مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری :

آمریکا یکی از کشورهای مورد علاقه مردم به خصوص ایرانیان برای مهاجرت و زندگی در آن بوده است. به دلیل دارا بودن از موقعیت های خاصی از نظر اقتصادی اجتماعی فرهنگی و علمی مورد توجه اقشار مختلف جامعه است و در حال حاضر  بسیاری از خانواده های ایرانی تلاش می کنند اقامت امریکا را داشته باشند

تا بتوانند از نظر اقتصادی در یک کشوره واقعا مورد  اعتماد زندگی کنند و به دلیل موقعیت عالی کشور آمریکا از نظر علمی. بتوانند فرزندان خود را در محیط باز علمی پرورش دهند تا بتوانند از بهترین منابع موجود در جهان برای آموزش استفاده کنند و زندگی خوبی داشته باشد. موسسه MIE  هم اکنون می توانند به شیوه های مختلفی امکان مهاجرت به امریکا را برای متقاضیان مهاجرت به کشور امریکا فراهم آورد.

ما در این مقاله سعی می کنیم شما را با مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری یا همان مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا و برنامه ویزای ۵EB آشنا کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قراردهیم.

به طور کلی  مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری به ۲ شیوه  امکان پذیر می باشد:

الف ) سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلاری امریکا : این نوع سرمایه گذاری ها می بایست در یکی از مناطقی که دولت آمریکا مشخص نموده است صورت بگیرد.

ب ) سرمایه گذاری یک میلیون دلاری امریکا : این نوع سرمایه گذاری محدود به انتخاب یک منطقه خاص نمی باشد ولیکن متقاضی موظف است در طول مدت اخذ گرین کارت کاری آمریکا از لحاظ سرمایه گذاری۱۰ کارمند را استخدام نمایند.

به صورت کلی در بحث سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلاری ،می توانید با مراجعه به سایت اداره مهاجرت آمریکا نسبت به مناطقی را که دولت آمریکا به عنوان مقصد سرمایه گذاری متقاضیان اخذ گرین کارت معرفی نموده است،آگاهی کسب نمایید.

در روش ۵۰۰ هزار دلاری الزامی به شرکت کردن سرمایه گذار در روند کاری پروژه ی مورد نظر وی وجود ندارد ولیکن در نوع دوم سرمایه گذاری ،شخص مسئول ایجاد و اداره ی پروژه و یا شرکت مورد نظر خود است.گفتنی است برای اینکه فرد بتواند گویا کارت اعطائی به وی را،حفظ نماید می بایست حداقل ۱۰ نیروی آمریکایی را در شرکت مورد نظر استخدام نمایند.

توجه داشته باشید که برای این نوع ویزا موسسات معتبر  می توانند شخصی را که به عنوان سرمایه گذار اصلی میباشد به همراه خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال آمریکا منتقل کرده امکان گرفتن اقامت دائم را برای آنها فراهم آورد.  تمامی این افراد میتوانند با داشتن اقامت دائمی یعنی کارت سبز کشور آمریکا برای تابعیت و شهروندی آن کشور اقدام کنند.

گزینه های سرمایه گذاری در این مقاله به تفکیک با جزئیات بیشترذکر  شده است:

دو گزینه سرمایه گذاری در این برنامه وجود دارد:

  1. تشکیل شرکت جدیدی در آمریکا

متقاضیان باید واجد شرایط زیر باشند:

  • یک سرمایه گذاری به ارزش ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا در یک شرکت جدید تجاری انجام دهند و یا یک سرمایه گذاری در” ناحیه های تجاری مورد هدف” به ارزش ۵۰۰,۰۰۰  دلار آمریکا صورت دهند. این ناحیه ها شاملِ مناطق روستایی یا مناطقی می باشد که نرخ بیکاری حداقل ۱۵۰ % میانگین را به شکل سراسری در بر می گیرد.
  • ایجاد اشتغال تمام مدت برای حداقل ۱۰ فرد آمریکایی واجد شرایط  که باید کارمند مستقیم شرکت تجاری باشند.
  • نقش فعالی در اداره شرکت داشته باشند که باید مطابق با خط مشی های تدوین شده و مدیریت روز به روز باشد.
  1. سرمایه گذاری در مراکز منطقه ای

مراکز منطقه ای، فرصتهای سرمایه گذاری هستند که از پیش توسط USCIS مورد تائید قرار گرفته است. متقاضیان باید واجد شرایط زیر باشند:

  • یک سرمایه گذاری به ارزش ۵۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا انجام دهند.
  • ایجاد اشتغال تمام مدت برای حداقل ۱۰ فرد آمریکایی واجد شرایط. در این مورد استخدام غیر مستقیم جایز است.
  • مدیریت فعالانه شرکت مورد نیاز نمی باشد.

 

 

 

2 پاسخ
  1. Avatar
    علی تقوی می گوید:

    با عرض سلام به علت های ریسک بودن سرمایه گذاری در امریکا ما پیشنهاد نمیکنیم جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با دفتر نیاوران تماس حاصل نمایید با تشکر
    ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
    ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

    پاسخ

بازتاب‌ها و دنبالک‌ها

  1. […] مهاجرت به امریکا از طریق سرمایه گذاری […]

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *