ویزای توریستی نروژ

ویزای توریستی نروژ

یکی از طرق ورود به نروژ، طریق توریسی می باشد که شرایط خاصی را نیازمند می باشد. در این مقاله سعی بر آن داریم تا شرایط ویزای توریستی نروژ، مدارک مورد نیاز جهت ویزای توریستی نروژ و سایر موارد را مورد تجزیه و تحلیل قرار نمائیم. اما به طور کلی بسته به هدفی و قصدی که از سفر به نروژ دارا می باشید، نیازمند نوع خاصی از ویزا خواهید بود توضیح آنکه، اگر بخواهید به هر منظور نظیر تحصیلی، تفریحی، کار و سایر موارد، نیازمند آن هستید تا برای نوع خاصی از ویزا اقدام نمائید. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات جامع و کامل در خصوص ویزای توریستی نروژ پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به نروژ تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را به طور کامل در خصوص ویزای توریستی نروژ هدایت و راهنمائی نمایند.

مقدمه

ویزای توریستی نروژ، مناسب برای افرادی می باشد که قصد دیدار خانواده، اقوام و دوستان را دارند و یا می خواهند سفر توریستی به نروژ داشته باشند و در صورتیکه در طول سفر توریستی خود بخواهید تایپ ویزای خود را تغییر نمائید نیاز هست که حتماً تایپ ویزای خود را تغییر دهید. یکی از نیازمندی هائی که ویزای توریستی در بر دارد این است که باید حتماً خود را بیمه نمائید و تحت پوشش بیمۀ خاصی قرار گیرید. و حتماً باید مدت زمان این ویزا تمام طول مدت سفر شما را در بر گیرد و بیمۀ مذکور باید حداقل تا سقف ۳۰٫۰۰۰ یورو را در برگیرد.

 

هزینه های ویزا

پیرو ویزای توریستی نروژ در این بخش می پردازیم به مسئلۀ مهم هزینه های ویزا:

 

 

                           نوع ویزا

 

                               هزینه

 

ویزای شنگن نوع A

 

۶۰ یورو

 

ویزای شنگن نوع C ویزای کوتاه مدت برای نهایتاً یک یا دوبار ورود

 

۶۰ یورو

 

 

فرم مربوط به ویزاهای تحصیلی

 

۳۲۰۰ کرون نروژ

 

فرم ویزای مربوط به اجازۀ مهاجرت خانوادگی

 

۵۹۰۰ کرون نروژ

 

فرم ویزای D  به منظور ورود به نروژ با هدف درخواست برای خارج از نروژ

 

۶۰ یورو

 

آماده سازی مدارک

زمانی که متقاضی می خواهد فرم تقاضای خود جهت ورود به حوزۀ شنگن که نروژ هم از جمله کشورهای عضو این حوزه محسوب می شود می خواهد وارد شود نیاز هست که یک سری مدارکی رو ارائه نمایند. این را همواره یه یاد داشته باشید که در کنار تمامی مدارک اصلی که می خواهید ارائه نمائید یک نسخه کپی از آن را هم ارائه نمائید.

به طور کلی به منظور اخذ ویزای توریستی نروژ می توانید به صورت آنلاین فرم مربوطه را تهیه و تکمیل نمائید و هزینۀ مربوط به فرم را پرداخت نمائید. اما زمانی که فرم را تکمیل نمائید VFS اثرانگشت شما را بررسی خواهند کرد. و در نهایت فرمی که تهیه نموده اید، روز بعد به سفارت منتقل خواهد شد. اما نکتۀ مهمی که وجود دارد این است که پاسپورت شما باید حداقل ۳ ماه پس از تاریخی که می خواهید از حوزۀ شنگن خارج شوید اعتبار داشته باشد و حداقل باید دو صحفۀ خالی را دارا باشد. و پیشنهاد می شود. اما مسئلۀ دیگر و مدرک دیگری که نیازمند آن می باشید و در خلال برنامه نیز به آن اشاره نمودیم بیمه نامه می باشد.

نکتۀ دیگر و مدرک مهم دیگری که از اهمیت بالائی برخوردار می باشد این است که شخصی که از طریق توریستی وارد کشور نروژ می شود اجازۀ کار در این کشور را نخواهد داشت. همچنین از طریق ویزای توریستی نمی توانید برای اجازۀ اقامت نروژ اقدام نمائید. در خصوص بیمه باید به این نکته اشاره نمائیم که برخی افراد از ارئۀ این مدرک مستثنی می باشند و نیازی ندارند تا مدرک بیمه نامۀ پزشکی را ارائه نمایند و این افراد عبارتند از:

  • دارندگان پاسپورت دیپلماتیک
  • اعضای خانوادۀ یکی از کشورهای اتحادیۀ اروپا و یا سوئیس که بتوانند کارت بنفش در خصوص سیتیزن بودن خود را ارائه نمایند.

اما از جمله مدارک دیگری که نیازمند ارائۀ آن می باشید یک عکس با همان فورمت عکس پاسپورت می باشد که باید زمینۀ آن سفید باشد و از ۶ ماه بیشتر نباشد.

مدرک بلیت رزرو برای ورود و همچنین خروج از آن کشور می باشد. اما مورد دیگری که از اهمیت بالائی برخوردار می باشد ارائۀ مدارک مربوط به دریافت حقوق ماهیانه به طور منظم. مدرک مهم دیگر فرم اسپانسری از شخصی در نروژ می باشد که در صورتیکه این مدرک موجود باشد بسیار تعیین کننده می باشد.

اما مورد دیگر دارا بودن دعوت نامه از شخص و یا کمپانی می باشد که شخص به لحاظ کاری می خواهد اقدام نمایند. که دعوت نامۀ مربوطه باید حاوی آدرس و مشخصات کامل کمپانی و یا شخص مورد نظر باشد. و در صورتیکه کمپانی مورد نظر از جمله کمپانی های کوچک باشد، حتماً باید دعوت نامۀ مورد نظر شمارۀ ثبت آن شرکت را نیز نیازمند می باشید.

اما مسئلۀ دیگری که نیازمند ارئۀ آن می باشید نامۀ مربوط محل اقامتتان می باشد که باید حتماً ثابت نمائید که در چه مکانی می خواهید اقامت داشته باشید که این مکان می تواند هتل، خانۀ اجاره ای، منزل افوام باشد

 

بررسی نکات کلیدی

در این بخش پیرو موضوع مقاله که در خصوص ویزای توریستی نروژ تهیه و تکمیل شده است به یک سری نکات اصلی و کلیدی خواهیم پرداختم. به طور کلی در صورتیکه طی این مقاله و یا با مراجعه به دفاتر مهاجرتی موفق به کسب اطلاعات دقیق در این خصوص نشدید، می توانید با سفارت و یا مشاورین ارشد موسسه MIE تماس حاصل نمائید. نکتۀ دیگری که در خصوص ویزای توریسیتی نروژ وجود دارد این است که، افرادی که در یکی از کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا سکونت دارند و یا دارندۀ پاسپورت یکی از کشورهای خاص می باشند، نیازمند دریافت ویزای توریستی نروژ نمی باشند.

اما همواره به یاد داشته باشید، اگر قصد داشته باشید با دریافت ویزای توریستی نروژ در سایر کشورهای اتحادیۀ اروپا نیز سفر داشته باشید، باید این امر را در فرم درخواست خود حتماً قید نمائید و بیان نمائید که قصد ورود به کشورهای مختلف حوزۀ شنگن را دارند. اگر قصد ورود به چند کشور حوزۀ شنگن، طی یک سفر توریستی را دارید، موظف هستید فرم های خود را در نهایت به کشور اصلی که قصد ورود به آن را دارید تقدیم نمائید. اما نکتۀ دیگری که موجود می باشد این است که برای کودکان نیاز هست که در صورتیکه والدین همراه آنها نمی باشند نامۀ رضایت از والدین را به همراه داشته باشند که این نامه حتماً باید به امضای والدین رسیده باشد. مدرک دیگری که در این صورت نیازمند ارئه می باشید پاسپورت معتبر هر یک از والدین می باشد.

 

نتیجه گیری

در نهایت در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا ویزای توریستی نروژ، شرایط ویزای توریستی نروژ و سایر موارد و اطلاعات مربوط به ویزای توریستی نروژ را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم. اما با توجه به اینکه نروژ از جمله کشورهای حوزۀ اتحادیۀ اروپا محسوب می شود تقریباً از شرایط یکسانی برخوردار می باشند که در خلال مقاله به طور کامل به تمامی موارد آن پرداختیم. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعت کامل و جامع تر در خصوص ویزای توریستی نروژ پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به نروژ که مسلط به قوانین نروژ می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را به طور کامل درخصوص ویزای توریستی نروژ هدایت و راهنمائی نمایند.

نگارنده: جیران تاجبخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *