اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد

 اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد

اساسا در تمام کشورهای دنیا دو نوع سیستم اخذ اقامت وتابعیت وجود دارد:

سیستم خاک

سیستم خون

سیستم خون: تابعیت از طریق نسب به شخص منتقل می شود، در این سیستم توجه نمی شود که طفل در کجا متولد شده، بلکه توجه می کنند که والدینش تابعیت کدام دولت را دارند،انتقال تابعیت براثرنژاد نیست. سیستم خون غیر از اصرار بر تابعیت نژادی است. در سیستم خون فقط به تابعیت پدر و مادر طفل مراجعه می شود. در حالی که در مفهوم نژاد به ریشه های زیست شناسی شخص توجه میشود.

سیستم خاک: سیستم خاک عبارت است از طریقه ای که به موجب آن تابعیت را از روی محل تولد شخص معلوم می نمایند، یعنی هر شخصی تابعیت محل تولد خود را دارد وچون که هر کس ناچار در محلی متولد می شود،  آن محل نیز جزء قلمرو دولتی محسوب است،  پس چنانچه همه کشورها این سیستم را بپذیرند دیگر تضادی پیدا نمی شود و هیچ فردی بدون تابعیت نمی ماند.

تابعیت و اخذ تابعیت اصولا رابطه سیاسی و معنوی که شخص را به دولت معینی مربوط می سازد. بر اساس تعریف جناب آقای دکترنصیری این تعریف دارای سه عنصر سیاسی بودن ومعنوی بودن وحقوقی بودن است ودو طرف دارد شخص دارای تابعیت و دولت اعطا کننده تابعیت.

تابعیت از طریق تولد جزء اصلی ترین انواع تابعیت محسوب می شود. این تابعیت تابعیتی است که با تولد شخص شروع شده و در طول زندگی ادامه می یابد واز دو روش خاک یا خون حاصل می شود. معمولا این تابعیت غیر ارادی و تحمیلی است. به این مفهوم که چنان چه برای مثال شخصی در ایران متولد شود بر اساس مفاد قانون ما خواه ناخواه ایرانی محسوب می شویم. البته به شرط اینکه شروط دیگری نظیر پدر ایرانی هم لحاظ شده باشد. بنابراین کسی که دارای تابعیت ایرانی از طریق تولد شد نمی تواند تابعیت را انتخاب کند بلکه تابعیت بر او تحمیل می شود. ترک این نوع تابعیت نیز مستلزم رعایت شرایط حقوقی خاص می باشد.

برای مثال: ماده ۹۸۸ قانون مدنی مقرر نموده اتباع ایرانی نمی توانند ترک تابعیت کنند مگر با رعایت چهار شرط مذکور در ماده فوق. اخذ تابعیت در آلمان از طریق خون می باشد. هرچند دربسیاری از کشورها  تولد در آن کشور عامل اصلی اخذ تابعیت نیست ولیکن از موارد تاثیرگذار محسوب می شود.

بهترین راههای مهاجرت به آلمان

 کشور آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای واقع در اتحادیه اروپا میباشد که ایرانی های بسیاری را به عنوان مهاجر در خود جای دادند و آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی میباشد که به ایالت های مختلفی تقسیم بندی شده است که هر ایالت قوانین تحصیلی و شغلی ها خاص خود را دارد, مثلا تحصیل در بعضی ایالت ها رایگان و در بعضی دیگر دارای شهریه می باشد.کشور آلمان با جمعیتی حدود ۶۶ میلیون نفر و بازار کار مناسب گزینه مناسبی برای مهاجرت بسیاری از افراد دنیا می باشد .

مهاجرت به آلمان از طریق مختلفی امکان پذیر است. از جمله راه های مهاجرتی به آلمان سرمایه گذاری، کاری,  تحصیلی, بلو کارت (Blue card)می باشد. در حال حاضر راحت ترین و ایمن ترین راه مهاجرت و همچنین راهی که در نهایت میتواند مجر به اقامت دائم شود راه تحصیلی میباشد که راه ارزانی هم میباشد.

 شما می توانید برای ادامه تحصیل در رشته خود در کشور آلمان اقدام نمایید ولی باید فارغ التحصیل یا دانشجوی دانشگاههای سراسری و آزاد کشور باشید و مدرک  آلمانی را اخذ کنید .

دغدغه بسیاری از دانشجویان اخذ مدرک زبان آلمانی می باشد که ما این نوید را به متقاضیان محترم می دهیم موسسه ملک پور دوره های فشرده و فوق فشرده زبان آلمانی را تحت نظر مجرب ترین اساتید آلمانی تنها برای موکلین خود برگزار می کند که در کمترین زمان می توانند مدرک زبان آلمانی را اخذ کنند.

در مقطع فوق لیسانس، تحصیل در آلمان هم به زبان انگلیسی و هم آلمانی مقدور است ولی با توجه به شرایط آتی اگر فردی قصد اقامت در آلمان را دارد، ترجیحاً می بایست مدرک خود را به زبان آلمانی بگیرد تا پس از اتمام تحصیل تا ۱ سال اجازه پیدا کردن کار و اقامت در آلمان را به همین جهت داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *