برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها ، تحصیل در ژاپن

برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها ، تحصیل در ژاپن

اگر میخواهید راجع به برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها بدانید ، اگر میخواهید چگونگی اخذ پذیرش از برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها را بدانید ،اگر میخواهید چگونگی اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها را بدانید ،اگر میخواهید هزینه های زندگی در ژاپن را بدانید، اگر میخواهید هزینه های تحصیل در برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها را بدانید ، با ما همراه باشید و سؤالات خود را در باب تحصیل در برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها را از مؤسسات معتبر مهاجرتی بپرسید . مشاوران و حقوقدانان زبده ما آماده پاسخگویی به هرگونه سؤال در مورد تحصیل در ژاپن ، برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ژاپن برای تحصیل در برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها، چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی از برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها میباشند.

امروزه متقاضیان زیادی قصد تحصیل در ژاپن را دارند و همه روزه تعداد زیادی تماس تلفنی با موسسات ما برقرار می شود برای پرسش راجع به تحصیل در برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها ، شرایط اخذ پذیرش تحصیلی ژاپن و تحصیل در برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها ،  هزینه های تحصیلی در برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها ، نحوه گرفتن پذیرش تحصیلی از برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها ،  و سوالاتی در باب ژاپن ،با ما همراه باشید و این مقاله را در زمینه  مهاجرت تحصیلی به ژاپن و چگونگی تحصیل در برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ژاپنو پذیرش تحصیلی از برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها را مطالعه بفرمایید.

ژاپن در غرب ساحل شرقی قاره آسیا قرار دارد ۹۸ درصد کشور ژاپن را چهار جزیره به اسامی : هوکایدو ،هونشو ، شیکوکو و کیوشو تشکیل داده است . مساحت ژاپن حدود ۳۷۸۰۰۰ کیلومتر مربع میباشد و این کشور کاملا در آب محصور است، از شرق اقیانوس آرام ، از غرب دریای ژاپن ، در جنوب دریای شرق چین، و دریای اخوتسوکو در شمال ژاپن قرار دارند. جمعیت ژاپن بالغ بر ۱۲۶ میلیون نفر مقام دهم جهان را دارا میباشد توکیو پایتخت ژاپن بالغ بر ۳۵ میلیون نفر جمعیت از گرانترین و بزرگترین پایتخت های دنیا میباشد زبان مردم ژاپن ، ژاپنی میباشد و واحد پول ژاپن ین میباشد.

اقتصاد ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان بعد از آمریکا و چین بوده و در آسیا رتبه دوم را دارا میباشدو خودرو یکی از معروفترین تولیدات کشور ژاپن میباشد.،

در بین صد دانشگاه برتر دنیا ژاپن با دارا بودن  ۵  دانشگاه جزء کشورهای برتر دنیا از لحاظ تحصیل میباشد. دانشگاه توکیو، دانشگاه کیوتو ، دانشگاه اوساکا ، دانشگاه توهوکو و دانشگاه ناگویا ، ۵ دانشگاه برتر اول ژاپن میباشند .در آسیاهم دانشگاههای ژاپنی جایگاه خیلی خوبی دارند، این پنج دانشگاه بین ده دانشگاه برتر آسیا میباشند .

دانشگاه توکیو یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز آموزش عالی ژاپن میباشد که در سطح دنیا مقام والایی دارد این دانشگاه بر پایه رتبه بندی دانشگاهها جزء ۲۰ دانشگاه اول دنیا و در سطح آسیا جزء ۵ دانشگاه اول آسیا میباشد.این دانشگاه دولتی میباشد و متقاضیان زیادی قصد ورود به این دانشگاه را دارند.

دانشگاه کیوتو:یکی از برترین دانشگاههای ژاپن میباشد که یک دانشگاه دولتی است این دانشگاه در سال ۱۸۹۷ میلادی تاسیس شده است این دانشگاه در شهر کیوتو میباشد و در حال حاضر حدود ۲۲ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه در حال تحصیل میباشند.تعداد زیادی از متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور دانشگاه کیوتو را به خاطر رتبه خوب این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی و ملی انتخاب مینمایند .دانشگاه کیوتو چهل و هفتمین دانشگاه برتر در رشته پزشکی و در رشته های مهندسی دارای رنکینگ جهانی بین ۷۶ تا ۱۰۰ میباشد.هزینه های تحصیل در این دانشگاه سالانه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود ۵۴۰ هزار ین میباشد و شهریه ها در دو نوبت در سال از دانشجو اخذ میگردد تحصیل در دانشگاه کیوتو به زبان ژاپنی میباشد و کسانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند باید زبان ژاپنی را حتما یاد بگیرند یادگیری گرامر زبان ژاپنی سخت نمی باشد وبا صرف زمان حدود ۶ماه می توان در حد مکالمه روزمره آموخت.اما یادگیری در حد خواندن و نوشتن خیلی مشکل می باشد ونیازمند سالها تمرین است. دانشجویان فوق لیسانس به دلیل اینکه با ژاپنی ها در یک کلاس درس می خوانند باید زبان ژاپنی را بهتر یاد بگیرند. ولی برای دانشجویان رشته های فنی مهندسی و دانشجویان دکترا تسلط به زبان ژاپنی خیلی مهم نمیباشد چون میتوانند با استفاده از منبع های انگلیسی مشکلات خود را حل نمایند اما برای تحصیل در رشته های علوم انسانی حتما به زبان ژاپنی باید تسلط کامل داشته باشند. اگر دانشجو از طریق سفارت ژاپن در تهران موفق به اخذ بورسیه تحصیلی ژاپن شده باشد.عموما به مدت۶ ماه با استفاده از این بورس در کلاسهای ژاپنی شرکت می کنند اما بقیه دانشجویان با شرکت در کلاسهای محلی رایگان و به صورت تجربی زبان را یاد می گیرند، به دلیل اینکه هزینه دوره های زبان ژاپنی در آنجا خیلی گران میباشد.

دوره های لیسانس در دانشگاههای ژاپن ۴ سال و به زبان ژاپنی میباشد. دوره های فوق لیسانس ۲ سال و دوره دکترا ۳ سال به طول می انجامد . رشته های پزشکی ،دندانپزشکی و دامپزشکی هم ۶ سال طول میکشد.

دانشگاه های ژاپن جزء بهترین دانشگاههای جهان می باشند و همچنین امکان کاریابی ودرآمدزایی در ژاپن هم خیلی بالا است.و نیز امکان بورسیه تحصیلی در ژاپن و تحصیلات رایگان بعد از به پایان رساندن دوره های زبان ژاپنی خیلی بالا می باشد .ژاپن کشور خیلی پیشرفته ،مدرن و ،صنعتی می باشد . رسم الخط زبان ژاپنی ۳نوع است و دارای ۱۳۲ حرف اصلی و فرعی می باشند.یادگیری گرامر زبان ژاپنی سخت نمی باشد وبا صرف زمان حدود ۶ماه می توان در حد مکالمه روزمره آموخت.اما یادگیری در حد خواندن و نوشتن خیلی مشکل می باشد ونیازمند سالها تمرین است . یادگیری خواندن نوشتن زبان ژاپنی برای افراد بزرگسال خارجی خیلی سخت می باشد غیر از چینی ها و زرد پوستانی که خط مشترکی با ژاپنی ها دارند.و خارجیانی که از کودکی در مدارس ژاپنی تحصیل کرده اند.

یک بورسیه مون بو شو در ژاپن وجود دارد که رایجترین بورس برای دانشجویان بین الملل میباشد برای گرفتن این بورس دو راه وجود دارد یا از طریق سفارت ژاپن در تهران و یا تماس مستقیم با اساتید دانشگاههای ژاپن ، سفارت ژاپن در ایران هرساله فرمهایی را در ماه اردیبهشت در اختیار متقاضیان درخواست بورس تحصیلی ژاپن قرار میدهند و دریافت این بورس شرایطی دارد حتما باید فارغ التحصیل شده باشند وفارغ التحصیل از دانشگاه معتبری باشند ،گپ تحصیلی وگپ سنی نداشته باشند معدل بالای ۱۷ داشته باشند  وبعد از بررسی مدارک در سفارت تعدادی از متقاضیان در ماه مرداد برای مصاحبه دعوت میشوند بعد از پذیرفته شدن در مصاحبه  مدارکی از متقاضی بورس درخواست میشود و به دانشگاه ژاپن ارسال میگردد و پذیرش نهایی در دانشگاههای ژاپن صورت میگیرد که جواب پذیرش در ماه بهمن داده میشود و بعد در ماه فروردین پذیرفته شدگان وارد کشور ژاپن میشوند و در بدو ورود خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار میگیرد ودر ابتدا ۶ ماه به کالج زبان میروند و بعد باید برای ورود به دوره های فوق لیسانس و دکترا آزمون ورودی بدهند که به زبان انگلیسی میباشد. دانشجویان باید مسلط به زبان انگلیسی باشند. مقدار این بورس ۱۸۵۰۰۰ ین میباشد که برای زندگی یک زوج کافی میباشد. وراه دوم گرفتن بورس تحصیلی ژاپن

تماس با استاد میباشد که راه مشکلی میباشد اگر بتوانید مدارک تحصیلی خود را برای یک استاد ژاپنی که در زمینه تحقیقاتی شما کار میکند بفرستید با رزومه قوی و شرایط تحصیلی خوب شاید بتوانید استاد را متقاعد کنید.

دولت ژاپن برای دانشجویان بین الملل برنامه های مشخصی دارد .هر دانشجویی برای ورود به کشور ژاپن برای تحصیل در ژاپن و تحصیل در برترین دانشگاههای ژاپن باید ۱۵۰ ساعت زبان ژاپنی را حتما خوانده باشد و تمامی مدارک تحصیلی خود را به زبان ژاپنی و انگلیسی ترجمه کند.در بدو ورود به کشور ژاپن یک ویزای یکساله به دانشجو داده می شود که با آن وارد کشور ژاپن می شوید و بعد یک کارت اقامت می گیرید که این کارت ۱۵ سال  اعتبار دارد و دانشجو می تواند هر ساله با آن کارت اقامت ۱۵ساله ،درخواست تمدید ویزای یکساله خود را بدهد.و این کارت معمولا هر ساله به راحتی تمدید می گردد البته دولت ژاپن می تواند که این ویزا را تمدید نکند اما معمولا تمدید می کند. نکته مهم بعد از تحصیل زبان ژاپنی این است که شما می توانید اقامت خود را در کشور ژاپن از دو راه ادامه دهید . یکی از راهها اینکه جهت ادامه تحصیل در دانشگاه در صورت تمایل اقدام کنید و یا اگر مشغول به کار هستید و کارفرما از شما راضی باشد می توانید از کارفرما درخواست ویزای کاری ژاپن بدهید و با ویزای کار در کشور ژاپن بمانید. گرفتن اقامت دائم و تابعیت کشور ژاپن پروسه مشکلی می باشد. اما در بعضی موارد مانندازدواج یا بیشتر از ۱۰سال در ژاپن اقامت داشتن امکان دریافت اقامت دائم ژاپن وجود دارد.امنیت در کشور ژاپن بسیار بالاست وبه طور کلی ژاپن یکی از امن ترین کشور های جهان می باشد. هزینه های زندگی در ژاپن برای یک نفر بر اساس نحوه زندگی کردن فرد متفاوت میباشد اما تقریبا ماهانه برای یک نفر حدود ۱۰۰ هزار ین صرف هزینه های زندگی میشود که با اضافه شدن هر نفر این هزینه نیز افزایش می یابد. و بطور کلی هزینه های دانشگاههای دولتی در ژاپن حود سالانه ۵۴۰ هزار ین میباشد که البته در سال اول ۳٫٫ هزار ین هم بابت هزینه ثبت نام دریافت میشود . دانشجویان بین الملل در هفته تا ۲۸ ساعت حق پارت تایم کار دارند و در روزهای تعطیل تا روزی ۸ ساعت حق کار دارند.

متقاضی گرامی اگربا خواندن این مقاله به پاسخ سؤالات خود در باب تحصیل در برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها ، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی برای برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها ،چگونگی اخذ پذیرش از برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها ، نرسیده اید با مشاوران و وکلای برجسته ما تماس بگیرید  و پاسخ سؤالهای خود را در باب تحصیل در برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی برای برترین دانشگاههای ژاپن و هزینه های زندگی در ژاپن ، هزینه های تحصیل در برترین دانشگاههای ژاپن و شرایط ورود به آنها را از ما بپرسید مشاوران و حقوقدانان ما آماده پاسخگویی به هرگونه سؤال در هر زمینه مهاجرتی میباشند از مشاوره تلفنی رایگان ما بهره مند شوید.

 

2 پاسخ
  1. Avatar
    سایه می گوید:

    سلام من دانشجوی رشته ی نقاشی مقطع کارشناسی هستم. در دبیرستان رشته ی تجربی بودم و چون علاقه ای ب این رشته نداشتم سال پیش دانشگاهی درس های رشته تجربی را کاملا رها کردم تابرای کنکور هنر درس بخوانم, برای همین نمراتم چندان بالا نیست.دبیرستان استعدادهای درخشان درس می خواندم رتبه ی کنکورم ۵۴۸ شد.قصد ادامه تحصیل(رایگان) دررشته ی انیمیشن در ژاپن را دارم.دو ترم نقاشی خواندم معدل ترم اولم۱۷است.لطفا راهنمایی ام کنید.ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *