تحصیل در مالزی

تحصیل در مالزی _ مهاجرت تحصیلی به مالزی _اقامت تحصیلی به مالزی

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا می باشد که پایتخت آن کوالالامپوراست. کوالالامپور پایتخت مالزی به حق تمام آسیاست چرا که فرهنگ چینی هندو و اسلامی را در هم تنیده است تنوع و گوناگونی فریبنده معماری کوالالامپور محصول دوران‌های‌ توسعه ناگهانی آن است؛ ساختمان‌های برازنده مستعمراتی در تضاد با بنا‌های بزرگ و بلندپروازی چون برج‌های دوقلوی پتروناس دارد. به این معجون، فستیوال‌های پرهیاهوی شهر و بازار‌های خیابانی را اضافه کنید تا شهری باشد که ارزش گشت و گذار و کشف را داشته باشد.اگر شما متقاضی عزیز در خصوص تحصیل در مالزی، هزینه های تحصیل در مالزی، شرایط تحصیل در مالزی و بهترین دانشگاههای مالزی جهت تحصیل سوالاتی دارید این مقاله به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل در مالزی پاسخ میدهد.

ده‌ها دانشگاه مالزي مورد تاييد وزارت علوم ايران هستند و تعداد زيادي از ايرانيان در آن دانشگاه ها و كالج ها مشغول به تحصيل مي باشند. براي مثال تنها در دانشگاه پوترا حدود هزار دانشجوي ايراني در حال گذراندن دوره‌هاي تحصيلات تكميلي هستند.

بيش از پنجاه هزار دانشجوي بين المللي از بسياري از نقاط دنيا در دانشگاههاي دولتي مالزي حضور دارند. اين مساله، اطمينان و پذيرش مالزي به عنوان يك مقصد بين المللي براي كسب شرايط علمي را معني مي بخشد. تقريبا تمام دانشگاه هاي مالزي از امكانات خوابگاهي مناسبي برخوردارند و دانشجويان مي توانند با پرداخت هزينه كمي دوران دانشجويي خود را در خوابگاه سپري كنند. دانشجويان در حين تحصيل از بيمه كامل درماني و امكانات دولتي برخوردار مي شوند و مي توانند از تخفيف هاي ويژه دانشجويان جهت استفاده از سرويس حمل و نقل عمومي نيز استفاده کنند.

در كوالالامپور يك مدرسه فارسي زبان و تعدادي مدرسه انگليسي زبان وجود دارد كه امكان زندگي به همراه خانواده و تحصيل كودكان به زبان فارسي يا انگليسي را فراهم آورده است.شایان ذکر است که در ویزای تحصیلی مالزی امکان داشتن همراه درجه یک وجود دارد اما برای یک شخص بایستی فقط یک نفر را به عنوان همراه با خود ببرد.

هزینه زندگی

قيمت خوابگاه معمولاً بين ۱۵۰ تا ۲۵۰ رینگت است. خانم ها هم دارای خوابگاه مجزا هستند. خوابگاه، علاوه بر اين امکانات؛ خشکشويی لباس، تخت، اتاق استراحت ، ميز، تلويزيون، امکانات ورزشی، نمازخانه و غيره را در بر می گيرد و تمامی اتاق های خوابگاه  دارای اتصال پر سرعت خطوط اينترنت هستند. عده ای از دانشجويان هم که مايلند می توانند در خارج از دانشگاه اقامت کنند.

قيمت آپارتمان يا خانه (معمولا سه اتاق خوابه) در محلات اطراف دانشگاه با فاصله کمتر از نيم ساعت تا دانشگاه ، ماهانه بين ۴۰۰ تا ۸۰۰  رینگت است. معمولاً دانشجويان به طور مشترک خانه مي‌گيرند. اين خانه ها دارای وسايل زندگی هستند و سرويس هايی نيز از دانشگاه برای رفت و آمد دانشجويان در نظر گرفته شده است.

يکی از محاسن تحصيل در مالزی، اين است که دانشجو نياز به تهيه وسايل خانه يا وسيله نقليه ندارد و رفت و آمد درون شهری و برون شهری به صورت منظم و ارزان با اتوبوس، مترو و قطار در دسترس است بنابراین هزینه زندگی برای یک شخص دانشجو در ماه تقریبا ۲۰۰۰ رینگت محاسبه میگردد. در مالزی دانشجویان اجازه کار ندارند و لذا می بایست کلیه هزینه های تحصیل و زندگی را از ایران تامین کنند.

علاوه بر هزینه های تحصیل و خوابگاه؛ هزینه هایی نیز جهت خوراک؛ رفت و آمد؛ وسائل تحصیلی و تفریحات دانشجو می بایست در نظر گرفته شود که حدودا ۲۰۰۰ رینگت در ماه خواهد بود.اگر شما متقاضی عزیز در خصوص تحصیل در مالزی، هزینه های تحصیل در مالزی، شرایط تحصیل در مالزی و بهترین دانشگاههای مالزی جهت تحصیل سوالاتی دارید این مقاله به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل در مالزی پاسخ میدهد.

.دانشگاههای مطرح مالزی

.دانشگاه ناتینگهام

د انشگاه ناتینگهام یکی‌ از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و یکی‌ از ۱۰ دانشگاه برتر انگلستان است. این دانشگاه با ۱۳۰ سال قدمت، بیش از ۴۰ هزار دانشجو، دریافت دو جایزه اسکار آکادمیک و دهها جایزه بین المللی از اعتبار بالایی‌ در جهان برخوردار است و در بین ۱% دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. دانشگاه ناتینگهام علاوه بر ۵ واحد در انگلستان، دارای ۲ واحد خارجی‌ در کشور‌های چین و مالزی است. واحد مالزی این دانشگاه که اولین واحد یک دانشگاه انگلیسی‌ در مالزی است، اولین گروه دانشجویان خود را در سپتامبر سال۲۰۰۰ جذب کرد. این واحد که یک دانشگاه جامع و یک واحد تکمیلی برای واحد انگلستان است، امکان تحصیل در دانشگاه ناتینگهام را در محیطی‌ آسیایی فراهم آورده است. واحد مالزی دانشگاه ناتینگهام در مساحتی بیش از ۵۰۵ هزار متر مربع در یک منطقه سرسبز در نزدیکی‌ شهر Semenyih در۳۰ کیلومتری جنوب کوالالامپور واقع شده است. امکانات این دانشگاه شامل سالن اجتماعات، مرکز اسلامی، اتاق موسیقی‌، سالن تئاتر، محوطه پیاده روی، زمین بسکتبال، استخر، مجتمع ورزشی، سالنهای کامپیوتر، سالنهای آموزش زبان، آزمایشگاههای علوم، کارگاههای مهندسی‌ و اینترنت پرسرعت۲۴ ساعته به صورت شبکه کابلی و بدون کابل است. لازم به ذکر است کلیه دروس این دانشگاه مطابق با سیستم آموزش واحد انگلستان بوده و سیستم تدریس و ارزشیابی هر سه واحد (انگلستان، مالزی و چین) یکسان است. همچنین مدرک صادره از هر سه واحد دقیقا مشابه است.

امتیاز ویژه تحصیل در دانشگاه ناتینگهام واحد مالزی، امکان انتقال به عنوان دانشجوی مهمان به واحد انگلستان و چین می باشد. بر این اساس دانشجو میتواند با پرداخت شهریه واحد مالزی، یک نیمسال در انگلستان یا چین به تحصیل بپردازد. همچنین دانشجویان میتوانند در سال دوم تقاضای انتقال دائم به انگلستان داشته باشند که با در صورت وجود ظرفیت برای رشته مورد نظر دانشجو به واحد انگلستان منتقل و شهریه این واحد را پرداخت خواهد کرد

دانشگاه ملی مالزی UKM

دانشگاه ملی مالزی که از مهمترین و قدیمی ترین دانشگاه های دولتی در کشور مالزی به حساب می‌‌آید، در سالهای اخیر همواره جز معتبر‌ترین دانشگاه‌های کشور مالزی بوده است، در سال ۲۰۱۱ در رنکینگ دانشگاه های جهان در رتبه ۲۷۹ و در سال ۲۰۱۰ در رتبه ۲۶۳ قرار گرفت. مرکز اصلی‌ دانشگاه UKM در منطقه بنگی واقع است که در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر کوالالامپور پایتخت مالزی قرار دارد. این دانشگاه برای  تحصیل در کلیه رشته های تحصیلی‌ به ویژه رشته های شاخه  پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی و مدیریت توصیه میشود

دانشگاه علوم مالزی  usm

دانشگاه علوم مالزی یکی از مهمترین دانشگاه های دولتی در کشور مالزی است برای تحصیل در کلیه رشته های تحصیلی‌ به ویژه رشته های شاخه پزشکی و علوم پایه توصیه میشود. این دانشگاه در سال ۲۰۱۱ در رنکینگ دانشگاه های جهان در رتبه ۳۳۵ و در سال ۲۰۱۰ در رتبه ۳۰۹ قرار گرفت. دانشگاه USM در حال حاضر دارای سه واحد آموزشی است. واحد اصلی‌ و واحد مهندسی‌ آن در جزیره زیبای “پینانگ” و واحد پزشکی این دانشگاه در ایالت “کلاتان” واقع شده است

دانشگاه تكنولوژي (UTM)

اين دانشگاه در شهر جوهور در جنوب مالزي و در نزديكي كشور سنگاپور واقع شده و از دانشگاه هاي دولتي مالزي مي باشد. رتبه جهاني اين دانشگاه سه رقمي بوده و در سال ۲۰۱۰ از نظر شاخص Scholar رتبه ۸۰ را در جهان كسب نموده و در مالزي نيز رتبه اول را داراست. شهريه هاي اين دانشگاه به علت دولتي بودن بسيار پايين است و حدودا هر ترم بين يك تا دو ميليون تومان مي باشد. اين دانشگاه به كليه دانشجويان خود خوابگاه ارائه ميكند و براي دانشجويان متاهل نيز خوابگاه هاي ويژه اي را پيش بيني نموده.در صورتي كه هنگام ورود به اين دانشگاه دانشجو در آزمون ورودي زبان قبول نشود دانشگاه به وي مرخصي خواهد داد تا با شركت در كلاسها كالج سطح زبان خود را به حد ايده آل برساند.

تحصیل در مالزی

در كشور مالزي دوره كارشناسي سه تا چهار سال به طول مي انجامد و تقريبا تمام دوره هاي شناخته شده در ايران در دانشگاه هاي اين كشور موجود مي باشد. در صورتي كه در ايران دوره پيش دانشگاهي را پشت سر گذاشته باشيد اغلب رشته هاي كارشناسي سه سال تحصيلي به طول خواهد انجاميد و اگر مدرك شما ديپلم و سال سوم دبيرستان باشد با گذراندن يك سال دوره پيش دانشگاهي در دانشگاه مورد نظر وارد دوره اصلي كارشناسي خواهيد شد.

در كشور مالزي دوره تحصیل کارشناسی ارشد ۱٫۵ تا ۲٫۵ سال به طول می انجامد. دانشگاه مناسب جهت ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي مي باشد كه تقريبا تمام رشته ها و گرايش هاي فني و علوم پايه تعريف شده در ايران را ارائه مي نمايد. در صورتي كه رشته مورد نظر به شكل تحقيقاتي ارائه گردد از دانشجو درخواست ارائه طرح پروپوزال خواهد شد كه دانشجو مي بايست اين طرح را تهيه و جهت تكميل پرونده خود ارسال نمايد.

دانشجویانی که در ترم آخر هر مقطعی مشغل به تحصیل هستند و هنوز موفق به اخذ دانشنامه نشده اند و همچنین دانشجویانی که مشمول خدمت اند و پاسپورت ندارند نیز می توانند جهت اخذ پذیرش در دانشگاه تکنولوژی اقدام نمایند. در كشور مالزي تحصیل در مقطع دكترا حدودا سه سال به طول می انجامد.

با توجه به دانشگاه انتخاب شده جهت ادامه تحصيل در مقطع دكترا اين دوره به سه صورت :

فقط كلاس By Course

كلاس و پايان نامه Course and Dissertation

فقط پايان نامه Thesis Only

ارائه مي شود ؛که هیات علمی هر دانشکده در هر دانشگاه یکی از روش های فوق را جهت ارائه رشته مورد نظر انتخاب می نماید و دانشجو ملزم به گذراندن دوره بدین شکل خواهد بود.

حالت اول (فقط كلاس): در اين دوره دانشجو بايد تعداد خاصي واحد درسي تئوري و عملي بگذراند و در پايان مدرك معتبر دكترا ارائه مي شود.

حالت دوم (كلاس و پژوهش) : كه كامل ترين شكل دوره دكترا است و دانشجو مي بایست بعد از گذراندن يكسري واحد درسي طرح پژوهشي نیز بگذراند.

حالت سوم (فقط پژوهش) : در این حالت دانشجو با ارائه طرح تحقیق ( پروپوزال ) و فراهم آوردن مدارک مناسب برای دوره دكترا ي پژوهشی پذیرفته می شود و به محض ورود ، بدون نیاز به اخذ واحد درسی کار روی پایان نامه را آغاز می کند. توجه کنید که امکان پذیرش در این دوره ها ( دكتراي پژوهشی ) به هیچ وجه آسان نبوده و نیازمند مدارکی ممتاز است که به دانشگاه اثبات نماید که دانشجو از گذراندن واحدهای درسی بی نیاز است.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *