تحصیل در ارمنستان

 تحصیل در ارمنستان

ارمنستان کشوری کوهستانی و پر باران است . دریاچه آب شیرین سوان بزرگترین دریاچه این کشور که پهنه نسبتا بزرگی از بخش میانی کشور را پوشانده است. فلات ارمنستان سرزمین بلندی که قسمتی از شرق ترکیه،جنوب گرجستان ،جنوب غربی جمهوری آذربایجان و تمامی اراضی جمهوری آذربایجان و تمامی اراضی جمهوری ارمنستان را در بر می گیرد .

نام بومی این کشور در زبان ارمنی هایک میباشد که در سده های میانه با افزودن پسوند فارسی ستان  به معنی (سرزمین)به هایا ستان تغییر یافت . زبان ارمنی زبان رسمی کشور  ارمنستان است. اکثر قریب به اتفاق مردم کشور ارمنستان پیرو کلیسای حواری ارمنی از اولین کلیساهای دنیای مسیحیت است و جزو کلیساهای شرقی شمار میرود .

هم اکنون جمعیت ارمنستان ۳.۲ میلیون نفر است که یک سوم ان نیمی نزدیک  به یک میلیون نفر از آنها در ایروان ساکن هستند.

ارمنستان از سال ۱۹۹۱ استقلال خود را از اتحاد جماهیر شوروی باز پس گرفته است. میزان با سوادی در ارمنستان ۹۱ در صد و امید به زندگی ۷۳ سال است ، میزان بیکاری در این جمهوری حدود ۷ در صد است .

امروز پس از گذشت سالها از استقلال ارمنستان و البته گذر از مسائل و مشکلات اقتصادی این کشور میتوانید در ارمنستان با هزینه کم زندگی مرفه و تحصیل مناسبی داشته باشید . ارمنستان مناسبترین محیط جهت ادامه تحصیل در مقاطع  کارشناسی ،کارشناسی ارشد ،دکترا و دکترای تخصصی میباشد که بدون نیاز به کنکور،مدرک پیش دانشگاهی و بدون نیاز به مدرک زبان میباشد . فرهنگ این کشور به دلیل این  که مدت زیادی در گذشته جزو ایران بوده از ایران تاثیر بسیاری پذیرفته است و بسیار به فرهنگ ایران نزدیک میباشد .

یکی دیگر از مزایای کشور ارمنستان نزدیکی این کشور به ایران می باشد که این امر رفت و آمد در این کشور را بسیار آسان میکند و تحصیل در ارمنستان  به زبان انگلیسی می باشد، ارمنستان کشوری ارزان و دارای امنیت می باشد .رفت و آمد به ارمنستان از ایران به دلیل همسایگی دو کشور بسیار آسان میباشد به صورتی که نیاز نیست در حین تحصیل الزاما در ارمنستان اقامت داشته باشید .

هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور به مراتب ارزان تر از دیگر کشور ها می باشد .در نتیجه با ماهیانه مبلغ ۵۰۰ دلار می توان در ارمنستان زندگی کرد اکثر دانشگاههای این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد .

لیست دانشگاههای ارمنستان به شرح زیر می باشند :

۱_دانشگاه اروپایی ها که این دانشگاه ارتباط خوبی با سفارت ایران و از کیفیت بالای آموزشی برخوردار است و شامل رشته هایی به زبان انگلیسی می باشد .

برای کسانی که قصد وارد شدن به این دانشگاه را دارند دوره های زبان انگلیسی یک ساله برگزار می گردد .

۲_دانشگاههای دولتی ایروان (این دانشگاه تا مقطع  دکترا مورد قبول ایران  می باشد)

۳_دانشگاه معماری و شهرسازی دولتی

۴_دانشگاه پزشکی دولتی ایروان(این دانشگاه  مورد قبول وزارت بهداشت ایران نیست )

۵_دانشگاه کشاورزی دولتی ارمنستان(تا مقطع دکترا  قابل قبول ایران نیست )

۶ _دانشگاه پلی تکنیک

۷ _کنسرواتوار موسیقی

۸ _دانشگاهای زبانهای خارجی

۹_آکادمی علوم هنر

همچنین به تازگی دوره های ۱۸ ماهه  MBAد ر این کشور ارائه میشود که هر ۲ ماه یک بار پذیرش دارد.

شما می توانید ارمنستان را  پلی به کشورهای اروپایی و غربی در نظر بگیرید چه بسا پذیرش شما از این کشور به مراتب آسان تر خواهد بود.

شاید ارمنستان  اولین گزینه مهاجرت آمریکایی ها نباشد اما برای ما ایرانی ها انتخاب خوب و عاقلانه ای است. البته اروپایی های مرفه بسیاری برای گذراندن دوران بازنشستگی شان،ارمنستان را انتخاب می کنند .

شاید ارمنستان اولین گزینه مهاجرت آمریکایی ها نباشد اما برای ما ایرانی ها انتخاب خوب و عاقلانه ای است. البته اروپایی های مرفه بسیاری برای گذراندن دوران بازنشستگی شان ،ارمنستان را انتخاب می کنند و البته دلیلش هم واضح است .

هزینه های فوق العاده پایین زندگی و در صد نزدیک به صفر جرم و جنایت،آب و هوای مناسب ،پیشینه غنی فرهنگی و مهمان نوازی خارق العاده ارمنی ها وسوسه ای قوی برای مهاجرت است .

2 پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      کشور های بسیاری می توانید اقدام نمایید اما به شرایط شما بستگی دارد.

      می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *