شرایط اخذ اقامت روسیه

شرایط اخذ اقامت روسیه

 

اداره مهاجرت روسیه قصد دارد از سیستم امتیاز دهی، مثل بسیاری از کشورهای اروپایی برای اعطای اقامت به مهاجرین استفاده کند. بر اساس پیش نویس این طرح  هر مهاجری که بخواهد اقامت روسیه را دریافت کند باید حداقل ۷۵ امتیازاز صد امتیاز کل را کسب کند.  بسیاری از کارشناسان نظر مثبتی به این طرح نشان داده اند و بر این اعتقادند که  این طرح روند صدور اقامت را  بسیار ساده تراز گذشته خواهد نمود .

از شاخصه هایی که برای ارزیابی متقاضیان کسب اقامت روسیه در نظر گرفته شده است می توان سن، میزان تحصیلات، سوابق کار مرتبط با رشته تحصیلی، دانش زبان روسی را نام برد.هر کدام از این معیارها دارای امتیازی می باشد که خود شخص هم پیشاپیش می تواند آنها راقبل از اقدام ارزیابی کند و شانس خود را برای موفقیت در این زمینه محاسبه نماید. این سند، توسط سرویس فدرال مهاجرت روسیه ارائه شده است وهدف آن تغییر برخی  سیاست های مهاجرتی روسیه است .این طرح به  تائید رئیس جمهورروسیه رسیده است.

طبق قوانین جدید مهاجرتی روسیه، مهاجران، با به دست آوردن ۷۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیازکل، اقامت روسیه را دریافت خواهند نمود.  مثلا  جوانان زیر ۴۵ سال، اتوماتیک وار ۲۰ امتیازکسب می کنند چون روسیه کشوری است با جمعیتی پیر که نیاز به نیروی جوان دارد .در مورد سطح تحصیلات ۲۵ امتیاز دیگر نیز در صورت داشتن درجه ی دکتری علمی، ۲۰ امتیاز به آنها تعلق می گیرد که مدرک فوق لیسانس دارند و۱۵ امتیاز برای متقاضیان دارای مدرک لیسانس . داشتن دعوتنامه از کارفرما ۱۰ امتیاز، تسلط به زبان روسی ۱۰ امتیاز و داشتن بستگان درکشور روسیه نیز به ۵ امتیازخواهد داشت. پس شانس گرفتن اقامت روسیه برای یک جوان تحصیل کرده با مشخصات گفته شده، بالاتر ازافراد مسن و بدون تحصیلات است.

البته آمار نشان می دهد با وجود اینکه کشور روسیه سالانه به حدود هفتصد هزار نیروی کاری جدید نیاز دارد ولی به دلیل مشکلات عدیده در وضعیت کار و زبان و سیستم اداری سخت در کشور روسیه افراد کمی حاضرند وارد این چالش شوند وشانس خود را در بوته آزمایش برای کسب اقامت روسیه  قرار دهند.

اخذ تابعیت روسیه و سرمایه گذاری در این کشور

امروزه دریافت تابعیت روسیه برای سرمایه گزاران  امکان پذیر است اما فراهم نمودن مدارک لازم بسیارسخت و زمان براست .  بسیاری از بازرگانان خارجی حاضر به صرف چنین وقتی نمی شوند.  کشور روسیه تصمیم دارد تا این روند را برای سرمایه گذاران خارجی، آسانتر کند.

مدت زمان لازم جهت بررسی مدارک و صدور تابعیت روسیه هنوز کاملا مشخص نیست. البته میزان مبلغ سرمایه گذاری هم  تعیین نشده است. مخالفان این نظریه درکشور روسیه، معتقدند اگر حداقل میزان سرمایه گذاری برای کسب اقامت درروسیه پائین باشد سرمایه داران با خطر مشکوک بودن منابع مالی به منظور دریافت تابعیت روسیه  به کشور روسیه واردمی شوند زیرا در میان متقاضیان کسب اقامت روسیه از این طریق سرمایه گذاری تعداد شهروندان کشورهای غربی با سیستم سیاسی و اقتصادی پایداربسیارپایین است و بیشتر متقاضیان از شهروندان کشورهایی هستند که سطح زندگی و فضای تجاری نامطلوبی دارند.

در روسیه شرایط سخت گیرانه ای برای مهاجرین غیر قانونی دارد.کسانی که قوانین روسیه رانادیده بگیرند و به صورت غیر قانونی وارد کشور روسیه شوند حداقل تا سه سال و گاه تا ده سال  حق ورود به مرزهای روسیه را نخواهند داشت و اگر برگردند با محکومیت های شدید و زندان روبرو خواهند بود.

روسیه ازجمله کشورهایی است که بیشترین میزان مهاجرین را داراست که بیشتر آنها نیز کارگرانی هستند که از جمهوری های سابق می باشند.برای سالیان طولانی کنترل دقیقی بر مهاجرین و تخصص آنها وجود نداشت و به همین دلیل کارگران بسیار زیاد و نیروی متخصص بسیار کمی به این روسیه مهاجرت کردند .از این رواین کشور قصد دارد سیستم مهاجرت و اقامت روسیه را اصلاح کنند.

با وجود نیاز فراوان روسیه برای مهاجرت نیروی کار مجرب هنوز شرایط این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی نامناسب است و با اقبال کمی روبرو بوده است.

 

17 پاسخ
  1. Avatar
    نعمت اله نوبخت می گوید:

    اینجانب متاهل دارای دو فرزند ۴۲ساله فقط درمورد وضعیت کار و اقامت دائم در روسیه از طریق ازدواج با دختر روسی نیاز به راهنمایی بیشتر دارم

    پاسخ
  2. Avatar
    میلاد می گوید:

    من قصد ترک ایران و اقامت گرفتن دائمی کشور روسیه را دارم اما ن پول کافی دارم و ن حرفه ای بلدم و ن زبان روسی را بلدم اما هر کاری از دستم بربیاید میکنم لطفا راهنماییم کنید که چه کار باید بکنم با تشکر.
    شماره تماس منم بعد از زدن ایمیل براتدن میفرستم.

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با عرض سلام شما میتوانید از طریق تحصیل ورود به این کشور کنید جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با دفتر نیاوران تماس حاصل نمایید با تشکر
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  3. Avatar
    سید مهدی رفیعی علوی می گوید:

    سلام من کارشناس الکترونیک و نفر اول رباتیک استان اصفهان و دارا ۷ اختراع بین المللی و نفر اول مسابقات اسپرت کیک بوکسینگ انتخابی ورودی تایلند هستم.اکنون برای عملیاتی سازی اختراعات و ازدواج به دلایل مختلف نمیخوام داخل کشوره خودم باشم.لطفا کمکم کنید.ممنون در صورت کمک با شماره تلفن زیر تماس حاصل کنید ممنون۰۹۲۱۶۹۸۲۷۹۵

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، جهت پاسخ به این پرسش شما نیاز به اطلاعات بیشتری راجع به شرایط شما می باشد . در صورت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، تماس برقرار نموده و از مشاوره رایگان تلفنی مشاوران و کارشناسان ارشد برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  4. Avatar
    معین می گوید:

    سلام من میخوام برم روسیه لیسانس دارم و ۲۳ سالمه ولی پول و زبان روسی بلدنی نیستم لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  5. Avatar
    حمید می گوید:

    سلام من میخواستم برای کار و اقامت به روسیه برم اگه میشه راهنمایی کنید سن مناسب و مدرک فنی شغلی معتبر هم دارم لطفا راهنمایی کنید مرسی

    پاسخ
  6. Avatar
    سحر می گوید:

    من لیسانس معماری دارم ۳۱سال سن دارم مجردهستم و سابقه کار منشی گری که حدود ۷ ماه سابقه بیمه دارم البته سابقه بیمه به عنوان مهندس طراح رد شد ه نه منشی آیا میتونم اقدام برای مهاجرت داشته باشته باشم با این شرایط ؟؟؟

    پاسخ
  7. Avatar
    Aa.Mm می گوید:

    با سلام .بنده خانمی هستم ۳۷ ساله.فوق لیسانس مدیریت اجرایی دارم و درتدریس و مشاوره ور امور مدیریت کسب و کار و بازاریابی دارای سوابق و گواهینامه های بین المللی هستم .به زبان انگلیسی در حد نیاز مسلط ولی روسی بلد نیستم . از شما راهنمایی جهت روش مناسب تر خروج از ایران و اقامت در روسیه رو دارم .چه تحصیلی و چه کاری

    پاسخ
  8. Avatar
    jefry می گوید:

    درود برشما
    اینجانب ۲۵ ساله پیمانکار برق صنعتی و ساختمان هستم. مدرک تحصیلی ندارم .. ولی اونقدر تجربه کاری دارم که به جرات میتونم بگم که به افرادی که کارشناسی ارشد داشتن ولی کار بلد نبودند ، کار یاد یادم..
    زبان روسی یاد نگرفتم.
    پول هم در حد یه پس انداز جزعی بیشتر ندارم..
    با این شرایط اگه بخوام اقامت روسیه بگیرم چکار باید انجام بدم ؟؟

    پاسخ
  9. Avatar
    بابک می گوید:

    سلام
    من ۲۵ سالمه و لیسانس معماری دارم زبان انگلیسیم در حد معمولیه تمام سرمایم ۱۰۰ میلیونه ایا میتونم به روسه مهاجرت کنم ؟

    پاسخ
  10. Avatar
    بهرنگ می گوید:

    سلام من چند تا سوال داشتم ممنون میشم همینجا جوابم بدید
    برای گرفتن اقامت روسیه تو کدام شهر ها میشه ایا به انتخاب خودمون هست؟ چون شنیدم بعضی شهرهای غربی روسیه مثل سنپترسپورگ نمیزارن ؟
    دوم اینکه میشه با خرید خونه اقامت دائم گرفت؟بدون بلد بودن زبان روسی؟
    چقدر سرمایه میخواد ؟
    من همینجا میام چک میکنم جوابم بگیرم ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *