بورسیه تحصیلی در کانادا

بورسیه تحصیلی در کانادا

Fund in Canada

امروزه در ذهن بسیاری از دانشجویان ایرانی این فکر میگذرد که بتوانند از یکی از دانشگاههای معتبر دنیا پذیرش تحصیلی گرفته و ادامه تحصیلشان را در این دانشگاهها بگذرانند.در این میان کشور کانادا یکی از گزینه هایی است که همیشه بیشترین متقاضی را به دلایل مختلفه داشته است . به عنوان مثال اعتبار این دانشگاهها، سطح بالای رفاه اجتماعی کشور کانادا و همچنین امنیت بالای این کشور و مزایای بسیار زیادی که برای دانشجویان خارجی در نظر دارد مزید بر علت است.

کانادا هر ساله هزاران دانشجو را از تمام کشورهای دنیا برای تحصیل را میپذیرد. کانادا با ارائه بیش از هزاران رشته تحصیلی در بیش از صدها مرکز آموزشی یکی از مقاصد مهم تحصیلی است. برخی از این دانشگاهها حتی در بین دانشگاههای برتر دنیا هستند.

برای تحصیل در کانادا داشتن مدرک آیلتس الزامی است. وهمچنین برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای ممتاز کانادا شرایطی مانند معدل بالا و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه معتبر در کشور مبدا بسیار حائز اهمیت میباشد.نکته حائز اهمیت در اینجا اینست که تمام دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را برای مدت بیش از ۶ ماه دارند باید اجازه تحصیل داشته باشند. دانشجویانی که اجازه تحصیل داشته باشند می توانند به صورت ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و درصورتیکه بخواهند پس از پایان تحصیل برای مقاطع دیگر ادامه تحصیل دهند از داخل خود کانادا اقدام نمایند. موسسه ملک پور تمامی کارهای اخذ پذیرش و ویزای  تحصیلی در کانادا را بصورت فول گارانتی انجام میدهد به این صورت که اگر موفق به اخذ پذیرش تحصیلی نشد کل هزینه هارا عودت میدهد،در صورتی که پذیرش اخذ شد اما موفق به اخذ ویزا نشد کل هزینه های پذیرش و ویزا را عودت میدهد.

بورسیه در مقطع لیسانس

دانشجویان ایرانی معمولا در زمانی که تصمیم به ادامه تحصیل در کشورهای خارج از کشور میگیرند اولین فکری که به ذهنشان خطور میکند شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی است و اینکه میخواهند این بورسیه ها در دانشگاههای معتبر دنیا باشد، از بین این دانشگاهها همیشه دانشگاههای کانادا در بین گزینه های محبوب میباشد زیرا مدارک تحصیلی در مقطع لیسانس در بیشتر دانشگاه های کانادا و آمریکا مورد تائید سایر کشورها می باشند.پس باید این را خاطر نشان کنیم که اخذ بورسیه در مقطع لیسانس در کانادا شانسی ندارد بهتر است بگوییم که معمولا افرادی که برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا اقدام میکنند باید بصورت عادی پذیرش اخذ کنند.  شرایط اخذ پذیرش و سیستم آموزشی در دانشگاه ها در آمریکا و کانادا بسیار به هم نزدیک است. متقاضیان برای تحصیل در مقطع لیسانس باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با حداقل معدل ۱۴ یا بالاتر داشته باشند. برای پذیرش در برخی از رشته ها حداقل معدل باید بالای ۱۵ باشد.همچنین برای پذیرش از دانشگاه های ممتاز حداقل معدل بالای ۱۵ ضروریست همچنین داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ ضروریست. هزینه تحصیل در دوره لیسانس در دانشگاه های کانادا بین ۱۴ هزار دلار تا ۱۸ هزار دلار در سال است که میزان دقیق آن بستگی به استان محل تحصیل و دانشگاه دارد.

بورسیه در مقطع فوق لیسانس

برای تحصیلات تکمیلی،دولت کانادا دارای معتبرترین دانشگاههای دنیا میباشد،دانشجویان بسیار زیادی از سرتاسر دنیا آرزوی تحصیل در دانشگاههای معتبر کانادا را در سر میپرورانند. برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا هر دانشجویی که معدل بالاتر داشته باشد و در دانشگاه معتبرتری تحصیل کرده باشد شانس بیشتری برای گرفتن پذیرش را دارد. امکان اخذ بورسیه های تحصیلی در دانشگاههای کانادا برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر امکان پذیر میباشد که این امر بسته به سوابق تحصیلی شخص دانشجوی متقاضی دارد.

البته باید بگوییم که اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در کانادا تقریبا شرایطی شبیه به دوره لیسانس را دارد به این منظور که اخذ بورسیه در مقطع فوق لیسانس در کانادا امری بسیار راحت و دست یافتنی نیست.

افرادی که برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای کانادا چه بصورت بورسیه و چه بصورت پذیرش عادی اقدام مینمایند باید بدانند که داشتن نمره آیلتس ۶٫۵ الزامی است. برای رشته های مدیریت مدرک GMAT  و برای رشته های مهندسی مدرک GRE الزامی میباشد.(موسسه ملک پور برترین موسسه  خاورمیانه در زمینه پذیرش تحصیلی از دانشگاههای کانادا می باشد)

بورسیه در مقطع دکتری

بورسیه در کانادا امروزه امری است بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا به دنبال آن هستند از طرفی به دلیل اینکه دانشگاههای دولت کانادا برای دادن بورسیه  شرایط خاصی را در نظر میگیرند باید در نظر داشته باشیم که هر شخصی با هر شرایطی امکان اخذ بورسیه و حتی پذیرش در مقطع دکتری در کانادا را ندارد بلکه باید خاطر نشان کرد که این افراد باید مدارکی از قبیل مدرک فوق لیسانس معتبر از دانشگاههای معتبر به علاوه سوابق تحقیقاتی و مقالات علمی و سطح زبان بسیار بالاتر داشته باشند تا بتوانند به بورسیه تحصیلی در کانادا نائل شوند.

اغلب دانشجویان ایرانی که برای ادامه تحصیلشان در مقطع دکتری قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی و کانادا را دارند در بسیاری از مواقع کشور کانادا را برای ادامه تحصیلشان انتخاب میکنند،این امر میتواند دلایل متفاوتی از قبیل: دانشگاههای معتبر این کشور ، امکان گرفتن بورسیه های تحصیلی و همچنین شرایط کلی کشور کانادا که برای اخذ اقامت و زندگی یکی از بهترین کشورهای دنیاست، داشته باشد.

هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی و همچنین استان محل تحصیل متفاوت است همچنین هزینه دانشگاهها و کالج های خصوصی معمولا بیشتر از کالج ها و دانشگاههای دولتی است .هزینه تحصیل در کانادا بستگی به استان محل تحصیل دارد. هزینه تحصیل در استان اونتاریو معمولا بالاتر از سایر استان هاست و هزینه تحصیل در کبک کمتر از استان های دیگر کانادا می باشد اما به طور متوسط این هزینه از۱۴ هزار دلار در سال تا ۲۲ هزار دلار در سال متفاوت است البته بعضی از رشته ها حتی به ۵۰ هزار دلار در سال هم میرسد.همچنین برای اکثر دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند سوالات مختلفی مطرح می شود که در این قسمت ،  نکاتی مرتبط با  اجاره خانه و سایر هزینه های زندگی توضیح داده میشود. یک  مهاجر که به کانادا مهاجرت کرده، بایستی تلاش فراوان و جدی (گاهی بیش از شش ماه) داشته باشد  تا در رشته تخصصی مورد علاقه اش،  کار پیدا کند در این رابطه دانستن زبان انگلیسی و همچنین زبان فرانسه برای استان کبک نکته ایست که اهمیت بسیار بالایی دارد. لذا دانستن هزینه ها برای برنامه ریزی زندگی می تواند مفید باشد. هزینه زندگی هم نیز در ایالت های مختلف کانادا متفاوت است،هزینه ها، بستگی به مکان زندگی و شیوه خرج کردن شما دارد و همانطور که در بالا اشاره ای در این رابطه شد در استانهای مختلف هزینه های زندگی متفاوت میباشد ولی حداقل ماهی ۱۰۰۰ دلار را برای یک زندگی معمولی رو به بالا یک نفره باید در نظر گرفت.

 

 

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    ali می گوید:

    سلام
    من دانشجوی رشته حقوقم
    معدل دیپلمم ۱۲ هستش معدل دانشگاه ۱۴/۵
    ایا میتونم واس بورسیه اقدام کنم
    چه کارهایی میتونم انجام بدم واس بورسیه شدن
    میتونم امیدی داشته باشم
    لطفا جواب سوالمو بدین
    مرسی ازتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *