تحصیل در رشته دندانپزشکی در بهترین دانشگاههای دنیا

 تحصیل در رشته دندانپزشکی در بهترین دانشگاههای دنیا

رشته دندانپزشکی از جمله رشته های بسیار پرطرفدار میباشد و بیشتر افرادی که در رشته علوم تجربی تحصیل کرده اند مایلند که در این رشته ادامه تحصیل دهند.این مقطع دارای دو دوره مجزای ۲ ساله و ۴ساله میباشد. در ۲ سال اول دانشجويان واحدهای علوم پايه مثل بيوشيمی، آناتومی، بافت‌شناسی، فيزيولوژی، ژنتيک، ميکروب‌شناسی و ايمنی‌شناسی را می‌گذرانند.

درسهای پایه: درس های پايه به درسهايی گفته می‌شوند که زمينه‌ساز ورود دانشجو به درسهای اصلی و تخصصی و فراگيری آنهايند. در اين رشته درسهای پايه جمعا به تعداد ۴۳ واحد درسی است که عبارتند از: فيزيک پزشکی ، بيوشيمی ، بافت‌شناسی انسانی، جنين‌شناسی، تشريح ، ژنتيک انسانی، ميکروب‌شناسی، ايمنی شناسی، فيزيولوژی، روان‌شناسی عمومی، آسيب‌شناسی عمومی .

درسهای اختصاصی: درسهای تخصصی به درسهايی گفته می‌شود که اطلاعات و آگاهيهای لازم را درباره رشته تخصصی به دانشجو داده، او را با مفاهيم تخصصی و عمده رشته مورد نظر آشنا می‌کند و آموزشهای لازم را به او می‌دهند.  در رشته دندان‌پزشکی درسهای تخصصی عبارتند از : کالبدشناسی و مرفولوژی دندان، زبان خارجی اختصاصی، جنين و بافت‌شناسی فک و دهان ، آسيب‌شناسی دهان، ارتودنسی، اندودنتيکس، بيماريهای دهان و تشخيص ، بيولوژی دهان، پريودنتولوژی، دندان‌پزشکی ترميمی(پروتز متحرک پارسيل، پروتز ثابت ، پروتز کامل ) جراحی دهان و فک و صورت ، دندان‌پزشکی کودکان، راديولوژی دهان ، گوش و حلق و بينی ، نظام پزشکی و طب قانونی، بهداشت عمومی و اکولوژی ، بهداشت محيط زيست ، دندان‌پزشکی مجتمعی ، بيماريهای روانی ، بيماريهای درونی، فارماکولوژی ، بهداشت دهان و تغذيه و دندان‌پزشکی پيشگيری مواد دندانی و پايان‌نامه (رساله) دانشجويان در سال چهارم با تاييد استاد راهنما، موضوعی را برای پايان‌نامه انتخاب وراجع به آن تحقيقاتی را آغاز می‌نمايند، ولی واحد پايان‌نامه در سال آخر محاسبه خواهد گرديد که در آن زمان دانشجو پايان‌نامه را به هيات داوران منتخب ارائه و از آن دفاع می‌نمايد.

بهترین دانشگاههای دنیا 

دانشگاههای بسیار زیادی در سطح جهان وجود دارند که دارای رتبه علمی بالایی بوده و همچنین به دانشجوهای کشورهای دیگر پذیرش میدهند که در دانشگاههای این چنینی تحصیل کنند.اکثر این دانشگاهها در رشته دندانپزشکی به دانشجوهای کشورهای دیگر نیز پذیرش میدهند،چیزی که برای اکثر دانشجوهای جهان رویاست که در معتبر ترین دانشگاههای دنیا تحصیل کنند.

از جمله کشورهایی که معتبرترین دانشگاههای دنیا را درخود جای داده است کشور آمریکا میباشد،دانشگاههایی از قبیل :هاروارد، ماساچوست ،استنفورد، یوسی ال ای و … .

ما در این نوشته در مورد دانشگاه یو سی ال ای در کشور آمریکا توضیح داده و شرایط این دانشگاه به طور کامل شرح داده میشود.

دانشگاه یو سی ال ای 

دانشگاه کالیفرنیا،لس آنجلس مشهور به یوسی ال ای از معتبر ترین دانشگاههای تحقیقاتی-عمومی آمریکا و جهان به شمار میرود.این دانشگاه جز ۳دانشگاه برتر آمریکا و۱۰دانشگاه برتر جهان میباشد.این دانشگاه در ناحیه وست وود شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا میباشد. این دانشگاه ۳۳۷ رشته تحصیلی را در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می کند و با پذیرش ۲۹۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۱۳۰۰۰ دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی بیشترین تعداد ثبت نام دانشجو را در ایالت کالیفرنیا دارد. بعلاوه، این دانشگاه بیشترین تعداد متقاضی کننده پذیرش را در میان دانشگاه های دنیا در پاییز سال ۲۰۱۴ داشته است. مجموعاً ۱۵ برنده جایزه نوبل، یک برنده مدال فیلدز و دو برنده جایزه تورینگ فارغ التحصیل، یا عضو هیئت علمی، یا با این دانشگاه وابسته بوده‌اند. از آن جمله می‌توان به برتراند راسل و جولین شوینگر اشاره نمود.

هزینه های تحصیل در آمریکا:

هزینه تحصیل در آمریکا بستگی به نوع دانشگاه و یا کالج و ایالت محل تحصیل دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و یا ایالتی معمولا کمتر است.

۱٫ دوره زبان: هزینه هر ترم چهار ماهه زبان حدود هفت هزار دلار

۲٫ دوره کالج: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه حدود هشت هزار دلار است

۳٫ دوره لیسانس: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه برای رشته های عمومی حدود نه هزار دلار و برای رشته های فنی حدود ده هزار دلار است

۴٫ دوره فوق لیسانس و دکتری: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه حدود نه هزار دلار است.

هزینه های زندگی در آمریکا:

هزینه زندگی دانشجویی در هنگام تحصیل بستگی به محل تحصیل و امکانات رفاهی دارد. امکان اخذ خوابگاه در بیشتر دانشگاه ها و کالج های آمریکا فراهم می باشد. دانشجویان همچنین می توانند در محل های مسکونی خارج از دانشگاه و یا کالج زندگی نمایند. دانشجویان همچنین می توانند در پانسیون زندگی نمایندو مهمترین ویژگی زندگی در پانسیون امکان آشنایی با فرهنگ مردم شهر محل تحصیل و یادگیری سریعتر زبان انگلیسی می باشد. دانش آموزان در هنگام تحصیل می توانند از امکانات پانسیون و زندگی با خانواده های آمریکایی استفاده نمایند. سکونت در پانسیون بویژه برای دانش آموزان دوره های دبیرستان که سن کمتری دارند توصیه می گردد.

در پانسیون ها، خانواده های مورد تایید دبیرستان، کالج و یا دانشگاه بوده دانشجویان با توجه به سلایق و محدودیت های شخصی به این خانواده ها معرفی می گردیند. خانواده ها مسئول تهیه امکانات زندگی، مطالعه و تغذیه دانش آموزان و دانشجویان (حداقل دو وعده غذا) بوده و رفتار آنها را در هنگام اقامت زیر نظر خواهند داشت.

هزینه های زندگی به طور متوسط به صورت زیر است.

۱٫ هزینه خوابگاه دانشجویی ( یک اطاق با سرویس مشترک): حدود سیصد دلار در ماه

۲٫ هزینه خوابگاه دانشجویی ( یک واحد کامل یک خوابه): حدود هفتصد دلار در ماه

۳٫ هزینه زندگی بیرون دانشگاه و یا کالج ( یک اطاق با سرویس مشترک): حدود چهارصد تا پانصد دلار در ماه

۴٫ هزینه زندگی بیرون دانشگاه و یا کالج ( یک واحد کامل یک خوابه): حدود نهصد تا هزار دلار در ماه

۵٫ هزینه زندگی در پانسیون (همرا با غذا): حدود هفتصد دلار در ماه

۶٫ سایر هزینه های زندگی (رفت و آمد، لباس و غیره): حدود پانصد دلار در ماه

سایر هزینه های تحصیل

دانشجویان علاوه بر پرداخت هزینه های تحصیل که شهریه می باشد دارای هزینه های دیگری نیز می باشند که بعضی از آنها فقط یک بار در سال پرداخت می گردد و برخی دیگر فقط در هنگام ثبت نام پرداخت خواهد شد. مهمترین این هزینه ها به صورت زیر می باشند.

۱٫ هزینه های لوازم تحصیلی حدود پانصد تا هزار دلار در سال که بستگی به رشته تحصیلی دارد

۲٫ هزینه بیمه حدود ششصد دلار در سال

۳٫ هزینه های ثبت نام حدود دویست دلار

در نهایت باید گفت که دانشگاههای آمریکا میتواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که تحصیل در آمریکا جز اهدافشان میباشد همچنین در میان این دانشگاهها دانشگاه یو سی ال ای  یکی از برترین دانشگاههای دنیا در زمینه دندانپزشکی میباشد.و همچنین افرادی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند برای اقامت بعد از تحصیلشان و همچنین اقامت دائمشان میتوانند براحتی از طریق پیدا کردن کار اقدام کنند زیرا پر واضح است کسی که مدرک زبان انگلیسی داشته باشد و همچنین از دانشگاه یو سی ال ای فارغ التحصیل شده باشد و مدتی هم در آمریکا زندگی کرده باشد و با شرایط این کشور آشنا باشد پیدا کردن کار امر بسیار مشکلی نمیتواند باشد.

9 پاسخ
    • Avatar
      rezident sepehr می گوید:

      salam
      man darhal tehsil maghta doktora dandan pezeshki dar daneshgah havard hastam
      ۰۰۱۲۶۹۶۸۲۸۶۸۹in shomare man hast baraye moshavereh dar khedmatam
      Mr.sepehr mohagheghian

      پاسخ
      • Avatar
        علی تقوی می گوید:

        جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با دفتر نیاوران تماس حاصل نمایید با تشکر
        ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
        ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

        پاسخ
  1. Avatar
    Arshida می گوید:

    سلام دوستان
    من قصد دارم براي دندانپزشكي به آميريكا برم اما نمي دونم چه زماني بهترين زمان براي رفتنه
    در ضمن من امسال كنكورى هستم

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      شما از ۱۶ سالگی می توانید اقدام کنید تا سنی که وقفه تحصیلی بیش از ۳ سال نداشته باشید.

      می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    paria می گوید:

    salam. mamnoonam az etelaate khoobi k araee dadin.
    man daneshjooye sale 3 dandanpezeshki shiraz hastam.
    mikhastam bporsam vase takhasos age bekham amrica edame tahsil bedam masalan hamin UCLA che eghdamati bayad bkonam va che chizi lazeme?
    hamchenin aya dar kharej az keshvar madrake pezeshkie Iran motabare ya bayad dobare omoomi ro bgzaroonam?
    kheyli kheyli mamnoon misham azatoon agar lotf konid o behem javabe daghigh bedid.
    ba tashakore vizheh

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      در کشور آمریکا آزمون دار می باشد و باید از ابتدا اقدام نمایید.

      می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  3. Avatar
    Mahsa می گوید:

    سلام و عرض ادب
    من فارغ التحصيل مقطع لیسانس رشته زیست شناسی از دانشگاه تهران هستم میخواستم برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشكي راهنماییم کنید
    با تشکر

    پاسخ
  4. Avatar
    امیرحسین بختیاری می گوید:

    سلام من دانشجوی دنداپزشکی هستم و در قبرس دارم تحصیل میکنم.
    میخاستم بدونم میتونم تو این دانشگاه ادامه تحصیل بدم یا اگر ممکن هست انتقالی بگیرم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *