کار در آلمان

مهاجرت کاری به کشور آلمان

 

کشور آلمان که دارای نظام حکومتی فدرالی است با مساحت ۳۵۷۱۲۱.۴۱ کیلومتر مربع قلب اقتصادی اروپاست .  این کشور دارای مرزهای زمینی به طول ۷۵۷٫۳ کیلومتر مربع می باشد .در شمال دانمارک و درغرب بلژیک و هلند و درجنوب  لوکزامبورگ، سوئیس، اتریش و فرانسه و در شرق لهستان و جمهوری چک قرار گرفته است . دریای شمال و دریای بالتیک کشور آلمان را به آب‌های آزاد متصل می کنند . سواحل آبی این کشور با این دو دریا حدود ۲۳۸۹ کیلومتر است. طولانی‌ترین رودهای آلمان راین با ۸۵۶ کیلومتر، الب ۷۰۰ کیلومتر و دانوب و با هشتاد و دو  میلیون نفر جمعیت پر جمعیت ترین کشور اروپاییست.

در زمینه ویزای کاری،  کشور آلمان اقدام به صدور ویزا برای رشته های خاص می نماید البته برای اشخاصی که به زبان های آلمانی و انگلیسی مسلط باشند اما نکته ی مهم اینست که نیازمند مدرک زبان نمی باشد . در آغاز به اوضاع اقتصادی کشور آلمان مختصرا اشاره می نماییم و سپس به بحث ویزای کار می پردازیم .

گرفتن ویزای کار و به تبع آن حق کار از کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا امری بسیار سخت می نماید متقاضیان بی شماری در این زمینه ، خواهان کار در اروپا می باشند که این امر مستلزم دریافت ویزای کار است اما به صورت سهمیه ای کشور صنعتی آلمان برای مهندسین شرایط ویزای کاری را فراهم کرده است که در این راستا به علت حجم بالای تقاضا از سوی مهندسین، محدود بوده و ظرفیت برای انتخاب شدن محدود میباشد. لازم به توضیح است در خصوص ویزای کار آلمان طبیعتا اشخاصی که رزومه ی قوی تری دارند از شانس بیشتری بهره مند خواهند شد .

در رنکینگ کشورهای صنعتی در جهان پس از کشورهای آمریکا و ژاپن جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. البته باید ذکر کرد که این اتفاقات در آلمان پس از پایان جنگ جهانی دوم آغاز شده است و از آن به معجزه ی اقتصادی آلمان یاد می کنند . از جمله مهمترین تولیدات صنعتی آلمان می توان از صنایع الكتريكي, مكانيكي, مواد شيميايي, منسوجات, غذايي و وسايل نقليه یاد کرد که از آغاز دهه ۱۹۸۰ با افزایش سرعت رشد تکنولوژی همراه شده است . اما کشور آلمان با کمبود نیروی کار روبه رو است و مهندسان و متخصصان  زیادی از جای جای دنیا به ویژه ترکیه به این کشور مهاجرت می نمایند.

در این زمینه رشته های مهندسی و خصوصا رشته هایی نظیر الکترونیک : الکتروتکنیک، مکانیک، برق، مکاترونیک ، نرم افزار ، آی تی و … به ترتیب اولویت شانس اخذ ویزای برای مهاجرت کاری به آلمان را دارا می باشند .

نکته پراهمیت در این زمینه اینست که برای اخذ ویزای کار آلمان نیاز به اخذ مدارک زبان و ارائه آن نمی باشد و همین که شخص به زبان انگلیسی یا آلمانی تسلط داشته باشد کافیست .

شمار زیادی از کمپانی های بزرگ و در حال رشد آلمان هم اکنون نیازمند نیروی کار می باشند. از آنجایی که کشور آلمان یکی از بزرگترین کشورهای صنعتی دنیا و محور صنعت اروپاست مهندسین اروپایی هم مشتاق کار در این کشور می باشند .

آلمان به دلیل نیاز به نیروی کار حتی از کشورهای آسیایی هم نیروی کار می پذیرد. از جمله تولیدات غیر صنعتی و در واقع کشاورزی آلمان می توان به تولیدات دامی و کشاورزی این کشور از جمله رازك  وچغندر قند، گندم، جو و لبنيات اشاره نمود .

طبیعتا برای مشغول به کار شدن نیازمند داشتن مدرک زبان میباشد. اگر مهندسین تسلط بر زبان را داشته باشند می توانند طی یک پروسه ی ۲ الی ۳ ماهه ویزای کاری آلمان را اخذ کنند.

البته لازم به توضیح است به علت آثار و جزئیات که مسئله ی مهاجرت دارد بهتر است دراین زمینه با وکلا متخصص در این امر که سابقه ی امور بین المللی و مهاجرت را در پرونده ی خویش دارا می باشند مشاوره نمایید.

اسناد مورد تقاضا برای دریافت ویزای کار آلمان  :

  1. تکمیل فرم تقاضا
  2. دو قطعه عکس ۶*۴
  3. کپی صفحات ۲ و ۳ از پاسپورت متقاضی
  4. شناسنامه متقاضی به همراه کپی
  5. بیمه نامه
  6. ترجمه ی مدارک به زبان انگلیسی یا آلمانی
  7. مدارک تحصیلی و ترجمه ی انگلیسی یا آلمانی آنها
  8. سوابق کار (در صورت وجود سابقه کار)
  9. رزومه ی کامل شخص متقاضی
  10. پیرینت موجودی حساب شخص متقاضی

امر بسیار حائز اهمیت در خصوص دریافت ویزای کاری کشور آلمان این است که متقاضی نیاز به ارائه سابقه کار طولانی نخواهد داشت و اگر شخصی آنچنان سابقه کاری هم نداشته باشد ممکن است با ارسال رزومه و مصاحبه مورد پذیرش شرکت های بزرگ این کشور قرار گیرد .

 

 

38 پاسخ
  1. Avatar
    حدیث دیبازر می گوید:

    سلام,برای ورود جهت تحصیل,در مقطع کارشناسی ارشد حسابداری,ب چ میزان پول نیازهستش,تا بتوانم وارد شوم در کشور المان یا دانمارک,تا بتوانم با کا نیمه وقت بدنبال اقامت دایم نیز باشم,مرسی

    پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، رشته حسابداری در کشوری مثل آلمان دارای آزمون ورودی می باشد . از نظر شرایط کاری نیز کشور آلمان دارای شرایطی می باشد و کشور دانمارک براساس سیستم امتیاز بندی می باشد.

      پاسخ
  2. Avatar
    جبار می گوید:

    با سلام من لیسانس حسابداری دارم میخواهم اقامت المان بگیرم و در انجا کار کنم لطفا راه نمایی کنید ۲۸سال سن دارم . با تشکر

    پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز شما هم از طریق تحصیلی می توانید اقدام نمایید و هم از طریق ویزای کاری به شرط آنکه سابقه و مدارک لازمه را داشته باشید.

      پاسخ
  3. Avatar
    سحر می گوید:

    سلام
    متشکر از متن کاملی که نوشتید
    من شرایطم را برایتان توضیح میدهم اگر مستعد مهاجرت بود از شما خواهش دارم به من اعلام دارید تا برای شروع روند به سما مراجعه کنم
    من دانشجوی فوق لیسانس روانشناسی عمومی هستم و کارشناسی علوم سلولی ملکولی دارم و مدارک هلال احمر و مددکاری دارم.همسر من لیسانس مدیریت و برگزار کننده سمینارهای خصوصی و دولتی است و همچنین از سن ۱۶ سالگی مدرس زبان انگلیسی هستند و سابقه کاری دارند و در حال حاضر هم زبان کسب و کار را تدریس میکنند
    ما با داشتن اقوام در المان و داشتن توان کاری میخواهیم برای اقامت المان اقدام کنیم
    نمیدانم که اقوام من توانایی پیدا کردن کارفرما را دارند یا خیر

    پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز اطلاعاتی از قبیل دانش زبان آلمانی و سن و نوع دانشگاه را نفرمودید.

      پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، شما از طریق تحصیلی و یا اخذ ویزای کاری می توانید اقدام به مهاجرت نمایید . لطفا شرایط دقیق خود را در اختیار کارشناسان و مشاوران قرار دهید .

      پاسخ
  4. Avatar
    محمدانصاری می گوید:

    از سایت شما واطلاعات شما متشکریم امیدوارم. بتونم از طریق شما برای ادامه تحصیلوکار درآلمان اقدام کنم

    پاسخ
  5. Avatar
    حسین می گوید:

    با سلام و خسته نباشید.ببخشید اگه بتونید من را در زمینه مهاجرت به آلمان یا هر کشوری که شرایط کار خوب باشه راهنمایی کنید ممنون میشوم.من لیسانس معماری دارم ۲۸ ساله هستم:ده سال سابقه کاری دارم.از چه راهی میتونم یک شرکت یا کارفرما پیدا کنم ؟سایت خاصی ترجیحا به انگلیسی هست که بتونم سرچ کنم؟چه شرایطی را باید داشته باشم که بتونم سریع تر اقدام کنم؟اگر لطف کنید توضیحات کاملی بدید ممنون میشم.
    با تشکر

    پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      ویزای کاری آلمان ویزای جستجوی کار می باشد و شما بعد از اخذ این ویزا فرصت کاریابی دارید.شرایط این ویزا از قبیل سن،سابقه کار،دانش زبان آلمانی و… می باشد.

      پاسخ
  6. Avatar
    گالان هستم از ارومیه می گوید:

    سلام من گالان هستم از ارومیه پسری ۲۷ ساله و مجرد در حال تحصیل ، برقکار واردی هم هستم
    دنبال یه راهی هستم برم تو یه کشور خوب زندگی کنم مثل آلمان انگلیس یا فرانسه ، یا حتی آمریکا یا کانادا
    در ضمن ادم فوق العاده با پشت کار و هدفمند و از همه نظر سالم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
  7. Avatar
    مرتضی محمدی می گوید:

    با تشکر از اطلاعاتتون من تکنسین فوریتهای پزشکی اورژاتس ۱۱۵ هستم
    من میخوام اقدام کنم برای ویزای کار در اورژانس المان لطفا راهنمایم کنید در ضمن من امکان دریافت دعوت نامه از طرف اقوام دارم
    لطفا راهنمایم کنید
    باتشکر

    پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ شرایط شما بایستی مورد بررسی قرار گیرد ، شرایط اخذ ویزای کاری آلمان عبارتند از ؛ آگاهی از سطح زبان A2 آلمان / حداقل سن زیر ۴۰ سال / ۴ الی ۵ سال سابقه کار مرتبط و …. .

      پاسخ
  8. Avatar
    راحله می گوید:

    با سلام آیا وارد آلمان شدن برای تحصیل در مقطع کارشناسی شرایط سنی دارد؟
    ممکنه سفارت آلمان به خاطر سن پذیرش نکند؟

    پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      شرایط سنی چندان در این کشور اهمیت ندارد مگر زیادی غیر معقول باشد.

      پاسخ
  9. Avatar
    حمید می گوید:

    سفر اقای ملک پور به سه قاره چه مزیتی داره ، متاسفانه اکثر این موسسات که موسسه ملک پور هم یکی از اونهاست دنبال این هستند که موردی رو پیدا کنند که زحمتی واسشون نداشته باشه. اصل مساله اینجا پیدا کردن کاره ، شما دارید پیشنهاد می دید که با ویزای دانشجویی بریم ، خوب اگه می خواستیم با ویزای دانشجویی بریم که خودمون می دونستیم و از همون طریق اقدام می کردیم. تازه گرفتن ویزای دانشجویی هم آسونه؟ گرفتن پذیرش که کار خاصی نداره ، باز گرفتن ویزا مهمه که عملا به جز چند تا نصیحت کاری نمی تونید بکنید. اگه واقعا راست می گید یه ارتباطی با این همه آزانس کاریابی تو اروپا برقرار کنید و یه قراردادی چیزی که راه پیدا کردن کار رو اسونتر کنه.

    پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      سلام و عرض ادب به شما دوست گرامي
      موسسه حقوقي دكتر ملك پور همانطور كه از اسمش پيداست موسسه اي شناخته شده و آشنا به امور مهاجرتيست،و با موسساتي همكاري دارد كه حتي براي واجدين شرايط قادر به پيدا كردن جاب آفر ميباشد

      پاسخ
  10. Avatar
    محمد مقدس می گوید:

    سلام.
    دوستان علاقمند به مهاجرت کاری آلمان- بنده مدتی هست که طبق اقامت کاری در آلمان زندگی میکنم.
    در این مسیر با موراد و قوانین و روال های مختلفی آشنا شدم. پیرو اینکه اطرافیان زیاد براشون سوال میشد وبلاگی راه اندازی کردم و این موارد رو اونجا به سادگی شرح میدم.
    خوشحال میشم سر بزنین
    http://fa.moghaddas.com

    پاسخ
  11. Avatar
    محمد می گوید:

    با سلام
    ۳۶ سال سن دارم و از دانشگاه آزاد تهران جنوب دارای مدرک ارشد سازه با معدل ۱۶ می باشم. آیا امکان تحصیل مقطع دکتری در دانشگاه های معتبر آلمان برای بنده میسر است؟
    هزینه تحصیل و سایر موارد چقدر است؟امکان کار همزمان با تحصیل برای بنده میسر است؟

    پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      با سلام و عرض ادب قربان جهت تحصیل در مقطع دکترا باید استاد راهنما را خودتان پیدا کنید و به توافق برسین و دیگر اینکه نیاز به مدرک زبان المانی دارید

      پاسخ
  12. Avatar
    یوسف علی بیگی می گوید:

    از اطلا ع رسانی شما راضی هستم .
    ایا برای اقا مت دایم در ارمنستان واخذ ویزای کار میتوانید کمکم کنید

    پاسخ
  13. Avatar
    محمد رضا جمعدار می گوید:

    سلام بنده ۴۶سال دارم و۶ ویزا تجاری شنگن در پاسم دارم اینجانب سابقه ۱۶ ساله کارفرمایی درزمینه تولیدمیباشم وتمامی ماشینالاتم اروپایی میباشد الان جهت اقامت المان میخواهم اقدام کنم درضمن من دارای همسر ودوفرزند پسر میباشم در صورت امکان تماس بگیرید۰۹۱۲۱۰۶۶۲۷۸

    پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      ما می توانیم شما را دز این خصوص راهنمایی نماییم برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر ما تماس حاصل فرمایید.

      پاسخ
    • Avatar
      مشاور حقوقی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید .

      پاسخ
  14. Avatar
    محمدعلی اصل زاد می گوید:

    با سلام ، بنده خواستار مهاجرت کاری به آلمان هستم منتهی می خواستم ببینم آیا مدرک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر (در آذربایجان شرقی) مهندسی نرم افزار رو اصلا قبول دارن ؟
    چون تو سایت anabin اصلا چیزی در مورد شهر شبستر نبود که بفهمم H+ است یا نه
    من ۳۲ سال دارم
    می خوام به کلاس های فشرده زبان آلمانی برم ، منتهی به علت اینکه در مورد مدرکم شک دارم دو دل هستم…

    پاسخ
  15. Avatar
    حامد می گوید:

    با سلام حامد هستم ۱۲ سال سابقه کار در شرکتهای کشتیرانی بعنوان کارشناس It و وسئول عملیات دریایی و مسئول مالی به دنبال مهاجرت و کار در آلمان هستم لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
  16. Avatar
    آرزو می گوید:

    سلام خسته نباشبد،ببخشید من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه علمی کاربردی دارم،آیا میتونم برای اقامت تحصیلی در مقطع ارشد با این مدرکم برای ادامه تحصیل در آلمان اقدام کنم؟مدرک علمی کاربردی مورد تایید آلمان است یا خیر؟؟؟

    پاسخ
  17. Avatar
    فرناز می گوید:

    سلام من ۳۰ ساله و دانشجوی ارشد مهندسی شبکه و لیسانس نرم افزار هستم.
    مدرک ماکروسافت در زمینه شبکه دارمmcitp , cisco و مدرک ielts :7
    سابقه سه سال کار مرتبط با رشته دارم با بیمه
    می خواستم ببینم امکان داره با هزینه اولیه کم وارد یکی از کشورهای آلمان، اتریش، دانمارک ، سوئد و یا سوئیس بشم؟
    متشکرم

    پاسخ
  18. Avatar
    Mina می گوید:

    با سلام.سوالی داشتم از خدمتتون.ممنون میشم راهنماییم کنید.من ۳۱ ساله و مجرد هستم و در رشته داروسازی تحصیل کردم و ۵ سال سابقه کار داروخانه.زبان انگلیسیم در حد متوسط است و کمی یادگیری المانی رو شروع کردم .عموم در آلمان زندگی میکنند.سوالم اینه کدام کشور برای مهاجرت برام مناسب تره و مراحلش کوتاهتره و بهتر میشه کار پیدا کرد واینکه اگر بخام برای آلمان اقدام کنم روند ارزشیابی مدارک چجوره؟و کلن پروسش چیه؟اصلن شانسی برای ویزای کار دارم؟

    پاسخ
  19. Avatar
    بهروز می گوید:

    با سلام، آیا شرط سنی زیر ۴۰ سال برای ویزای کار یک شرط لازم هست؟ یا اینکه شرایط دیگه مثل سابقه کاری و مدرک تحصیلی میتونه جبران کننده اون باشه؟

    پاسخ
  20. Avatar
    میعاد می گوید:

    با سلام و خسته نباشید. بنده کارشناسی ارشد معماری از ازاد تبریز هستم. سابقه ۵ سال بیمه تامین اجتماعی از شرکت پیمانکاری . و سابقه تدریس در دانشگاه. مدرک زبان ندارم . شرایط لازم برای ویزای کاری المان را دارم ؟اگر دارم شرایط را اعلام نمایید سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *