چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت در آفریقای جنوبی

چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت در آفریقای جنوبی

سوالات زیادی در رابطه با چگونکی تبدیل اقامت به تابعیت در آفریقای جنوبی برای متقاضیان مهاجرت به این کشور زیبا و حتی افرادی که موقتا در آفریقای جنوبی اقامت دارند مطرح است . در توضیح و بررسی چگونگی تبدیل اقامت به تابعبت در آفریقای جنوبی ، شاید جالب باشد بدانید یکی از روشهایی اخذ  تابعیت آفریقای جنوبی ، از طریق اخذ اقامت و کار و زندگی و تجارت  در این کشور و یا ازدواج با تباع این کشور میباشد.در چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت در آفریقای جنوبی نکات و ابهامات و مسائل مختلفی برای متقاضیان وجود دارد .  از نظر بسیاری از اشخاص تفاوتی بین اقامت و تابعیت وجود ندارد و به اشتباه تصور میکنند که اقامت دائم همان تابعیت است در حالیکه این دو تفاوتهای زیادی با هم دارند . منظور از چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت در آفریقای جنوبی اینست که اشخاصی که در آفریقای جنوبی به کار و تحصیل یا تجارت مبادرت مینمایند و در این کشور مدت معینی مقیم و ساکن باشند با احراز شرایطی می توانند به کسب تابعیت آفریقای جنوبی اقدام نمایند . در این مقاله که حضورتان ارائه شده است به بررسی شرایط و چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت در افریقای جنوبی میپردازیم در ابتدا به تفاوت های اقامت با تابعیت میپردازیم . یک سری از حقوق و حمایتهای قانونی و دیپلماتیک وجود دارد که در اکثر کشورهای دنیا مختص به افراد تبعه ی این کشورها میباشد و از این منظر افراد مقیم این کشورها نمی توانند از این حمایتها ی دیپلماتیک بهره مند شوند . از طرفی اشخاص در عرف و قوانین حقوق بین الملل تابع قوانین دولت متبوع خود میباشند. از منظر دیگر در رابطه حمایتهای مالی دولتی و تامین اجتماعی بیشتر کشورها این حمایتها را تنها مختص به اتباع خود قرار میدهند . و بنابر این عملا اشخاص مقیم این کشورها نمیتوانند از بیشتر این حمایتها و تسهیلات مالی و اجتماعی  بهره مند شوند . و علاوه بر این مسائل در بیشتر کشورها حقوق مدنی و شهروندی خاصی وجود دارد که مخضوض اتباع این کشورهاست و افراد مقیم از این حقوق بهره مند نمیشوند . مثل حق رای دادن و یا حق داشتن مشاغل خاص دولتی و یا مناصب بالای کشوری و لشکری همانند حق کاندیدای ریاست جمهوری شدن یا فرماندهی ارتش و یا کسب مناصبی مثل قضاوت و وکالت. حال که تا حدودی با تفاوتهای اقامت و تابعیت آشنایی شدیم به مبحث تبدیل اقامت به تابعیت میپردازیم . در آافریقای جنوبی برای اخذ تابعیت باید در ابتدا اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید .اصولا برای اخذ اقامت دائم در آفریقای جنوبی باید شخص به مدت حداقل ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشد . و بعد از دریافت اقامت دائم  Permanent Residence متقاضی میتواند برای اخذ تابعیت  افریقای جنوبی اقدام نماید .

به منظور تقاضای افراد برای اخذ اقامت دائم مدارک زیر مورد نیاز است :

_ تکمیل فرم شماره ی ۱۸ مخصوص تقاضای اقامت دائم ( DHA-947  )

_ کپی گواهی تولد (شناسنامه)

_ انگشت نگاری و عکس رنگی برای افراد بالای ۱۶ سال

_گواهی واکسیناسیون بیماری تب زرد اگر شخص از جایی می آید که سابقه ی این بیماری در آن منطقه وجود دارد .

_  گواهی عدم سوء پیشینه ی متقاضی

_ گواهی سلامت و آزمایشات مربوطه رادیولوژیست مبنی بر سلامت شخص

_  مدارکی که اثبات کند شخص مدت مشخص ۵ سال را در آفریقای جنوبی ، اقامت داشته است . و اگر ویزای

ازدواج بوده است باید زمان حداقل ۲ سال بعد از ازدواج را در افریقای جنوبی و در کنار همسرش اقامت داشته باشد .

حال که به بررسی شرایط اخذ اقامت دائم تا حدودی پرداختیم ، به شرایط اخذ تابعیت بعد از اخذ اقامت دائم میپردازیم .

تابعیت Citizenship  آفریقای جنوبی :

همانگونه که که ذکر شد متقاضی باید مقیم دائم افریقای جنوبی باشد . علاوه بر این متقاضی باید در طول هشت سال اقامت خود در افریقای جنوبی حداقل چهارسال در این کشور اقامت نموده باشد . و در حالتی که ویزای ابتدائی متقاضی از طریق ازدواج با تبعه ی این کشور بوده باشد باید متقاضی حداقل دوسال از از تاریخ صدور ویزای اقامتش در افریقای جنوبی اقامت داشته باشد و با همسرش زندگی نموده باشد .

مدارک مورد نیاز برای تقاضای تابعیت :

_ تکمیل فرم های BI-529E  , BI-1664  توسط متقاضی

_ مدارک شناسائی و تولد متقاضی و گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی

_مدارک اثبات اقامت دائم

_پرداخت  ۳۰۰٫۰۰  Rبرای هزینه های جاری

نتیجه آنکه برای دریافت و تبدیل اقامت به تابعیت در افریقای جنوبی باید روند اداری و زمانی مورد نیاز این کشور را رعایت نمود و اینکه کسب اقامت دائم و تابعیت این کشور معمولا بوسیله ی روشهایی  مثل کار و یا سرمایه گذاری و ثبت شرکت و ازدواج با اتباع یا افراد با اقامت دائم این کشور میسر میباشد . قابل ذکر است مقاله ی فوق تنها چکیده ای از مبحث چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت در افریقای جنوبی بود .

در پایان با توجه به جزئیات و نکاتی که ذکرکامل آنها در یک مقاله با عنوان چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت در آفریقای جنوبی  نمیگنجد وگاها موجب سردرگمی متقاضیان میگردد پیشنهاد مینمائیم برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت در افریقای جنوبی با مشاورین و وکلای مهاجرتی تماس حاصل نمائید .

نگارنده : شبنم هروی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *