مزایای ویزای کار در آفریقای جنوبی

 مزایای ویزای کار در آفریقای جنوبی

 

جمهوری آفریقای جنوبی کشوری در جنوب آفریقا و در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند است و همانطور که از نامش پیداست در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا واقع شده است.

این کشور سه پایتخت متفاوت دارد. قوه مجریه در پرتوریا، پارلمان در کیپ تاون و قوه قضائیه در بلوم فونتین مستقر است. پرجمعیت‌ترین شهر آن نیزژوهانسبورگ است.

آفریقای جنوبی با کشورهای نامیبیا، بوتسوانا، زیمباوه، موزامبیک، سوازیلند و لسوتوکشوری که در سرزمین آفریقای جنوبی محصور شده‌است، هم‌مرز است.

آفریقای جنوبی به دو دلیل تکاملی متفاوت را نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی تجربه کرده‌است. اول اینکه مهاجرت از اروپا کمی بعد از این‌که شرکت هند شرقی هلند ایستگاهی در مکان امروزی کیپ تاون ایجاد کرد، آغاز شد. دوم اهمیت راهبردی آبراه کیپ است که با بسته شدن کانال سوئز در طی جنگ ۶ روزه بیشتر مسجل شد و همچنین منابع کانی غنی این منطقه باعث اهمیت بیشتر این کشور در میان کشورهای غربی بخصوص در اواخر سده نوزدهم شد که بعدها در دوران جنگ سرد اهمیت بیشتری پیدا کرد. به دلیل مهاجرت آفریقای جنوبی از لحاظ نژادی بسیار متنوع است. بزرگ‌ترین جمعیتهای دورگه و اروپایی و هندی در آفریقا در این کشور مستقر هستند.

سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی کمتر از ۸۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

منازعات نژادی بین اقلیت سفیدپوستان و سیاهپوستان اکثریت در تاریخ و سیاست آفریقای جنوبی نقش مهمی را بازی کرده‌است و به دوره تاریخی آپارتاید در آفریقای جنوبی منجر شده‌است که در سال ۱۹۴۸ توسط حزب ملی آفریقای جنوبی تأسیس شد. اگر چه از قبل جداسازی نژادی در این کشور وجود داشت. قوانینی که آپارتاید را تعریف می‌کردند در سال ۱۹۹۱ به تدریج توسط حزب ملی لغو شدند و این به دلیل منازعات خشونت آمیز بود که شامل تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی از سوی جامعه بین‌الملل می‌شد. این منازعات بین اکثریت سیاهپوستان و بسیاری از سفید پوستان، رنگین پوستان و هندیان اتفاق می‌افتاد.

این کشور از معدود کشورهای آفریقایی است که در آن هیچ وقت کودتا نشده و انتخابات منظم در طول یک سده اخیر در آن بر‌گزار شده‌است. با این حال اکثریت سیاهپوستان تا سال ۱۹۹۴ دارای حق رای نبود. این کشور از اعضای بنیان‌گذار اتحادیه آفریقا است و بزرگترین اقتصاد را در میان اعضای آن دارد. سازمان ملل، اتحادیه کشورهای همسو در سازمان تجارت جهانی، صندوق بین‌المللی پول، گروه ۷۷ و گروه ۲۰ از دیگر سازمان‌های بین‌المللی است که آفریقای جنوبی در آن‌ها عضویت دارد.

نظام سیاسی این کشور دمکراسی پارلمانی است اما برخلاف روش معمول در جمهوری‌های پارلمانی پست ریاست دولت و ریاست کشور در یک رئیس‌جمهور منتخب پارلمان ادغام شده است. پارلمان این کشور از دو مجلس تشکیل می‌شود. مجلس علیا با نام شورای ملی استان‌ها و مجلس سفلی با نام مجمع ملی.

آفریقای جنوبی ۱۱ زبان رسمی دارد؛ ۹ زبان از زبان‌های آفریقایی خانواده بانتو و دو زبان اروپایی؛ یکی زبان آفریکانس که از هلندی ریشه گرفته و زبان اکثریت سفیدپوستان و دورگه‌های این کشور است و دیگری زبان انگلیسی که در تجارت و عرصهٔ عمومی استفاده زیادی دارد اما فقط پنجمین زبان پرگویش در خانه‌هاست.

اغلب از آفریقای جنوبی به‌عنوان ملت رنگین‌کمان یاد می‌کنند، این اصطلاح را اسقف اعظم دسموند توتو خلق کرد و بعدها رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی نلسون ماندلا از آن به عنوان استعاره‌ای برای توصیف پیشرفت‌های جدید تنوعات فرهنگی نشات گرفته از ایدئولوژی آپارتاید استفاده کرد. آفریقای جنوبی میزبان جام جهانی ۲۰۱۰ بود و این نخستین بار بود که این تورنمنت در آفریقا بر‌گزار شد.

زبان انگلیسی در سراسر آفریقای جنوبی محاوره می شود و این کمک بزرگی به خارجی های مقیم این کشور است .

آفریقای جنوبی بزرگترین اقتصاد قاره  آفریقاست از لحاظ تولید ناخالص داخلی محسوب می شود .

بخشهای اقتصادی مانند خودروسازی،فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، معدن(آفریقای جنوبی بزرگترین تولید کننده طلا،الماس و زغال سنگ در جهان به شمار می رود )

کشاورزی و نیز بانکداری و موسسات پولی این کشور،در ردیف کشورهای توسعه یافته جهان به شمار می اید .آفریقای جنوبی در دو دهه گذشته به شدت از پدیده فرار مغزها رنج برده است و به همین دلیل از نیروهای متخصص و تحصیل کرده خارجی در بخشهای مختلف اقصادی،استقبال فراوان می کند .

اقامت کار به طور کلی به اشخاص زیر تعلق می گیرد .

مشاغلی که از نبود و یا کمبود نیروهای محلی رنج می برند وزارت کشور آفریقای جنوبی هر ساله فهرستی از مشاغل مورد نیاز این کشور در بخشهای مختلف اقتصادی را منتشر می کند .

کارمندان و کارکنان شرکتها و موسسات خارجی که دارای دفاتر نمایندگی در آفریقای جنوبی هستند و برای ماموریت شغلی به این کشور سفر می کنند .

کسانیکه دارای حرفه خاص ،تخصص نایاب و یا در زمره نخبگان علمی هستند از مزایای اقامت کار برخوردار می شوند .

این نوع اقامت منوط به تایید نیازمندی بخش اقتصادی مربوط به اشخاص واجد شرایط می باشد .

همچنین کسانی که از استطاعت مالی و تخصص لازم برای راه اندازی شرکتهای سرمایه گذاری،تولیدی و یا تجاری در آفریقای جنوبی برخوردار هستند ،می توانند از مزایای اقامت کار بهره مند شوند .

در رابطه با قدرت خرید کالا ها، آفریقای جنوبی جایی است که شما را به خود می خواند .این یکی از دلیل عمده مهاجرت به آفریقای جنوبی است .

در صنعت توریسم،شهر کیپ تاون جزو ۱۰ مقصد برتر دنیا هستند در سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ بر طبق آمار (ورلد توریسم )بود .

در آفریقای جنوبی به فکر زندگی آپارتمانی نباشید چون انواع مختلف خانه ها با قیمتهای مناسب در دسترس هستند به الات وجود زمین به اندازه کافی خانه با محوطه های باز حیاط و در مجموعه ها بنا شده اند .

برای اقدام هیچ نیازی به مدرک زبان ایلتس برای (ویزای کار )آفریقای جنوبی نیست .

ویزای شما زمان پایان نداشته و تا زمانی که در رشته مورد ویزا مشغول به کار باشید این ویزا به صورت اتوماتیک تمدید می شود این بدین مفهوم می باشد که بعد از ۵ سال شما امکان دریافت اقامت دائم دارید این ویزا در کوتاهترین زمان و طی ۴ تا ۸ هفته دریافت می شود که به نوع خود یکی از سریع ترین انواع ویزاست.

28 پاسخ
  1. Avatar
    Sheida می گوید:

    ﺳﻠﺎﻡ ﺷﺮﺍﯾﻄﺶ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺑﻪ.ﻣﻦ ﻣﺠﺮﺩﻡ.ﻣﯿﺨﺎﻡ ﺑﺮﻡ ﺍﻓﺮﯾﻘﺎ ﺷﺮﺍﯾﻄﻢ ﭼﯿﻪ.ﺑﺮﺍ ﺩﺭﺳﻢ ﻣﯿﺘﻮﻧﻢ ﺑﺮﻡ.ﻣﺪﺭﮎ ﺍﺭﺍﯾﺸﮕﺮﯼ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻡ.

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ اخذ پذیرش در دانشگاه های انگلستان منوط به دارا بودن شرایطی می باشد . یکی از این شرایط ، شرط سنی می باشد ، که متاسفانه شما فاقد آن می باشید . شما می توانید ، در صورتی که قصد ادامه تحصیل دارید ، کشور دیگری را انتخاب نمایید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، تماس برقرار نموده و از مشاوره رایگان تلفنی مشاوران و کارشناسان ارشد برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      باید شرایط شما بررسی شود.

      می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    جعفر زارعی می گوید:

    جعفر هستم دارای ( فوق دیپلم معماری , بیش از ۱۸ سال سابقه کار دارم , بیش از ۴۰۰۰ ساعت آموزش در زمینه های مختلف ساختمان, پروانه پایه ۳ نظارت و اجرا , استاد نقشه کشی ,نقشه خوانی ,پیاده کردن نقشه). اماده کار در هر جای دنیا هستم

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      شرایط سنی و سابقه بیمه را نفرمودید،اطلاعات کافی نیست.
      می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  3. Avatar
    ابوالقاسم ممقانی می گوید:

    با سلام و احترام . من ۴۲ساله مرد لیسانس مهندسی برق – شبکه های توزیع و انتقال داری ۱۵ سال سابقه کار در زمینه توزیع برق دریک شرکت دولتی (طراحی و اجرای پروژه های برق قدرت) متاهل دارای ۱ پسر ۳ ساله همسرم لیسانس شیمی کاربردی .
    با این شرایط من چگونه می توانم نسبت به اخذ ویزای کار و سپس اقامت کشور آفریقای جنوبی اقدام نمایم.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    ۰۹۱۴۱۰۶۲۰۳۴

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ از شرایط اخذ ویزای کاری افریقای جنوبی داشتن مدرک حداقل لیسانس ، می باشد . شرایط شما در حال حاضر برای اقدام در جهت اخذ ویزای کاری افریقای جنوبی مناسب است. در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  4. Avatar
    محبوبه نوبندگانی زاده می گوید:

    سلام من یه پرستار هستم متقاضی کار در آفریقای جنوبی هستم ۳۴ سالمه و سابقه ۶ سال به بالا کار در بخش جراحی عمومی بزرگسالان دارم لطفا راهنماییم میخوام

    پاسخ
  5. Avatar
    ارمین می گوید:

    سلام
    من ۳۵ ساله وکیل پایه یک دادگستری هستم
    دارای دو سال سابقه کار وکالت با بیمه
    قصد مهاجرت با ویزای کار به افریقای جنوبی دارم
    ایا افریقای جنوبی به من ویزای کار میدهد؟
    در صورت اخذ ویزا چه شغلهایی انجا میتوانم داشته باشم؟
    ایا برای پیدا کردن کار هم موسسه شما میتواند کمک کند یا حداقل قبل از ورود به افریقا تلفن موسسات کاریابی انجا در اختیار من بگذارد
    هزینه مهاجرتم چقدر میشود؟
    از روز قرارداد تا رسیدن به افریقای جنوبی چقدر زمان میبرد؟

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی ، از شرایط بسیار پیچیده ایی برخوردار نمی باشد . با مراجعه به وب سایت این کشور می توانید از مشاغل مورد نیاز در حدود تحصیلات و مدارک و سوابق کاری خود مطلع گردید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  6. Avatar
    امين علي می گوید:

    باسلام چنانچه ويزاي كار صادر شود آيا خودمان بايد آنجا كار پيدا كنيم يا موسساتي هستند كه به ما كار واگذار مي كنند. بنده مهندس عمران هستم وهمسرم ليسانس مديريت بازرگاني است .با تشكر

    پاسخ
    • Avatar
      پیمان یوسفی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      ویزای کار افریقای جنوبی ، ویزای جستجوگر کار می باشد و شما می بایست در مدتی که توسط دولت افریقای جنوبی معیین شده است جویای کار شوید .
      برادرم برای بررسی پرونده شما به جزئیات بیشتری نیاز دارم. نکته قابل توجه برای شما آن خواهد بود که در ویزای کاری افریقا جنوبی اجازه بردن همراه را به شما می دهد .
      با تجدید ادب و احترام

      پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      از هر دو طریق امکان پذیر می باشد.

      جهت اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر نیاوران تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱-۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  7. Avatar
    محمدرضا می گوید:

    ن میخوام هم برا کار و هم برا اقامت دائم برم افریقای جنوبی ولی نمیدونم چیکاری و چگونه باید اقدام کنم . آیا میشه اونجا به کارت تجارت و مغازه داری مشغول شد

    پاسخ
    • Avatar
      پیمان یوسفی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      برادرم شما تجارت و تأسیس فروشگاه در زمره ویزای ثبت شرکت و سرمایه گذاری قرار می گیرد .
      برای ویزای کاری افریقای جنوبی نیز باید شرایط شما به صورت جزئی توسط مشاور مهاجرتی بررسی گردد .
      با تجدید ادب و احترام

      پاسخ
  8. Avatar
    حامدبصیر می گوید:

    با عرض سلام و احترام

    سپاس فراوان بابت اطلاعات
    بنده کابینت ساز هستم
    آیا امکان دریافت ویزای کار آفریقای جنوبی رو دارم و اینکه شانس پیدا کردن کار مناسب و بعد از مدتی مهاجرت به استرالیا یا اروپا رو خواهم داشت؟
    با تشکر

    پاسخ
    • Avatar
      پیمان یوسفی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      برادرم شما باید شرایط تحصیلی و کاری شما کاملا مورد بررسی توسط وکلا قرار گیرد .
      در صورت اخذ اقامت دائم افریقای جنوبی ، برای کشورهای مستعمره بریتانیا این شانس را خواهید داشت .
      با تجدید ادب و احترام

      پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      نیاز به ارائه سابقه کار می باشد، با توجه به این که کشور رو به توسعه می باشد و شرکت های اروپایی و آمریکایی در این کشور فعالیت دارند در صورت استخدام رزومه کاری خوبی خواهد شد.

      جهت اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر نیاوران تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱-۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  9. Avatar
    پوریا می گوید:

    با سلام
    من لیسانس عمران با ۲ثبت اختراع و ۱مقاله isi هستم
    ۴سال هم سابقه بیمه و کار در نجاری را دارم… در مورد جذب نیروی متخصص یک مقدار راهنمایی میکنید که به چه صورت میتوانم بگیرم… یا اصلا” میتوانم
    پیشاپیش از کمکتان کمال تشکر را دارم

    پاسخ
    • Avatar
      پیمان یوسفی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      برادرم شما شرایط تحصیلی و کاری مساعدی دارید اما بنده نسبت به شرایط سنی شما جاهل هستم . از این رو بهتر میبینم با یکی از دفاتر مورد اعتبار ما تماس حاصل نمایید و با وکلای حاذق مهاجرتی مشاوره شوید.
      با تجدید ادب و احترام

      پاسخ
  10. Avatar
    احسان خوش نیت می گوید:

    سلام و خسته نباشید
    من مهندس برق با ۴ سال سابقه در رشته برق هستم.
    ایا واجد شرایط برای این نوع ویزا هستم ؟ و آیا هیچ نیازی ب مدرک زبان نیست ؟

    پاسخ
    • Avatar
      پیمان یوسفی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      جناب خوش نیت برای اقدام در انواع ویزا های کاری و تحصیلی می بایست پارامترهای دیگری نیز مورد بررسی قرار بگیرد و سپس پاسخ قطعی داده شود . از این رو پیشنهاد می کنم اطلاعات دقیق تری از قبیل سن و بیمه کاری و دقیقا نوع ویزا را مطرح نمایید.
      با تجدید ادب و احترام

      پاسخ
  11. Avatar
    بهاروند می گوید:

    با سلام بهاروند هستم
    بنده فوق دیپلم برق صنعتی ۳۲ ساله با ۵ سال سابقه کار در شرکت نفت میباشم یک پسر۱ساله دارم.همسرم هم فوق لیسانس حسابداری ۳۰ ساله با ۴سال سابقه کار دولتی وسایقه تدریس در دانشگاه رو داره.ایا میتونیم به راحتی به افریقا و بعد به استرالیا مهاجرت کنیم.ایا کار راحت پیدا میشه.و حدودا میزان حقوق چقد میشه.متشکرم

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مدرک مورد نیاز برای ویزای کاری آفریقای جنوبی حداقل لیسانس می باشد. شما از طریق همسر می توانید اقدام نمایید و بعد از اشتغال به کار ایشان، تشریف ببرید. مزایا و حقوق این کشور بسیار مناسب می باشد و با توجه به شغلی که بر می گزینند متغییر است.
      برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط کشور های دیگر می توانید با دفتر نیاوران ما تماس حاصل نمایید.
      شماره تماس: ۲۲۸۲۹۵۳۸ – ۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  12. Avatar
    بهار می گوید:

    سلام لیست مشاغل این کشور از چه سایتی قابل دیدن هست و اینکه من فارع التحصیل دندانپزشکی از کشور ارمنستانم به زبان انگلیسی اما ایلس ندارم و ۲۰۱۶ فارغ التحصیل شدم بدون تجربه کاری امکان کار در این کشور هست شرایط رو به من یاد اور میشید و وب سایت لیست مشاغل رو

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران در تماس باشید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸-۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *