بورسیه تحصیلی در فنلاند

بورسیه تحصیلی در فنلاند

آیا به دنبال بورسیه تحصیلی در فنلاند هستید؟  آیا شرایط دریافت  بورسیه تحصیلی در فنلاند را می دانید؟

آیا مدارکی که برای  بورسیه تحصیلی در فنلاند  نیاز دارید را می دانید؟

با توجه به این که تا مدتی قبل تحصیل در دانشگاه های فنلاند رایگان بود , اما از وقتی که این قانون برداشته شد , مسئله بورسیه تحصیلی در فنلاند به میان آمد . بورسیه تحصیلی در فنلاند در حال حاضر به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد . ما در این مقاله سعی بر شناساندن   بورسیه تحصیلی در فنلاند را داریم . شما می توانید از راه های دیگر مهاجرت نظیر مهاجرت کاری به فنلاند و مهاجرت تحصیلی به فنلاند نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به بورسیه تحصیلی در فنلاند را از وکیل مهاجرت به فنلاند جویا شوید .

 

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای فنلاند

 

شروع سال تحصیلی در کشور فنلاند دو ترم پاییز و بهار است . دانشگاه ها در اکثر رشته های تحصیلی در ترم پاییز پذیرش دانشجو را انجام می دهند و فقط تعداد اندکی از رشته ها هستند که به خاطر شرایط خاص  به صورت جداگانه در ترم بهار هم دانشجو می پذیرند .

فاصله بین سال های تحصیل در مقطع لیسانس تا مقطع فوق لیسانس نبایستی بیش از ۵ سال باشد ، و به منظور ادامه تحصیل در کشور فنلاند و در مقطع فوق لیسانس دارا بودن نمرۀ ۶٫۵ در آزمون IELTS الزامی است ، و حداقل معدل به منظور ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس ۱۳ می باشد . و همچنین برای تحصیل در مقطع دکترا در فنلاند شما نیاز به نمرۀ آیلتس آکادمیک ۷و در برخی از مواقع قبولی در آزمون GRE دارید و حداقل معدل در دورۀ دکترا ۱۵ باید باشد.

زمان شروع کلاس ها در فصل پاییز و در انتهای تابستان ، تقریبآ اواخر شهریور و اوایل مهرماه می باشد ،  امکان گرفتن خوابگاه هم برای دانشجویان با هزینه ای اندک در حدود ۲۵۰ یورو و به بالا در فنلاند موجود است ، همه هزینه های زندگی یک دانشجو در دورۀ تحصیل و زندگی خود در کشور فنلاند در حدود ۷۰۰۰ یورو در سال است که این مبلغ در مقابل هزینه های زندگی و تحصیل در کشور انگلیس و یا زندگی و تحصیل در کشور آلمان و یا زندگی و تحصیل در آمریکا و زندگی و تحصیل در کانادا بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر می باشد . بهتر است برای مخارج ماهانه خود به ازای هرماه ۷۰۰-۹۰۰ یورو مد نظر داشته باشید . دانشجو در هنگام تحصیل در فنلاند از بیمه تحصیلی دانشجویی برخوردار است . زبان تحصیل در کشور فنلاند انگلیسی است و دانشجو نیازی به یادگیری زبان دیگری به غیر از انگلیسی نخواهد داشت . دانشجویان در دورۀ تحصیل در فنلاند اجازۀ ۲۰ ساعت کار در هفته را دارا می باشند .

امکان بورسیه به صورت خاص فقط در مقطع دکترا وجود دارد و برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دشواری می توان بورسیه را اخذ نمود ،  شما باید آمادگی مدیریت هزینه های زندگی در فنلاند به هنگام تحصیل در فنلاند را دارا باشید و توانایی پرداخت هزینه های مسکن و خورد و خوراک و رفت و آمد و پوشاک خود را داشته باشید . همچنین امکان بورسیه جهت Post-Doc هم در زمان فعلی وجود ندارد . تحصیل در دورۀ دکترا در کشور فنلاند کاملآ رقابتی می باشد و به علت داشتن شرایط مناسبی مانند رایگان بودن تحصیل متقاضیان تحصیل در دورۀ دکترا در دانشگاه های فنلاند باید شرایط بسیار خوبی داشته باشند . و همه دروس در این مقطع به زبان انگلیسی است . در زمان دریافت ویزای تحصیلی فنلاند ، ابتدا به شما یک ویزای موقت می دهند که بتوانید وارد فنلاند شوید ، و پس از انجام امور مرتبط با دانشگاه باید به اداره مهاجرت رجوع  نموده و درخواست کارت اقامت را بدهید ، اقامت شما موقت یکساله است و بنا به لزوم هرسال تمدید می شود .

 

مدارک مورد نیاز 

۱- پذیرش از دانشگاه مورد نظر و یا فایل آن به علاوه دو نسخه کپی از آن .

۲-مدرک زبان به علاوه دو نسخه کپی

۳-بیمه یک ساله با اعتبار ۳۰۰۰۰ یورو که می بایست آن را از سایت swiss care به مبلغ ۲۱۹ یورو خریداری نمایید, به علاوه دو نسخه کپی .

۴-گذرنامه و دو نسخه کپی از آن ، اگر کم تر از یک سال از اعتبار گذرنامه شما مانده باشد , پیشنهاد می شود حتمآ آن را تعویض کنید .

۵-اصل شناسنامه و دو نسخه کپی

۶- ارائه دو قطعه عکس رنگی سایز ۶*۴

۷-ارائه نامه تمکن مالی از بانک به مبلغ ۱۰۰۰۰ یورو و دو نسخه کپی

۸-ارائه مدارک فارغ التحصیلی از دبیرستان به علاوه ریز نمرات .

۹-حتمآ CV خود را تنظیم نمایید .

به صورت کلی از تمام مدارک بالا یک اصل به علاوه دو کپی باید ارائه گردد .

 

چگونگی درخواست برای دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند در مقطع دکتری

پروسه دریافت CIMO fellowships به این گونه است که متقاضی ابتدا باید برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا با یکی از دانشگاه های فنلاند ارتباط برقرار کند و در صورتی که دانشگاه برای صدور پذیرش موافقت نماید , دپارتمان مربوطه در دانشگاه از سوی متقاضی برای دریافت فلوشیپ اقدام می نماید ، به عبارتی دیگر، دانشگاه باید برای اخذ فلوشیپ از CIMO اقدام نماید نه فرد متقاضی .

متقاضیان باید فرم CIMO fellowships را به صورت آنلاین تکمیل کنند و نسخه پرینت شده را شخصاً امضا نموده و دو نسخه از آن را به علاوه دیگر مدارک مورد نیاز برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند .

 

شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند در مقطع دکتری

 

فلوشیپ های CIMO برای زمان ۳ تا ۱۲ ماه برای دانشجویان زیر ارائه می گردد :

– متقاضیانی که دارای مدرک دکترا هستند و تصمیم به تحصیل مجدد در مقطع دکترا در فنلاند را دارند .

– دانشجویان و محققانی که در حال طی کردن مقطع دکترا خود در دانشگاهی خارج از فنلاند می باشند .

– متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند می توانند برای مقطع دکترا در فنلاند اقدام نمایند .

– دانشگاه مورد نظر ممکن است از متقاضیان ، مدرک آیلتس یا تافل در خواست کند .

بعد از اتمام دوره فلوشیپ CIMO دانشجویان در صورت تمایل قادر هستند از بقیه بورسیه ها و کمک هزینه های موجود برای تحصیل در کشور فنلاند استفاده نمایند .

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند در مقطع دکتری

 

متقاضیان باید مدارک زیر را به علاوه بقیه مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در مقطع دکترا برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنند و در صورت قبولی ، دانشگاه مربوطه مدارک مورد نیاز را برای CIMO ارسال می نماید .

 

– ارائه انگیزه نامه فرد متقاضی که باید حداکثر ۱ صفحه باشد .

– ارائه رزومه تحصیلی فرد متقاضی

– ارائه پروپوزال تحقیق که باید ۳ تا ۵ صفحه باشد .

– ارائه فرم تکمیل شده و امضا شده توسط فرد متقاضی

 

نتیجه گیری

در پایان از مطالب گفته شده می توان پی به این نکته برد که دریافت بورسیه تحصیلی در فنلاند تابع شرایط خاصی می باشد . مخصوصا در مقطع دکتری که پس از قانون جدید که در مورد رایگان نبودن تحصیل در فنلاند بود , مسئله بورسیه تحصیلی در فنلاند شکل جدی تر و مهم تری به خود گرفت . ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی بورسیه تحصیلی در فنلاند بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه بورسیه تحصیلی در فنلاند هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به فنلاند کمک بگیرید .

 

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *