اخذ اقامت از طریق خرید ملک در فنلاند

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در فنلاند

ایا بدنبال اخذ اقامت از طریق خرید ملک در فنلاند می باشید؟ ایا می توان با خرید ملک در فنلاند اقامت انجا را تحصیل نمود؟ ایا خرید ملک در فنلاند میتواند ازطرق مهاجرت به این کشور محسوب شود؟ اگر در خصوص خرید ملک در فنلاند سوالاتی دارید، مقاله حاضر می تواند پاسخگوی شما باشد. در این مقاله تلاش شده است تا موضوع خرید ملک در فنلاند مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از طرقی که می توان برای مهاجرت در کنار سایر موارد شمرد ، خرید ملک در یک کشور می باشد. البته بطور کلی می توان گفت که این طریق در اکثر کشورها مورد اقبال قرار نگرفته و ان را عاملی برای مهاجرت و اخذ اقامت در خاک خود محسوب نمی کنند. برای مثال کشورهایی مثل امریکا ، کانادا و انگلیس از طریق خرید ملک اقامت نمی دهند اما کشورهایی از جمله اسپانیا و پرتغال این طریق مهاجرتی را پذیرفته اند و بر مبنای ان به افراد تحت شرایطی اقامت می دهند. اکنون در مورد کشور فنلاند به بررسی این موضوع می پردازیم.

در کشور فنلاند ، شخصی که مالک مال غیر منقول باشد ، دلیلی برای اخذ اجازه اقامت نخواهد بود . با وجود این ، با وجود این اگر شما تصمیم دارید به فنلاند مهاجرت کنید براساس دلایل دیگر، خرید ملک یک امتیاز برای شما محسوب خواهد شد هنگامی که مدارک شما مورد بررسی قرار میگیرد. برای کسانی که قصد دارند در فنلاند در یک نیم سال بیش از ۹۰ روز سکونت داشته باشند، اقامت مورد نیاز است.در سایر موارد بهتر است که برای ویزای شنگن درخواست دهید و یک کپی از قرارداد خرید ملک را ضمیمه درخواست نمایید بعلاوه یک مدرک از ثبت ملک . مالکین ملک غیر منقول ، یک ویزای چندکاره دریافت خواهند کرد که برای یک یا دو سال معتبر خواهد بود و به انها اجازه می دهد تا در فنلاند برای بیش از ۹۰ روز در هر دوره ی ۱۸۰ روزه بمانند. از انجاییکه ویزای فنلاند، یک ویزای شنگن نیز محسوب میشود، این حق را به شما می دهد که از سایر کشورهای اروپایی دیدن کنید. به یاد داشته باشید که تعداد روزهایی که در فنلاند می گذرانید، بایستی از تعداد روزهایی گذرانده شده در سایر کشورهای عضو شنگن بیشتر نشود.

هنگامی که شما درخواست اجازه اقامت برای فنلاند می کنید، شما باید دلایل برای اخذ اقامت داشته باشید همانطور که در قانون بیگانگان فنلاند بدان اشاره شده است. رایج ترین دلایل برای دریافت یک اجازه اقامت: تحصیل ، کار، خود اشتغالی و روابط خانوادگی هستند.

اگر شما بدنبال خرید خانه در فنلاند هستید باید:

۱٫یک حساب در بانک فنلاند افتتاح نمایید.

۲٫وارد توافق اولیه بشوید و ۴ درصد از مبلغ خانه را بعنوان وثیقه پرداخت نمایید.

۳٫باقی مانده مبلغ خانه را به حساب فروشنده واریز نمایید و توافق اصلی خرید و فروش را امضا کنید و توسط یک دفتر اسناد رسمی به تایید برسانید.

۴٫مالیات انتقال حق مالکیت را پرداخت نمایید .

۵٫حق مالکیت خود را در ظرف ۶ ماه به ثبت برسانید .

پروسه خرید اپارتمان در فنلاند نسبتا متفاوت است اما در عین حال سادهتر ، سریع تر و ارزان تر است. در فنلاند اپارتمان ها اموال منقول محسوب میشوند و مالکین انها شرکتهای مسکونی سهامی هستند. به همین دلیل به منظور خرید یک اپارتمان در فنلاند، شما نیاز به خرید تعداد معینی از سهام شرکت سهامی مسکونی مالک خانه را دارید. علاوه بر این، دفاتر اسناد رسمی در این نوع معاملات شرکت نمی کنند و معاملات مذکور توسط مراجع دولتی نیز به ثبت نمی رسد. شما باید مالیات نقل و انتقال حق مالکیت را در ظرف ۲ ماه بعد از انعقاد قرارداد بپردازید.

مخارج و هزینه های خرید ملک

هزینه ها و مخارج بر خرید خانه در فنلاند بالا نمی باشد. برای یک خانه ، به میزان ۸ تا ۹ درصد و برای یک اپارتمان ۶ تا ۷ درصد قیمت اصلی است.

مالیات: ۴ درصد برای خرید خانه روستایی و ۲ درصد بر اپارتمان

هزینه های خدمات دفاتر ثبت اسناد تقریبا ۱۰۰ یورو می باشد.

هزینه بنگاه خرید مسکن ۴ تا ۵ درصد که توسط خریدار پرداخت می شود.

اتباع خارجی برای خرید مسکن در فنلاند می توانند از بانک تقاضای وام مسکن نمایند و همچنین برای ساخت و ساز خانه و کلبه وام تقاضا کنند.

همانطور که می دانید تابعیت فنلاندی به صورت اتوماتیک وار میتواند بر اساس موارد زیر بدست اید:

تولد: این مورد بستگی به تابعیت والدین طفل دارد همچنین حالت تاهل و ازدواج انها. فنلاند در این زمینه از اصل خون پیروی میکند.

مشروعیت: بچه ای که در خارج از فنلاند بدنیا امده میتواند تابعیت فنلاندی را بدست اورد اگر پدر او تبعه فنلاند باشد در زمان ازدواج با مادر طفل و هویت پدری او تایید شده باشد.

فرزند خواندگی: این مورد تنها شامل اطفال زیر سن ۱۲ سال اعمال خواهد شد. فرزند خوانده بالای ۱۲ سال باید از طریق سیستم اعلام ( (declaration تقاضای تابعیت فنلاند کند.

مکان تولد: طفلی که در فنلاند به دنیا امده و نتواند هیچ تابعیتی را از والدین به ارث ببرد ، تابعیت فنلاند را اخذ خواهد نمود.

انواع ویزاهای فنلاند

ویزای یک بار ورود: به شما اجازه می دهد تا وارد فنلاند شوید و در یک دوره ۱۸۰ روزه تا ۹۰ روز در فنلاند اقامت داشته باشید.

ویزای دوبار ورود: به شما اجازه می دهد تا ۲ بار وارد فنلاند شوید و می تواند در محدوده شنگن برای حداکثر تا ۹۰ روز در یک دوره ۱۸۰ روزه معتبر باشد .

ویزای چند بار ورود: برای چندین ورود پی در پی در ناحیه شنگن داده می شود. این ویزا حداکثر تا ۵ سال اعتبار دارد.

ویزای فرودگاهی: که اجازه میدهد دارنده ان در فاصله دو پرواز در یک کشور خارجی برای جابه جایی پروازها مستقر شود.

بنابراین روش هایی که بشود در کشور فنلاند سرمایه گذاری کرد متعدد است اما همه این روشها منجر به اخذ اقامت نخواهد شد. ممکن است بسیاری از افراد مدعی شده باشند که از طریق خرید ملک در کشور فنلاند می توان اخذ اقامت نمود اما انچه که نگارنده با تعمق در مقررات مهاجرتی و قوانین فنلاند در باب اخذ اقامت و ویزا متوجه گردیده این است که با خرید ملک در فنلاند نمی توان اقامت اخذ نمود و نفس خرید مال غیر منقول نمی تواند منجر به اقامت شود و اگر هم برای مثال بتوان در این خصوص ویزا گرفت نباید به معنی اقامت تلقی شود چون مفهوم ویزا با اقامت متفاوت می باشد.

نهایتا به این نتیجه می رسیم که متقاضیان مهاجرت به فنلاند در کنار روشهای متعددی که برای مهاجرت وجود دارد، نمی توانند روی خرید ملک جهت اخذ اقامت حساب نموده و هرچند همانطور که بیان گردید این موضوع در اخذ ویزا یا اقامت می تواند موثر باشد اما نفس خرید ملک در فنلاند به تنهایی دلیل اخذ اقامت فنلاند نمی باشد. در مقاله حاضر تلاش شد تا موضوع خرید ملک در فنلاند بررسی شود. امید است که این مقاله توانسته باشد پاسخگوی سولات شما متقاضیان گرامی در خصوص خرید ملک در فنلاند بوده باشد.

 

نگارنده : محمد صادق شجاعی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *