بورسیه تحصیلی فنلاند

نویسنده در مقاله فوق ، در مورد بورسیه تحصیلی فنلاند اشاره نموده است . این امکان وجود دارد که ، افرادی متقاضی تحصیل در دانشگاه های فنلاند باشند . حال در این مقاله ، شما را با اخذ ویزای تحصیلی فنلاند آشنا خواهیم نمود . شرایط ویزای تحصیلی فنلاند ، چه می باشد ؟ به چه صورتی می توان ، پذیرش دانشگاه های فنلاند را اخذ نمود ؟ شرایط تحصیل در فنلاند ، چیست ؟ آیا دانشجویان در حال تحصیل در فنلاند ، اجازه کار در فنلاند را دارا هستند ؟ روش های اخذ بورسیه در فنلاند چه می باشد ؟ آیا اخذ بورسیه از فنلاند ، به سهولت امکان دارد ؟ مدارک مورد نیاز ، جهت تحصیل در دانشگاه های فنلاند چه می باشد ؟

فنلاند ، یکی از کشورهای زیبای اسکاندیناوی ، می باشد که افراد بسیاری ، تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های فنلاند را دارند . امکانات دانشگاهی در کشور فنلاند ، از سطحی بسیار بالا ، برخوردار می باشد. همچنین ، بدلیل رایگان بودن ادامه تحصیل در دانشگاه های فنلاند ، شمار زیادی از دانشجویان ، تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های فنلاند دارند.

2

جالب است بدانید ، که دانشگاه های فنلاند تا سال ۲۰۱۵ میلادی رایگان به شمار می رفت . لیکن از سال ۲۰۱۶ میلادی ، دانشجو بایستی ، هزینه ای را بابت دانشگاه پرداخت می نمود. در حال حاضر ، تحصیل در دانشگاه های فنلاند ، دارای هزینه بسیار بالایی می باشد و همچنین ، زندگی نیز ، در این کشور زیبا ، هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

در حال حاضر بدلیل اینکه ، دانشگاه های سوئد ، از سال ۲۰۱۱ میلادی ، اقدام به گرفتن هزینه نمود ، دانشجویان زیادی ، تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های فنلاند پیدا کردند ، بدین جهت ، افراد زیادی ، جهت ادامه تحصیل ، به دانشگاه های فنلاد روی آوردند و با توجه به اینکه ، دانشگاه های فنلاند نیز ، از سال ۲۰۱۶ اقدام به گرفتن شهریه نمودند ، لذا به همین دلیل ، شانس پذیرش ، در دانشگاه های فنلاند پایین آمد. اما ، با وجود شرایطی ، شانس اخذ پذیرش ، در دانشگاه های فنلاند همچنان وجود دارد. من جمله اینکه ؛ ۱٫ متقاضی ، دانشگاهی را انتخاب نماید ، که با شرایطش متناسب باشد. . لذا هر چه دانشجو ، دانشگاهی را انتخاب نماید که دارای رنکینگ و رتبه بندی جهانی است ، شانس پذیرشش در دانشگاه های فنلاند کمتر است.  ۲٫مدارکی که دانشجو ف ارائه می دهد ، کامل ، باشد.  ۳٫ کسب نمره زبان اعلامی از طرف دانشگاه  ۴٫ نوشتن Motivation letter قوی به دانشگاه ، که شانس متقاضی را در اخذ پذیرش ، بالا خواهد برد.  ۴٫ اقدام نمودن ، در رشته ای مرتبط با رشته لیسانس فرد متقاضی که شانس طرف را بالا خواهد برد.   ۵٫ دارا بودن معدل بالا   ۶٫موارد دیگری ، مثل سن و مدارک فنی و …. نمی تواند بی تاثیر باشد.

بعلت اینکه دانشگاه های فنلاند ، بعنوان دانشگاه هایی رایگان اعلام شده اند ، لذا ، کمک هزینه و بورسیه ای نیز ، به دانشجویان تعلق نمی گیرد و دانشجو ، بایستی ، خود هزینه های زندگی اش را پرداخت نماید. ولیکن ، در مواردی نادر ، در خصوص دانشجویانی ، که از نمره بالایی برخوردار می باشند و از نظر علمی در مرتبه بسیار عالی برخوردار می باشند ، کمک هزینه ای تعلق خواهد گرفت ولی در این موارد مورد اشاره، تعلق کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در دانشگاه های فنلاند در مقاطع کارشناسی ( لیسانس ) و یا کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس )، بسیار محدود و نادر می باشد و در حقیقت ، کمک هزینه ایی ، به این نوع داشجویان در این مقاطع ، تعلق نخواهد گرفت.

در مورد مقطع تحصیلی دکتری ، باید اشاره نمود که ، علاوه براینکه ، دانشجو ، در مقطع دکتری ، حقوق و یا کمک هزینه ای را جهت انجام دادن برروی پروژه خود دریافت می نماید ، کلاس هایی را برای دانشجویان در مقاطع تحصیلی لیسانس و یا فوق لیسانس ، برگزار می نماید ، که از بابت برگزاری این نوع کلاس ها ، کمک هزینه ایی را دریافت می نماید که تکافوی هزینه های زندگی در کشور فنلاند را خواهد داد.

در خصوص دانشگاه های فنلاند بایستی به این نکته اشاره نمود که دانشگاه های فنلاند ، به دو دسته پلی تکنینک و دانشگاه های معمولی ، تقسیم می شوند . دانشگاه های پلی تکنیک در ردیف معدود دانشگاه هایی است که در دوره لیسانس ، به دانشجویان پذیرش نمی دهد و ادامه تحصیل در این نوع دانشگاه ها به زبان انگلیسی می باشد و بیشتر این نوع دانشگاه های فنلاند ، به مسائل از نظر حرفه ایی و عملی می پردازد و اکثر دانشجویان در این دانشگاه از نظر سنی در رده بالایی قرار گرفته اند و مدرک تحصیلی شان لیسانس است و مورد تائید وزارت علوم ایران است. همچنین در صورتی که شما قصد ادامه تحصیل ، در دانشگاه های معمولی فنلاند را داشته باشید ، مدرکی را که شما در دوره لیسانس از دانشگاه های ایران اخذ نموده اید ، مورد دانشگاه های فنلاند نمی باشد و شما ملزم هستید ، تعداد واحدهایی را اضافه در دانشگاه های فنلاند بگذرانید تا اینکه مدرکتان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معمولی فنلاند ، مورد قبول و پذیرش قرار گیرد. اما در دانشگاه های معمولی فنلاتد ، دوره کارشناسی ، به زبان انگلیسی نمی باشد.

در پایان ، به این نکته اشاره می نماییم که ، دانشجویان خارجی در فنلاند ، بصورت پاره وقت و یا پارت تایم اجازه کار نیز دارا می باشند و این یکی از مزیت های ادامه تحصیل در دانشگاه های فنلاند است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *