سرمایه گذاری در روسیه

سرمایه گذاری در روسیه

در این مقاله برآن شدیم تا در مورد سرمایه گذاری در روسیه برای شما عزیزان شرح دهیم.

آیا به سرمایه گذاری در روسیه می اندیشید؟ آیا از سرمایه گذاری در روسیه اطلاع دارید؟ آیا شرایط سرمایه گذاری در روسیه را می دانید؟ آیا مایل به سرمایه گذاری در روسیه هستید؟ آیا راههای سرمایه گذاری در روسیه را می دانید؟ آیا از مزایای سرمایه گذاری در روسیه اطلاع دارید؟‌

کشور روسیه یکی از کشورهای بزرگ در اقتصاد می باشد همچنین راههای مهاجرت به روسیه متعدد است که یکی از این راهها مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در روسیه می باشد. همه ساله افراد بسیاری قصد مهاجرت به روسیه را دارند که می توانند از طریق سرمایه گذاری در روسیه به اقامت دایم روسیه دست یابند. ما در این مقاله سعی داریم تا در مورد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در روسیه برای شما عزیزان شرح دهیم و به سوالات شما در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در روسیه پاسخ دهیم.

یکی از بهترین راههای اخذ اقامت و تابعیت کشور روسیه از طریق سرمایه گذاری در روسیه می باشد که این سرمایه گذاری می تواند از طریق خرید املاک و مستغلات مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، کشاورزی و ثبت شرکت تجاری باشد.

در حال حاضر دولت روسیه برای افرادی که تمایل دارند اقامت و تابعیت کشور روسیه از طریق سرمایه گذاری را اخذ نمایند شرایط مناسبی را فراهم کرده است که افراد بتوانند با خرید و سرمایه گذاری در روسیه اقامت این کشور را برای خود فراهم نمایند.

در حال حاضر مناطق ویژه ای برای سرمایه گذاری در روسیه وجود دارد که این مناطق موثرترین ابزارهای جذب سرمایه می باشند. این مناطق شامل ۲۸ مناطق ویژه می باشند که عبارتند از:

۱: شش منطقه تولید و صنعتی وجود دارد که این مناطق شامل: جمهوری تاتارستان، سامارا، پسکوف، کالوگا، لیپتسک، اسوردلوفسک.

۲: پنج منطقه فناوری وجود دارد که این مناطق شامل: مسکو، سن پیترزبورگ، تومسک، دوبنا، جمهوری تاتار.

۳: مناطق تفریحی و گردشگری که شامل: بوریاتیا، جمهوری آلتایی، پریمورسکی، جمهوری اینگوش، داغستان، آلانیا، بالکاریا و…..

۴: سه منطقه بندری که این مناطق شامل: خاباروفسک، اولیانوفسک، مورمانسک.

مناطق اقتصادی ویژه یک سری شرایط را برای شروع کسب و کار شهروندان فراهم کرده است و دولت روسیه آن شرایط ویژه و بخصوص را ضمانت می کند:

۱: تنظیمات مالیاتی: در اینجا بهتر است اینگونه بیان نماییم که نرخ مالیات ها برای افرادی که در مناطق اقتصادی هستند به جای ۲۰درصد ۵/۱۳ درصد می باشد. همچنین شهروندانی که در مناطق اقتصادی ویژه هستند تا حدودی از پرداخت مالیات معاف می باشند. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که در بخش حمل ونقل و املاک معمولا ۱۰ تا ۱۵  سال از پرداخت مالیات معاف می باشند.

۲: سرمایه گذاران در روسیه از کمک های دولت روسیه به صورت دریافت بودجه دولتی برخوردار می باشند.

۳: سازمان گمرک ویژه: این سازمان در واقع شامل مناطق آزاد گمرکی می باشد و سرمایه گذاران در مناطق اقتصادی ویژه از پرداخت هزینه های مالیات، گمرک و… معاف می باشند.

۴: کاهش موانع اداری.

۵: دسترسی به نیروی انسانی

۶: یک سازمان مهاجرتی برای افراد و کارمندان خارجی ماهر در منطقه اقتصادی ویژه وجود دارد.

در سال ۲۰۰۵ کشور روسیه برای جذب سرمایه گذاران خارجی شرایطی را مهیا کرد که یکی از این موارد سرمایه گذاری در مجمع صنعتی خودروسازان خارجی می باشد. مجمع صنعتی در واقع محلی سازی تدریجی تولید وسایل نقلیه خودرو و قطعات آن می باشد که دارای مزایا و اولویت های ویژه و مختلفی می باشند.

نکته حائز اهمیتی که در اینجا وجود دارد و لازم به ذکر می باشد این است که شرکتی که در روسیه و به طور قانونی در محدوده منطقه اقتصادی ویژه فعالیت اقتصادی خود را شروع می نماید این امکان را دارد که تابعیت sez را اخذ نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با مشاورین و وکلای برگزیده در زمینه سرمایه گذاری در روسیه مشاوره نمایید و اطلاعات جامع و کاملتری را در این زمینه بدست آورید.

در زمانی که افراد خارجی قصد تجارت در روسیه را دارند راههای قانونی بسیاری برای اینگونه افراد وجود دارد. در کل باید اینگونه عنوان کرد که سه ساختار قانونی برای ایجاد یک کسب و کار وجود دارد:

۱: افرادی که دارای کسب وکار شخصی خود در خارج از روسیه می باشند این امکان را دارند که شعبه ی موسسه خود را در روسیه تاسیس و به ثبت برسانند.

۲: اشخاص این امکان را دارند که با کمک سرمایه خارجی یک موسسه حقوقی و قانونی تشکیل دهند.

۳: اشخاص می توانند به عنوان یک کار آفرین مستقل و بدون تشکیل یک موسسه حقوقی اقدام به فعالیت نمایند.

مراحل ثبت نام یک موسسه حقوقی در روسیه:

۱: تصمیم گیری برای ایجاد یک سازمان حقوقی تجارتی.

۲: جمع آوری مدارک و اسناد مهم برای تاسیس

۳: آماده کردن اسناد و مدارک مهم و ضروری برای ثبت شرکت.

۴: تکمیل فرم اسناد و مدارک لازم برای اداره ثبت شرکت.

۵: دریافت مدارک لازم برای ثبت شرکت.

۶: ساخت مهر برای موسسه

۷: افتتاح یک حساب بانکی برای شرکت و شروع فعالیت اقتصادی.

در کشور روسیه اکثر نهاد های حقوقی با سرمایه های خارجی یعنی شرکت های تضامنی، سهامی عام و یا سهامی خاص می باشند و بدین صورت فعالیت اقتصادی خود را انجام می دهند و در تمامی این موارد مسئولیت سهامداران در مقابل بدهی های شرکت به نسبت ارزش سهام آنها در شرکت و آورده آنها می باشد.

از تفاوت های عمده میان شرکت های سهامی خاص و عام در تعداد سهامدارن شرکت می باشد و بدین صورت است که شرکت سهامی خاص فقط می تواند ۵۰ سهامدار داشته باشد اما نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد این است سهام های هر دو شرکت قابل انتقال به افراد دیگر می باشد.

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در روسیه:

۱: گذرنامه شخص متقاضی سرمایه گذاری در روسیه

۲: تعیین نام شرکت

۳: معرفی زمینه فعالیت شرکت

۴: نشانی و آدرس محل اقامت دائم فرد متقاضی سرمایه گذاری در روسیه

مراحل افتتاح حساب بانکی در روسیه:

۱: ثبت شرکت مورد نظر و دریافت کلیه مدارک ثبت شرکت.

۲: کپی برابر اصل شده مدارک ثبت شرکت

۳: مراجعه فرد متقاضی دریافت حساب بانکی به بانک مورد نظر.

۴: بررسی مدارک لازم توسط بانک

۵: افتتاح حساب بانکی برای فرد متقاضی در صورت موافقت بانک

۶: اعلام شماره حساب بانکی شرکت برای دریافت بیمه، دارایی و……

در کل بهتر است اینگونه بیان نماییم که سرمایه گذاری در روسیه یکی از طرق مهاجرت قانونی می باشد که افراد می توانند انتخاب نمایند و از این طریق اقدام به مهاجرت نمایند. سرمایه گذاری در روسیه می تواند به صورت های مختلفی انجام شود و موارد سرمایه گذاری کاملا با یک دیگر متعدد می باشد که افراد می توانند در شرکت های تجاری، املاک و مستغلات و …. سرمایه گذاری نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در روسیه می توانید به سایت و موسسه MIE مراجعه نمایید و اطلاعات لازم در زمینه سرمایه گذاری در روسیه را بدست آورید.

نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *