مهاجرت کاری به چین

 

مهاجرت کاری به چین

اگر علاقه مند به مهاجرت کاری به چین و جویای کار در شرق آسیا هستید، مهاجرت کاری به چین ، پیدا کردن فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان در چین، برنامه های مبادله وکاریابی، بازار کار، درخواست کار، شرایط زندگی در چین و شرایط اخذ ویزای کار برای چین از مواردیست که سعی داریم به اختصار در اینجا برایتان شرح دهیم.

بازار کار در چین

پس از آمریکا، چین دومین اقتصاد بزرگ در جهان است. اگر چه رقابت در عرصه کاریابی به دلیل وجود نیروی ارزان در این کشور برای فارغ التحصیلان ومهاجرین شدید است اما به دلیل فراوانی بازار کار در این کشوربازار ازاد جهانی و کارآفرینی فرصت خوبی محسوب میگردد.  بهترین شانس شما برای داشتن یک شغل مناسب همکاری با یک شرکت بین المللی در انگلستان است که می تواند شما را در انتساب به یکی از دفاتر خود و یا کارخانه های تولید در چین به کار گیرد. فرصت های شغلی دیگر را می توان در تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در مدارس و دانشگاهها عنوان داشت.

داشتن دانش  زبان ماندارین یک مزیت برای یافتن شغل و مهاجرت کاری به چین است. اگر شما به دنبال اشتغال به طور مستقیم با شرکت های چینی هستید. مهارت در فن آوری، مهندسی و تولید نیز می تواند به شما کمک کند، اگر چه شما می بایست برای یافتن شغل مناسب قبل از مهاجرت به چین علاوه بر تخصص کافی به زبان چینی یا انگلیسی تسلط داشته باشید.

مشاغل مناسب که در آن می توانید به جستجوی کار پردازید ؟

صنایع عمده: معدن، منسوجات، مواد شیمیایی، محصولات مصرفی، تجهیزات مخابراتی، ماهواره، ماشین سازی، پردازش مواد غذایی و حمل و نقل.

مناطق قابل رشد اخیر: پلاستیک، کائوچو و مواد دارویی.

مشاغلی که با کمبود نیروی کار مواجه است : فارغ التحصیلان که دارای مهارت های کافی در زمینه تولید، مهندسی، فن آوری های پزشکی و یا محیط زیست، فناوری اطلاعات، تولید، منابع انسانی، حسابداری، امور مالی و گردشگری هستند.

شرکت های بزرگ: بانک های بزرگ از جمله بانک صنعتی و بازرگانی چین (ICBC)، بانک چین ساخت و ساز و بانک کشاورزی از چین، عملیات نفت و گاز مانند سینوپک و شرکت ملی نفت چین (CNPC)، شرکت های بیمه مانند زندگی شرکت بیمه چین و پینگ بیمه گروه، و شرکت های خودرو مانند SAIC موتور، FAW گروه و Dongfeng موتور گروه.

 

میانگین ساعات کاردر چین: استاندارد کار در هفته در حدود ۴۰ ساعت، دوشنبه تا جمعه، هشت تا نه ساعت در روز.

تعطیلات: حق استفاده به صورت ۵ یا ۱۰ روز مرخصی سالانه بسته به طول خدمت، علاوه بر ۱۱ تعطیلات ملی در چین .

نرخ مالیات در چین: در چین سیستم مالیات بر درآمد حکمفرماست، با شروع ۳٪ و افزایش به ۴۵٪. فراموش نکنید که برای ان دسته از افراد که در شرکت های مشرک در چین و بریتانیا فعالیت میکنند،  با بررسی مالیات بریتانیا و موقعیت ملی بیمه HM مالیات و گمرک (HMRC) میزان مالیات سنجیده میشود.همچنین هر گونه حقوق بازنشستگی بریتانیا مشمول حال شما خواهد گشت.

اطلاعات موجود در رزومه شما ،ارائه خلاصه و هدف زندگی حرفه ای  و دستاوردهای علمی و شخصی برجسته شامل پیش زمینه های علمی و کاری شما رزومه شما در دانشگاه تاثیر بسزایی در رتبه بندی به رسمیت شناخته شده مشاغل وسیستم اموزشی این کشور از جمله دانشگاه های جهان رتبه بندی آموزش عالی تایمز، شامل موقعیت شغلی و سوابق کار حرفه ایی ، در جستجوی کار در چین و در مهاجرت کاری به چین ارزش دارد.

شایان ذکر است که فرآیند مصاحبه های کاری می تواند طولانی باشد. اگر شما اطلاعات کافی در رابطه با موقعیت شغلی در چین ندارید سعی کنید قبل از مهاجرت کاری به چین از نحوه ورود به این کشور ، بازار کار ، و شرایط ضمن ورود به این کشور مطلع شوید و بعد اقدام کنید.در اینجا تعدادی از منابع کاریابی در چین را به شما معرفی میکنیم. https://malekpour.ir/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%86%DB%8C%D9%86/

منابع شغلی برای کاریابی در چین

۵۱Job

ChinaJob.com

CJOL.com

Teflsearch

Zhaopin.com

روزنامه ها و آژانس های استخدام

اطلاعات مربوط به آژانس های استخدام  که در چین در دسترس است از کنفدراسیون بین المللی خصوصی آژانس های کاریابی (CIETT) است.

منابع دیگر

اگر شما برای ایجاد برنامه های کاربردی سوداگرانه به شرکت ها، اتاق بازرگانی بریتانیا در چین برنامه ریزی کرده اید، جزئیات کسب و کار عضوهایی که در انگلستان و چین فعال هستند در وب سایتی که برای کار در چین برای خارجی ها ممکن است مفید باشد، مانند شانگهای مهاجرین و AsiaXPAT موجود است.

اطلاعات ویزای کاری به چین

اگر شما یک شهروند چینی نیستید باید ویزای ورود به سرزمین اصلی چین داشته باشید، شما باید مطمئن شوید که برای درخواست و دریافت ویزا قبل از سفر به چین ،گذرنامه شما باید به مدت حداقل شش ماه از تاریخ درخواست ویزای اعتبار داشته باشد.

برای ماندن در چین شما باید در اداره امنیت عمومی محلی (PSB) در عرض ۲۴ ساعت پس از ورود ثبت نام کنید. اگر شما در حال برنامه ریزی برای ماندن در چین برای بیش از شش ماه هستید ،نیاز به اجازه اقامت طولانی مدت دارید. همچنین اداره مهاجرت یک گواهی سلامت که شامل یک آزمایش خون برای HIV. از شما می خواهد. برای دریافت ویزای کار یا اجازه اقامت شما ممکن است نیاز به ارائه مدرکی دال بر این که شما سابقه کیفری ندارید نیز ضروری باشد.

انواع مختلف ویزا بسته به دلیل سفر شما به چین در دسترس هست. اگر شما می خواهید برای کار به چین مهاجرت کنید باید برای ویزای Z اقدام نمایید. و نیاز به یک دعوت رسمی به این کشور توسط یک کارفرما دارید. شما همچنین می توانید ویزای L برای مقاصد توریستی و ویزای F برای مبادلات کاری و بازدید های کاری داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تقاضا برای ویزا به سفارت جمهوری خلق چین مراجعه نمایید.

چگونه می توانیم اقامت دائم چین را بدست آوریم؟

در حالی که تابعیت در تئوری عمل ممکن است، بسیار دشوار به نظر برسد  اما شما قادر به اجازه اقامت دائم  چین هستید، اگر شرایط شما با یکی از الزامات اصلی که توسط دولت چین تنظیم شده است مطابقت داشته باشد.که شامل سرمایه گذاری به طور مستقیم در چین و یا نگه داشتن موقعیت و مسئولیت بزرگ در یک محل کار در این کشور است. همچنین مطابق قانون باید نشان دهید که در سلامت کامل هستید و سابقه کیفری ندارید. اطلاعات بیشتر را می توان از طریق دولت مرکزی از جمهوری خلق چین دریافت کرد.

زندگی در چین

  • هزینه زندگی: به طور کلی به محل زندگی و شهر بستگی دارد. پکن، پایتخت چین، گران ترین شهرستان است. هزینه های اقامت در اطراف پکن ۲،۰۰۰ تا ۳،۰۰۰ یوان در یک ماه میباشد.
  • دامنه اینترنتی: .cn
  • نرخ ارز: رنمینبی (یوان) (RMB)
  • سلامتی: سطح مراقبت های پزشکی به طور کلی در شهرستانها به طورعمده خوب است اما استانداردهای سلامت در شهرهای کوچک متفاوت است. بیمه مسافرتی جامع مورد نیاز است زیرا مراقبت های بهداشتی رایگان نیست و هزینه درمان می تواند بالا باشد.
  • نوع دولت: دولت کمونیستی
  • قوانین و آداب و رسوم: شما نیاز دارید پاسپورت خود را در همه زمان حمل کنید. پلیس گذرنامه ها را به طور تصادفی چک میکند و ممکن است اگرگذرنامه خود را به همراه نداشته باشید منجر به بازداشت شما شود. مقامات چینی برای حفظ کنترل بر دسترسی به اینترنت ممکن است سایت های خاص را مسدود کنند. مجازات برای جرایم مواد مخدر شدید هستند، از جمله مجازات اعدام، و آن را غیر قانونی به قمار (به جز در هنگ کنگ و ماکائو). محدودیت در برخی فعالیت های دینی، از جمله موعظه وجود دارد. همجنس گرایی است در حال حاضر غیر قانونی است اما درصورت پیشرفت ممکن است پذیرفته شده اما هیچ قانون خاصی در محل برای حمایت از حقوق دگرباشان جنسی وجود ندارد.
  • شماره های اضطراری: شماره های اضطراری زیر در چین اعمال می شود: آمبولانس – ۱۲۰، پلیس – ۱۱۰، آتش – ۱۱۹
  • مردم: اکثر چینی هان (۹۱٫۶٪). گروه دیگر شامل ژوانگ، تبت، مانچویی، و مغول.
  • مذهب رسمی: رسما ملحد، اما ادیان عبارتند از مذهب قوم و تائویسم، بودیسم و مسیحیت است.

/targetjobs.co.uk

http://www.chinajob.com/

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *