شرایط مهاجرت به دانمارک

شرایط مهاجرت به دانمارک

آیا به دنبال راه های مهاجرت به کشور دانمارک هستید؟ به دنبال یافتن بهترین راه برای مهاجرت و کسب اقامت در کشور ثروتمند و زیبای دانمارک هستید ؟

ما در تلاشیم تا مفیدترین اطلاعات را در مورد قوانین مهاجرت به دانمارک و شرایط اقامت دانمارک در اختیار شما قرار داده و با معرفی توانمندترین موسسات

درزمینه مهاجرت به دانمارک راه را برای شما روشن تر نماییم.

مهاجرت به دانمارک برای شهروندان کشورهای عضو شنگن

پیمان شنگن که در سال ۱۹۸۵ بین پنج کشور اروپای غربی منعقد شد زمینه ساز قراردادی بین اکثر کشورهای اروپایی شد که اجازه می دهد شهروندان این کشورها

بدون نیاز به ویزا در کشورهای این حوزه رفت و آمد و یا کار کنند. کشور دانمارک نیز جزء این معاهده می باشد و شهروندان کشورها یی که در لیست این معاهده

هستند می توانند در دانمارک رفت و آمد ویا کار کنند. برای این افراد در مرز دانمارک هیچگونه کنترلی وجود ندارد و رفت و آمد آنها به خاک دانمارک کاملا آزاد می باشد.

مهاجرت به دانمارک برای شهروندان کشورهای اسکاندیناوی

شبه جزیره اسکاندیناوی که در شمال قاره اروپا واقع شده است شامل چند کشور سوئد -نروژ-فنلاند و کشور دانمارک می باشد وگاهی ایسلند و جزایز فارو هم جزو این کشورها به حساب می آیند. بین این کشورها قراردادی است که اجازه می دهد شهروندان این کشورها در دانمارک اقامت کنند و تا هر زمانی که تمایل داشته باشند در دانمارک زندگی یا کار و فعالیت کنند.

شرایط  اخذ کارت ثبت نام در کشور دانمارک

به دلیل عضویت دانمارک در اتحادیه اروپا و شنگن همه شهروندان این کشورها می توانند آزادانه وارد کشور دانمارک شوند واین کشور کاملا به قوانین آزادی رفت و آمد شهروندان اروپایی عمل می کند .افراد زیادی از اتحادیه اروپا برای کار وارد این کشور می شوند زیرا دانمارک از کشورهای ثروتمند وکم جمعیت اروپا است که نیاز به نیروی کار جوان دارد و بازنشستگان کشورهای اروپایی به دلیل کیفیت بالای زندگی و سرمایه گذاران اروپایی نیز به دلیل وجود فرصت های سرمایه گذاری عالی در دانمارک به این کشور مهاجرت می نمایند .

ولی به هر دلیلی که این افراد وارد خاک دانمارک  شوند می بایست به سازمانهای دولتی که در مناطق مختلف کشور دانمارک وجود دارند مراجعه کرده و این کارت را دریافت نمایند.

شرایط دریافت کارت سبزدانمارک

کارت سبز اجازه اقامت افراد تحصیل کرده و متخصصان را در کشور دانمارک فراهم می کند.این افراد می توانند با داشتن این کارت و بدون نیاز به گرفتن اجازه کار در کشور دانمارک کارکنند وهمچنین اقامت داشته باشند .توجه داشته باشید که با گرین کارت دانمارک افراد اجازه کار به عنوان خویش فرما را ندارند .

گرین کارت دانمارک بر اساس ارزشیابی وبا سیستم امتیازی می باشد که شخص باید حداقل صد امتیاز از مجموع صد و هشتاد امتیاز را دریافت کند.ازمعیارهای سنجش و ارزیابی گرین کارت دانمارک می توان به تحصیلات -تحصیل در دانشگاه های برتر-زبان -لیست مشاغل مورد نیاز وسایر شاخصه هایی که می توانید اطلاعات کامل آنها رااز طریق موسسات معتبری که لیست آنها توسط ما معرفی شده اند دریافت نمایید.

فهرست مشاغل مورد نیاز(فهرست مثبت) در کشور دانمارک شامل متخصصان حوزه های فناوری اطلاعات -پزشکان – پرستاران-داروسازان و …..می باشد.

شرایط سرمایه گذاری در دانمارک

کشور دانمارک در زمینه کشاورزی جزء کشورهای بسیار پیشرفته بوده و سالانه حجم سرمایه گذاری های خارجی زیادی را به خود اختصاص می دهد.

دانمارک در صنعت تولید دارو نیز از کشورهای بسیار پیشرفته جهان می باشد و این زمینه نیز از جاذبه های سرمایه گذاری می باشد و سالانه سرمایه گذاران زیادی

را از سرتاسر جهان به این کشور می کشاند.

شاید بزرگترین صنعت کشوردانمارک صنعت حمل و نقل دریایی است .دانمارک رتبه اول را در این صنعت در میان کل کشورهای جهان دارا می باشد .

دولت دانمارک دولتی دموکرات می باشد و شرایط اقتصادی باز و رو به رشدی دارد که از لازمه های سرمایه گذاری مطمئن می باشد.

وضعیت اشتغال در کشور دانمارک

بازار کار دانمارک بسیار تخصصی است و متقاضیان و جویندگان کار باید معلومات و دانش کافی در زمینه کاری خود داشته باشند تا بتوانند موقعیت  کاری مناسبی بیابند. بیشتر افرادشاغل در دانمارک کارمند شرکت ها هستند .در دانمارک نسبت شاغلین زن و مرد تقریبا برابر می باشد . برای پیدا کردن کار باید به توانایی و اطلاعات تخصصی خودتان بنگرید اگر داری تخصص خاصی هستید می توانید در آن زمینه  کارمناسبی بیابید ولی چنانچه دارای تخصص نیستید بهترین راه این است که به کارهای بدون نیاز به تخصص خاص مشغول شده تا کسب تجربه نموده و سپس در آن کار فعالیت مدام داشته باشید.

اگر از کشورهای اروپایی برای یافتن کار به دانمارک آمده اید ۳ ماه فرصت خواهید داشت که کار مورد نظرتان را یافته و تقاضای اجازه کار و اقامت بدهید در غیر این صورت باید تقاضای کارت ثبت نام نمایید.

اشخاصی که پس از عضو شدن در بیمه کار خود را از دست می دهند می توانند به دفاتر کاریابی دانمارک مراجعه نموده و نام خود را در لیست بیکاران جویای کار قرار داده و تا یافته شدن کار بیمه بیکاری دریافت نمایند.این شرایط برای کسانی است که در بیمه بیکاری ثبت نام نموده و حداقل یکسال از عضویت آنها گذشته باشد.

کسب اقامت در دانمارک 

افرادی که ازراه های مختلف اقامت موقت دانمارک را به دست می آورند مثلا کسانی که از طریق کار یا سرمایه گذاری و …… اقامت موقت دانمارک را کسب نمایند می توانند تحت شرایط خاصی تقاضای اقامت دائم نمایند .

از جمله شرایط لازم برای کسب اقامت دائم دانمارک می توان کار کردن برای مدتی خاص-قبولی در یکی از آزمون های زبان دانمارکی -تحصیل و زندگی برای مدتی خاص در این کشوروبعد هم نداشتن سوء سابقه بدهی مالیاتی یا بانکی و…….. که اطلاعات کامل تر را می توانید از موسسسات تایید شده دریافت نمایید .

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *