ویزای کار رومانی

 ویزای کار رومانی

1

روشهای اخذ ویزای کار رومانی چیست؟ چگونه در رومانی کار پیدا کنیم؟ ایا از طریق ویزای کاری رومانی میتوانیم اقامت دایم این کشور را اخذ کنیم؟ آیا رومانی کشور مناسبی برای زندگی ایرانیان می باشد؟ آیا کسانی که پیشنهاد کاری دارند می توانند به راحتی ویزای کاری رومانی را اخذ نمایند ؟ قوانین کشو رومانی ، جهت اخذ ویزای کاری رومانی چه می باشد ؟ آیا رومانی کشوری ست که از نظر اخذ ویزای کاری و پیدا کردن کار کشوری مناسب است ؟ آیا دانشجویان و فارغ التحصیلان در این کشور می توانند به راحتی اشتغال یابند و موفق به گرفتن ویزای کاری رومانی شوند ؟ در این مقاله برآنیم روش های اخذ ویزای کار در رومانی و همچنین اخذ اقامت دایم از طریق اخذ ویزای کار در رومانی را بیان کنیم.

رومانی در جنوب شرق اروپا و در  حاشیه دریای سیاه قرار دارد. بخارست پایتخت رومانی شهری بسیار زیبا و دیدنیست که به آن پاریس کوچک می گویند. بخارست جمعیت وسیعی از فرهنگ های مختلف را در خود جا داده واین امر موجب شروع فستیوال های مختلف فرهنگی در طول سال گردیده است .رومانی در سال ۲۰۰۷ وارد اتحادیه اروپا شد و در سال ۲۰۰۴ عضو ناتو گردید.کشور رومانی هم اکنون عضو کشورهای معاهده شینگن نمیباشد ولی جزو کشورهاییست که به زودی در ردیف کشورهای عضو معاهده شینگن قرار خواهد گرفت. به طور کلی رومانی دارای اب و هوای سردی می باشد. صادرات رومانی شامل کفش، منسوجات مواد معدنی و مواد شیمیایی است.

بسیاری از متقاضیان مهاجرت، علاقه مند به اخذ ویزای کار برای اقامت گرفتن در کشور مورد نظرشان هستند. اخذ ویزای کار به دلیل اینکه  نسبت به اقامت از طریق سرمایه گذاری هزینه ای بسیار کمتری دارد ، روش مطمئن و امنی برای مهاجرت می باشد.

روشهای اخذ ویزای کار در کشورها، متفاوت از یکدیگر است. ما در این مقاله طرق اخذ ویزای رومانی را به طور کامل شرح می دهیم.

یکی از راه های اخذ ویزای کار در رومانی داشتن پیشنهاد کاری از شرکتی معتبر در رومانی می باشد که این دعوت نامه خود نیز شرایطی دارد. در کشور رومانی برای استخدام افراد، کار فرما باید به مدت ۳ ماه کار را در کشور رومانی آگهی کند. اگر فرد واجد شرایط در رومانی وجود نداشت کارفرما بایستی این آگهی را برای مدت ۳ ماه در کل اتحادیه اروپا اگهی کند. اگر پس از این آگهی هم متقاضی برای این شغل یافت نشد، کارفرما می تواند برای شما دعوتنامه ارسال نماید. همچنین کارفرما باید حقوقی را برای شما در نظر بگیرد که این حقوق بعد از کم کردن مالیات باید تکافوی هزینه شما و خانواده شما در رومانی را بدهد. علاوه بر این شرایط کارفرما باید مجوز این امر را داشته باشد که بتواند برای شما تقاضای ویزای کار نماید.

با توجه به مطالب فوق می توان گفت که اخذ ویزای کار رومانی از این طریق بسیار مشکل می باشد. برای اخذ ویزای کار برخی از کشورها مثل دانمارک، کانادا، استرالیاو… روش دیگری هم وجود دارد که ویزای مهارت (اسکیل ورکر) نام دارد. که متاسفانه این روش اخذ ویزای کار در مورد رومانی فعلا وجود ندارد.

یک راه دیگر برای اقامت در رومانی و اخذ ویزای کار در این کشور این است که فرد با ویزای تحصیلی وارد این کشور شود و با توجه به اینکه فرد در هنگام دانشجویی اجازه کار پاره وقت به مدت بیست ساعت در هفته را دارد، از طریق آگهی های کار برای خود کار پیدا کند و یا پس از فارغ التحصیلی برای کار تمام وقت اقدام کند . این راه بسیار مناسبیست زیرا از این طریق میتواند پس از ویزای تحصیلی ، ویزای کاری اخذ نماید و بعد از اینکه به مدت سه تا چهار سال مالیات پرداخت کرد، امکان اخذ اقامت دایم میسر می شود.

لازم به ذکر است ؛ که اخذ ویزای کار کشور رومانی ، یک امری حقوقی می باشد و بایستی بر طبق قوانین و ضوابط ویژه ای اعمال گردد و کارفرمایی که پیشنهاد کاری ارائه می دهد ، حتما بایستی ، خود مجوز کاری داشته باشد.

لذا ، لازم است قبل از اقدام به اخذ ویزای کاری و یا هر اقدامی دیگر در زمینه حقوقی بهتر است با وکلا و مشاوران حقوقی ، مشورت نموده و راه قانونی را  پیدا نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *