ازدواج در کانادا

ازدواج در کانادا

در این مقاله در رابطه با ازدواج در کانادا برای شما عزیزان شرح می دهیم.

آیا در مورد ازدواج در کانادا سوالی دارید؟ آیا به ازدواج در کانادا می اندیشید؟ شرایط اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج در کانادا به چه صورت می باشد؟ اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در کانادا به چه صورت می باشد؟ مفهوم همسر در رابطه با ازدواج در کانادا به چند صورت می باشد؟یک موسسه MIE چگونه می تواند در این زمینه کمک کنند؟

همانطور که می دانیم هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را برای ازدواج و اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج دارا می باشد که کشور کانادا هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود چه بسا ممکن است ازدواج در کانادا از قوانین و مقررات ویژه ای نسبت به سایر کشورها برخوردار شود. با توجه به یک سری قوانین ویژه برای اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در کانادا می توانید با ما همراه شوید تا در مورد ازدواج در کانادا و همچنین شرایط آن مطلع شوید. ما در این مقاله سعی داریم تا در مورد ازدواج در کانادا برای شما عزیزان شرح دهیم و به سوالات شما عزیزان در زمینه ازدواج در کانادا پاسخ دهیم.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج روشی می باشد که فردی می تواند اسپانسر همسر خود شود که در کانادا اقامت دارد و از این طریق به کانادا مهاجرت نماید. اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج روشی می باشد که با نام اسپانسر کردن همسر شناخته می شود.

در بیشتر ایالت های کانادا سن ازدواج ۱۸ سال به بالا می باشد البته به جز ایالت بریتیش کلمبیا که سن ازدواج در این ایالت ۱۹ سال به بالا می باشد. افرادی که سن آنها بین ۱۶  تا  ۱۸ سال می باشد در صورت موافقت والدینشان می توانند اقدام به ازدواج نمایند.

در این قسمت بهتر است ابتدا به مفهوم همسر از نظر قانون کانادا پرداخته شود که می توانیم اینگونه بیان نماییم که مفهوم همسر در کانادا به ۳ دسته تقسیم می شود:

۱: speses: که همسر عقدی و قانونی فرد محسوب می شود.

۲: common law partner: این افراد شریک زندگی عرفی فرد محسوب می شوند که به مدت حداقل ۱ سال باهم و در یک مکان زندگی می کنند.

۳: conjugal partner: این مورد در واقع به صورتی است که افراد شریک زندگی محسوب می شوند اما لزوما باهم و در کنار هم زندگی نمی کنند اما باید رابطه زناشویی داشته باشند.

البته نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد این است که شریک زندگی شامل افراد همجنس نیز  می شود.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج:

برای گرفتن اقامت کانادا از طریق ازدواج فرد اسپانسر شونده و فرد متقاضی هر دو باید دارای یک سری شرایط باشند که این شرایط عبارتند از:

شرایطی که فرد اسپانسر باید دارا باشد:

۱: فرد باید شهروند کانادا و یا مقیم کانادا باشد.

۲: حداقل سن فرد متقاضی باید ۱۸ سال باشد.

۳: فرد باید حداقل به مدت ۳ سال توانایی تامین هزینه های زندگی خود و همسرش را داشته باشد.

۴: فرد اسپانسر نباید مرتکب جرم شده باشد و در صورتی که مرتکب جرم شده باشد باید ۵ سال از زمان مجازات فرد گذشته باشد.

۵: فرد اسپانسر باید در کانادا سکونت داشته باشد و همچنین تعهد دهد که فرد متقاضی نیز در کانادا سکونت خواهد داشت.

۶: فرد اسپانسر زمانی می تواند در خواست دهد که همسر و یا شریک زندگی نداشته باشد و در صورتی که ازدواج قبلی داشته است بتواند ملغی شدن ازدواج قبلی خود را اثبات نماید.

۷: در طی ۵ سال گذشته اسپانسر شخص دیگری برای ازدواج در کانادا نشده باشد. و همچنین زمانی که اسپانسر ازدواج شخصی می شود تا ۵ سال نمی تواند اسپانسر شخص دیگر شود.

۸: فرد اسپانسر نباید به دولت کانادا بخاطر اسپانسر شدن خود بدهی داشته باشد.

۹: فرد اسپانسر باید به دولت کانادا تعهد دهد که تا ۳ سال همسر خود را از لحاظ مالی حمایت می نماید.

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که اگر در این ۳ سال فرد متقاضی مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا کمک مالی از طرف دولت دریافت نماید فرد اسپانسر مکلف به پرداخت تمامی هزینه ها می باشد. و همچنین اگر در این ۳ سال فرد اسپانسر و فرد اسپانسر شونده از یک دیگر جدا شوند و هیچگونه رابطه ای بین آنها نباشد فرد اسپانسر مکلف است تمامی هزینه ها را تا پایان سال سوم بپردازد.

شرایطی که فرد اسپانسر شونده باید دارا باشد:

فرد باید حداقل ۱۶  سال سن داشته باشد.

بیان این نکته حائز اهمیت است که پس از اینکه شخص متقاضی اقامت دائم کانادا را دریافت نمود باید به مدت ۲ سال با فرد زندگی مشترک داشته باشد و در صورتی که نتوانند زندگی مشترک خود را اثبات نمایند پس از پایان سال دوم اقامت دائم فرد باطل خواهد شد و فرد باید بلافاصله کشور را ترک نماید.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد و بیان آن ضروری می نماید این است که ازدواج در کانادا حتما باید به صورت واقعی باشد و هنگام فرستادن مدارک برای اداره مهاجرت باید برای افسر ویزا اثبات شود که فرد متقاضی همسر و یا شریک زندگی واقعی می باشند و فقط برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج چنین درخواستی انجام نشده است. به همین دلیل یکی از مهمترین مدارکی که می تواند زوجین بودن افراد را اثبات نماید ارائه مدارکی  از قبیل عکس های خانوادگی، نامه، پیام، هدیه و….. می باشد که می تواند زوجین بودن افراد را اثبات نماید.

در مواردی که فرد اسپانسر و فرد اسپانسر شونده اختلاف سنی بالایی داشته باشند و یا دین و مذهب و همچنین زبان متفاوتی داشته باشند می تواند افسر ویزا را در مورد زوجین بودن افراد به شک بیندازد که در این صورت احتمال ردی ویزای افراد به مراتب بالا خواهد رفت.

 

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا:

۱: کپی از تمام صفحات پاسپورت فرد متقاضی

۲: کارت پایان خدمت مرد

۳: گواهی عدم سو پیشینه فرد

۴: عقدنامه

۵: کارت ملی شخص متقاضی

۶: شناسنامه هر دو فرد

۷: مدارکی که ارتباط هر دو فرد را اثبات نماید.

۸: کپی از کارت pr شخص اسپانسر

در کل بهتر است اینگونه بیان نماییم که فرد متقاضی ازدواج در کانادا باید دارای شرایطی باشد که بتواند اقامت دائم کانادا را دریافت نماید از جمله شرایط سنی می باشد که فرد باید بالای ۱۸ سال باشد و نکته مهمی که باید بیان شود این است  که افراد باید بتوانند ازدواج خود را اثبات نمایند و در صورتی که نتوانند ازدواج خود را اثبات نمایند ویزای فرد متقاضی رد خواهد شد.شما می توانید در مورد این موضوع از یک موسسه MIE جهت راهنمایی و مشاوره استفاده نمایید.

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *