تحصیل و اعزام دانشجو به دانمارک

تحصیل و اعزام دانشجو به دانمارک

 

این روزها به دلیل زیاد شدن موسسات اعزام دانشجو و همچنین عدم امکان اعتماد به این موسسات و همینطور نداشتن اطلاعات کافی و عدم ارائه تضمینات مناسب برای همکاری با آنها بر آن شدیم تا در این مقاله به ارائه پاسخ به سوالات متقاضیان بپردازیم و بعد با معرفی موسسه MIE امر مهاجرت شما را در جهت مهاجرت تحصیلی به دانمارک مطمئن نماییم.

پادشاهی دانمارک در شمال قاره اروپا و در منطقه اسکاندیناوی واقع شده است پایتخت پادشاهی این کشور کپنهاگن می باشد. مردم این کشور به زبان دنیش صحبت می کنند و مذهب رسمی آنها مسیحیت است. این کشور در حدود ۶ ملیون جمعیت دارد و با مساحتی نزدیک به ۴۳ هزار کیلومتر مربع لقب شادترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است. واحد پول این کشور کرون است. این کشور هرچند مقصد مناسبی برای کارجویان در اروپا می باشد ولی با این که دانشگاه های تراز اولی ندارد و هزینه های آن به نسبت ارزش اقدام آن کمی بالا است ولیکن باز هم دانشجویان بسیاری برای مهاجرت تحصیلی به دانمارک کمر همت بسته و عزم مهاجرت به این کشور می کنند. در ادامه سعی شده که اطلاعات مناسبی در مورد ادامه تحصیل در دانمارک به شما عزیزان ارائه نماییم.

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی کشور دانمارک

 

تحصیل در کشور دانمارک در دوره لیسانس به مدت سه سال است که دانشجویان در این مقطع به زبان دانمارکی تحصیل می نمایند و حتما باید مدرک زبان دانمارکی یا حداقل تسلطی به این زبان داشته باشند. این موضوع یکی از مشکلاتی است که متقاضیان با آن مواجه اند زیرا شرایط آموزش زبان دانمارکی در ایران وجود ندارد و دیگر این که دانمارک اجازه دیدن آموزش در داخل کشور را نمی دهد. همین موضوع دستیابی به این مهم را عملا غیر ممکن می سازد. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی دانمارک نیاز است شخص معدل دیپلم و پیش دانشگاهی حداقل ۱۴ را دارا بوده تا بتواند شانس اخذ پذیرش را داشته باشد. در انتهای این دوره دانشجویان می بایست در زمینه موضوعی از رشته تخصصی خود پروژه ای ارائه نمایند و از آن دفاع کنند تا موفق به اخذ دانشنامه خود شوند و شاید با این مدرک بتوانند در دانمارک یا سایر کشور های اروپایی کار پیدا نمایند. دریافت بورسیه در این مقطع عملا غیر ممکن است و شخص باید بسیار خوش بدرخشد و همچنین سابقه علمی مناسبی داشته باشد تا به این موضوع نایل آید. در پذیرش این مقطع سن افراد بی تاثیر نیست و متقاضیان با سن بالا از احتمال کمتری نسبت به افراد با سن کمتر برخوردارند. شخص برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در کشور دانمارک امکان بردن همراه را ندارد و معمولا همراه های فرد نمی توانند روادید اخذ کنند.

دانشجویان مقطع کارشناسی کشور دانمارک اجازه اشتغال به مدت ده ساعت در هفته را دارند که در صورت یافتن کار و مشغول شدن به ازای هر ساعت میانگین ۸ یورو دریافت می دارند که این میزان تا حدودی هزینه های تحصیل و زندگی فرد را تامین می نماید ولی باید توجه داشت که دانستن زبان و تخصص مهم بوده و با دارا بودن این شرایط نیز می بایست این مورد که پیدا شدن کار امری راحت نمی باشد را در نظر گرفت لیکن کشورهایی نظیر اتریش که دانشگاه های رایگان بدون نیاز به هیچ مدرک زبان و یا ایتالیا با امکان دریافت بورس کشورهای مناسب تری می باشند که هم از نظر هزینه و هم از نظر اعتبار دارای ارزش اقدام بیشتری می باشند.

میانگین شهریه برای دانشجویان غیر اروپایی چیزی در حدود ۴۵هزار تا ۱۲۰هزار کرون است البته دانشجویانی که والدین آنها در دانمارک مشغول به فعالیت هستند از پرداخت شهریه معافند.

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور دانمارک

 

دوره فوق لیسانس  کشور دانمارک یک دوره دو ساله بوده که معمولا افراد برای دستیابی به بازار کار اروپا و خود کشور دانمارک دست به این اقدام می زنند. این دوره نیاز به قبولی در آزمون خاصی نداشته و صرفا با ریز نمرات و مدارک مقاطع قبل، سابقه علمی و پژوهشی و توصیه نامه دو استاد امکان ارائه درخواست به دانشگاه برای دریافت پذیرش تحصیلی دانمارک میسر می شود.

تدریس در این مقطع  به دو زبان دانمارکی و انگلیسی صورت می پذیرد و برای ادامه تحصیل در هرکدام لازم است شخص مدرک مربوطه را قبل از دریافت پذیرش ارائه نماید و نکته منفی آن این است که اجازه یادگیری این زبان ها را در دانمارک بر خلاف کشورهای دیگر نظیر اتریش در همان کشور به فرد نمی دهد. مدرک مورد نیاز جهت اقدام برای دوره انگلیسی آیلتس ۶٫۵ می باشد. شخص می تواند بدون داشتن مدرک نیز اقدام کند ولی مسلما افرادی که دارای مدرک آیلتس می باشند موفق تر و از شانس بیشتری بهره مندند. موسسه MIE در ارائه این امر قادر به یاری رساندن به شما متقاضیان گرامی هستند و گروه سایت ایران مهاجرت آنها را بر اساس بازخورد مراجعین تضمین می نماید. در پایان دوره فوق لیسانس کشور دانمارک دانشجو می بایست پروژه یا پایان نامه ای ارائه نماید و از آن دفاع نماید.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور دانمارک نیز همچون دوره کارشناسی اجازه کار دارند ولی این اجازه محدود به ۲۰ ساعت کار در هفته می باشد و میانگین حقوق ۸ یورو در هر ساعت است. یافتن کار و اشتغال کفاف نیمی از هزینه ها را خواهد داد ولی نباید فراموش کرد که یافتن کار منوط بر دانستن زبان دنیش و تخصص است. که یادگیری این زبان خود حداقل ۹ ماه زمان خواهد برد.

ادامه تحصیل در مقطع دکتری کشور دانمارک

 

دوره دکتری در کشور دانمارک به مدت ۲٫۵ تا ۳ سال است و این دوره به زبان انگلیسی برگزار می شود دانشجویان برای اقدام حتما باید مدرک آیلتس با نمره ۷ را دارا باشند تا بتوانند پذیرش دوره را اخذ کنند. این دوره ممکن است با بورسیه و کمک هزینه تحصیلی باشد و یا به صورت غیر بورس که در این صورت فرد باید هزینه های خود را تقبل کند و دریافت پذیرش مانند دوره فوق لیسانس خواهد بود لاکن اگر فرد بخواهد از بورس ۲ تا ۳ هزار پوندی بهره مند شود حتما باید شرایطی از قبیل:

۱) دارا بودن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد با معدل بالا از دانشگاه های تراز اول

۲)دارا بودن آیلتس ۷

۳)دریافت تایید استاد راهنمای دانمارکی و دریافت دعوتنامه تحصیلی از وی

۴)دارا بودن سابقه علمی و مقالات بین المللی و کتاب و …

از دلایل اعطای این بورس می توان این را بیان کرد که کشور دانمارک با جذب نیروی متخصص سعی در فراهم نمودن شرایط مناسب و در نهایت به کار گماشتن و حفظ این افراد را در نظر دارد زیرا که حضور ایشان موجب توسعه و همینطور کم تر شدن هزینه های کشور دانمارک در پرورش نیروی متخصص است.

دانشجویان مقطع دکتری نیز اجازه کار را به میزان ۳۰ ساعت در هفته را دارا می باشند و میانگین حقوق ۸ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد. ولی دانستن این نکته که ممکن است در صورت دستیار تحقیق یا دستیار تدریس شدن فرد نیاز به کار در بیرون از دانشگاه را نداشته و همین شغل کفاف کار را می دهد ولی فرد واقعا می بایست شایستگی خود را اثبات کند.

هزینه های زندگی در دانمارک

 

کشور دانمارک از جمله کشورهای اروپاست که بالاترین نرخ مالیات را نسبت به سایر کشورها دارد. هزینه های زندگی در دانمارک بین ۶۰۰  تا ۸۰۰ یورو در ماه می باشد که این هزینه ها شامل هزینه های اجاره مسکن ، خوراک ،  رفت و آمد ، بیمه و هزینه های جانبی دیگری است که فرد در ماه خواهد داشت ولی باید بیان داشت که این میزان ثابت نیست و بسته به سبک زندگی و نوع رفتار فرد متغیر است.

برای دریافت اطلاع از دفاتر معتبری که مورد تایید عموم بوده و مورد استقبال مردم است به بخش معرفی دفاتر معتبر سایت www.iranmohajerat.ir  مراجعه فرمایید. در انتها امید است با دانستن این روند در انتخاب شما کمک شایانی نموده باشیم.

2 پاسخ
  1. Avatar
    سحر می گوید:

    سلام و خسته نباشید.من لیسانس مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) رو دارم با معدل ۱۲\۸۰ که معدلم پایین هستش و با ای التس ۶ میتونم از دانشگا ها ی دانمارک پذیرش بگیرم؟؟؟هزینه ی تحصیل به چه صورتیه؟من عموی خودم شهروند دانمارک هستن سی ساله.میخواستم بدونم اومزش زبان دانمارکی اجباری هستش؟؟

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      بله ،ولی احتمال زیاد یکسری از دروس معادلسازی خواهد شد.بسته به دانشگاه دارد.

      جهت اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر نیاوران تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱-۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *