مزایا و ریسک های مهاجرت به استرالیا

 مزایا و ریسک های مهاجرت به استرالیا

 

کشور استرالیا در حال حاضر از جمله کشورهایی است که از طریق تخصص مهاجر میپذیرد که این نوع مهاجرت هم مزایا و معایبی دارد،در ابتدا مزایای مهاجرت به این کشور را مورد بررسی قرار میدهیم :اقامت نامحدود در استرالیا، برخورداری از مزایای شهروندی کامل در استرالیا، تخفیف در پرداخت شهریه دانشگاهی تا ۹۰% و دریافت کمک هزینه تحصیلی ، معافیت از پرداخت مالیات بر در آمد تا سقف ۶۰۰۰ دلار ، برخورداری از بیمه درمان رایگان، استفاده از حقوق بیکاری و بازنشستگی به میزان ۱۵۰۰۰ دلار در سال پس از ۲ سال کار، امکان تحصیل و سرمایه گذاری ، بهره مندی خانواده از مزایای این ویزا .

برای ارزیابی مدارک مهندسی آیا نیازی هست که امتحان  IELTS را طی کنیم؟

همه متقاضیانی که می خواهند مهارتهای آنها توسط موسسه مهندسی استرالیا ارزیابی گردد باید مدارکی که گویای مهارت آنها در زبان انگلیسی نیز می باشد را تهیه کنند. متقاضیان باید حداقل نمره ۶ را در هر ۴ مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن، شنیدن به صورت جنرال یا آکادمیک IELTS بدست آورند.

آیا در استرالیا می توان کارمورد نظر خود را پیدا نمود؟

 چنانچه شما واجد شرایط کار در استرالیا باشید، می توانید از طریق: روزنامه های یومیه که مشاغل موجود” position Vacant ” را خصوصاً در روزهای شنبه و چهارشنبه آگهی میکنند کار مورد علاقه خود را پیدا نمائید. _ دفاتر خصوصی متعدد کاریابی نیز وجود دارند که اسامی آنها در دفتر راهنمای تلفن ذکر شده اند. هر کس که ساکن و مقیم استرالیاست میتواند برای گرفتن کمک و راهنمایی جهت یافتن کار در  Centre Link  ثبت نام نماید. به عنوان یک مشتری تازه، اغلب بهتر است که با یک مشاور خبره استخدامی صحبتی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که شیوه کاریابی شما مناسب است خصوصاً هنگامی که با وجود درخواست های مکرر برای کار موفق به شرکت در مصاحبه هم نشده باشید.

تحصیل در مدارس و دانشگاههای استرالیا به چه صورت می باشد؟

برای همه کودکان ۴ تا ۵ ساله، دوره های آمادگی وجود دارد. دوره آمادگی به بچه ها از نظر بدنی، عاطفی و اجتماعی در یکسال قبل از رفتن به مدرسه، کمک میکند. برای کودکان ۶ تا ۱۵ ساله رفتن به مدرسه اجباری است. معمولاً کودکان از سن ۴ یا ۵ سالگی مدرسه را آغاز می کنند و اغلب تا سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی به تحصیل خود ادامه می دهند تا برای دانشگاه یا تحصیلات بیشتر خود را آماده سازند. معمولاً کودکان زیر ۱۲ تا ۱۳ سال به دبستان می روند و بالاتر از این سن به دبیرستان می روند. دانشگاههای استرالیا جزء بهترین دانشگاههای دنیا میباشند. دوره لیسانس معمولاً سه ساله است ولی دوره های لیسانس دوبله که در دو رشته لیسانس میدهند بیشتر از ۴ سال طول می کشد. عملاً دوره های فوق لیسانس از لیسانس معمولاً برای خارجیان از ۲ سال به بالا و برای مقاطع دکترا از ۳ سال طولانی تر است. بعضی از دوره ها بصورت فراگرفتن از راه دور و نیمه وقت نیز میسر است. اطفالی که انگلیسی زبان نیستند و نمی توانند انگلیسی صحبت کنند میتوانند برای شرکت در برنامه های فشرده آموزش زبان انگلیسی در مدارس زبان انگلیسی  English Langauge School بطور رایگان ثبت نام نمایند.

دولت استرالیا تابعیت خود را به خارجیان مقیم چگونه اعطاء می نماید؟

چنانچه در طی پنج سال منتهی به درخواست تابعیت، دو سال بعنوان مقیم دائم در استرالیا زندگی کرده باشید، می توانید تقاضای تابعیت استرالیا را بنمائید. حتی در بعضی موارد توسط دولتهای فدرال برای اشخاص ذیصلاح امکانات دسترسی به تابعیت استرالیایی نیز فراهم و به آنها اعلام می شود.

هزینه تسهیلات پزشکی در استرالیا تا چه میزانی است؟

تسهیلات پزشکی در سطح بسیار خوبی قراردارد. استرالیا یک طرح درمان ملی دارد که افراد ۵/۱ درصد از درآمد خود را بعنوان سهم بیمه Medicare می پردازد که این سهم ۸۵% از هزینه های درمانی ( با نرخ های تعرفه ای ) را و خدمات بیمارستان را به شکل رایگان در اختیار افراد قرار می دهد. داشتن بیمه درمانی برای افراد غیر مقیم و بازنشستگی که تحت پوشش موافقت نامه های دو جانبه بیمه قرار دارند.

اکنون اگر بخواهیم معایب مهاجرت به کشور استرالیا را در نظر بگیریم باید در ابتدا بگوییم  اگر واقعاً قصد مهاجرت به استرالیا را دارید باید صبر داشته باشید . مهاجرت به استرالیا کار یک شبه نیست، کار یک ماهه هم نیست . کار یک ساله هم نیست. معمولاً از زمان شروع فرآیند مهاجرت  تا زمان دریافت ویزا ممکن است تا حدود دو سال طول بکشد.

نکته قابل تامل این است که  فرآیند مهاجرت برای همه یکسان است ، ربطی به ملیت ایرانی یا اروپایی فرد ندارد. اگرچه  اداره مهاجرت استرالیا ممکن است  بدلیل اینکه  نام ایران درفهرست  کشورهای پرخطر وجود دارد،  زمان بیشتری را صرف  بررسی سوابق  متقاضیان ایرانی مهاجرت به استرالیا نماید، اما در نتیجه عمل هیچ تمایز و تفاوتی بین ایرانی ، آمریکایی ، اروپایی و افغانی برای مهاجرت وجود ندارد.

پس از دو سال اقامت دائم در استرالیا، چنانچه کسی نتواند کار پیدا کند ، می تواند از دولت  حق بیکاری دریافت کند. این حق بیکاری دائمی نیست، پولی ” بخور و نمیر” است . اما برای دریافت این پول کم هم باید به سازمان ” سنترلینک”  هر دو هفته یک بار گزارش داد که بطور فعال در جستجوی کار هستید. از دیگر معایب استرالیا میتوان به این موارد نیز اشاره کرد:

۱.دوری از قاره های دیگر
٢. آب هوای گرم و در بعضی مناطق سوزان
٣. مشکل لایه اوزون و اشعه ماورابنفش بالاتر از استاندارد (خطر سرطان پوست)
٤. شرایط مهاجرتی سخت (در عمل خیلی سخت تر از کانادا)
-شرایط کاری در هر دو کشور کاملأ بستگی به سن متقاضی (کمتر از ٣٥ سال) و تخصص و تجربه کاری و البته زبان انگلیسی مرتبط با سطح کار درخواستی داره (فاکتورهای شانس و آشنا (پارتی) رو هم تویه همین خارج هم خیلی جدی بگیرید)

7 پاسخ
  1. Avatar
    سیده طاهره موسوی می گوید:

    با سلام واحترام ،بنده لیسانس مترجمی زبان دارم ۷سال سابقه تدریس ومدیریت اموزشگاه زبان دارم،دوفرزند۱۵و۱۰ساله،همسرم مغازه موتورفروشی داردولی تحصیلات وزبان ندارد،خواهرم کاناداست ولی شرایط کبک سخت است،امکان مهاجرت به استرالیابرای من وجودداردو باسپاس

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، شما می توانید از طریق فرزند ۱۰ ساله خود با ویزای گاردین همراه با همسر خود اقدام نمایید و فرزند ۱۵ ساله خود را نیز جهت تحصیل اقدام نمایید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، تماس برقرار نموده و از مشاوره رایگان تلفنی مشاوران و کارشناسان ارشد برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    خانم سعیدی می گوید:

    با سلام خسته نباشید خدمت شما و همکاران گرامی تان
    من متولد سال ۶۱ هستم و ۱۳ سال سابقه کاری دارم مدرک تحصیلی هم کارشناسی حسابداری هستم مدرک رو سال ۹۱ گرفتم مدرک آیلتس رو هم در شرف گرفتنم میخواستم بدونم امیدی برای گرفتن مهاجرت کاری به استرالیا دارم متاهل هم هستم .

    با تشکر .

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران در تماس باشید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸-۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  3. Avatar
    محسن می گوید:

    باسلام وارز ادب،من متولد ۶۳هستم ویک فرزند ۷ ساله دارم و نه سال سابقه کار در شرکت توزیع برق دارم وهم اکنون هم مشغول کار در همان شرکت هستم هفت سال به عنوان سیمبان ودو سال به عنوان کار روی شبکه های برقدارhot line,آیا امیدی برای کار در استرالیا یا کانادا برای من وجود داره ، با تشکر

    پاسخ
  4. Avatar
    مهدی می گوید:

    سلام
    فارغ التحصیل ارشد مهندسی مکانیک از واحد علوم تحقیقات دانشگاه ازاد هستم،متولد ۶۸ ایلتس ۵٫۵ دارم و سابقه بیمه ای مرتبط ندارم،ولی به عنوان مشاور در یک شرکت معتبر مهندسی به مدت دوسال.و ۳ تا مقاله پژوهشی. خواستم بپرسم تحصیلی اقدام کنم یا کاری؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *