اخذ تابعیت انگلیس

اخذ تابعیت انگلیس

اخذ تابعیت انگلیس یکی از موضوعاتی است که امروزه متقاضیان فراوانی دارند و افراد بیشماری هستند که تمایل به اخذ تابعیت انگلیس از طرق مختلف را در سر دارند که ما سعی میکنم در این مقاله موضوع اخذ تابعیت انگلیس رو به صورت کامل مورد بررسی قرار میدهیم ، اخذ تابعیت انگلیس به طرق مختلفی امکان پذیر می باشد من جمله مهاجرت کاری به انگلیس، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در انگلیس، ازدواج با یک تبعه انگلیسی ، پناهندگی در انگلیس و مهاجرت تحصیلی به انگلیس که در این بین شاید مهاجرت تحصیلی گزینه مناسب تری برای افراد تلقی گردد، اخذ تابعیت انگلیس مزایای بسیاری برای افراد در بر دارد من الجمله تحصیل در انگلیس، اقامت انگلیس،کار در انگلیس و غیره اما به طور کلی برای کسب اطلاعات تکمیلی در باب قوانین کشور انگلیس در خصوص اخذ تابعیت انگلیس، پیشنهاد می نمائیم با وکلای مهاجرتی و بین الملل و مشاورین ارشد تماس حاصل نمائید تا شما را به طور کامل در زمینۀ اخذ تابعیت انگلیس هدایت و راهنمائی نمایند.

آیا اخذ تابعیت انگلیس برای ایرانیان امکان پذیر می باشد ؟

مراحل اخذ تابعیت انگلیس کدامند؟

اخذ تابعیت انگلیس از چه طرقی به دست می آید؟

آیا با تحصیل و کار در انگلیس می توان تابعیت انگلیس را اخذ نمود؟

آیا با تولد فرزند در خاک انگلیس اخذ تابعیت انگلیس به دست می آید؟

آیا اخذ تابعیت انگلیس از طریق سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در انگلیس به دست می آید ؟

که در این مقاله حقوقی سعی شده است که با توجه به قوانین مهاجرتی انگلیس تمامی سوالات شما را در باب اخذ تابعیت انگلیس پاسخگو نمائیم.

اخذ تابعیت انگلیس از طریق تولد در خاک انگلیس

در خصوص اخذ تابعیت انگلیس از طریق تولد باید بگوئیم که، برای متولدین پیش از ژانویه ۱۹۸۳در انگلیس این امکان وجود داشت که شهروند انگلیس شوند و به این ترتیب برای ورود به بریتانیا نیازی به مجوز افسر مهاجرت نداشته باشند و بدون هیچ محدودیتی در انگلیس زندگی و کار کنند.

اما اگر شخص اول ژانویه ی ۱۹۸۳ یا بعد از آن بدنیا آمده باشد به صورت خودکار تبعه ی انگلیس نمی شود مگر اینکه یکی از والدینش شهروند انگلیس باشد بعلاوه اینکه ده سال اول زندگی خود را در انگلستان حضور داشته باشد .

اگر قبل از آوریل ۲۰۰۶ در انگلستان بدنیا آمده باشید زمانی ملیت پدرش به وی منتقل می شود که در زمان تولد شخص پدر و مادر او با هم ازدواج کرده باشند.

سه حالت اخیر روش هایی است که ممکن است یک فرد متولد در خاک انگلیس بتواند تابعیت انگلیس را اخذ نماید.

اخذ تابعیت انگلیس از طریق ازدواج با اتباع انگلیس

طرق دیگری که جهت اخذ تابعیت انگلیس میتواند مورد بررسی قرار گیرد اخذ تابعیت انگلیس از طریق ازدواج با اتباع انگلیسی می باشد. از جمله شرایطی که فرد متقاضی ازدواج می بایست داشته باشد عبارتند از : سن شخص متقاضی باید ۱۸ سال به بالا باشد، از نظر فکری و قوه ی تصمیم گیری به رشد رسیده باشد، این فرد نباید سابقۀ کیفری جدی داشته باشد و همچنین نسبت به شرایط زندگی در انگلستان آگاه و به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد. چنانچه برای ماندن فرد در انگلستان محدودیت زمانی یا قانونی وجود داشته باشد اخذ اقامت وتابعیت از طریق ازدواج برای وی دشوار خواهد شد و مراحلی که برای فردی که خواهان ازدواج با یک شهروند انگلیسی است به این شرح می باشد: ابتدا فرد اقدام به درخواست ویزای نامزدی می نماید. پس از اخذ این ویزا و ورود به خاک انگلیس باید اقامت یا IRL دریافت نماید. پس از آن ازدواج خود را در یکی از دفاتر ثبتی انگلستان ثبت کنند. در آزمون CITIZENSHIP شرکت و تابعیت و مدارک شناسایی انگلیسی اخذ کنند. شخص تبعه انگلیس باید بتواند از فردی که قصد ازدواج با وی را دارد ساپورت مالی نماید.

اخذ تابعیت انگلیس از طریق پناهندگی

طريق ديگري كه جهت اخذ تابعيت  انگلیس اين روزها در فضاي مجازي و وب سایت های مختلف مورد جستو جو واقع می شود، اخذ تابعيت انگلیس از طريق پناهندگی مي باشد که این نوع مهاجرت مورد تایید وکلای بین الملل و مهاجرتی در باب اخذ تابعیت انگلیس نمی باشد چراکه افراد می توانند از سایر طرق دیگر برای اخذ تابعیت انگلیس استفاده نمایند که در زیر به آنها می پردازیم.

اخذ تابعیت انگلیس از طریق سرمایه گذاری یا ثبت شرکت

راه دیگر اخذ تابعیت انگلیس سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در انگلیس می باشد که برای بررسی این روش می باییست انواع ویزاها را بررسی نمود ، این نوع ویزا به پنج دستۀ کارآفرین، استعداد استثنایی، عمومی، فارغ التحصیل کارآفرین و سرمایه گذار تقسیم می شود:

کسی که حداقل ۵۰۰۰۰ پوند دارد می تواند برای ویزای TIER1 کارآفرین اقدام کند. این شخص باید به زبان انگلیسی مسلط باشد حداقل مقطع B1 را گذرانده باشد، از پس مخارج خود بر بیاید، در سیستم امتیاز دهی ۹۵ امتیاز اخذ کرده باشد و حداقل ۱۶ سال داشته باشد. هزینه درخواست برای این نوع ویزا برای افراد خارج از انگلستان ۹۶۳ پوند است. با داشتن این ویزا فرد می تواند ۳ سال و ۴ ماه در انگلستان بماند. در این مدت فرد می تواند اعضای خانواده اش (همسر و فرزندان) را نیز همراه خود بیاورد .

ممکن است سرمایه شخصی بیش از ۵۰۰۰۰ پوند باشد در این صورت می تواند از ویزای کارآفرینی ۲۰۰۰۰۰ پوندی استفاده کند. این امکان برای افراد وجود دارد که به صورت شریکی اقدام به سرمایه گذاری نمایند. مدرک زبان IELTS 5/4 و سابقه ی تحصیل در  خاک انگلیس برای هر دونوع اخیر ضروری است .

اخذ تابعیت انگلیس از طریق کار

طریق دیگر اخذ تابعیت در انگلیس کار در این کشور می باشد که برای این منظور می بایست ویزاهای TIER2 و TIER5 را مورد بررسی قرار دهیم

ویزای TIER2

ویزای کاری TIER2 به این ترتیب است که متقاضی باید درخواست ویزای کار بدهد و اسپانسر یا شخصی که پیشنهاد کار داده وی را تایید کند و نامه SPONSORSHIP به سفارت ارائه شود، حقوق درنظر گرفته شده باید بیش از ۲۰۸۰۰ پوند باشد. دارنده ی این ویزا می تواند ۵ سال و ۱۴ روز در انگلستان بماند. دارنده ی این ویزا می تواند در انگلستان تحصیل کند (البته به شرطی که با کار وی تداخل نداشته باشد). همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی نیاز می توانند به او ملحق شوند. ضمناً باید به مدت ۹۰ روز پیش از درخواست ۹۴۵ پوند بعنوان ساپورت در حساب خود داشته باشد.

ویزای TIER5

شما می توانید تقاضای ویزای کار TIER5 کارگر موقت کنید برای این منظور باید اسپانسر یا حامی کاری داشته باشید. مدت این ویزا ۱۲ ماه است. ضمناً می توانید همسر و فرزندان خود را همراه ببرید. اگر بخواهید برای مدتی کوتاه، به منظور تجربه ی کاری، گذراندن دورۀ آموزشی، برنامۀ دولتی زبان برای خارج، پژوهش یا کمک هزینه ی تحصیلی با طرح ارزی مجاز تایید شده به بریتانیا بیایید دولت به شما اجازۀ تبدیل ویزا را می دهد.

اخذ تابعیت انگلیس از طریق تحصیل

شاید بتوان گفت که تحصیل در انگلیس می تواند بهترین گزینه برای ورود اشخاص به خاک انگلیس تلقی گردد و زمینه را برای اخذ اقامت انگلیس مهیا می نماید اما از طریق تحصیل به تنهایی نمی توان تابعیت انگلیس را اخذ کرد بلکه بعد از تحصیلات باید در انگلیس به کار برسیم و یا اقدام به سرمایه گذاری و یا ازدواج با یکی از اتباع انگلیس بتوانیم تابعیت انگلیس را اخذ نمائیم.

همانطور که مطالعه فرمودید در مقاله فوق در باب اخذ تابعیت انگلیس قواعد و اصولی وجود دارد که در صورتی که متقاضیان اخذ تابعیت انگلیس این قواعد و اصول را رعایت نکنند قطعا اداره مهاجرت انگلیس مانع پروسه پرونده متقاضی اخذ تابعیت انگلیس خواهد بود و یا قواعد و قوانین سختی را پیش پای فرد قرار خواهد داد، بسیاری از افراد که در باب اخذ تابعیت انگلیس سوالاتی دارند به اشتباه مراجعه به وبلاگ ها و وب سایت هایی میکنند که متون فارسی در آنها ترجمه شده و توامان از درجه اعتبار بالایی برخوردار نیستند، تمام متونی که مطالعه فرمودید ترجمه و برگرداندۀ سایت های دولتی انگلستان است و اکنون پس از مطالعه این مقاله می توانید مدعی این باشید که حداقل اطلاعات صحیحی در باب اخذ تابعیت انگلیس که از طرق مختلف اکتساب می شود را دارید، دقت فرمایید شما دو راه دارید تا بتوانید اطلاعات کاملا مفید داشته و پرونده خود را مرحله اجرا برسانید ۱٫ خودتان وکیل خودتان باشید۲٫ از وکیل اخذ تابعیت انگلیس کمک بگیرید. در اصل زمانیکه شما خودتان وکیل خود هستید و متقاضی اخذ تابعیت انگلیس هستید ممکن است تجاربی که پیشینیان انجام داده اند مثبت یا منفی بوده را نداشته باشید بنابراین ممکن است به بی راهه بروید یا منابع زمانی و مالی شما اتلاف گردد، بنابراین در صورتی که متقاضی مطمئن اخذ تابعیت انگلیس هستید و جای ریسک در پرونده خود نمی بینید حتماً از یک مشاور تخصصی و حقوقی در این باب استفاده کنید و کمک بگیرید یا اقدام به اخذ وکیل اخذ تابعیت انگلیس نمایید تا بتواند قوانین و قواعد قانونی این کشور را برای شما تشریح نموده و شما به راحتی بتوانید به سراغ انتخاب صحیح در طرق اخذ تابعیت انگلیس رجوع فرمایید.

نگارنده : امید جلالی فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *