مهاجرت به انگلستان از طریق تولد

 

مهاجرت به انگلستان از طریق تولد :

آیا مایل به مهاجرت به انگلستان از طریق تولد هستید ؟ آیا شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق تولد را نمی دانید ؟ آیا مایل به دانستن شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق تولد هستید ؟ مهاجرت به انگلستان از طریق تولد چه شرایطی دارد ؟ اخذ تابعیت از طریق تولد در انگلستان چه شرایطی دارد ؟ اخذ تابعیت انگلستان از طریق فرزند خواندگی چه شرایطی دارد؟ مزایای تابعیت برای خانواده ها و کودکان در انگلستان چیست ؟ مدارک و موارد مورد نیاز برای اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد چیست؟ لغو تابعیت انگلستان در چه صورت رخ می دهد ؟ آیا مهاجرت به انگلستان ازطریق تولد می تواند راه ورود مثبتی باشد ؟ ما شما را در این خصوص راهنمایی می کنیم. دراین مقاله سعی بر آن است که شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق تولد و مزایایی که به افراد در این خصوص تعلق می گیرد را بررسی نماییم تا در نهایت متقاضیان بتوانند بهترین تصمیم را در این زمینه اخذ کنند. برای اخذ اطلاعات بیشتر شما می توانید با دفاتر معتبر حقوقی تماس حاصل فرمایید.

 

تابعیت انگلستان و اعطای تابعیت :

قوانین سخت گیرانه ای برای واجد شرایط  بودن برای شهروندی انگلستان حاکم است. به طور کلی، متقاضیان واجد شرایط برای شهروندی تابعیت انگلستان پس از یک دوره نامحدود ماندن درانگلستان ، می توانند درخواست خود را ارائه دهند. مگر در مواردی که آن ها در حال حاضر شهروند باشند. در غیر این صورت همه ی  بزرگسالان باید برای کسب تابعیت انگلستان  ثبت نام کنند و یا برای شهروندی درخواست دهند. روند درخواست  شهروندی انگلستان بصورت آنلاین هم انجام می شود.

 

نیازمندی های تابعیت انگلستان  :

متقاضیان تابعیتی که با شهروندان انگلیسی ازدواج کرده اند :

اقامت در انگلستان به مدت سه سال و زندگی در انگلستان را در ابتدای آن سه  سال شروع کرده باشند و بیش از ۲۷۰ روز در آن سه سال از حضور در انگلستان غائب نباشد. برای بیش از ۹۰ روز در ۱۲ ماه قبل از تاریخ درخواست غائب نباشد. از(کاراکتر) شخصیت خوبی بهره مند باشد. به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. بر مبنای قانون ملیت بریتانیا ۱۹۸۱ برای واجد شرایط بودن برای تابعیت بریتانیا نشان می دهد، فرد هیچگونه محدودیت مهاجرتی نداشته باشد. همچنین شخص در دوازده ماه برای انجام درخواست خود هیچگونه مقرراتی را که موجب محدودیتش می شود به خصوص در مدت زمانی که باید در انگلستان خضور داشته باشد نباید زیر پا بگذراد.مچوز اقامت دائم  به طور خودکار پس از درخواست قانونا پس از پنج سال از اقامت طبق قانون اتحادیه اروپا برای افرادخود اشتغال، و یا دانش آموز (یا ترکیبی از هر یک از اینها) به طور رسمی برای آن ها اعمال می شود  و توسط مقامات بریتانیایی به صورت خودکار وطبث قانون اتحادیه اروپا اعطا می شود. به عبارت دیگر، این مجوزمانند یک گذرنامه ،  شواهدی از ملیت دارنده ی مجوز عمل می کند.

 

تابعیت از طریق تولد:

قبل از سال ۱۹۸۳  تقریبا هر کودک متولد شده در انگلستان به طور خودکار شهروندی بریتانیا را به دست می آورد یعنی سیستم اعطای تابعیت آن خاک بود. از آن به بعد قوانین تغییر کرده است. تنها کودکانی که امروزه در بریتانیا متولد می شوند  شهروند بریتانیایی خواهند شد که  حداقل یکی از پدر و مادر خود شهروند بریتانیا باشند و یا در انگلستان با مجوز اقامت دائم زندگی  کنند یعنی در حال حاضر سیستم اعطای تابعیت انگلستان خون می باشد.

 

اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد :

کودکی که در انگلستان با والدینی که یکی از آن ها تابعیتی انگلیسی داشته یا اقامت دائم آن جا را داشته باشد.قانون که در سال ۲۰۰۰ مطرح شد و در سال ۲۰۰۶ نیز اصلاح گردید: اگر یکی از والدین  کودک، تبعه جامعه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا شهروند سوئیس باشد و کودک  قبل از آوریل ۲۰۰۶ در انگلستان متولد شود می تواند تابعیت انگلستان را دریافت کند.

همچنین اگر کودکی با پدر انگلیسی که در خارج از انگلستان زندگی می کند  به دنیا آید ولی تولد کودک از ازدواج نباشد کودک کمتر از ۱۸ سال می تواند تابعیت انگلستان را متقاضی شود. اگر کودکی از والدین نامعلوم در انگلستان متولد شده باشد تابعیت انگلستان را اخذ می کند.

همچنین شما برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از لینک های ذیل استفاده نمایید:

https://malekpour.ir/%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%E2%97%84-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-2/

 

https://legalmalekpour.com/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF/

 

 

 

کودکان متولد شده از شهروندان منطقه اقتصادی اروپا :

کودکانی که در انگلستان به دنیا آمده اند از شهروندان منطقه اقتصادی اروپا باشند ممکن است شهروندان بریتانیایی محسوب شوند که این بسته به زمانی که آنها متولد شدند : کودکان متولد:

از ۱ ژانویه ۱۹۸۳ تا ،شهروندان بریتانیا میشوند( اگر هر دو والد درآن زمان در انگلستان زندگی کنند.)

از۲ اکتبر۲۰۰۰  تا ۲۹ آوریل ۲۰۰۶ تنها کسانی شهروندان بریتانیایی خواهند بود که حداقل یکی از والدین اجازه اقامت نامحدود یا حق بی قید و شرط اقامت دائم در انگلستان قبل از تولد فرزند را به دست آورده باشد.  و یا پس از آوریل ۳۰ ۲۰۰۶ تنها متولدینی شهروندان بریتانیایی میشوند که حداقل یکی از والدین در انگلستان به طور مداوم به مدت پنج سال بر اساس قانون اروپایی قبل از تولد فرزند زندگی کرده باشد.

قوانین مشابه این قوانین برای  کودکان از شهروندان سوئیسی در انگلستان از ۱ ژوئن سال ۲۰۰۲ به بعد  اعمال  شد.

 

درخواست برای تابعیت کودکان:

در برخی مواقع پدر و مادر می توانند برای کودکان زیر سن ۱۸ سال برای شهروندان بریتانیایی با استفاده از فرم MN1 ثبت نام کنند. در برخی از موارد به صورت خودکار حق کودکان می باشد و در برخی دیگر  به صلاحدید  UK Border Agency است. کودکانی که ممکن است تحت عنوان شهروندان بریتانیایی ثبت نام شوند:

کودکان متولد شده از پدر و مادری  که حقوق اقامت دائم و یا شهروندی بریتانیا را دارند

کودکانی که در انگلستان بعد از ۱ ژانویه ۱۹۸۳ برای ده سال اول زندگی خود را در انگلستان زندگی می کنند  کودک قبل از ۱ زانویه ۲۰۰۶ با پدری بریتانیایی بود و مادر خارجی ملی  که ازدواج نکرده اند  ممکن است حق  شهروندی بریتانیا را برای ثبت نام داشته باشند.

کودکان در انگلستان به دنیا آمده  و پدر و مادری که  از شهروندان بریتانیایی نباشند و نه اقامت دائم داشته باشند ممکن است حق شهروندی را بگیرند ،دراینجا اگر پدر و مادر بتوانند  مقامات را با دلیل خوب که چرا  باید کودک به عنوان شهروند بریتانیا یی ثبت نام کند قانع کنند.

 

تابعیت انگلستان:

۱٫شهروند بریتانیا است (خاک) ۲٫ یا یک شهروند بریتانیایی تبار (خونی)

این تفاوت مهم است زیرا بر این نوع تابعیت است که پدر و مادر می توانند برای تابعیت فرزند خود تصمیم بگیرند.

یک شهروند بریتانیایی تبار : فردی متولد شده در خارج از بریتانیا است و اگر یکی یا هر دو والدینش  شهروندان بریتانیایی باشند:

اگر از قبل از تاریخ یکم زانویه ۱۹۸۳ در انگلستان و مستعمراتش زندگی می کردید دیگر محدویت ها ی مهاجرتی و تابعیت مانند اقامت به مدت پنج سال و … اهمیت ندارد.از آنجا که از ۱۹۸۳ ژانویه ۱ زنان قادر به انتقال شهروندی بریتانیا به فرزندان خود که در خارج از انگلستان متولد شده اند هستند اما مردان نمی توانند. از ۲۰۰۲ مه ۲۱ افرادی که در بریتانیا خارج از کشور در سرزمین شهروندان (که قبلا به عنوان قلمروهای شهروندی بریتانیا  شناخته می شدند) به طور خودکار زیر قوانین شهروندی انگلستان قرار میگیرند.

اگر شما یا همسرتان شهروند بریتانیایی هستید، و دیگری نه :

کودک در خارج از بریتانیا  متولد شد ه باشد، در و یا پس از ۲۱ مه سال ۲۰۰۲، در خارج از انگلستان و خارج از قلمرو سلطنتی باشد :

کودک نمی تواند یک شهروند بریتانیایی باشد( در هنگام تولد)،کودکتان با داشتن  شرایط لازم میتواند برای تابعیت ثبت نام کند.

اگر شما یا همسرتان یک شهروند انگلیسی هستید ویا بریتانیایی تبار هستید فرزند شما به طور خودکار تابعیت انگلستان را میگیرد.

 

مدارک و موارد مورد نیاز :

تکمیل فرم

گذرنامه کودک

گواهی تولد کودک

گذرنامه پدر و مادر بریتانیایی

شناسنامه پدر و مادر بریتانیایی

شناسنامه UK پدربزرگ و مادر بزرگ

گواهی ازدواج پدربزرگ و مادر بزرگ بریتانیایی

اثبات این که پدر و مادر انگلیسی در انگلستان برای یک دوره مداوم سه  سال در زمانی قبل از تولد کودک زندگی می کردند – (نامه کارفرما، سوابق خود اشتغالی، نامه از مدرسه / کالج) احتیاج هست.

تکمیل فرم :  گذرنامه کودک  در سه سال گذشته، گواهی تولد کودک، اثبات حضور کودک در انگلستان به مدت ۳ سال (گذرنامه، نامه مدرسه، نامه کودک و…)،  گواهی ازدواج پدر و مادر،  گذرنامه پدر و مادر (بریتانیا) ،  شناسنامه پدر و مادر ( بریتانیا) ، گواهی تولد UK پدربزرگ انگلیسی ، گواهی ازدواج پدربزرگ انگلیسی ، اثبات بریتانیایی بودن پدر و مادر که  به مدت ۳ سال در انگلستان زندگی کرده اند – (نامه کار،، ورقه دستمزد، سوابق خود اشتغالی، نامه ها مدارس / کالج) ، گذرنامه والدین غیر انگلیسی برای  ۳ سال گذشته ، اثبات  حضور پدر و مادر غیر انگلیسی در انگلستان برای ۳ سال گذشته  (در صورتی که گذرنامه آن را پوشش نمی دهد ،  تاریخ های سفر برای ۳ سال گذشته( برای کودک و پدر و مادر) . کودک و پدر و مادر باید در حال حاضر در انگلستان باشند و در آغاز و پایان دوره مقدماتی ۳ سال بوده باشند. کودک و پدر و مادر نباید بیش از ۲۷۰ روز در طی این ۳ سال غایب باشند.

 

انواع تابعیت انگلستان : (بعد از ژانویه ۱۹۸۳)

اخذ تابعیت انگلستان از طریق در خواست تقاضا :

کسانی که از وزارت کشور تقاضای تابعیت انگلستان را کنند و با آن ها موافقت شود، می توانند تابعیت انگلستان را بگیرند. ممکن است متقاضی همه شرایط اخذ تابعیت انگلستان داشته باشد اما از طرف وزارت مقبول نشود ویا عکس آن حالت.

 

اخذ تابعیت انگلستان از طریق نسب :

قبل از سال ۱۹۸۳ ، تابعیت انگلستان تنها از طریق پدر به فرزند می رسید ،والدین نیز باید ازدواج می کردند. کودکان اگر در کشور های مشترک المنافع و یا در محدوده ایرلند متولد شوند، اگر پدرشان نسب بریتانیایی نداشته باشد، نمی توانند تابعیت بریتانیایی اخذ کنند.

موارد واجد الشرایط : کودکی در خارج از انگلستان متولد شده باشد و حداقل یکی از والدین وی نیز تبعه ی انگلستان باشد.

کودکی در خارج از انگلستان متولد شده باشد و یکی از والدین وی در خدمت سلطنت باشد .

کودکی  که با خانواده انگلیسی مرتبط باشد و والدین او دقیقا مشخص نباشد.

اخذ تابعیت انگلستان از طریق فرزند خواندگی :

پدر و مادر تقاضای فرزند خواندگی را از دادگاه کنند. اگر فرزند خوانده تبعه انگلستان محسوب شود  یکی از پدر یا مادر فرزندخوانده در زمان فرزندخواندگی باید تبعه انگلستان باشد. سن کودک باید زیر ۱۸ سال باشد.

 

مزایای تابعیت  برای خانواده ها و کودکان :

این مزایا شامل:

مزایای زایمان : شما می توانید به صورت رایگان از مزایای کمک هزینه برای زایمان استفاده کنید،البته این کمک هزینه بسته به نوع اشتغال و اقامت شما هم می تواند متفاوت باشد. اگر همسر زنان باردار در حال کار باشند هزینه ها را او می تواند متقبل شود در غیر این صورت اگر زن ، خود شاغل باشد باید هزینه ها را بپردازد.کمک هزینه چقدر به طور متوسط در هفته حداکثر  ۱۳۹٫۵۸ است که اگر شاغل باشید و بیمه پرداخت کنید به شما تعلق خواهد گرفت.  در غیر این صورت،کمک هزینه ای به میزان هفته ای £ ۲۷ شامل تان می شود.شما باید شواهد پزشکی از بارداری خود ارائه دهید.

مزایا برای کودکان :کودکانی که نتوانند از طریق پدر مادرشان نامین شود می توانند از طریق فرزند خوانندگی مورد حمایت قرار گیرند .اگر شما کودکی  معلول داشته باشید، شما می توانید مقرری دولتی مورد نیاز را برای تامین بودجه های فرزندتان دریافت کنید.

براساس درآمد شما و تعداد فرزندانتان دولت برای داشتن فرزند کمک هزینه دریافت می کنید و نیازی به دادن مالیات فرزندتان نیست اما در صورت داشتن مزایای بالا باید مالیات را هم بپردازید.

اگر شما مسئول کودکی زیر ۱۶ سال هستید، و یا  نوجوان  زیر ۲۰ سال می توانید از مزایای آموزش و پرورش رایگان برخوردار باشید.

 

درخواست برای گرفتن مزایای کودک:

تکمیل فرم آنلاین

ارائه شماره بیمه ملی.

شما می توانید  تا سه ماه قبل از تاریخ  تولد فرزند  در لیستbackdating بمانید

 

نتیجه گیری :

امکان تحصیل ، درمان ، آموزش رایگان و … وجود دارد. همچنین پدر و مادر می توانند از طریق کودک برای اقامت و تابعیت خود اقدام کنند.و از مزایای شهروندی برخوردار شوند اما باید حتما خود جداگانه اقدام کنند.

 

منابع :

visabureau.com

freemovement.org.uk

.legislation.gov.uk

migrationwatchuk.org

express.co.uk

aboutimmigration.co.uk

www.gov.uk

migrationobservatory.ox.ac.uk

http://www.wandsworth.gov.uk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *