اعزام دانشجو و ادامه تحصیل در استرالیا

اعزام دانشجو و ادامه تحصیل در استرالیا

 

استراليا از سطوح عالي رفاهي و هزينه هاي مناسب زندگي بهره مند است . انتخاب شما براي مکان تحصيلي خود، خواه دريک شهر بزرگ و يا نواحي اطراف شهري و همچنين الگوي زندگي شخصي شما، سطح نهايي هزينه هاي شما را تعيين مي نمايد. سیستم دانشگاهی در کشور استرالیا انگلیسی می باشد و با سیستم آمریکایی رایج در آمریکا و کانادا متفاوت است. استرالیا بعد از آمریکا دومین رتبه را در جذب دانشجویان خارجی دارد. ترمهای تحصیلی دانشگاهها در استرالیا به ترتیب مارچ (ترم پائیز) و جولای (ترم بهار) هستند. تعداد دانشگاههای استرالیا بسیار زیاد است و این باعث سردرگمی بسیاری در انتخاب بهترین گزینه میشود. در استرالیا گروهی به نام گروه هشت وجود دارد که متشکل از ۸ دانشگاه برتر این کشور است که در رده بندیهای علمی دنیا جایگاه خوبی دارند. مسلما شرایط پذیرش این هشت دانشگاه از باقی دانشگاه ها سخت تر است ولی به این معنا نیست که الزاما دانشگاه­های دیگر راحت پذیرش می دهند و یا جایگاه خوبی ندارند. مثلا دانشگاه یو تی اِس که جزو گروه ۸ نیست در رشته آی تی بالاترین رتبه را دارد و به مراتب جایگاه بهتری از دیگر دانشگاهها دارد. هشت دانشگاه برتر استرالیا عبارتند از دانشگاه اِی اِن یو (دانشگاه ملی استرالیا)، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیو ساوت ویلز، دانشگاه آدلاید، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه وِستِرن استرالیا و دانشگاه مُوناش. همه دانشگاه­های معتبر در استرالیا برای پذیرش به آیلتس آکادمیک با معدل کل ۶٫۵ نیاز دارند و هیچیک از مهارتهای آیلتس نباید زیر ۶ باشند. برای برخی رشته ها از قبیل معماری و یا روزنامه نگاری آیلتس ۷ نیاز هست. اگر نمره زبان از حد مورد نیاز دانشگاه کمتر باشد (در حدود نیم تا یک نمره)، در صورتیکه باقی مدارک آکادمیک مثل ریز نمرات و احتمالا طرح پایان نامه و … قابل قبول باشند، دانشگاه نوعی پذیرش مشروط صادر می کند که شرط آن برآورده کردن نیاز زبان تا پیش از شروع ترم دانشگاهیست. به این معنی که دانشجو ویزای دانشجویی می گیرد به استرالیا می آید اما تا وقتی نمره لازم زبان را نیاورد اجازه تحصیل ندارد. در این موارد دانشگاه­ها به چنین دانشجویانی پیشنهاد می کند که در کلاس­های زبان دانشگاه ثبت نام کنند و دوره زبان آکادمیک بگذرانند. این کار به آنها امکان می دهد که نه تنها شانس بیشتری در امتحان آیلتس بعدی داشته باشند بلکه می توانند در امتحان زبان داخلی خود دانشگاه هم شرکت کنند. کلاسهای زبان آکادمیک در استرالیا بسیار گرانند و کلاسهای زبان مثلا در دانشگاه سیدنی هفته ای ۳۸۵ دلار هزینه دارند.

گفته می شود که هزینه یک زندگی دانشجویی مجردی در استرالیا سالانه ۱۸۰۰۰$ (دلار استرالیا) می باشد. این مبلغ جدای از شهریه دانشگاه است و مسلما این هزینه بسته به شیوه زندگی شما متفاوت خواهد بود. دانشجویان متاهل باید سالانه ۷۰۰۰$ به ازای همسر و ۴۰۰۰$ به ازای هر یک از فرزندان خود به این مبلغ اضافه کنند. شکی نیست که در استرالیا در ازای پولی که میپردازید، بیشترین بهره را می برید. ارزش پول در استرالیا به مراتب بالاتر از دیگر نقاط جهان از جمله ایالات متحده و بریتانیا است. مردم استرالیا از یکی از بالاترین استانداردهای جهانی زندگی برخوردار هستند. یک دانشجوی خارجی سطح متوسط حدود ۳۶۰$ در هفته می پردازد. این مبلغ شامل : خوابگاه، غذا، پوشاک، تفریحات، حمل و نقل و تلفن است. به خاطر داشته باشید که این مبلغ بنا به محل زندگی، شیوه زندگی و حتی رشته تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. در اینجا اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه ها ذکر شده است. بهتر است بدانید یکی از بهترین راه های کسب اطلاعات در مورد هزینه های زندگی ، صحبت کردن با مشاوران دانشگاه مورد نظر است. همانطور که می دانید بیمه دانشجویی اجباری می باشد. معمولا مراکز آموزشی این بیمه را برای دانشجو فراهم می کنند. هزینه ی بیمه برای یک شخص مجرد سالانه ۳۷۴$ و برای یک خانواده ۷۴۸$ می باشد. در نظر داشته باشید که هزینه بیمه اجباری است و نمی توانید آن را از مخارج خود حذف کنید و ضمنا بایستی خود را برای کل طول دوره تحصیلی قبل از ورود بیمه نمایید. به عنوان یک دانشجوی خارجی، شهریه دانشگاه خود را باید پیش از شروع هر ترم بپردازید. آگاه باشید که برخی موسسات آموزشی علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های دیگری نیز دارند مانند: کتابخانه، آزمایشگاه، امکانات ورزشی و گردشگری. برخی هزینه ها نیز مانند تجهیزات معماری یا عکاسی، خاص رشته انتخابی شما هستند و برخی هزینه ها نیز مانند خرید کتاب و نوشت افزار عمومی می باشند. بیشترین اطلاعات را در این زمینه می توانید از موسسه آموزشی خود دریافت کنید. صرفا جهت راهنمایی ممکن است  دوره های ارزانتر و گرانتری در استرالیا وجود داشته باشد. مدارس دولتی بین ۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار در سال، مدارس خصوصی بین ۱۷۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار در سال و پیش دانشگاهی (طول دوره یک تا دو سال ) ۱۴۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار در سال هزینه دارد. دانشگاه در دوره کارشناسی (طول دوره از ۲٫۵ تا ۵ سال)، ارشد (طول دوره از ۱-۳ سال) و دکتری (طول دوره از ۲٫۵ تا ۵ سال ) بین ۱۴۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار در سال، پزشکی (طول دوره بین ۴ تا ۷ سال) و دندانپزشکی( ۴ تا ۷ سال  ) بین ۳۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار در سال و دوره های زبان حداقل ۳۰۰ دلار در هفته خرج روی دست شما میگذارد. با این تفاسیر هزینه زندگی در استرالیا سالانه حداقل ۱۸۰۰۰ دلار ارزیابی میشود که باز هم تاکید میشود این عدد بنا به سبک و محل زندگی و رشته و دانشگاه محل تحصیل شما متفاوت است. تقریبا تمامی دانشگاه­های استرالیا از خوابگاههای مناسب برخوردار هستند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که دانشجویان می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته و به صورت نامحدود در تعطیلات کار دانشجویی داشته باشند.

 

3 پاسخ
  1. Avatar
    زهره چگيني می گوید:

    با سلام منميخواستم راجب ويزاي كالج زبان بپرسم كه ايا امكان پذير هست يا نه با سپاس ۰۹۱۹۱۸۴۹۵۸۲

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام و عرض ادب شما ميتوانيد از طريق كالج زبان اقدام نماييد كه كشورهايي مانند مالتا مالزي پرتقال انگليس سنگاپور اقدام نماييد
      جهت كسب اطلاعات بيشتر با دفتر نياوران تماس حاصل نماييد
      ٠٢١٢٢٨٢٩٥٣٨
      ٠٢١٢٢٨٢٩٥٤٨

      پاسخ
  2. Avatar
    علیرضا محمدیان منصور می گوید:

    ریاست محترم سازمان مهاجرتی
    با سلام و احترام
    مدارک و اطلاعات مورد نیاز در سایت جهت مهاجرت(به هر کشوری که ما به شرایط آنها سازگار باشد
    الف) سرمایه‌گذاری در خارج از کشور
    ب) کارآفرینی در کشورهای خارجی
    ج) تحصیل و سپس اخذ کار
    د) یافتن کار و گذراندن چند سال کاری و ….)
    به حضورتان ارایه میگردد. خواهشمند است راهنمایی لازم را مبذول فرمایید.
    نام و نام خانوادگی: علیرضا محمدیان منصور
    ALIREZA MOHAMADIANMANSOUR
    تاریخ تولد:۰۶/۱۰/۱۳۵۵
    وضعیت تاهل: متاهل
    نام همسر :صاحبه محمدیان منصورSAHEBEH MOHAMADIANMANSOUR
    تعداد فرزندان : دختر ۱۴ ساله(SARA MOHAMADIANMANSOUR)
    + دختر ۳ ساله( ASRA MOHAMADIANMANSOUR)
    آخرین مدرک تحصیلی : مهندس مکانیک طراحی جامدات
    زبان انگلیسی : متوسط
    سابقه کارخودم:
    ۱ –کارشناس رسمی دادگستری در زمینه وسایط نقلیه موتوری از سال ۱۳۹۱ تا کنون
    ۲- کارشناس فنی و برآورد خسارت خودروهای سبک و سنگین شاغل در شرکت امداد خودرو ایران از سال ۱۳۸۱
    ۳-مهندسی مکانیک پایه یک نظام مهندسان – بازرس تاسیسات مکانیکی ساختمان ۱۱ سال
    ۴- بازرس گاز خانگی ۱۱ سال
    ۵- ذارای مدارک معتبر در دوره های فنی ایران خودرو و ایساکو طبق پیوست.
    ۶- توانایی مالی در صورت فروش خانه تا حدود ۷۰۰میلیون تومان مقدور است.
    سابقه کار همسرم صاحبه محمدیان منصور:
    هیئت علمی در دانشگاه پیام نور
    کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد
    دانشجوی دکترای اقتصاد
    سابقه پناهندگی و یا سفر غیر قانونی به آمریکا نداریم.
    دو صفحه رزومه نیزبه پیوست به حضورتان ارسال می گردد.
    شماره تماس: ۰۹۱۸۸۱۵۷۳۸۴ و ۰۸۱۳۸۲۴۸۷۴۱
    همدان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *