثبات حقیقی بودن ازدواج و ارتباط مستمر با همسر (عکس ها و فیلم ها، پرینت های تلفن ،بلیط های سفر و رزرواسیون هتل در سفرهای مشترک)
  • جزییات تدارکات ازدواج. و مدارک اثبات کننده ی پرداخت بخشی از هزینه های ثبت ازدواج.

مزایا ویزای نامزدی Spouse”–“fianće”

  • افراد از تمامی مزایای رایگان شهروندی این کشور به راحتی استفاده می کنند.
  • اجازه کار تمام وقت دارند.
  • این نوع ویزا قابل تبدیل به ویزای اقامت است و ظرف مدت پنج سال به اقامت دائم تبدیل می شود.

 

ویزای ازدواج

درخواست ویزای ازدواج جهت الحاق به همسر در انگلستان به افرادی تعلق می گیرد که شخصی که در انگاستان می باشد دارای اقامت انگلستان باشد.و زوجین از قبل عقد کرده باشند.و مدارک را به سفارت تحویل دهند، متقاضی ایرانی باید دارای مدرک زبان Ket باشد. این ویزا مدت پنج سال در انگلستان قابل تبدیل به اقامت دائم می باشد.

طبق قوانین مهاجرت کشور و اداره اتباع بیگانه  بریتانیا ، شرایط و مقررات مهاجرت و ورود متقاضیان در گروه ازدواج به شرح ذیل می باشد:

  • زوج و زوجه باید در زمان تسلیم تقاضانامه برای اخذ ویزا مقامات سفارات انگلستان را از قصد و تصمیم برای ادامه زندگی در این کشور مطلع کند.شرایط و مقررات کلی مهاجرت ایجاب می کند که شخص متقاضی قبل از تقاضای ویزا ، با همسر خود ازدواج قانونی کرده و مدارک کامل و سند ازدواج را همراه خود داشته باشد.
  • سن ازدواج برای زوج و زوجه ۱۸باشد ، کسانیکه کمتر از ۱۸سال سن داشته باشند نمی توانند در این گروه تقاضای ویزا کرده و وارد انگلستان شوند.
  • لازم به ذکر است که یکی از زوج وزوجه بایداقامت قانونی در انگلستان را داشته واز منابع مالی و کمکهای دولتی و عام المنفعه (مگر افراد سیاسی)استفاده نکنند.
  • از ۹جولای. ۲۰۱۲ اگر شما بخواهید به ملیت منطقه اقتصادی اروپا EEA در آید از نظر مالی باید شرط. حداقل حقوق برآورده شود که در حال حاضر این میزان درآمد سالی ۱۸۶۰۰£ برای یک زوج می باشد. (اثبات این درآمد با روشهای محتلف از قبیل استخدام و داشتن کتر آزاد میسر است.)و یا اینکه ارائه مدارک اثبات کننده ی وجه نقد به ارزش ۶۳۰۰۰£ برای مدت شش ماه در حساب بانکی.
  • زوج و زوجه همدیگر را ملاقات کرده و باهم آشنا باشند.
  • زوج زوجه قصد اقامت دائمی در انگلستان را داسته باشد.
  • محل سکونت برای اقامت زوج و زوجه در انگلستان از قبل هماهنگ شده باشد.
  • زوج و زوجه قصد اخذ کمکهای دولتی و عام المنفعه را نداشته باشند.
  • در صورت اخذ ویزا در مرحله اول و ورود به انگلستان زوج و زوجه می توانند نسبت به تمدید ویزا اقدام و مجوز لازم را اخذ نمایند.
  • نکته آخراینکه فرد متقاضی پس از اخذ ویزای ازدواج و ورود به انگلستان می توانند پس از ۵سال تقاضای گذرنامه انگلیسی کرده و از مزایای اقامت بهره مند شود. جالب اینکه اگر زوج و زوجه بیش از ۴سال از انگلستان باهم زندگی کرده باشند می توانند به یکباره تقاضای ویزای دائم در بریتانیای کبیر را تقدیم سفارتخانه این کشور کنند .

مدارک مورد نیاز سفارت انگلیس جهت اخذ ویزای اقامت  ازدواج:

  • پاسپورت جدید و قدیم متقاضی
  • شناسنامه متقاضی
  • عقدنامه
  • عکس و فیلم های مراسم عروسی . پرینت های تلفن (جهت اثبات ارتباط مستمر با همسر).حساب مشترک (بانکهای پارسیان و پاسارگاد مورد قبول است.)
  • تکمل فرم درخواست ویزا ، تکمیل Sponsorship Form پر شده و امضا شده توسط همسر (شخص ساپورت کننده )و اخذ نوبت از سفارت انگلیس
  • دو قطعه عکس ۴*۶پشت سفید
  • مدرک زبان IELTS LIFE SkILLS همچنین از تاریخ ۲۹نوامبر ۲۰۱۰ متقاضیان بایستی مدرک زبان (امتحان زبان کت در سطح A1را کسب نمایند کسب نمره ۴۵از ۱۰۰قابل قبول است. در سایت کمبریج می توان یک امتحان را خرید۷£, و محل برگزاری آزمون تهران یا همدان. آدرس ها در سایت کمبریج)
  • پرداخت هزینه بیمه Health Surcharges

 

مدارک مورد نیاز از اسپانسر (دعوت کننده):

  • کپی پاسپورت و اقامت اسپانسر (دعوت کننده)
  • قرارداد اجاره و نامه ای از صاحبخانه دال بر قبول حضور همسر در خانه
  • نامه شغلی ، برگه مالیاتی ، فیش حقوقی ، P60، شماره بیمه ملی انگلستان.

 

4 پاسخ
  1. Avatar
    Mahdie می گوید:

    سلام. من چطور میتونم برای این ویزا اقدام کنم؟
    از موسسات همکارتون در مشهد میتونم درخواست کنم؟

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    sarak می گوید:

    سلام سوال من این هست که کسی که شوهرش اقامت داشته و بواسطه ی اون اومده انگلیس ایا پس از طلاق از انگلیس اخراج میشه ؟

    پاسخ
  3. Avatar
    سحر می گوید:

    سلام ببخشید آیا درسته ک دیگه مدرک KET رو قبول ندارن و باید آیلتس داشته باشیم؟
    ما عقد کاملآ قانونی و دائم هستیم اگر مدرک کت رو بگیرم مورد تایید هست؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *