اخذ اقامت دائم از طریق مهاجرت تحصیلی به لهستان

اخذ اقامت دائم از طریق مهاجرت تحصیلی به لهستان

در حال حاضر دانشجوهای بسیاری در سراسر دنیا هستند که علاقه مند به اخذ اقامت اروپا از طریق تحصیل در دانشگاههای معتبر و با صرف هزینه مناسب می باشند.یکی از راههای مهاجرت به دیگر کشورها اخذ اقامت از طریق تحصیلی می‌باشد و یکی از گزینه های مناسب پیشنهادی ما برای علاقه مندان به این روش در اروپا کشور لهستان می‌باشد.

 

از آنجا که نظام آموزشی کشور لهستان دارای کیفیت بالا ئ دانشگاههای آن از سطح علمی خوبی برخوردار ند و همواره خدمات عالی را به دانشجویان ارائه می‌دهد؛ لذا از جمله کشورهایی است که سالیانه توجه بسیاری از علاقه مندان به تحصیل را از  سرتاسر دنیا به خود جلب می‌کند.

تحصیل در دانشگاههای لهستان دارای نقاط مثبت زیادی است. از جمله امکان تحصیل با هزینه مناسب و به زبان انگلیسی در اغلب دانشگاههای این کشور میسر می‌باشد.

شما این امکان را دارید که در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به تحصیل بپردازید. علاوه بر زبان رسمی این کشور که لهستانی می باشد امکان تحصیل هم به زبان انگلیسی هم میسر می‌باشد. بسیاری از رشته ها در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و البته در مقطع لیسانس نسبت به مقاطع بالاتر رشته های کمتری به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

لیسانس

طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاههای لهستان مانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بین ۳ تا ۴ سال می‌باشد.

دانشجویانی که در مقطع لیسانس در این کشورمشغول به تحصیل می‌باشند این اجازه را دارند که ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته اشتغال به کار داشته باشندو میانگین حقوق حاصله از کار دانشجویی ساعتی ۷ تا ۱۰یورو می باشد.

برای مقطع لیسانس مدرک زبان آیلتس ۶ یا ۵/۶ نیازمند می باشد. البته برای اغلب رشته ها این امکان وجود دارد که در صورت نداشتن مدرک زبان انگلیسی دانشجو قبل از ورود به دانشگاه و شروع کردن کورس های اصلی زبان انگلیسی خود را در کالج های زبان تقویت نماید.

 

در مقطع فوق لیسانس دانشجو اگر دارای رزومه قوی و نمرات و معدل بالا باشد امکان گرفتن بورس نیز میسر می باشد. طول دوره تحصیل در مقطع فوق لیسانس در همه ها بین ۱ تا ۲ سال است. بسیاری از رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. آیلتس۵/۶ در مقطع دکتری نیز به دو صورت تحصیل با بورس و تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو خود شهریه دانشگاه را پرداخت می کند می‌باشد. گرچه امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری با شانس بیشتری مواجه است و با توجه به اینکه  در کشور لهستان در مقطع دکتری به دانشجویان حقوق خوبی هم داده می‌شود پس دانشجویان از جمله دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را برای اخذ بورسیه دکترا در این کشور دارند. در مقطع دکتری دانشجویان مجوز۳۰ ساعت کار در هفته را نیز دارند. در دکتری آیلتس ۷، ۵/۷ نیازمند می‌باشد.

در صورتی که دانشجویان مایل به تحصیل در این کشور مدرک زبان نداشته باشند به خصوص برای مقطع لیسانس این امکان را دارند که قبل از وزود به دانشگاه در این کشور زبان انگلیسی را در کالج های این کشور فرابگیرند.

یکی از بزرگ ترین و معتبرترین دانشگاههای این کشور دانشگاه ورشو که در پایتخت این کشور شهر ورشو است می‌باشد. این دانشگاه یکی از ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان و دومین دانشگاه برتر لهستان می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *