شرايط پناهندگی در کشور روسیه

رايط پناهندگی در کشور روسیه

 

پناهندگی در کشور روسیه . چگونگی پناهندگی در کشور روسیه . اخذ ویزای پناهندگی در کشور روسیه  . در خواست پناهندگی در کشور روسیه  . شرایط زندگی پناهندگان در کشور روسیه  . پناهندگان عضو اتحادیه اروپا در کشور روسیه  .

 

شرایط پناهندگی در کشور روسیه چیست؟چگونه در کشور روسیه  پناهنده شوید؟چه تعداد پناهنده در کشور روسیه هستند؟هزینه های پناهندگی در کشور روسیه چه مقدار است؟

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

 

همانطور که میدانید راه های متعددی جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی وجود دارد ، راه هایی چون تحصیلی ، کاری ، ازدواج و … یکی دیگر از راه های مهاجرت پناهندگی است . از راه های مهاجرت به کشور روسیه میتوان پناهندگی در روسیه  را نام برد که یکی از طرق پر ریسک محسوب میشود . پناهندگی در روسیه شرایط خاصی را دارد . پناهندگی در روسیه بسیار پیچیده و پر دردسر است . پناهدگی در روسیه ریسک بالایی دارد و ممکن است برای هر شخصی میسر نباشد . پناهندگی در روسیه روشی سخت برای اخذ تابعیت روسیه و اقامت باند مدت در روسیه است .

 

روسیه یک کشور مقصد برای مهاجران کار و پناهندگان است بسته به وضعیت یک مهاجر و یا کشور مبدأ مهاجر یا پناهنده که به روسیه پناه آورده است پناهندگی داده می شود که ممکن است دائم یا موقت باشد سیاست های پناهندگی موقت با توجه به قانون اساسی کشور و تعهدات بین المللی تحت کنوانسیون ۱۹۵۱ توسعه یافته است سرویس مهاجرت فدرال روسیه و آژانس دولت فدرال روسیه با دفاتر مختلف به اجرای تمام سیاست‌های مربوط به مهاجرت و پناهندگی می پردازد درخواست برای پناهندگی در روسیه یک فرایند پیچیده است که باید از خارج از کشور یا در گذرگاه مرزی آغاز شود منوط به پس زمینه ای از فرد متقاضی پناهندگی در روسیه حق دریافت مزایایی دارند مزایای اجتماعی ، پزشکی همان اتباع روسیه ، پناهندگان روسیه در انتخاب محل اسکان خود محدود بود و باید طبق سهمیه بندی منطقه ای که توسط دولت فدرال روسیه صورت گرفته است باشد همچنین سفرهای پناهندگان در داخل روسیه باید تحت نظارت مقامات باشد پناهندگان روسیه پس از اسکان در روسیه به مدت یک سال مجاز به درخواست تابعیت هستند

در روسیه مسائل مربوط به مهاجرت توسط قانون فدرال مورد بررسی قرار می گیرد و مصوبات تنظیم ثبت نام و ورود اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت به کشور روسیه و اعطای پناهندگی و یا ارائه پناهندگی موقت به آنها صورت می گیرد این خدمات از فدرال به عبارت اند:

از ورود و خروج از فدراسیون روسیه

ثبت نام مهاجرت اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت

پناهندگان

وضعیت حقوقی اتباع خارجی

شهروندی

در تعریف از حقوق پناهندگان الزامات رویه مهلت برای ارائه مدارک روشن نیست به همین ابهامات و پیچیدگی قوانین مربوط به پناهندگی در روسیه است که می‌توانند دلایلی بر وجود فساد در زمینه پذیرش پناهندگان باشد معمولاً رویه ها در قالب اخاذی و رشوه برای پردازش و انتشار اسناد پناهندگان صورت می‌گیرد بنا به گزارشات افسران محلی اف ام اس به اخذ مقدار پولی حدود ۱۰۰۰ دلار برای پردازش صنعت به صورت سریع و بدون دردسر اقدام نموده اند قانون فدرال در امور پناهندگان می‌گویند کسی که ۱۸ سال به بالا دارد برای پناهندگی یا خود می تواند اقدام نماید یا نماینده مجاز دیپلماتیک و یا دفتر کنسولگری در محل یا ایالت خود به رسمیت شناختن به عنوان یک پناهنده در روسیه در یک لیست بازرسی در مرز دولتی فدراسیون صورت می‌گیرد

تعیین وضعیت پناهندگی در روسیه دو مرحله دارد معاینه اولیه از یک نرم افزار برای اعطای پناهندگی سوال از نرم افزار در مرحله اول برای پناهندگان غایب بعد از نرم افزار پروسه یک ماه به طول می انجامد اما برای پناهندگان حاضر سیاسی در مرد و یا در خاک روسیه حدود ۵ روز به طول می انجامد پس از بررسی ها و تعیین صحت اطلاعات ارائه شده پناهنده در مرحله دوم به پناهندگان گواهی به عنوان شناسایی فرد داده می شود گواهی پناهندگی در سراسر قلمرو و فدراسیون روسیه معتبر است و به پناهنده حق اقامت میدهد مسیر شهروندی اتباع خارجی و بدون تابعیت که به روسیه پناهنده شده اند پس از تعهد تعدادی از الزامات مشخص شده توسط قوانین مانند یک دوره اقامت کمتر از ۵ سال در روسیه ، یک منبع امرار و معاش ، تعهد به پیروی از قانون اساسی روسیه و دانش زبان روسی این افراد می‌توانند به درخواست شهروندی روسیه اقدام نمایند

مورد دیگری از پناهندگی در روسیه این است که به برخی افراد پناهندگی موقت داده می شود که این امر ایجاد می‌کنند که یک فرد خارجی و یا یک شخص بدون تابعیت به طور موقت در روسیه بمانند پناهندگی موقت معمولا برای افراد خارجی که از نرم افزار رد شده اند مورد استفاده قرار می گیرد این امر به دلیل حرکت بشر دوستانه ی روسیه است همه متقاضیان منوط به یک انگشت نگاری و معاینه پزشکی به طور همزمان اجباری است آنها ملزوم به رعایت استانداردهای بهداشتی خاصی هستند .

تصمیم برای پناهندگی موقت توسط اف ام اس صورت میگیرد که اگر مثبت باشد یک گواهی موقت به پناهنده اعطا می‌شود این گواهی یک ساله است اما در صورت امکان می توان تمدید کرد.

 

همانگونه که مطلع شدید پناهندگی در کشور روسیه یک امری دشوار ، ریسکی و پر خطر است زیرا که ممکن است فرد پناهجو در هیچ یک از مرحل ورود به روسیه جهت پناهندگی پیروز نشود و این باعث میشود کلی از زمان و هزینه ی خود را هدر دهد و به مقصود خود نرسد .لازم به ذکر است طبق اطلاعاتی فوق در اختارتان گذاشتیم یکی در پناهندگی روسیه فسادهایی وجود دارد که این مورد گاه به نفع فرد پناهجو و گاه به ضرر فرد پناهجو است .

بهتر است بدانید راه های متعددی برای مهاجرت به روسیه وجود دارد از جمله ی انها تحصیلی است که شما میتوانید از طیق تحصیل در کشور روسیه به اهدافی که در سر دارید برسید با روش مهاجرت از طیق تحصیل در کشور روسیه شما با احترام و بدون هیچگونه خطری وارد کشور روسیه میشوید و به تحصیل میپردازید که این امر میتواند به تابعیت و یا اقامت دائم منجر شود .

ممنون از حسن انتخاب شما .

سيد مرتضي واقفي

منابع :

https://www.loc.gov/law/help/refugee-law/russianfederation.php

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *