بورسیه تحصیلی در برزیل

بورسیه تحصیلی در برزیل

Scholarship in Brazil

امروز موضوعی که به یک مسئله قابل تامل برای افراد اهل علم و دانش تبدیل شده است تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی است که البته در کشور ایران با توجه به سخت گیر بودن دانشگاههای دولتی برای پذیرش و همچنین بالا بودن هزینه های تحصیل در دانشگاههای آزاد این موضوع برای دانش پژوهان شاید خیلی خوشایند نباشد.

به همین دلیل دانشجویان ایرانی به توجه به سطح معلومات و نبوغ بالایی که دارند و باتوجه به شرایط موجود به این فکر می افتند که تحصیلاتشان را در یکی از دانشگاههای معتبرخارجی ادامه دهند.

در بین همه این کشورها و دانشگاهها در این مقاله سعی بر این شد که ما کشور برزیل را به صورت کامل و شفاف توضیح داده و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان فعال و ممتاز ایرانی را توضیح داده و راه رسیدن به آن را به شما بگوییم .

تحصیل در برزیل

Study in Brazil

برزیل

برزیل کشوری است که در آمریکای لاتین واقع شده است و در واقع بهترین و معتبریترین کشور آمریکای لاتین است، به بیانی دیگر در کل قاره آمریکا اگر بگوییم بهترین شهر از لحاظ اقتصادی(در واقع پایتخت اقتصادی) نیویورک است باید بگوییم دومین شهر اقتصادی قاره آمریکا بعد از نیویورک شهر سائوپائولو برزیل میباشد.

برزیل از لحاظ آب و هوایی یکی از کشورهایی است که در یکی از بهترین موقعیت های جغرافیایی واقع شده است و دارای آب و هوایی بی نظیری میباشد.

از طرفی با توجه به این که در این کشور تعداد مهاجران بسیار زیاد میباشد و در واقع نصف بیشتر مردم این کشور را مهاجرین تشکیل میدهند ( ژاپنی ها ، آفریقایی ها ، اروپایی ها و…..) میتوان گفت پدیده ی نژاد پرستی در این کشور اصلا به چشم نمی خورد حتی در اکثر مواقع پست های بالای حکومتی و سیاسی را افرادی نائل میشوند که اصلا برزیلی نبوده و فقط به برزیل مهاجرت کرده اند.

شاید کشور برزیل از نظر ایرانی ها کشور شناخته شده و یا درجه یکی نباشد و شاید جزء انتخابهای نخستین ما ایرانی ها نباشد اما در واقع باید بگوییم که همین موضوع نیز دلایل خاص خود را دارد اولین دلیلی که این موضوع دارد زبان کشور و دانشگاههای برزیل است که در بعضی مواقع پرتغالی است و در واقع در مقطع لیسانس در بیشتر دانشگاههای برزیل زبان دانشگاه پرتغالی است. و گرنه کشور برزیل یکی از معتبرترین و بهترین نظامات آموزشی دنیا را دارد.

اگر ما این موارد مذکور را نادیده بگیریم میتوانیم بهتر این موضوع را درک کنیم که دانشگاههای برزیل از بهترین دانشگاههای دنیا بوده و حتی در بیشتر موارد دانشجویان خارجی از دانشجویان برزیلی راحت تر کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده و از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند.

در برزیل دو نوع دانشگاه وجود دارد:

دانشگاههای فدرال

دانشگاههای خصوصی

برای ورود به دانشگاههای فدرال باید در آزمون ورودی شرکت کرده و در این آزمون موفق شوید تا بتوانید وارد دانشگاههای فدرال کشور برزیل شوید.تحصیل در دانشگاههای فدرال برزیل رایگان بوده و حتی دانشجویان خارجی میتوانند از تحصیلات رایگان استفاده کنند.

دانشگاههای خصوصی کشور برزیل نیز نوع دوم این دانشگاهها را تشکیل میدهند که البته باید بگوییم خصوصی بودن و هزینه دار بودن این دانشگاهها دلیلی براین موضوع نمیباشد که این دانشگاهها کیفیت پایینی دارند. تحصیل در دانشگاههای خصوصی برزیل نیز مستلزم شرکت در آزمون ورودی است که اخیرا دولت برزیل در صدد است که این آزمون ورودی را برای دانشجویان خارجی منحل کند.

بورسیه در مقطع لیسانس در کشور برزیل

افراد بسیاری هستند که میخواهند تحصیلاتشان را از همان ابتدا در دانشگاههای خارجی و در دانشگاههای معتبر دنیا شروع کنند.در این بین کسانی هستند که از همان اول قصد مهاجرت و تحصیل در کشور برزیل را در نظر دارند.

در اینجا نیز ما فقط به شرایط تحصیل در مقطع لیسانس در برزیل و اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس در برزیل میپردازیم.

تحصیل در برزیل در مقطع لیسانس به زبان پرتغالی است و افرادی که قصد تحصیل در برزیل در مقطع لیسانس را دارند باید به زبان پرتغالی تحصیل کنند.

البته معمولا این امکان برای متقاضیان وجود دارد که دوره زبان پرتغالی را در کشور برزیل بگذرانند و بعد از گذراندن این دوره وارد دانشگاه شوند که البته این امکان نیز به صورت صد در صد نیست.

التبه باید خاطر نشان کنیم که تحصیل در دانشگاههای فدرال دولت برزیل که رایگان است کار بسیار ساده ای نیست و مستلزم داشتن پیشینه ای قوی است.

درضمن افرادی هم که قصد گرفتن بورسیه تحصیلی در برزیل در مقطع لیسانس را دارند باید این نکته را مد نظر داشته باشند که بورسیه در برزیل در مقطع لیسانس کار ساده ای نیست و حتی شاید اصلا غیر ممکن باشد دلیل آن هم این است که دانشگاههای برزیل معمولا در مقطع لیسانس بورسیه اعطا نمی کنند.

بورسیه در مقطع فوق لیسانس

قابل توجه افرادی که برای تحصیلات تکمیلی، دانشگاههای برزیل را مد نظر دارند باید بگوییم که در مقطع فوق لیسانس بسیاری از رشته ها به زبان انگلیسی ارائه میشوند و همچنین شرایط خاصی را دارند که برای ورود به دانشگاههای برزیل افراد متقاضی باید این شرایط را احراز کنند.

اخذ بورسیه در دانشگاههای برزیل در مقطع فوق لیسانس تحت شرایطی مانند : فارغ التحصیل شدن از دانشگاههای دولتی و درجه یک ایران و داشتن معدل بالا در مقطع لیسانس و ارائه مقاله های علمی در صورت وجود ، امکان پذیر است .

دانشگاههای برزیل در مقطع فوق لیسانس معمولا رشته های متنوعی ارائه میدهند و افرادی که برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و اخذ بورسیه دانشگاههای برزیل را مد نظر قرار داده اند باید گفت میتوانند از مزیت های بسیار زیادی استفاده کنند.

تحصیل رایگان، تنوع رشته ، ارزان بودن هزینه های زندگی ، راحت بودن راه اخذ اقامت از مزایای تحصیل در کشور برزیل است.

بورسیه در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در کشور برزیل مقصدی برای همه افرادی است که میخواهند تحصیلات تکمیلیشان را در یکی از بهترین دانشگاههای دنیا به پایان برسانند. به دلایل متعدد میتوان گفت کشور برزیل یکی از بهترین انتخاب های یک متقاضی برای ادامه تحصیلش در مقطع دکتری میباشد:

دلایلی از قبیل معتبر بودن دانشگاه ، رایگان بودن تحصیل ، آسان بودن امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان ممتاز ، تحصیل به زبان انگلیسی و …….

افرادی که مدارک معتبر از دانشگاههای معتبر دنیا دارند و برای ادامه تحصیلشان قصد عزیمت به کشور برزیل را دارند اگر بتوانند از بورسیه های تحصیلی کشور برزیل استفاده کنند میتوانند علاوه بر تحصیل رایگان تمام هزینه های زندگیشان را نیز پوشش دهند.

همچنین شرایط گرفتن اقامت دائم در کشور برزیل بسیار راههای متفاوتی دارد به عنوان مثال و با توجه به اینکه در این مقاله ما به تحصیل در برزیل پرداخته ایم باید به عرض تان برسانیم که زمانی که تحصیلتان تمام شد به مدت سه سال اگر فرد فارغ التحصیل کار کند و مالیاتش را بپردازد میتوانند اقامت دائم کشور برزیل را اخذ کنند.

6 پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادبدر صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸
      مخاطب گرامی ، اخذ بورسیه منوط به دارا بودن شرایط خاصی می باشد. من جمله ؛ نمرات عالی ، مدرک زبان آیلتس و ….. .

      پاسخ
  1. Avatar
    حميدرضا مقدم می گوید:

    با سلام ميخواستم براي برزيل اقدام كنم برا بذريش زبان. ميخواستم ببينم با ويزا دانشجويي زبان ايا خدمات بزشكي مثل افراد مقيم برزيل خواهد بود و يا هزينه بيشتري لايد برداخت شود?

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ سوال شما مبهم می باشد . اگر منظور شما بهره مندی از خدمات درمانی می باشد ، بله شما می توانید از خدمات درمانی و پزشکی این کشور استفاده نمایید البته ، استفاده از ان سقف دارد .

      پاسخ
  2. Avatar
    موسی بشیر می گوید:

    با سلام
    من کارشناسی ارشد رشته Health Education از دانشگاه تهران دارم برای دکترا میخواهم اقدام کنم لطفا راهنمایی بفرمایید چطور انجام دهم
    با سپاس

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، شما جهت اقدام در مقطع دکتری ، از طریق موسسه حقوقی ما برای کشور اسپانیا و پرتغال می توانید اقدام نمایید . ولیکن اقدام در مقطع دکترا در اکثر کشورهای دیگر منوط به معرفی سوپروایزر می باشد و متقاعد کردن سوپروایزر با شخص متقاضی می باشد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعبات همکار موسسه حقوقی دکتر ملکپور واقع در نیاوران تماس برقرار نمایید و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *