ویزای توریستی سوئد

ویزای توریستی سوئد :

کشور سوئد یکی از کشورهای اروپایی می باشد که مورد بازدید افراد زیادی در سراسر دنیا می باشد . که اغلب افراد با استفاده از ویزای توریستی کشور سوئد اقدام به سفر به کشور سوئد می نمایند. دریافت ویزای توریستی کشور سوئد نیازمند ارایه مدارک و شواهدی می باشد که شخص باید پس از ارایه مدارک مورد نیاز ، می تواند برای دریافت ویزای توریستی کشورسوئد اقدام نماید . ویزاهای مختلفی برای ورود به کشورسوئد وجود دارد ، اما بعضی اشخاص ، ترجیحا  ویزای توریستی کشور سوئد را انتخاب می کنند. اما باید توجه داشت که یکی از راحت ترین راه هایی که افراد برای ورود قانونی به کشور سوئد انتخاب می نمایند ، دریافت ویزای توریستی کشور سوئد است.

مدارک مورد نیاز برا اخذ ویزای توریستی کشور سوئد چه می باشد؟ قوانین کشور سوئد برای دریافت ویزای توریستی کشور سوئد چیست؟ آیا مهاجرت از طریق ویزای توریستی سوئد منجر به اقامت کشور سوئد می شود؟ هزینه های دریافت ویزای توریستی کشور سوئد چه مقدار می باشد؟

سوئد کشوری است که در شمال قاره اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار د . به جهت جاذبه های توریستی اعم از طبیعت زیبا و مکان های تاریخی،  کشور سوئد مقصد مناسبی برای گردشگران است.  پایتخت  کشور سوئد شهر استکهلم می باشد .  که شهری مدرن و در عین حال زیبا است . از مکان های زیبا و  دیدنی در کشور سوئد می توان به منطقه حفاظت شده کالبرگ اشاره کرد . این مکان به خاطر وجود اکو سیستم طبیعی و وجود انواع حیوانات و گیاهان منحصر به فردش مورد توجه  بسیاری از توریست ها واقع شده است . از مکان های گردشگری کشور سوئد جزیره گاتلند می باشد . که در دریای بالتیک واقع شده است . شهرت این جزیره نه تنها به خاطر ساحل شن های سفید و گونه های مختلف پرندگان دریایی اش می باشد بلکه به این دلیل است که یک منطقه تاریخی هم محسوب می شود.

یکی دیگر از مکان های دیدنی در کشور سوئد هتل یخی است که حدودا ۵۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و  در آن یک کافه و یک کلیسای یخی هم وجود دارد . این هتل  زیبا هرساله در ماه نوامبر ساخته می شود و در ماه آوریل آب میشود یکی از جاذبه های معروف کشور سوئد در فصل زمستان می باشد . مرکز اسکی بزرگ سوئد، گاملا اویسالا جزیره جورگاردن جاذبه هایی هستند که هرساله گردشگران را به دیدار از کشور سوئد ترقیب می کنند.

متقاضیانی که قصد سفر به کشور سوئد را دارند نیاز به دریافت ویزای شنگن نوع C یا ویزای توریستی دارید. برای در یافت ویزای توربستی سوئد می بایست شخصا به سفارت سوئد مراجعه کنند و تقاضای ویزای توریستی نمایند. برای در خواست این ویزا می بایست شرایطی  در درخواست روادید رعایت شود که بسیار ضروری است. برای ارائه درخواست ویزای توریستی قابل قبول داشتن شرایط زیر الزامی می باشد :

– هدفتان را از سفر به سوئد باید عنوان کنید.

– زمان دقیق مسافرت را باید از قبل مشخص کنید که می بایست حداقل دو ماه بعد از زمان ارائه مدارک به سفارت یا کنسولگری سفر کنند.

– فرم درخواست ویزا باید به درستی و واضح پرشود و توسط شخص متقاضی امضاء شود وبرای افراد زیر ۱۸ سال باید به امضای والدین آنها برسد.

– اعتبار پاسپورت باید حذاقل تا سه ماه پس از خروج فرد از منطقه شنگن اعتبار داشته باشد.

– افراد ۱۶ سال به بالا باید پاسپورت جداگانه داشته باشند

– دو قطعه عکس ۶ در ۴

– رسید بانکیِ هزینه در خواست ویزا

مدارکی که هنگام تحویل فرم ویزا باید به کنسولگری ارائه شود :

داشتن شناسنامه، گذرنامه، بیمه مسافرتی ، فرم مشخصات افراد خانواده، گواهی اشتغال به کار، گواهی اشتغال به تحصیل، مدارک اثبات مالکیت، گواهی حساب بانکی، رضایت نامه برای افراد زیر ۱۸ سال ،گواهی حساب بانکی و دعوتنامه ودیگر مدارک فرد دعوت کننده( البته زمانی که به عنوان دیدار با اقوام یا دوستان تقاضا می شود) الزامی می باشد.

افرد متقاضی می بایست در خصوص پرینت حساب بانکی نکاتی را در نظر داشته باشند . فرد باید پرینت گردش حساب شش ماه گذشته خود را ارائه دهد و تاریخ صدورش حداکثر دو هفته تا زمان ارائه مدارک می تواند فاصله زمانی داشته باشد و همچنین باید به تایید بانک صادر کننده نیز برسد  . دعوتنامه و مدارک شخص دعوت کننده مقیم سوئد قسمت دیگر از مدارکی است که برای دریافت ویزا بسیار مهم است . این برای زمانی می باشد که افراد برای دیدار با اقوام و دوستان شان  اقدام می کنند. در این شرایط دعوت کننده که در کشور سوئد است باید فرم دعوتنامه را برای شما ارسال کند که در این فرم مشخصات و ارتباط متقاضی با دعوت کننده مشخص می شود. همچنین باید یک برگه دیگر به نام برگه مشخصات فردی یا پرشون بویس که از اداره مالیات کشور سوئد دریافت میکند و اطلاعات وشرح احوال دعوت کننده در آن قید شده را ضمیمه فرم دعوت نامه کند و برای فرد متقاضی ارسال کند.

در خصوص قبول یا رد مدارک مرجع تصمیم گیری در مورد ویزا اغلب نمایندگی سوئد در خارج از کشور است که پس از بررسی مدارک با سایر کشورهای منطقه شنگن تصمیم گیری می کنند. مدت زمانی که معمولا برای صدور ویزا طول می کشد حدود دو هفته است اما به اقتضای زمان و شرایط ممکن است این مدت تعیین شده کمی متفاوت باشد. برای صدور ویزا شخص متقاضی باید هزینه ای را پرداخت کند . حین تسلیم تقاضای ویزا به کنسولگری یا سفارت سوئد باید ۶۰ یورو  معادل ۵۵۰ کرون پرداخت شود و در صورت عدم اخذ ویزا این مبلغ مسترد نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی :

متقاضیان ویزای توریستی سوئد می بایست یک ویزای توریستی شنگن ( نوع C ) داشته باشند . افرادی قصد دیدار خیشاوندان خود را در سوئد دارند می بایست مدارک و مراحل زیر را طی کنند :

  • فرم دعوت نامه ( invation ) : در این فرم می بایست یک فرد دعوتنامه برای شخصی که قصد ویزای توریستی دارد کامل و ارسال شود . در این فرم می بایست اطلاعات شخص متقاضی ویزای توریستی و شخصی که دعوتنامه را می فرستد کامل ذکر شود .
  • شخص دعوتنامه علاوه بر فرم دعوتنامه یک برگ دیگر به عنوان مشخصات فردی یا همان پرسون بویس (personbevis) ضمیمه فرم دعوتنامه ارسال کند . فرد دعوت کننده که این برگه را می بایست از ادره مالیات کشور سوئد دریافت کند مشخصات ثبت احوالاتی فرد دعوت کننده می بایست در آن ذکر شود .
  • شخص متقاضی ویزای توریستی می بایست فرم درخواست ویزای توریستی و شنگن باید توسط شخص متقاضی تکمیل و امضاء شود.
  • فرم family details باید توسط متقاضیان تکمیل شود .
  • نامه تمکن مالی (پرینت بانکی) اشخاص بازدید کننده می بایست که تمکن مالی خود را برای مدت سفر خود برای سفارت اثبات نمایند .
  • و همچنین کپی از مدارک ( پاسپورت ، شناسنامه ، کارت ملی و…)
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای توریستی (شنگن) که این مبلغ به میزان ۶۰ یورو می باشد .

 

درنهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت یکی از بهترین راه های ورودبه کشور سوئد اخذ ویزای توریستی سوئد می باشد. که رعایت شرایط ومدارک ویزای توریستی سوئد افراد به راحتی موفق به دریافت ویزای شنگن می شود. در این مقاله شرایط اخذ ویزای توریستی سوئد به تفصیل بیان شد تا برای در یافت ویزا به مشکل برنخورید. لازم است بدانید که اخذ انواع ویزاهای کشورهای حوزه شنگن در حال حاضر برای اتباع ایرانی بسیار سخت می باشد و حتی پس از چندین بار اخذ ویزا نیز احتمال دارد دفعه بعدی که به سفارت مراجعه می نمایند درخواست ویزای آن ها رد شود.

گردآورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *