سرمایه گذاری در چین

سرمایه گذاری در چین

سرمایه گذاری در چین یکی از راه های اخذ اقامت چین می باشد اما بهتر است بدانید این اقامت کوتاه مدت و موقت می باشد و در کشور چین شما نمی توانید به اقامت دائم فکر کنید اما از طریق سرمایه گذاری در چین شما می توانید به اقامت دائم در این کشور فکر کنید زیرا افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری در چین  درخواست اقامت دائم بدهند .افراد به دلیل اینکه نمی توانند از طرق مختلف در چین اقامت دائم را کسب نمایند سرمایه گذاری در چین را انتخاب می نمایند . به همین دلیل سرمایه گذاری در چین را در این مقاله توضیح می دهیم . سرمایه گذاری در چین به چند نوع تقسیم می شود ؟ راه های اخذ اقامت چین چه می باشد ؟ آیا می توان از طریق سرمایه گذاری در چین به اخذ اقامت چین فکر کرد ؟ هزینه های زندگی در کشور چین چگونه می باشد ؟

 

 ویزاها ی سرمایه گذاری در چین

سرمایه گذاری که در کشور چین موجود می باشد با توجه به مناطق مختلف کشور چین برنامه ریزی شده است به اینصورت که در مناطق مرکزی و یا در مناطق توسعه یافته و صنعتی می باشد  همچنین سرمایه گذاری وجود دارد  که محدودیت مکان برای شما در نظر نگرفته است که در ادا مه ی مبحث توضیحات کاملی برای شما ارائه  میدهیم که این توضیحات بیشتر در زمینه ی سرمایه گذاری و نحوه ی اخذ اقامت و همچنین هزینه های زندگی در کشور چین می باشد .

اولین نوع  ویزای سرمایه گذاری در چین به اینصورت می باشد که  افراد باید مبلغی بیش از پانصد هزار دلار آمریکا را سرمایه گذاری نمایند و این سرمایه گذاری باید در زمینه های صنعتی باشد و بهتر است بدانید طرح های ارائه شده برای سرمایه گذاری در چین باید توسط دولت چین مورد تایید واقع شده و این کشور طرح صنعتی شما را برای شهر خاصی مد نظر قرار می دهد .

نوع دیگری از سرمایه گذاری در چین سرمایه گذاری می باشد که افراد باید مبلغی بیش از یک ملیون دلار در کشور چین سرمایه گذاری نمایند و بهتر است بدانید سرمایه گذاری یک ملیون دلاری چین باید در مناطق مرکزی این کشور باشد تا افراد بتوانند  ویزای سرمایه  گذاری در چین را اخذ نمایند به اینصورت که این کشور باید هم طرح صنعتی آنها و هم محل سرمایه گذاری آنها را تایید نماید .

همانظور که می دانید سرمایه گذاری هایی که در کشورهای مختلف انجام می شود زمانی که دارای مبالغ بالا می باشند این کشورها به راحتی به افراد ویزای سرمایه گذاری و اقامت از این طریق را ارائه می  دهند و در کشور چین نیز همینطور می باشد به اینصورت که افراد اگر مبلغی به میزان دو ملیون دلار آمریکا سرمایه گذاری نمایند دیگر دولت چین برای آنها محدودیت مکان در نظر نگرفته است و آنها می توانند از این طریق سرمایه گذاری در هر شهری از شهرهای کشور چین سرمایه گذاری و اقدام برای اخذ اقامت نمایند .

 

 

مراحل سرمایه گذاری در چین

در کشور چین افراد می توانند برای شروع سرمایه گذاری در مرحله ی اول به انجام تحقیقات خاص خود مربوط به سرمایه گذاری در کشور چین می پردازند و در مرحله ی بعدی به بررسی شرایط خود که آیا تمکن مالی مورد نظر را برای سرمایه گذاری بدون در نظر گرفتن فروش اموال دارا می باشند یا خیر و بعد از در نظر گرفتن تمامی این شرایط می توانند از طریق یکی از راه های سرمایه گذاری که برای شما توضیح داده شد اقدام نمایند و همانطور که مطلع هستید با توجه به مواردی که ذکر شد اقدام از طریق سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت دائم از کشور چین می شود .

 

  اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در چین

 

افراد باید مدت حداقل سه سال از زمان آغاز سرمایه گذاری مالیات مورد نظر را پرداخت نماید تا کشور چین به این فرد اقامت دائم ارائه دهد .همچنین باید در نظر داشته باشید که فرد باید حقوق کارکنان خود را نیز پرداخت نماید تا بتواند اقامت دائم را دریافت نماید .

در نظر داشته باشید کارت اقامت کشور چین دائمی نمی باشد و افراد کارت اقامتی که دریافت می نمایند یا ۵ ساله می باشد یا ۱۰ ساله که با توجه به سن افراد تقسیم بندی می شود . در ضمن این افراد زمانی که اقامت دائم را دریافت می نمایند می توانند به راحتی از کشور چین ورود و خروج داشته باشند .اما این را در نظر داشته باشید افرادی قصد اخذ اقامت دائم در کشور چین را دارا می باشند باید حداقل در سال بیش از سه ماه در کشور چین سکونت داشته باشند .همچنین تمدید اقامت دائم نیز بسیار مهم می باشد که معمولا چند ماه قبل از اینکه اقامت دائم آنها منقضی شود این افراد می توانند اقدام برای تمدید اقامت خود نمایند .اخذ جواب برای تمدید در این پروسه در حدود شش تا هفت ماه به طول می انجامد .

موارد از دست دادن اقامت دائم افراد در کشور چین: در صورتی که فرد  مخل نظم عمومی کشور چین باشد.

زمانی که فرد جرمی انجام داده و به دستور دادگاه مجبور به ترک کشور چین می باشد . زمانی که فرد کمتر از یک سال در پنج سال گذشته در کشور چین اقامت نداشته و یا  اینکه کمتر از سه ماه در یک سال مقرر در کشور چین بوده است .

 ویزای همراه برای افراد سرمایه گذار خارجی

فردی که اقدام سرمایه گذاری در چین کرده می تواند همسر و فرزندان خود را نیز به همراه ببرد فقط فرد همراه باید تنها فرد موجود در فامیل فرد سرمایه گذار در کشور چین بوده و کشور چین می توان گفت به دلیل جمعیت بالایی که دارد سخت تر در زمینه ی مهاجر پذیری نسبت به کشورهای دیگر برخورد می نماید زیرا همانطور که مشاهده می نمایید در کشورهای دیگر افرادی که از طریق سرمایه گذاری وارد کشور های دیگرمی شوند به راحتی دارای ویزای همراه نیز هستند اما کشور چین شرایطی را برای ورد این افراد همراه در نظر گرفته است .رهمچنین بهتر است بدانید افراد بالای ۶۰ سال  باید حداقل به مدت ۵ سال در کشور چین اقامت داشته تا بتوانند همراهان خود را وارد کشور چین کنند .

درنهایت می توان گفت بهترین راه برای اخذ اقامت در کشور چین می توانند از طریق سرمایه گذاری در چین اقدام  نمایند و در این مورد می توانند از طریق وکیل مهاجرت به چین اقدام نمایند . زیرا زمینه ی سرمایه گذاری در چین بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا افراد سرمایه ی زیادی را در زمینه ی سرمایه گذاری در چین وارد کشور چین می نمایند و لازم به ذکر است افراد می توانند از طرق مختلفی مهاجرت به چین نمایند که یکی از این راه ها تحصیل در چین و راه دیگر مهاجرت کاری به چین می باشد .

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *