هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان

در این مقاله در رابطه با هزینه تحصیل در انگلستان برای شما شرح می دهیم.

آیا در مورد هزینه تحصیل در انگلستان سوالی دارید؟ آیا هزینه تحصیل در انگلستان را می دانید؟ هزینه تحصیل در انگلستان به چه میزان می باشد؟

همانطور که میدانید انگلستان جز کشورهایی است که همه ساله افراد بسیاری قصد مهاجرت به انگلستان را دارند که می توانند از طریق تحصیل در انگلستان اقدام نمایند. اشخاصی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند در ابتدا باید از هزینه تحصیل در انگلستان آگاهی لازم را داشته باشند. انگلستان جز کشورهایی است که علاوه بر اینکه از سیستم آموزشی بسیار پیشرفته ای برخوردار می باشد از هزینه تحصیل هم برخوردار است. هزینه تحصیل در انگلستان نسبت به دیگر کشورها بالاتر است همچنین هزینه تحصیل در انگلستان نسبت به سطح تحصیلات و همچنین دانشگاه فرد متفاوت است. ما در این مقاله برآن شدیم تا در مورد هزینه تحصیل در انگلستان برای شما عزیزان شرح دهیم و به سوالات شما در زمینه هزینه تحصیل در انگلستان پاسخ دهیم.

با توجه به اینکه کشور انگلستان یکی از کشورهای پیشرفته در دنیا می باشد همه ساله افراد بسیاری قصد مهاجرت به انگلستان را دارند که می توانند از طرق مختلف اقدام نمایند همچنین یکی از راههایی که برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد مهاجرت از طریق تحصیل به انگلستان می باشد. اشخاصی که قصد مهاجرت به انگلستان همچنین مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارند بهتر است در ابتدا در مورد هزینه تحصیل در انگلستان اطلاعات لازم را کسب نمایند سپس برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان اقدام نمایند. در مورد تحصیل در انگلستان و همچنین هزینه تحصیل در انگلستان بهتر است بدانید که کاملا متفاوت می باشد و هزینه تحصیل در انگلستان در هر مقطع با مقطع دیگر و همچنین هر دانشگاه با دانشگاه دیگر کاملاً متفاوت است. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که اشخاصی که در انگلستان به کار و یا تحصیل می پردازند این امکان وجود دارد که فرزندانشان به صورت رایگان در انگلستان به تحصیل بپردازند. اما نکته مهمتر این است که اشخاصی که عضو اتحادیه اروپا می باشند مانند سایر دانشجویان انگلیسی باید هزینه تحصیل در انگلستان را بپردازند و هزینه تحصیل در هر مقطع متفاوت است.

دانشجویانی که در انگلستان به تحصیل می پردازند این امکان را دارند که از خوابگاههای دانشجویی و یا خانه هایی که برای دانشجویان در نظر گرفته اند استفاده نمایند.

انواع ویزاهای تحصیلی انگلستان و هزینه تحصیل در انگلستان

اشخاصی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند بهتر است بدانند که ۳ نوع ویزا وجود دارد:

۱: ویزای کوتاه مدت تحصیلی            ۲: ویزای تحصیلی برای کودکان زیر ۱۶ سال            ۳: ویزای تحصیلی بزرگسالان بالای ۱۶ سال.

۱: ویزای short term study

این نوع ویزا به مدت ۶ ماه و حداکثر برای ۱۱ ماه صادر می شود و معمولاً این نوع ویزا شامل دوره های زبان می شود همچنین این نوع ویزا قابلیت تمدید را ندارد همچنین شخصی که این نوع ویزا را دریافت می نماید اجازه کار در کشور را نخواهد داشت.

۲: student child tire 4

این ویزا مخصوص کودکان ۴ تا  ۱۷ سال می باشد همچنین مدت ویزا بستگی به سن شخص متقاضی دارد. فرد متقاضی که دارا ۱۶ سال سن می باشد می تواند به مدت ۶ سال و ۴ ماه در انگلستان اقامت داشته باشد همچنین متقاضی که  دارای ۱۷ سال سن می باشد می تواند به مدت ۳ سال و ۴ ماه در انگلستان اقامت داشته باشد.

۳: student tier 4 visa

این نوع ویزا برای افراد بالای ۱۶  سال می باشد. اشخاص متقاضی دریافت این نوع ویزا علاوه بر اینکه باید پذیرش از دانشگاه را داشته باشند و همچنین تمکن مالی قوی برای پرداخت هزینه های تحصیل و دانشگاه را داشته باشند باید توانایی صحبت، خواندن و نوشتن را نیز داشته باشند. اشخاصی که این نوع ویزا را اخذ می نمایند اجازه کار در حین تحصیل را خواهند داشت.

شما عزیزان می توانید از سایت های موسسه MIE استفاده نمایید و اطلاعات لازم را در زمینه مهاجرت به انگلستان و همچنین هزینه تحصیل در انگلستان بدست آورید همچنین این امکان را دارید که از مشاورین و وکیل مهاجرت به انگلستان بهره مند شوید.

هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه مدارس در انگلستان برای هر سال تحصیلی در حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ پوند می باشد.

هزینه تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی در هر سال در حدود ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ پوند می باشد.

هزینه تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد در هر سال در حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ پوند می باشد.

هزینه تحصیل در انگلستان در مقطع دکترا در هر سال در حدود  ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ پوند می باشد.

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد و بیانش خالی از لطف نیست این است که هزینه تحصیل در شهرهای کوچکتر انگلستان به مراتب کمتر از هزینه تحصیل در لندن می باشد و افراد می توانند به راحتی به تحصیل و زندگی بپردازند.

بورسیه تحصیلی انگلستان

دولت انگلستان و همچنین دانشگاههای کشور انگلستان برای اشخاصی که به لحاظ مالی دچار مشکل هستند و توانایی پرداخت هزینه تحصیل در انگلستان را ندارند به آنها بورسیه تحصیلی ارائه می دهد تا بتوانند در انگلستان به تحصیلات خود ادامه دهند همچنین میزان دریافت این بورسیه ها متفاوت است که از حدود ۵۷۴۰ پوند آغاز می شود و حتی در برخی موارد به ۷۷۵۱ پوند نیز می رسد. دانشجویان می توانند پس از تحصیل و زمانی که به کار مشغول می شوند مبلغ این وام ها را به دولت و همچنین به دانشگاه پرداخت نمایند. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که بورسیه تحصیلی انگلستان به تمامی افراد تعلق نمی گیرد و فردی که خواهان دریافت بورسیه تحصیلی انگلیسی می باشد باید نسبت به اشخاص دیگر از لحاظ تحصیل و کار برتری داشته باشد تا بتواند بورسیه تحصیلی را دریافت نماید.

در نهایت می توان گفت که اشخاصی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند می توانند از طریق مهاجرت تحصیلی به انگلستان اقدام نمایند اما لازم است هزینه تحصیل در انگلستان را بدانند تا بتوانند در مورد مهاجرت به انگلستان تصمیم گیری نمایند. همچنین اگر شخصی قصد تحصیل در انگلستان را ندارد می تواند از طریق مهاجرت کاری به انگلستان و یا سرمایه گذاری در انگلستان اقدام نماید و از این طریق اقامت و تابعیت انگلستان را اخذ نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به انگلستان و همچنین هزینه تحصیل در انگلستان می توانید به سایت های موسسه MIE مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را در زمینه مهاجرت به انگلستان و همچنین هزینه تحصیل در انگلستان بدست آورید همچنین می توانید از مشاورین و وکیل مهاجرت به انگلستان بهره مند شوید و اطلاعات لازم را در زمینه هزینه تحصیل در انگلستان اخذ نمایید.

 

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *