مهاجرت به اوکراین از طریق کار

مهاجرت به اوکراین از طریق کار
بسیاری از شما عزیزان در تماس هاس مکرر در  مورد کار در اوکراین یا مهاجرت به اوکراین از طریق کاری سوالاتی داشته اید از جمله اینکه شرایط کار در اوکراین چگونه است؟  قوانین و مقررات ویزای کار در اوکراین چیست؟ روش های مهاجرت به اوکراین به چه صورت است؟ روش های مجوز کار در اوکراین و مهاجرت به اوکراین از طریق کار به چند دسته تقسیم می شود ؟ کدام روش پیدا کردن کار در اوکراین از همه رو ش ها ساده تر و مناسب تر است ؟ جهت اخذ مجوز کار در اوکراین چه راه ها و شرایطی وجود دارد ؟ آیا با کار در اوکراین می توان اقامت دائم اوکراین را اخذ نمود؟

شرایط و مدارک جهت صدور ویزای کار در اوکراین چیست؟ متقاضی کار در اوکراین چه تحصیلاتی باید داشته باشد؟ آیا برای کار در اوکراین مدارک زبان خارجی هم نیاز دارد؟ ویزای کار در اوکراین چه هزینه هایی دارد؟
با عنایت  به این امر که قاره اروپا آمادگی خود را در این زمینه که اوکراین عضو  شنگن و اتحادیه اروپا شود پذیرفته است ، متقاضیان اقامت دائم و تابعیت در اوکراین از طریق ویزای کار در اوکراین افزایش یافته است چرا که وقتی که اوکراین عضو شنگن شود کسانی که اقامت دائم و تابعیت اوکراین را داشته باشند به آسانی می توانند از روادید کشورهای عضو شنگن استفاده نموده و بدون داشتن روادید به دیگر کشورهای عضو شنگن سفر کنند.

بسیاری از عزیزان که جویای کار با در آمد مکفی در اروپا هستند در اندیشه هستند تا بتوانند از طریق مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی مهاجرت نمایند و برخی از این عزیزان کار در اوکراین را ترجیح می دهند. برای کار در اوکراین و مهاجرت به اوکراین از طریق کاری این نکته را می بایست مدنظر قرار داد که یک قانون جامع  برای مهاجرت از طریق کار در اتحادیه اروپا وجود دارد که مطابق آن برای کار در اوکراین و مهاجرت از طریق کاری به اوکراین و کسب درآمد مناسب می بایست ویزای کار و یا پیشنهاد کاری از اوکراین داشته باشید. که از چندین راه مختلف به متقاضیان کار در اوکراین اجازه کار داده می شود..
یکی از طرقی که متقاضی کار در اوکراین می تواند ویزای کار در اوکراین اخذ نماید از راه آگهی نامه جذب نیروی کار متخصص است در این روش مهاجرت به اوکراین ، متقاضی کار در اوکراین می بایست جهت دریافت اگهی نامه کار اقدام نموده و بعد از مصاحبه کاری از طرف شرکت مورد نظر ، استخدام کاری شود البته این روش کار در اوکراین به سادگی نبوده و متقاضی کار در اوکراین باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارد. چرا که این روش کار در اوکراین به این صورت است که دارنده تجارت یا شرکت در اوکراین زمانی که به نیروی کار نیاز دارد باید ان شرایط کاری را ابتدا سه ماه در اوکراین آگهی کند ، چنانچه متقاضی کار در اوکراین برای شغل مورد نظر پیدا نشد می بایست سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا اگهی کند در نهایت اگر باز هم نیروی کار با شرایط مقرر در اگهی یافت نشد و از این دو آگهی نیروی کار در ان شرکت مورد نظر تامین نشد رزومه و سابقه  متقاضی کار در اوکراین مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از پذیرفته شدن متقاضی کار در اوکراین ، می تواند در اوکراین کار کند.البته در اینجا این نکته نبایست نادیده گرفته شود که کارفرما ، شرایط کاری را باید به تایید اداره کار و مهاجرت اوکراین برساند و این از شرایط اساسی کار در اوکراین می باشد.
روش دیگری که برای متقاضیان کار در اوکراین پیشنهاد می شود این است که متقاضی کار در اوکراین بتواند کارفرمایی در کشور اوکراین پیدا نموده و به صورت قانونی بتواند مجوز کار در اوکراین اخذ نماید.

برای اخذ مجوز کار در اوکراین شیوه هایی دیگری نیز وجود دارد  به عنوان مثال متقاضی کار در اوکراین می تواند با ویزای دانشجویی وارد دانمارک شود و سپس با جستجوی کار در اوکراین و یافتن کارفرما ، بتواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار در اوکراین تبدیل نماید و از این طریق مجوز کار در اوکراین کسب نماید.

با توجه به آنچه در سطور بالا بیان شد مجوز کار در اوکراین و اخذ ویزای کاری اوکراین کاملا یک امر تخصصی و حقوقی  است و  باید تمامی سلسله مراحل حقوقی و قانونی آن طی شود. و مستلزم این است که برای ویزای کار در اوکراین اساسا یک کارفرمایی وجود داشته باشد تا شغل مورد نظر را به متقاضی پیشنهاد دهد. به عبارت بهتر کارفرما می بایست بتواند برای متقاضی کار در اوکراین از لحاظ مالی اسپانسر شود و متقاضی کار را حمایت کند، در مجموع اقدام جهت مجوز کار در اوکراین بدون اسپانسر مالی امری بس دشوار است.بنابراین چنانچه شما متقاضی کار در اوکراین و  می خواهید مهاجرت به اوکراین از طریق کاری داشته باشید حتما با وکیل بین المللی مشورت نمایید و به هیچ عنوان از افراد دلال و کلاهبردار راهنمایی نخواهید چرا که این افراد با وعده هایی از این قبیل که می توانند  با کار در اوکراین و پرداخت مالیات برای شما اقامت دائم اوکراین را اخذ کنند شما را فریب می دهند چرا که در قوانین و مقررات  به هیچ عنوان برای خارجی های متقاضی کار در اوکراین فرض اقامت دائم اوکراین متصور نشده است.
در مجموع می توان گفت مجوز کار در اوکراین بسیار سخت می باشد و اینکه متقاضی کار در اوکراین می بایست تا حدود زیادی به زبان محلی اوکراین مسلط باشد چرا که برای کار در اوکراین، کارفرما از متقاضی کار در اوکراین مصاحبه کاری می کند و بدیهی است شخصی که به زبان تسلط نداشته باشد نمی تواند در مصاحبه کاری قبول شود.از معایب دیگر کار در اوکراین این است که شما به هیچ عنوان با کار در اوکراین نمی توانید اقامت دائم اوکراین را اخذ نمایید و تنها اقامت یک ساله شما هر سال تمدید خواهد شد و اگر هم اوکراین بر فرض مثال اقامت دائم به متقاضیان کار بدهد هیچ امتیازی محسوب نمی شود چرا که اقامت در اروپا در کشورهای عضو شنگن حائز اهمیت است و چه بسا هیچ وقت اوکراین به عضویت شنگن در نیاید و این امر با توجه به شرایط و وضعیت فعلی ، خیلی بعید نیست، علی هذا نتیجه ای که می توان گرفت این است که اگر شما متقاضی کار در اروپا و به طور کل در خارج از کشور هستید سعی کنید برای کشورهایی که مهاجر پذیر هستند و خدمات رفاهی بالایی دارند مجوز کار گرفته و مهاجرت از طریق کار داشته باشید تا بتوانید ضمن کار در آن کشور اقامت دائم و حتی تابعیت هم اخذ نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *