اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت کانادا از طریق تولد  فرزند

 شاید به جرات بتوان گفت که اخذ اقامت دائم کانادا یکی از اهداف و چالش های مهم زندگی افراد مایل به مهاجرت است. حقیقتا زندگی واخذ اقامت دائم در کشورهای استاندارد از طریق سیستم خاک و خون و یا تولد فرزند ازمناسبترین و ایده آل ترین طرق مهاجرتی است، کشور کانادا از جمله کشورهایی است که راه ورود مهاجران را از طریق سیستم تابعیت و تولد فرزند جهت اخذ اقامت دائم هموار نموده است. ، اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تولد فرزند نیازمند دانش حقوقی ونظام تابعیتی این کشور میباشد..  به همین منظور به شما پیشنهاد میکنیم در خصوص این مسائل ( اقامت دائم کانادا از طریق تولد فرزند ، مهاجرت به کانادا ، روشهای مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا و… ) با دفاتر معتبر مهاجرتی در ارتباط باشید.

قبل از ۱ ژانویه، ۱۹۴۷، هیچ قانون شهروندی در کانادا وجود نداشت. کانادا در موقعیت عجیبی بعنوان یک ملت بدون شهروند بود. در ژانویه ۱، ۱۹۴۷ با قانون  شهروندی کانادا ،( S.C. 1946، c.15 )( “قانون سابق”) اصلاح شد. قانون سابق شهروندی کانادا برای اولین بار شناخته شده است.

قانون شهروندی فعلی، R.S.C. 1985، ج. C-29 ( “قانون کنونی”) در تاریخ ۱۵ فوریه، ۱۹۷۷ جایگزین قانون سابق شد. شامل مقررات مختلف  برای حفظ حقوق شهروندی از شهروندان تحت قانون سابق حمایت میکرد. همچنین حقوق شهروندی معدود ی برای افراد متولد در کانادا که در قانون سابق  به اجرا در امده و به رسمیت می شناسد. هر دو اساسنامه به شرح زیر بحث شده است :

افراد متولد شده در کانادا پس از ۱۹۷۷ فوریه ۱۴ :

بخش ۳ (۱) (الف) از قانون کنونی می گوید: که افراد متولد شده در کانادا پس از۱۴ فوریه ۱۹۷۷  یک شهروند کانادایی در نظر گرفته میشوند. این تاریخی است که قانون کنونی به اجرا در آمد.

افراد متولد شده در کانادا  پس از۳۱ دسامبر ۱۹۴۶ دسامبر قبل از ۱۹۷۷( فوریه ۱۵) :

در قانون سابق :  فرد پس از  ۳۱ روز از سال ۱۹۴۶ متولد شده باشد، شهروند طبیعی متولد کانادا به حساب می اید اگر او / او در کانادا و یا در مرزهای کانادا متولد شده باشد. بخش ۳ (۱) (د) این ماده از قانون سابق :شهروندی این افراد باز هم  بلافاصله بعد از ۱۹۷۷ (فوریه ۱۵) ادامه داشت و تایید شد.

افراد متولد شده در کانادا  قبل از ۱ ژانویه ۱۹۴۷ :

همانطور که در بالا گفته شد، قبل از قانون سابق، هیچ قانون شهروندی وجود نداشت. قانون کنونی تعداد محدودی را تحت شهروندی کانادا نسبت به قانون سابق مورد پذیرش قرار گرفت. بخش ۴  قانون فعلی :  تنها افرادی که جز “بیگانگان” در تاریخ ۱ ژانویه نبودند، در۱۹۴۷ می توانستند شهروندی از طریق تولد را در کانادا ادعا  کنند. بخش ۲ قانون سابق :بیگانه به عنوان کسی که بود یک شهروند کانادایی محسوب نشود، از کشورهای مشترک المنافع ، اماکن بریتانیایی یا شهروند جمهوری ایرلند .

افرادی که در کانادا  تحت قانون سابق قبل از ۱ ژانویه ۱۹۴۷ بیگانه محسوب میشدند، نمی توانستند شهروندی کانادا را از طریق تولد در کانادا مدعی شوند. با این حال، آنها ممکن است هنوز هم شهروندان کانادایی تحت نسب کانادا طبق قوانینی در نظر گرفته شود. اگر باز هم مورد قبول نشوند میتوانند از راههای تابعیت دیگری استفاده کنند .برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زبر مراجعه فرمایید. http://www.cic.gc.ca

وضعیت مهاجرت  پدر و مادر:

وضعیت مهاجرت  پدر و مادر ی که در وضعیت کسب شهروندی میباشند هم گام با زمان تولد کودک به واجد الشرایط بودن کودک برای شهروندی بستگی دارد. کودکی که  در کانادا متولد شده از دو پدر و مادر غیر قانونی (بیگانه )باشد هنوز یک شهروند کانادایی محسوب میشود. با این حال، بخش ۳ (۲) قانون کنونی شامل یک استثنا برای این قانون بالا میشود،( حداقل برای افراد در کانادا پس از ۱۵ فوریه سال ۱۹۷۷) : شهروندی کانادا از طریق وضعیت کودک  در کانادا متولد شده به والدینی که در ان زمان شهروند کانادا نباشند یا اقامتی دایم نداشته باشند داده نمیشود :

الف : افسر دیپلماتیک یا کنسولی یا نماینده یا کارمند یک دولت خارجی در کانادا

ب :کارمند مشغول به کار  در بند (الف)؛

ج: افسر یا کارمند در کانادا در آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد یا  افسر یا کارمند در کانادا  در هر سازمان بین المللی دیگری، (و یا هر روابط دیگر پارلمان )، ویا امتیازات دیپلماتیک و مصونیتهای تایید شده توسط وزیر امور خارجه امور خارجه اعطا شده به یک شخص یا اشخاصی اشاره در بند (الف).

افراد ی که در مسیر هوایی یا زمینی و دریایی کانادا متولد میشوند :

در هر دو قانون سابق و قانون کنونی، افراد متولد شده در کشتی  کانادایی یا هواپیما و..متولد کانادا محسوب میشوند. قانون کنونی می گوید: افراد متولد در یک کشتی کانادایی در قانون حمل و نقل کانادا، و افراد متولد شده در هواپیمایی  کانادایی تحت قانون هوانوردی قرار میگیرند و برای شهروندی ثبت نام میشوند.

کودکان فاقد سکنه در کانادا :

قانون کنونی شامل یک بخش برای مواجه شدن با کودکان خالی از سکنه  در کانادا است. بخش ۴ (۱) قانون کنونی  می گویدد که، برای افرادی که در کانادا (ظاهرا) بعد از ۱۹۷۷ فوریه ۱۵ به دنیا آمدند، هر کسی که قبل از  رسیدن به هفت سالگی بعنوان  کودک متروکه در کانادا پیدا شد  متولد کانادا تلقی خواهد شد و مگر اینکه خلاف انچه که باید درباره این تاریخ  هفت سال از  فرد اثبات  شود.

درمورد قوانین شهروندی :

(اداره مدور توجه XDC-0543 22 مارس ۲۰۱۰)

آیا کودکان از والدین خارجی، متولد شده در کانادا، شهروندان کانادایی هستند ؟

طبق قوانین کانادا، کودکانی که در کانادا متولد شده از افراد خارجی باشند با بهره گیری از وضعیت خاص تحت نمایندگی های خارجی و سازمان های بین المللی قانون (FMIOA) و تحت پوشش بخش ۳ (۲) قانون شهروندی میتوانند با شرایطی شهروندی کانادا را به دست اورند.

  1. هشدار : تولد از ماموریت دوجانبه و سازمان های بین المللی :

هنگامی که کودکی از یک نماینده خارجی در کانادا به دنیا آید، سازمان ماموریت بین المللی موظف است اطلاعات مورد نیاز  / نام و.. را به صورت کتبی به دفتر پروتکل، همراه با یک نسخه از گواهی تولد یا سایر اسناد مربوطه را ارسال کند. این کار را باید ظرف سی (۳۰) روز بعد از تولد انجام دهد. سازمان های ماموریت های بین المللی نیز همچنین باید درخواستی برای مجوز رسمی برای نوزاد در اسرع وقت تدارک ببینند همراه  کپی از گواهی تولد ،اهمیت اطلاع رسانی درمورد تولد کودک :

اطلاع رسانی از تولد به دفتر پروتکل به منظور جلوگیری از عوارض و نگرانی هایی در مورد  استحقاق وضعیت تحت نمایندگی های خارجی و قانون سازمان های بین المللی صورت میگیرد و برای اطمینان ، ضروری است  امتیازات  و مصونیتها ، و منافع استانی که مربوط است به اجرا در اید.

  1. استفاده از گذرنامه کانادایی برای کودکی  که در کانادا متولد شده  ولی شهروند کانادا نیست: نقش سران ماموریت و سازمان های بین المللی :

وزارت یا سران ماموریت های دیپلماتیک و روسای سازمان های بین المللی  به کودکان متولد شده در کانادا تحت پوشش بخش ۳ (۲) قانون شهروندی اعطا نمی کنند، در نتیجه آنها  ویا  پدر و مادر اقدامشان برای پاسپورت کانادا و یا  کارت شهروندی کانادا صحیح نمیباشد. به این ترتیب ممکن است این اقدام توسط وزارت به عنوان سوء رفتار در نظر گرفته شود، بنابراین مهم است که همه نمایندگان خارجی بدرستی از قبلاطلاع رسانی کنند.

اگر کودک متولد نشده در کانادا حق شهروندی گیرد والدین باید چگونه عمل کنند؟ در مورد هر کودکی قبلا پاسپورت کانادایی صادر شده باشد و یا بدون اطلاع از سیستم های ذکز شده باید اطلاعات خود را بدون ترس به دفتر پروتکل اطلاع دهد تا مورد بازبینی و بازرسی قرار بگیرد.در حالی که کودکان در کانادا متولد شده از نمایندگان خارجی به طور معمول گواهی تولد ایالتی دریافت میکنند، مانند گواهی تولد دیگران هیچ حقوق شهروندی به انها اعطا نمی شود و بیشتر سندی از شرایط تولد کودک در کانادا است.

کودکان متولد شده از نمایندگان خارجی میتوانند تابعیت کانادا بگیرند؟ انها میتوانند با توجه به قوانین پناهندگی و مهاجرتی برای درخواستشان اقدام کنند که طبق بخش ۵ قانون مهاجرتی توضیحات داده شده است .جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید.

http://www.cicnews.com/

تابعیت و سیاست های تابعیتی :

در ۳۱مه ۲۰۱۳، شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) روش های جدید برای ثبت مداوم اطلاعات در مورد  تمامی خطوط  (شهروندی، گذرنامه، اقامت دائم، و غیره) مقرر کرده است. در این روش تاکید بر اهمیت استفاده از شواهد مستند و قابل اعتماد تر دردسترس مربوط به نام افراد، بجای استفاده درخواست های متقاضی است.

نام قانونی برای اظهارنامه های قانونی استفاده میشود و از نگزانی های اسامی متفاوت در اسناد جلوگیری میکند. سند اصلی مورد استفاده برای ایجاد ثبت  نام : گواهی تولد خارجی متقاضی است . در صورتی که متقاضی قادر به ارائه گواهی تولد خارجی نباشد، نامی که از او در گذرنامه یا سند مسافرت خود استفاده می شود برای  ثبت استفاده میشود.

برخی از متقاضیان ممکن است اسناد حاوی  نام (ویا نام هایی) است که مطابق با قرارداد نامگذاری ژاپن است ارایه دهند اما با نام فعلی متقاضی هم خوانی نداشته باشد. در این موارد، متقاضی میتواند تغییر قانونی از نامی به نامی در کانادا اقدام کند، که این روند با توجه به سیاست ها/ روش های ایالتی و  منطقه ی اقامت متفاوت میباشد.

بازگشت گواهی شهروندی از طریق پست :

در۱ آوریل  ۲۰۱۵،( LetterPack PLUS )پاکت خودخطاب به بازگشت اصل مدارک شما را از طریق پست ارسال میکند.

درخواست شهروندی :

۱٫شهروندی کانادا – کودکان متولد خارج از کشور

شهروندی کانادا – گواهینامه جایگزین

دو ملیتی

۱٫مجوز شهروندی کانادا برای افرادی که خارج از سیستم شهروندی کانادا متولد شده باشند . کودک متولد شده در خارج از کانادا از پدر و مادری کانادایی با رعایت شرایط خاصی میتواند تابعیت کانادایی دریافت کند. با این حال کودک شناسنامه ای صادر شده توسط  مقام دولتی کانادا ومجوز شهروندی کانادا را در اختیار ندارد،لازم است کودک  گواهی شهروندی کانادا را دریافت کند. اگر چه برنامه های پردازش اطلاعات کاربردی زیادی در کانادا وجود دارد، شما میتوانید  به دفتر دیپلماتیک کانادایی در خارج از کشور اطلاعاتتان را  ارسال کنید. سفارت اطلاعاتی که ناقص هستند، و یا  به اشتباه انجام شده باشند را قبول نمیکند و به متقاضی بازگردانده خواهد شد.

۲٫شهروندی کانادا – گواهینامه جایگزین

اگر  گواهی شهروندی کانادا را  گم کرده اید یا مورد  سرقت قرار گرفته باشد شما باید در اسرع وقت برای جایگزینی درخواست دهید .شما میتوانید از هر دو راه بالا برای این کار اقدام کنید.

  1. ملیتی

کانادا اجازه تابعیت دوگانه یا چندگانه : با توجه به قانون ژاپنی، یک شهروند ژاپنی داشتن تابعیت خارجی باید هر یک از ملیت های قبل از او را انتخاب کنید و یا او را بیست و دو سالگی برسد (یا ظرف دو سال از کسب تابعیت دوم اگر کسب پس از سن بیست و جو در زمان ). لطفا به وب سایت وزارت دادگستری ژاپن برای اطلاعات بیشتر ببینید.

 

از ۲۰۱۴ تغییراتی در  قانون شهروندی بوجود آمد ، اگر شما در داخل و یا با نیروهای مسلح کانادا خدمت کرده باشید، شما میتوانید روند تابعیت را سریع تر بگذرانید.مدت زمان خدمت شما به جای مدت زمان اقامت در کانادا استفاده حساب میشود. اعضای خارجی نظامی نیاز به مجوز اقامت دایم ندارند.

سن شما باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.

اما برای درخواست شهروندی برای  کودک زیر ۱۸: والدین با سرپرست کودک باید قیم قانونی باشد، کودک باید یک مقیم دائم باشد،  و یکی از والدین باید یک شهروند کانادایی باشند یا درخواست برای تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی را در همان زمان داده باشند (این امر همچنین برای پدر و مادر خوانده صدق میکند).

اقامت دائم :

شما باید اقامت دائم (PR) در کانادا را داشته باشید ، هیچ گونه شرایط مشخص نشده ای نباید در مورد اقامت دایم وجود داشته باشد، و وضعیت روابط عمومی شما نباید  مورد سوال قرار بگیرد. این به این معنی است که شما نباید:

تحت بررسی برای مهاجرت دلایل یا تقلبات مهاجرتی باشید

تحت نظام حذف (یا همان ترک کانادا)، و یا تحت شرایط نامشخصی در مورد روابط عمومی باشید.

شما لازم نیست با داشتن  کارت PR برای شهروندی درخواست دهید . اگر شما یک کارت PR دارید، اما تاریخ ان به پایان رسیده است، شما هنوز هم می توانید تقاضای تابعیت کنید.

مدت زمانی که شما باید در کانادا زندگی  کنید :شما باید از لحاظ فیزیکی در کانادا  بعنوان  مقیم دائم برای حداقل ۱۴۶۰ روز در طول شش سال بلافاصله  قبل از تاریخ درخواست خود حضور داشته باشید . شما همچنین باید از نظر فیزیکی برای حداقل ۱۸۳ روز در طول هر یک از چهار سال از تقویم که  بطور کامل  و یا موقت در شش سال بلافاصله قبل از تاریخ درخواست حضور داشته باشید. این الزاماتبرای زیر ۱۸ سال صدق نمیکند. هنگام محاسبه  مدت زمانی که شما  در کانادا زندگی میکنید، شما  فقط میتوانید  زمانی را که بعد از اقامت دایم در کانادا را داشته اید را محاسبه  کنید.

تشکیل پرونده مالیاتی درآمد :

شما باید به تعهدات تشکیل پرونده مالیات بر درآمد شخصی خود در چهار سال مالیات  که  بطور کامل و یا جزئی در شش سال بلافاصله  قبل از تاریخ درخواست بپردازید.

قصد اقامت :شما باید قصدتان  را در طول فرایند درخواست شهروندی برای اقامت اعلام کنید. برای تبدیل شدن به یک شهروند، شما باید قصد خود را توضیح دهید :

در کانادا زندگی کنید،

کار در خارج از کانادا بعنوان مقام کانادایی، و یا

زندگی در خارج از کشور با اعضای خانواده خاص کانادایی .

هنگامی که شما یک شهروند کانادایی به حساب ایید ، شما حق ورود ، حق ماندن، و یا ترک کانادا، از حقوق اساسی/پایه شهروندی است .

مهارتهای زبان :

کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه است. برای تبدیل شدن به یک شهروند، شما باید نشان دهید که  از دانش کافی در یکی از این دو زبان برخوردار هستید. بطور کلی، این بدان معنی است که شما می توانید:

در یک دوره و مکالمه کوتاه مدت شرک کنید؛

کاربرد ساده از دستور العمل ها، پرسش ها و علایم دارید؛

استفاده از دستور زبان  پایه، از جمله سازه های ساده و زمانها . و

نشان می دهد که شما باندازه کافی میتوانید از کلمات و عبارات رایج برای پاسخ به سوالات و بیانات خود استفاده کنید.

اگر شما ۱۴ تا ۶۴ سال سن دارید، شما باید اسناد شهروندی خود را که ثابت کند شما میتوانید به زبان انگلیسی یا فرانسه  در سطح مناسبی صحبت کنید ارسال کنید. توجه داشته باشید در طول مصاحبه با متصدیان و مصاحبه کنندگان چگونهارتباط برقرار میکنید و رفتار مناسبی داشته باشید.

از  کانادا چه میدانید :

برای تبدیل شدن به  شهروندی کانادایی، شما باید از حقوق، مسئولیت ها و امتیازات شهروندی، مانند رای گیری در انتخابات و اطاعت از قانون اطلاعات داشته باشید. شما همچنین باید باید درکتان را از زبان انگلیسی و فرانسه اثبات کنید. /http://www.canadainternational.gc.ca

تاریخ، ارزش ها، نهادها و علامت

اگر شما ۱۴ تا ۶۴ سال سن دارید، هنگامی که شما تقاضای تابعیت میکنید، شما باید آزمون شهروندی را بگذرانید که نشان دهد شما دانش کافی از کانادا و مسئولیت ها و امتیازات شهروندی ان دارید.

ممنوعیت :

اگر شما جرم و جنایت در کانادا یا خارج از کانادا مرتکب شده اید شمابخصوص در ان دوره برای شهروندی کانادا شایسته نمی باشید. برای مثال اگر شما:

در زندان هستید ویا در آزادی مشروط و یا در حال گذراندن حکمتان در خارج از کانادا هستید،

به ارتکاب جرمی قابل تعقیب در کانادا و یا یک جرم در خارج از کانادا در چهار سال قبل از درخواست شهروندی شده باشید،

ویا برای جرمی متهم شده اید و در دادگاه تجدید نظر قرار گرفته و یا تحت تعقیب میباشید.زمانی که شما در زندان و یا در آزادی مشروط هستید بعنوان زمانی که شما در کانادا زندگی می کردید بحساب نمی آید.

شهروندان :

چگونه برای  گواهی شهروندی درخواست دهید؟

برای کودکانی در خارج از کانادا متولد شده اند که حداقل یکی از والدین انها کانادایی باشند

بجای گواهی فعلی خود( بدلیل آسیب، از دست دادن، سرقت و یا تغییر نام)

در تاریخ ۱۷ آوریل سال ۲۰۰۹، قوانین برای افراد متولد خارج از کانادا تغییر  کرد. شهروندی تولد در خارج از کانادا با پدر و مادر کانادا (شهروندی توسط تبار) در حال حاضر به نسل اول متولد خارج از کانادا محدود شده است.

این به این معنی است که بطور کلی، کودکان خارج از کانادا با  پدر و مادری  شهروند کانادایی میتواند تابعیت را بگیرد اگر:

۱٫پدر و مادر در کانادا متولد شده باشند،

۲٫و یا پدر و مادر یک شهروند کانادایی با مهاجرت به کانادامده با شند (مقیم دائم) و در حال شهروندی  اعطا می شود.

مدارک مورد نیاز :

موارد ۱ و ۲ تنها به متقاضیانی که برای اولین بار درخواست میدهند.

۱٫نسخه گواهی را می توان از یک دفتر اسناد رسمی تهیه کنید

۲٫شناسنامه متقاضی (نسخه گواهی)

۳٫گواهی شهروندی کانادا یکی از والدین  (نسخه گواهی) : گواهی تولد کانادا یا گواهی شهروندی کانادا

دو قطعه از ID (کپی یا اصل گواهی) و ارایه  نام دقیق (مورد نیاز برای هر متقاضی)

یک کارت شناسایی برای نشان دادن عکس متقاضی؛ برای کودکان ،می تواند، کارت های بیمه درمانی، کارت شناسایی مدرسه، کارت های ایمن سازی، نامه مالیاتی و یا گذرنامه صادر شده توسط یک کشور دیگر.

گواهی تولد به عنوان کارت شناسایی پذیرفته نیست.دو عکس یکسان برای فرم درخواست. دقت در عکس و نام هر متقاضی

پرداخت (پرداخت از طریق حساب سفارت و یا پرداخت آنلاین)

*طبق گزارش سال ۲۰۱۳، کمتر از ۵۰۰ مورد گزارش شده (یا ۰٫۱۴ درصد از کل تولدها) در هر سال کودکان در کانادا با والدین یک شهروند یا مقیم دائم به دنیا آمده اند .

* طبق قانون شهروندی و تابعیت دولت کانادا،اگر فرزند در خاک کانادا متولد شود فارغ از نوع تابعیت و اقامت والدین، شهروند کانادا محسوب می شودو از تمام مزایای شهروندی برخوردار میشود.

*پس از تولد نوزاد در کانادا باید  پاسپورت کانادایی نوزاد را اخذ  نمایید. (بهتر است از وکیل مهاجر بهره بگیرید).

*طبق قوانین سازمان مهاجرت کانادا (CIC)، باردار بودن بر روی مسائل اصلی ویزا تأثیر میگذارد.

*مزایای تولد نوزاد در کانادا :

برای نوزاد: امکانات آموزشی، درمانی، رفاهی، و …. استفاده کند.مسافرت و تحصیل به دیگر  کشور های جهان بدون ویزا.تحصیل در کانادا و دانشگاههای ایالتی.

مزایای تابعیت برای والدین:

با فرزندی که شهروند کانادا است کسب ویزای بلند مدت.

فرزند  به سن ۱۸ سالگی برسد، اقدام برای اقامت دایم.

تا قبل از ۱۸ سالگی فرزند والدین می توانندبرای مهاجرت و اقامت اقدام کنید.

*درصورتی‌که هنوز فرد باردار نباشد،باید خود را بیمه کند در غیر این صورت باید هزینه ها را خود پرداخت کند. شود.و بعدا برای ویزا اقدام کند.

قوانین شهروندی مربوط به افرادی که در فعالیت های دیپلماتیک خدمت میکنند – شهروندی کانادا بعنوان یک حق طبیعی، بدون در نظر گرفتن وضعیت پدر و مادر انها برای انها اعمال میشود . این موضوع ااز سال ۱۹۴۷در دفتر اداره مهاجرت و شهروندی، تایید شده. دولت هنوز در حال بررسی سیاست مربوط به ” تولد در زمان گردشگری “، که به موجب ان مهاجران بتوانند با بدنیا اوردن کودکان خود از تابعیت کودک استفاده کنند. هنگامی که کودک به ۱۸ سال برسد، میتواند برای حمایت از پدر و مادر خود برای اقامت دائم انها واجد شرایط شود.

اگر شرایط و قوانین برای تابعیت  با تولد محدود تر است، اما باز وضعیت کودکان متولد «بی وطن» باید توسط دولت بررسی شود : اگر  کودکی در خاک کانادا با پدر و مادر خارجی  متولد شود و کودک قادر به کسب تابعیت توسط از یک کشور دیگر به جز کانادا میباشد. چنین رویدادی  احتمال زیاد  نادر است، اما به عنوان یکی از امضا کنندگان کنوانسیون ۱۹۶۱ سازمان ملل متحد برای کاهش بی کشوری، کانادا موظف است برای کاهش بروز بی وطنی با اعطا شهروندی در افراد متولد شده در کانادا که تابعیت ندارند میباشد.

تغییرات شهروندی کانادا : www.canada.ca

از آغاز ماه ژوئن، ماهیت شهروندی کانادا تغییر کرده و بعنوان بخش عمده ای از لایحه C-24 اجرا شد، به صورت یک سیستم دو لایه. تفسیری از این قانون جدید : شهروندان دوگانه و افرادی که به کانادا مهاجرت کرده اند میتوانند تابعیت خود را گرفته در حالی که سایرین نمیتوانند.

اگر کسی واجد الشرایط  باشد برای شهروندی باشد میتواند حق تابعیت شان  طبق مفاد لایحه C-24 سلب شود. اگر  مرتکب جرایم و یا رفتار ممنوعه اشاره شده در این لایحه شده باشند.این شامل یک روند قضایی مدرن میشود که  دادستان، دادگاه و قاضی  و …میشود، مجازات فقط که موجب دستیابی به اهداف بازدارندگی، مجازات، انصراف و توانبخشی.

شهروندان “درجه دو”؟

این قانون می گوید که برخی از کانادایی ها، حق هیچ شهروندی ندارند  ولی برخی  واجد شرایط  برای شهروندی هر جای دیگر علاوه بر کانادا را هم میباشند. ، از جمله شهروندان درجه دو – که شهروندی کانادا و تابعیت کشور دیگری را همان زمان – یا کمی با تاخیر از هم گرفته باشد، حتی اگر آنها در کانادا متولد شد. گفته شده که شهروندی  “حقی از حقوق” است در هر صورت..

شهروندی تنها زمانی  لغو میشود که  شما با معیارهای خاصی در لایحه C-24 هماهنگ نباشید، مانند جنایات و جرم و… .

کودکان  باید:

زیر ۱۸ سال سن در زمان تکمیل فرم داشته باشند.

یک مقیم دائم کانادا؛

حداقل یکی از والدین (پدر و مادر خوانده) که  شهروند کانادایی باشد  .

کودکان  نباید:

هیچگونه ممنوعیتی طبق مواد بالا نداشته باشند

توجه داشته باشید: ممکن است کودک تا سن تابعیت بتواند تحت تکلف شخصی مقیم در اید.

شرایط دیگر برای شهروندی :

اگر فرزند شما ۱۴-۱۷ سال سن داشته باشد انها باید فرم درخواست را خود امضا کنند:

باید از دانش کافی در یکی از زبان های رسمی کانادا برخوردار باشند؛

قادر به درک و صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسه باشند.

توجه: شما باید برای ارسال مدرک زبان برای کودک از طریق نرم افزار های مربوط اقدام کنید.

قادر به اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه از موضوعات زیر باشد:

تاریخ کانادا،

جغرافیا،

دولت، و

حقوق و مسئولیت های شهروندی

توجه داشته باشید: فرزند شما نیازبه گذراندن یک دوره ازمون اشنایی هم دارد.

اطلاعات مهم: کودک ممکن است ملیت خود و حق شهروندی خود را بعد تابعیت کانادا از دست دهد.اگر شما هر گونه سوال را میتوانید در این مورد، از سفارت، کمیسیون عالی یا کنسولگری کشور ملیت فرزند خود  بپرسید.

برای درخواست شهروندی کانادا بعنوان یک بزرگسال، باید فرم مربوط در نرم افزار (CIT 0002) را تکمیل کنید.

فرزند شما در حال حاضر شهروند است؟

بطور کلی، کودکان قبل از۱۷ اوریل ۲۰۰۹ متعلق به پدر و مادر کانادایی در خارج از کانادا به دنیا آید، یک شهروند کانادایی محسوب میشود. با این حال،  کودک متعلق به پدر و مادر کانادایی در خارج از کانادا و یا پس از ۲۰۰۹ (آوریل ۱۷ )به دنیا آید، تنها در صورتی که در نسل اول والدین کانادایی این سال شهروند میشود در کانادا متولد شود،  و یا یک شهروند کانادایی توسط مهاجرت به کانادا با شد ( یک مقیم دائم) ویا در حال شهروندی (بعنوان تابع شناخته می شود) اعطا می شود.

*اگر فرزند شما یک شهروند کانادایی است، برای یک گواهینامه شهروندی باید فرم زیر بخش ۳ (CIT 0001)را پر کند.

*قانون شهروندی کانادا اجازه می دهد به طور مستقیم برای تابعیت اقدام کنند، بدون نیاز  برای گذراندن دورهی اقامت دائم (فرایند اتخاذ شهروندی) . برای دسترسی به این روند، پدر و مادر خوانده کانادا باید در کانادا متولد شده باشند یا تابعیت  را از قبل از درخواست گرفته باشند (یک شهروند پس از ورود به کانادا بعنوان مقیم دائم هم شناخته میشو

نگاهی اجمالی:

شما احتمالا یک شهروند کانادایی میشوید اگر …

شما در کانادا متولد شوید،

شما برای شهروندی درخواست دهید و مورد قبول واقع شده (در حال تبدیل شدن به یک شهروند)،

شما شهروندی جزیی کانادایی  دریافت میکنید که توسط توسط  پدر یا مادر یا قیم قانونی شما درخواست شده باشد،

شما خارج از کانادا متولد شد ه و حداقل یکی از والدین شما در کانادا متولد شده اند،

شما خارج از کانادا متولد شده اید و حداقل یکی از والدین شما در کانادا قبل از تولدتان را تابعیت را پذیرفته ، و یا

شما یک شهروند به دلیل تغییرات در قانون شهروندی هستید

شما احتمالا یک شهروند کانادایی نمیشوید اگر …

شما از شهروندی کانادا یی  کنار گذاشته و هرگز با درخواست موافقت نشده (باید ببینید که چگونه برای  سرگیری روند شهروندی اقدام کنید)،

شهروندتتان توسط دولت کانادا لغو شده است ، و یا

شما در کانادا از طریق دیپلمات های خارجی متولد شده اید.

شما به طور خودکار شهروند کانادایی  نمیشوید اگر …

شمافقط  با یک شهروند کانادایی ازدواج کرده باشید،

شما توسط یک شهروند کانادایی ملحق شده باشید،

تقاضای پناهندگی شما پذیرفته شده باشد،

شما در کانادا بعنوان یک مقیم دائم زندگی می کنید (برای سال های بسیاری)،

و یا شما در خارج از کانادا توسط یک پدر و مادر کانادایی (یا گردشگر) و یا پس از ۱۷ اوریل ۲۰۰۹  به دنیا آمده باشید، اما نه پدر و مادر تابعیت داشته باشند نه مقیم باشند. http://www.americanlaw.com/

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *