تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی مورد توجه افراد  بسیاری در کشورهای مختلف قرار می گیرد . افراد قبل از اینکه مهاجرت به اسلوونی را انتخاب نمایند باید در نظر داشته باشند علاوه بر تحصیل در اسلوونی افراد می توانند از طرق دیگر نیز مهاجرت نمایند .اما معمولا راهی که بیشتر مورد نظر افراد قرار می گیرد تحصیل در اسلوونی می باشد زیرا افراد معمولا ترجیح می دهند هم به تحصیل پرداخته و پیشرفت نمایند و هم اینکه از طریق تحصیل در اسلوونی اقامت مورد نظر را کسب نمایند .به همین دلیل در این مقاله برای شما در مورد  تحصیل در اسلوونی توضیح داده می شود تحصیل در اسلوونی چگونه می باشد ؟ تحصیل در اسلوونی دارای چه شرایطی می باشد؟ افراد برای تحصیل در اسلوونی باید دارای چه شرایط و مدارکی باشند ؟

تحصیل در اسلوونی به زبان انگلیسی می باشد و بهتر است بدانید که معدل مقاطع قبل در اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه شما در کشور اسلوونی تاثیر بسزایی دارد . اما معدل شما بیشتر در اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری مد نظر می باشد .همچنین در  این مقاطع دانشگاه ها مدرک زبان را نیز بسیار مهم می دانند . بهتر است بدانید افراد در کشور اسلوونی به دلیل نزدیکی با کشور اتریش به راحتی می توانند پذیرش تحصیلی کشور اتریش را اخذ نمایند در مورد هزینه های تحصیل در کشور اسلوونی باید گفت هزینه ی تحصیل در دانشگاه اسلونی ۳ تا ۵ هزار یورو می باشد و در مورد هزینه ی زندگی در این کشور باید گفت ماهیانه ۸۰۰ یورو می باشد و این در صورتی است که شما زندگی کاملا خوب و مرفهی داشته باشید.

در مورد اجازه ی کار دانشجویی باید گفت دانشجویان ضمن تحصیل اجازه ی ۲۰ ساعت کار پاره وقت را دارا می باشند که می توانند با این کار مقداری از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. تحصیل در دانشگاه های اسلوونی به این صورت می باشد که افراد می توانند در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری تحصیل نمایند اما این را در نظر داشته باشید که به دلیل نزدیکی این کشور با کشور اتریش شما می توانید در کشور اتریش نیز تحصیل نموده و از تحصیل رایگان کشور اتریش بهره ببرید . کشور اسلوونی به گپ تحصیلی مانند دیگر کشورهای اروپایی اهمیتی نمی دهد و افراد می توانند حتی با گپ تحصیلی بالا نیز برای این کشور اقدام نمایند . افراد می توانند از طریق اخذ اقامت اسلوونی به  راحتی به کشور های عضو اتحادیه ی اروپا رفته و در آنجا به کار و تحصیل بپردازید .

 

نظام تحصیلی در اسلوونی

سیستم آموزش و پرورش در کشور اسلوونی به اینصورت می باشد که تحصیلات شامل مقاطع تحصیلی مهد کودک یا پیش دبستانی ، دبستان و متوسطه ، تحصیلات دبیرستانی شامل آموزش عمومی متوسطه ، آموزش و پرورش فنی حرفه ای  ، آموزش عالی شامل مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس ، دکتری می باشد. لازم به ذکر می باشد در کشور اسلوونی تحصیل از سن ۶ سالگی آغاز می شود که در مقطع پیش دبستانی و دبستان می باشد .ثبت نام در مقطع پیش دبستانی  اجباری  نمی باشد اما شروع  تحصیلات دبستانی اجباری می باشد .در مهد کودک های موجود در کشور اسلوونی دروس ورزش ، زبان ، ریاضیات ، مراقبت های بهداشتی و غیره تدریس می شود .آموزش ابتداییی به مدت  نه سال می باشد که به سه دوره تقسیم می گردد .

در مقطع متوسطه نیز چند نوع آموزش وجود دارد که برای شما در مورد آن توضیح می دهیم :

اولین آموزش ، آموزش حرفه ای می باشد  که  به مدت دو سال می باشد .

دومین نوع آموزش ، آموزش فنی می باشد که مدت ۴ سال می باشد .

سومین نوع آموزش ، آموزش کلاسیک آموزش و پرورش می باشد .

 

اگر افراد آموزش های حرفه ای خود را به پایان رساندند به مدت یک سال و نیم برنامه ی فنی و حرفه ای برای این دانش آموزان برگزار می شود و البته اگر به پایان نرسانده باشند به مدت ۲ ساله برگزار می شود .و پس از پایان این دوره از آنها امتحانی اخذ می شود .و بعد وارد بازار کار می شوند . نکته ای که بسیار جالب به نظر می رسد این می باشد که تنوع رشته در این کشور در مقطع دبیرستان بسیار بالا می باشد و  به ۲۰ رشته تقسیم می شود .

افراد می توانند با ارائه ی مدرک زبان انگلیسی وارد دانشگاه های کشور اسلوونی شوند اما بهتر است برای تحصیل به زبان اسلوونیایی مسلط باشند .و شاید تنها مشکل افراد همین باشد . این افراد می توانند در مقطع لیسانس مدرک آیلتس ۵/۵ و در مقطع فوق لیسانس آیلتس ۶ مورد نیاز می باشد .اما شما همیشه در نظر داشته باشید برای مهاجرت به کشور خارجی تمامی سعی خود را اعمال کنید تا بهترین مدرک زبان را به سفارت کشور مربوطه ارائه دهید زیرا این امر بسیار تاثیر گذاردر پروسه ی اخذ ویزا می باشد .

سیستم آموزش عالی در کشور اسلوونی به این صورت می باشد که هم دارای دانشگاه های دولتی و هم دانشگاه های خصوصی و موسسات آموزش عالی می باشد که دانشگاه های دولتی آن عبارتست از :  دانشگاه لیوبلیانا ، دانشگاه پریمورسکا ، دانشگاه ماریبور

که دانشگاه لیوبلیانا یکی از پانصد دانشگاه برتر جهان می باشد که در زمینه ی مهندسی و فنی بسیار عالی عمل می نماید به اینصورت که این دانشگاه در یک شهر دانشجویی نیز واقع شده است و دانشجویانی کثیری در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند .همچنین در دیگر دانشگاه های موجود در کشور اسلوونی به سه زبان فرانسه ، انگلیسی و عربی صحبت می شود .کشور اسلوونی چندین دانشگاه و آکادمی هنر دارد که در سطوح لیسانس و فوق لیسانس مشغول به فعالیت می باشند .

شروع کورس های آموزشی: اکتبر تا ژوئن سال تحصیلی در کشور اسلوونی محسوب می شود.البته تحصیلات مدارس از ماه ژوئن تا سپتامبر می باشد .طول دوره ی لیسانس در کشور اسلوونی ۳ سال و فوق لیسانس ۱ سال مانند کشور انگلستان می باشد .

در نهایت می توان گفت نه تنها برای تحصیل در اسلوونی بلکه برای هر امر دیگری در زمینه ی مهاجرت افراد باید تمامی شرایط را مدنظر خود قرار دهند تا بتوانند به درستی مهاجرت نمایند و دچاراشتباه نشود . توصیه ای که به شما عزیزان می شود این است که در امر تحصیل در اسلوونی یا هر امر دیگری در مهاجرت به اسلوونی یا دیگر کشورها از وکیل مهاجرت به اسلوونی تمامی سوالا ت خود را جویا شوید در ضمن شما می توانید علاوه بر تحصیل در اسلوونی به ثبت شرکت در این کشور نیز بپردازید و این راه یکی از بهترین راه های اخذ اقامت کشور اسلوونی می باشد زیرا در بعضی موارد دولت وام نیز به افراد اعطا می نماید.

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *