تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا (تحصیل در اسپانیا ، اعزام دانشجو به اسپانیا ، اقامت تحصیلی در  اسپانیا )

در این قسمت از سایت مطالب مفیدی در رابطه با تحصیل در اسپانیا و اعزام دانشجو به اسپانیا نوشته شده است.

اسپانیا کشوری است که در حال حاضر با توجه محیط تاریخی و مدرنی که دارد، امکان تجربه فرهنگی را برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در این کشور فراهم می آورد و همین امر سبب شده است که همه ساله خیل عظیمی از جمعیت به کشور اسپانیا مهاجرت نمایند.

اسپانیا میزبان ۱۳ شهر است که در فهرست میراث جهانی گنجانده شده اند و این کشور معروف است که در هر سال، ۳۰۰ روز از آسمان آفتابی بهره مند است. اسپانیا همچنین از یک اقتصاد رقابتی برخوردار است که این کشور را در رتبه نهم در اقتصاد جهان قرار می دهد.

برای آشنایی با فضای آموزشی اسپانیا، بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند حداقل یک ترم را در این کشور تحصیل کنند و اصولا نیز بعد از این دوره به ادامه تحصیل خود در کشور اسپانیا ادامه می دهند.

 ادامه تحصیل در اسپانیا در دانشگاههای دولتی برای عموم دانش پژوهان وداوطلبان بین المللی نسبتا رایگان است بدین صورت که داوطلبین شهریه به نسبت بسیار پایین تری از دانشگاههای خصوصی و دیگر دانشگاههای اروپایی دارند و همین مورد سبب برتری کشور اسپانیا شده است به طور مثال برای مقطع کارشناسی ارشد هر ترم بین ۵۰۰-۸۰۰ یورو در هر ترم نسبت به هر رشته میباشد. اکثر دانشگاه ها در اسپانیا دوره های خود را به زبان اسپانیولی برگزار میکنند. بنابراین یادگیری این زبان برای تحصیل ضروری میباشد. البته برخی ار دانشگاه ها دوره هایی را به زبان انگلیسی و فرانسوی نیز ارائه میدهند، که شرایط پذیرش انها نیز دارا بودن اطلاعات پایه زبان اسپانیولی میباشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا:

۱-            گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های اسپانیا

۲-            ترجمه مدارک تحصیلی

۳-            گواهی صحت پزشکی

۴-            گواهی عدم سو پیشینه

۵-            کپی اجاره منزل در کشور مقصد

۶-            تمکن مالی از بانک

۷-            فیش حقوقی حامی مالی شما

نکته حایز اهمیت این است که شاید هزینه تحصیل در اسپانیا پایین باشد اما این به مفهوم نمی باشد که شما هزینه زندگی را هم نمی پردازید ، بلکه هزینه های زندگی نظیر هزینه اجاره خانه ،آب و برق ب تلفن به عهده خود دانشجویی است که میخواهد در اسپانیا درس بخواند.

تحصیل ر اسپانیا دارای مزایا و معایبی میباشد که از جمله مزایای آن میتوان به آب و هوای مساعد اشاره نمود و از جمله ایراداتش میتوان به رنکینگ پایین تر دانشگاهیش نسبت به آمریکا و انگکستان اشاره کرد.

شما پیش از هر اقدامی در باب تحصیل در اسپانیا باید که تمام جزییات را در مورد تحصیل در اسپانیا بدانید و تا زمانی که دقیقا نسبت به تحصیل در اسپانیا آگاهی به دست نیاوردید نمیتوانید مطمئن باشید که تصمیم صحیحی گرفته اید و هدف ما نیز در این سایت راهنمایی شما و معرفی دفاتر معتبری است که با آگاهی تمام در این مورد عمل می کنند.

9 پاسخ
  1. Avatar
    شاهین نادری سعید می گوید:

    بسیار عالی بو د ولی من فقط یک سوال دارم من در حال حاضر دارم از یک دانشگاه خصوصی EUDEپذیرش میگیرم و هدف اصلیم اقامت در اسپانیا ست چراکه من ۳ سال در ونزوئلا کارکرده و پسرم در مقطع دبستان در ونزوئلا به زبان اسپانیایی درس خونده و میخواهم پس از دریافت ویزای تحصیلی با خانواده به اسپانیا بروم و بلا فاصله با وارد کردن ۵۰۰۰۰ یورو اقدام به خرید یک مغازه یا ملک بکنم به نظر شما آیا موفق به دریافت اقامت خواهم شد یا خیر ?

    پاسخ
    • Avatar
      گلناز باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      دوست عزيز شما به همراه ويزاي تحصيلي ميتوانيد به اسپانيا ورود پيدا كرده و سپس با ثبت شركت و يا….. به اقامت برسيد ،با خريد ملك لزوما به اقامت نميرسيد البته در صورت رسيدن به اقامت بسته به قيمت ملك اين اقامت بدون مجوز كار ميباشد و داراي شرايط ويژه اي است و لزوما پيش از ورود سرمايه ي خود به كشور ديگر با وكيل مشورت كرده براي اطلاعات بيشتر با شماره هاي ٢٢٨٢٩٥٣٨ و ٢٢٨٢٩٥٤٨ تماس حاصل فرموده.
      با تشكر

      پاسخ
  2. Avatar
    yasamin می گوید:

    basalam man mavared ke inja to site gozashtid nkhondam tanha soali ke bod aya madrak zaban ham elzamie ke tahvoil sefarat bedahim ya daneshgahaye spania va inke forme pardakht shariye ham bayad bashe

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      در حال حاضر خیر ولی شرایط تغییر پذیر می باشد، بلی یا توجه به دانشگاه مبلغی بابت ودیعه می بایست پرداخت نمایید.

      می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  3. Avatar
    reza می گوید:

    سلام من دندانپزشک عمومی هستم ومایل به اخذ تخصص ارتدنسی هستم در کشور روسیه .‌یا هر کشور دیگری که راحتتر وارزانتر باشد لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، در صورتی که شما در کشور مورد اشاره سوپروایزر خود را انتخاب کرده باشید ، این امکان برای شما وجود دارد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  4. Avatar
    abolfazl می گوید:

    ممنون از سایت خوبتون
    به نظرم یکم آپدیت بشید واسه تحصیل در اسپانیا خیلی شرایطش فرق کرده نسبت به نوشته ی شما. به عنوان مثال هزینه تحصیل بین ۲۰۰۰-۴۰۰۰ یورو در سال برای کارشناسی ارشد است و به زبان انگلیسی ارائه میشود

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با عرض سلام شما دوست عزیز میتوانید از طریق تحصیلی اقدام نمایید جهت اطلاع از شرایط و مشاوره با دفتر نیاوران در تماس باشید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *