مهاجرت کاری به انگلیس

مهاجرت کاری به انگلیس

کشور انگلیس در حال حاضر به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای اشخاصی است که به دنبال مهاجرت کاری به انگلیس هستند، مهاجرت به انگلیس طرق مختلفی دارد اما مهاجرت کاری به انگلیس طرفداران بسیاری نسبت به سایر طرق مهاجرت دارد، شاید بتوان گفت در حال حاضر مهاجرت کاری به انگلیس متقاضیان متعددی دارد و سوالات عدیده ای در باب مهاجرت کاری به انگلیس وجود دارد سوالاتی نظیر شرایط اخذ ویزای کار انگلیس چیست ؟ آیا اصلا امکان مهاجرت کاری به انگلیس وجود دارد؟ فرآیند رسیدگی به درخواست ویزای کار در انگلیس چیست ؟ انواع ویزاهای کاری انگلیس کدامند؟ حقوق و دستمزد نیروی کار در انگلیس به چه میزان است ؟ آیا امکان تمدید یا تبدیل ویزای کاری انگلیس وجود دارد ؟ در این مقاله سعی داریم با توجه به قوانین انگلیس مهاجرت کاری به انگلیس و انواع ویزاهای کار انگلیس من الجمله ویزای TIER2،TIER5 و پروسه اخذ اقامت دائم از طریق کار در انگلیس را برای شما متقاضیان مهاجرت کاری به انگلیس تشریح و بررسی نمائیم اما شما متقاضیان مهاجرت کاری به انگلیس باید این نکته را بدانید که مهاجرت کاری به انگلیس یک پروسه مهاجرتی است که می بایست برای اطمینان خاطر در این راه پر پیچ و خم از وکیل مهاجرتی متخصص به امور بین الملل و دفاتر معتبر در باب مهاجرت کاری به انگلیس استفاده نمایید،امید است با خواندن مقاله زیر به پاسخ سوالات خود در باب مهاجرت کاری به انگلیس دست یابید.

برای مهاجرت کاری به انگلیس می بایست ویزاهای کاری انگلیس را مورد بررسی قرار دهیم اولین ویزای کاری انگلیس که موضوع بحث این مقاله است ویزای TIER2 می باشد که به صورت مختصر به تشریح آن می پردازیم.

 

مهاجرت کاری به انگلیس از طریق ویزای کاری  TIER2(GENERAL)

افرادی می توانند از این نوع ویزا استفاده نمایند که خارج از اتحادیه اروپا و سوئیس ساکن می باشند و از کشور انگلیس پیشنهاد شغلی و کاری دریافت کرده اند ، از الزامات اخذ این ویزا داشتن اسپانسر و مدرک اسپانسرشیپ که توسط یک حمایت کننده معتبر و مجاز صادر شده باشد چراکه مشخص کننده نوع فعالیت شخص در انگلیس می باشد، در نامه اسپانسرشیپ تاریخ اقدام برای درخواست قید شده است، زمانیکه درخواست برای ویزای TIER2 به سفارت ارسال شد تصمیم گیری سفارت برای این ویزا حدود ۳ هفته زمان خواهد برد و هزینه ای که توسط سفارت برای هر شخص و یا همراهان او دریافت میگردد ۵۷۵ پوند می باشد ، که این هزینه برای مشاغلی که نیروی کار آنها کم است ۴۳۷ پوند می باشد، دارندگان ویزای TIER2 حق این را دارند که حداکثر تا ۵ سال و ۱۴ روزدر انگلیس حضور داشته باشند البته قابلیت تمدید این ویزا نیز با توجه به شرایطی وجود دارد، در این بازه ی زمانی فرد حق دارد ۱٫ برای اسپانسر یا نوع شغلی که در مدرک اسپانسرشیپ ذکر شده است فعالیت نماید، ۲٫ همچنین تحصیل نماید به شرط اینکه منافاتی با کار خود نداشته باشد۳٫ امکان مسافرت به خارج از انگلیس وجود دارد و ۴٫ میتواند خانواده را همراه داشته باشد، افرادی که می توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند که شماره مرجع مدرک اسپانسر شیپ، سطح زبان مناسب (B1) ، حقوق و مزایای مناسب و ۹۴۵ پوند ذخیره ی مالی داشته باشند ، متقاضی این نوع ویزا می بایست ۹۰ روز قبل از درخواست خود مبلغ ۹۴۵ پوند در حساب خود داشته باشد تا مشخص گردد میتواند از پس هزینه های خود بربیاید البته اگر اسپانسر محل اسکان و هزینه های جانبی نیروی کار در ماه اول را تامین نماید این هزینه منتفی میگردد،از شرایط دیگر اقدام برای این نوع ویزا تسلط به زبان می باشد ، بعد از ورود فرد به خاک انگلیس ظرف مدت ۱۰ روز کاری باید مدارک هویتی خود را جمع آوری و ارائه نماید ، تصمیم در خصوص تمدید این نوع ویزا در حالتی که افراد به صورت آنلاین درخواست ارائه کرده باشند ۸ هفته، برای کسانی که از سرویس اولویت درخواست Tier2 اقدام کرده باشند ۱۰ روز و برای کسانی که حضوراً به دفاتر خدمات عمومی مراجعه می کنند در همان وقت مراجعه اتخاذ و اعلام می شود، اگر شخصی بخواهد شغل خود را تغییر دهد، یا شغل او در طبقه بندی مشاغل مورد نیاز (SOC) تغییر کند، یا از این لیست خارج شود، یا حقوق پرداختی فرد کمتر از میزان تعیین شده در گواهی اسپانسرشیپ باشد این شخص باید برای تمدید ویزای خود اقدام نماید و گواهی جدیدی ارائه نماید ، البته امکان تغییر سایر ویزاها به ویزای Tier2 General نیز فراهم است .

مهاجرت کاری به انگلیس از طریق ویزای TIER5 یا نیروی کار موقت

 

ویزای TIER5 یا همان میروی کار موقت دارای ۶ زیر شاخه می باشد که به طور مختصر هر ۶ شاخه را تشریح می نمائیم :

  • کارگران موقت خیریه Charity worker
  • ورزشکار و نیروی خلاق creative and sporting
  • اوراق بهادار دولتی مجاز
  • نیروی کار تحت توافقنامه بین المللی
  • مسئولان مذهبی
  • طرح تحرک جوانان
  1. نخستین دسته بندی ویزای کار موقت Charity worker یا نیروی کار خیریه میباشد که مثل ویزای TIER2 ارائه مدارک اسپانسرشیپ الزامی می باشد، هزینه درخواست برای ویزای TIER5 مبلغ ۲۳۰ پوند می باشد که شخص از این طریق میتواند ۱۲ ماه و یا به میزان مشخص شده در مدرک اسپانسرشیپ در صورتی که مجوعاً کمتر از ۱۲ باشد به علاوه ۲۸ روز می تواند در انگلیس بماند امکان تحصیل برای شخص وجود دارد و همینطور میتواند با خود همراه ببرد و به ازای هر فرد همراه ۶۳۰ پوند می بایست پرداخت نماید ، دریافت حقوق یا اشتغال به کار دائمی و همچنین استفاده از تسهیلات دولتی برای فرد امکان پذیر نیست، متقاضی برای این ویزا می بایست مبلغ ۹۴۵ پوند را به مدت ۳ ماه در حساب بانکی خود داشته باشد اما اگر اسپانسر وی تمام مخارج او را متقبل شود دیگر نیازی به این امر نخواهد بود .
  2. دومین دسته بندی ویزای کار موقت creative and sporting یا نیروی خلاق و ورزشکار می باشد کسانی که از تیم های ورزشی یا کارفرمای ایده پرداز پیشنهاد کار داشته باشند می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند، هزینه این نوع ویزای ۲۳۰ پوند می باشد و شخص می تواند از طریق آن ۱۲ ماه یا زمان مشخص شده در مدرک اسپانسرشیپ بعلاوه ی ۲۸ روز (چنانچه مجموعاً کمتر از ۱۲ بشود) در انگلیس بماند، امکان اجازۀ تحصیل برای شخص مهیا می باشد و دارنده این ویزا می تواند خانوادۀ خود را همراه خود بیاورد و به ازای هر نفر همراه ۶۳۰ پوند باید بپردازد. اما راه اندازی کسب و کار شخصی و همچنین استفاده از تسهیلات دولتی برای فرد امکان پذیر نمی باشد. کار به عنوان نیروی خلاق نیازمند این است که فعالیت فرد سهم منحصر به فردی و متداومی در بازار انگلیس داشته باشد، مثل فردی که در سطح بین المللی شناخته شده است و همچنین شماره مرجع مدرک اسپانسرشیپ داشته باشد، حداقل حقوقی که به فرد پرداخت می شود توسط Equity ، PACT ، BECTU تعیین شده است. (به جز حقوق مدل ها، موزیسن ها و هنرمندان سیرک) ضمن اینکه فرد باید تمکن مالی ۹۴۵ پوندی به مدت ۹۰ روز داشته باشد، اسپانسر باید امکان ورود و خروج چند باره ی نیروی کار خود را در صورتیکه این امر از الزامات کاری وی باشد فراهم کند. شرایط ارائه درخواست با سایر انواع ویزای کاری مشابه است.
  3. دسته ی سوم کار به عنوان تبادل نیروی دولتی شناخته می شود و مختص افرادی می باشد که برای مدت کوتاهی به انگلیس می آیند تا دوره ی آموزشی یا کاری یا دوره ی زبان انگلیسی، تحقیقی انجام دهند. این افراد می بایست خارج از کشور های اتحادیه اقتصادی اروپا باشند و حامی و اسپانسری معرفی نمایند. اسپانسر یا باید سازمانی باشد که طرح تبادل را اجرا می کند، یا موسسه ی آموزش عالی که دوره ی تحقیقی برگزار می کند یا بخشی از دولت دارنده این ویزا می تواند ۱۲ تا ۱۴ ماه بسته به طرحی که برای آن درخواست می دهد در انگلیس اقامت داشته باشد. از جمله فعالیت هایی که فرد مجاز به انجام آنهاست تحصیل ، کار در حوزه ای که مدرک اسپانسرشیپ مشخص نموده، کار دوم تا سقف ۲۰ ساعت در هفته، درخواست تبدیل ویزا به ویزای استعداد خاص Tier 1و آوردن همراه می باشد.
  4. دسته چهارم نیروی کار موقت تحت توافقات بین المللی است و مخصوص کسانی است که تحت پوشش حقوق بین الملل برای دولت خارجی یا خدمه ی دیپلماتیک یک کشور خدمت می کند. مدت زمان اقامت این دسته از افراد دو سال است. فعالیت فرد باید تحت پوشش قوانین حقوق بین الملل یا معاهده ی بین انگلیس و کشورهای دیگر، غالب شرایط این دسته با دسته های مذکور فوق مشترک است.
  5. دسته ی پنجم نیروی کار موقت مذهبی است. و مخصوص کسانی است که در محیط های مذهبی و عبادتگاه ها مثل کلیسا و مسجد فعالیت می کنند. مدت زمان اقامت این افراد ۲۴ ماه است.
  6. دسته ی ششم طرح تحرک جوانان است. و مخصوص کسانی است که می خواهند برای مدت ۲ سال در انگلیس زندگی کنند، سن آنها بین ۱۸ تا ۳۰ سال باشد، سپرده ای به ارزش ۱۸۹۰ پوند داشته باشند، ملیت بریتانیا یا ملیت بعضی کشورهای خاصا (سترالیا ، کانادا، ژاپن، اهالی موناکو، نیوزیلند، هنگ کنگ، جمهوری کره و تایوان) را داشته باشند. اقامت این افراد نیز ۲ ساله است. برای این افراد محدودیت اشتغال به عنوان مربی ورزشی یا دکتر دندانپزشک وجود دارد و مدت اقامت آنها قابل تمدید نیست. همچنین اجازه ی داشتن همراه نیز برای این دسته از افراد وجود ندارد.

نتیجه گیری :

همچنان که مطالعه فرمودید مهاجرت کاری به انگلیس طبق قوانین مصوب دولت بریتانیا برای اتباع کشورهای دیگر دارای شرایط خاصی می باشد ، از این رو پیشنهاد می شود بواسطه اهمیت بالای موضوع برای تکمیل اطلاعات مهاجرت کاری به انگلیس با وکیل مهاجرت به انگلیس مراجعه فرمایید و مشاوره اخذ نمایید. وکیل مهاجرت به انگلیس با تسلط بر قوانین بین المللی راجع به مهاجرت کاری به انگلیس و همچنین سایر طرق مهاجرت به انگلیس مثل مهاجرت تحصیلی به انگلیس با استفاده از بورسیه تحصیلی در انگلیس و سرمایه گذاری در انگلیس اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان خواهد گذاشت.

نگارنده : امید جلالی فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *