بورس تحصیلی ترکیه

کشور ترکیه

ترکیه کشوری توریستی است که نوع حکومت آن جمهوری با پارلمان واحد می باشد. پایتخت آن کشور، شهر آنکار می باشد و زبان آن ترکی استانبولی می باشند . وسعت این کشور ۷۸۳۵۶۲ کیلومتر مربع می باشد. کشور ترکیه مهد فرهنگ و پایتخت تمدن می باشد.و دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل می نماید.این کشور داری ثروت زیادی می باشد. ترکیه شرایط آب و هوایی مختلفی داشته و یکی ازکشورهای مناسب برای مهاجرت و تحصیل می باشد.یکی از موانع ادامه تحصیل دانشجویان هزینه سنگین تحصیل در دانشگا ه ها و مخصوصا در مراکز دانشگا ه های خارج از کشور می باشد ولی کشور ترکیه امکانات بسیار خوبی در اختیار دانشجویان خارج از کشور می گذارد.

بورس تحصیلی ترکیه

مزایایی که در بورس تحصیلی ترکیه مد نظر می باشد به شرح زیر بیان می شود:

کمک هزینه ماهانه در مقطع فوق لیسانس ۸۰۰ لیر ترکیه می باشد و در مقطع دکترا ماهانه ۱۱۰۰ لیر ترکیه به فرد تعلق می گیرد. خوابگاه به صورت رایگان می باشد و در شرایط بورسیه قرار می گیرد و  به فرد تعلق می گیرد شهریه دانشگاه اشخاصی که موفق به دریافت بورس تحصیلی ترکیه می شوند هزینه آموزشی آنها در دانشگاه  رایگان خواهد بود کسانی که شامل بورس می شوند از بیمه درمانی رایگان برخوردار می باشند دانشجویانی که بورس تحصیلی دانشگاه را اخذ نموده اند و مهارت زبان ترکی و استانبولی را ندارند با دریافت این مزایا به مدت یک سال از آموزش زیان ترکی استانبولی برخوردار می شوند.

در اکثر دانشگاه های ترکیه زبان آموزشی ترکی استانبولی می باشد و در کشور ترکیه دانشگاه های که زبان تدریس آنها  ترکی استانبولی می باشد می توانند از دوره ها یک  ساله زبان ترکی به طور رایگان استفاده نمایند. کسانی که بورس تحصیلی ترکیه را دریافت نموده اند می توانند از کمک هزینه مسافرت برخوردار شوند این هزینه شامل پرداخت هزینه اولین سفر دانشجو جهت ثبت نام در دانشگاه ترکیه اخرین سفر ان در هنگام فارغ التحصیل شدن می باشد. و همچنین از پوشش بیمه سلامت به طور رایگان برخوردار می شود. برای دریافت بورس تحصیلی ترکیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا داشتن یک سری از مدارک لازم می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام بورس تحصیلی ترکیه :

داشتن دانشنامه و یا مدرک فارغ التحصیلی موقت

در صورتی که فرد فارغ التحصیل از دانشگاه و یا مرکز عالی تحصیلی نشده باشد باید نامه ای مبنی بر اینکه فرد تا پایان این سال تحصیلی فارغ التحصیل می باشد تهیه نماند

داشتن کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی یا گذرنامه بین المللی

ریز نمرات دروسی که تاکنون فرد گذرانده است تا پایان سال که فارغ اتحصیل شود باید تهیه نماید

خلاصه پایان نامه تحصیل فرد

گواهی نامه مقالاتی که فرد چاپ کرده است که شامل مقالات ملی و بین المللی می باشد.

در صورت داشتن مدرک زبان گواهی آن را ارائه دهد.

فرد باید از دو تن از اساتید دانشگاه توصیه نامه علمی و اخلاقی اخذ نماید

داشتن یک قطعه عکس ۶*۴

و اینکه هیچ کدام از مدارکی که تهیه شده است نیاز به ترجمه نخواهد داشت و اصل مدرک را فرد باید اسکن کند و در هنگام ثبت نام در سایت بارگذاری کند.

برای دوره های تخصصی پزشکی و دندان پزشکی درخواست بورس مورد قبول قرار نمی گیرد و همه خارجیانی که تابعیت ترکیه نداشته باشند می توانند در خواست تقاضای بورس نمایند اشخاصی که برای بورس اقدام می نمایند فقط می توانند برای یک بورس اقدام و در خواست نمایند.

برای بورس تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی، ۱۲ دانشگاه را می توانند انتخاب نمایند . برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز ۱۲ دانشگاه را انتخاب می نمایند و از آن حد اقل باید ۳ تا انتخاب شود . اشخاصی که دروس ریاضی و فیزیک و شیمی در این دروس نمرات بالایی داشته باشند برای بورس مهندسی بیشتر شانس دارند. مدت زمان بورس تحصیلی ترکیه شامل یک سال زبان ترکی و همچنین طول دوره تحصیلی می باشد. بعد از بررسی کردن مدارک و واجد شرایط بودن شخص، ایمیلی به متقاضی داده می شود که مصاحبه ممکن است در کشور متقاضی و در کنسولگری انجام شود یا اینکه از طریق وسایل ارتباطی این مصاحبه برگزار می شود.

بعداز دریافت بورس تحصیلی ترکیه، دانشجو نمی تواند رشته یا دانشکده خود را تغییر دهد. فردی که بورس  دریافت کرده است امکان اقامت گرفتن برای همسر و فرزندان شخص وجود دارد. ثبت نام در این بورس تحصیلی ترکیه برای تمام دانشجویان خارجی رایگان می باشد. فرد تنها می تواند جهت یک بورس تحصیلی اقدام نماید. فرد باید رشته تحصیلی و دانشگاه خود را انتخاب نماید. بعضی از دانشگا ه های ترکیه برنامه اموزشی به زبان آلمانی و انگلیسی و فرانسوی ارایه می نمایند و کسانی که متقاضی درخواست در این آموزش به زیان های ذکر شده می باشند باید مدرک بین المللی نشانگر مهارت خود در زبان مربوطه را ارئه نمایند. فرد متقاضی بورس تحصیلی ترکیه باید متولد کشوری به از کشور ترکیه باشد. نباید فرد درخواست بورس در حال تحصیل کردن در یکی از دانشگا ه های که اپلای کرده است باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *