چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان؟

چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان ؟

هزینه های پزشکی در ارمنستان ؟ هزینه های تحصیل در ارمنستان ؟ ارزشیابی مدارک ارمنستان ؟ اعتبار دانشگاه های ارمنستان ؟ همه روزه افراد  بسیاری  با این سوال مواجه میشوند  که چگونه میتوان تحصیل پزشکی و دندان پزشکی را در ارمنستان  ادامه داد  ما در این مقاله سعی بر این داریم که شرایط تحصیل و معایب و مزایای تحصیل در کشور ارمنستان را خدمت شما متقاضی گرامی ارائه کرده و کارشناسان و دفاتر حقوقی معتبر را خدمت شما معرفی کرده و پیشنهاد دهیم مشاوره و کسب اطلاعات جامع از کارشناسان و حقوقدانان دفاتر معتبر حقوقی میتواند در تصمیم گیری صحیح و اخذ اطلاعات درست به شما  کمک کند  از آنجا که رشته پزشکی و دندان پزشکی در ارمنستان  از رشته های مطلوب و پر طرفدار  تحصیلی می باشد و از طرفی هم  بسیاری از مردم کشورمان  نیز خواستار تحصیل در رشته های پزشکی به علت علاقه و درآمد این رشته هستند و با  تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان از جمله موارد انتخابی خوبی است که می تواند به رویای این افراد رنگ واقعی داده و آنها را به خواسته و هدفشان برساند . اگر به شرایط مساعد تحصیل در ارمنستان  مانند هزینه تحصیل ارزان و شرایط پذیرش تحصیلی سهل و راحت  و شرایط ورود به کشور ارمنستان و نزدیکی ارتباطی آن با ایران توجه کنیم متوجه خواهیم شد که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان از بسیاری از جهات میتوان  برای علاقه مندان این رشته تحصیلی مثبت و گزینه ای ایده آلی باشد

در حال حاضر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان در مقاطع پایه مورد تقاضای بسیاری از دانش آموزانی است که خواهان ورود به دانشگاه هستند لذا عدم امتحان ورودی و تحصیل به زبان انگلیس یا ارمنی به اشتیاق آنها را افزون تر کرده است . به همین دلیل است که در حال حاضر بسیاری از دانش آموزان خواهان ورود به کشور ارمنستان و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان می باشند تا از این طریق پلی به سوی کشور های اروپایی بزنند و یا با اخذ دکترا به وطن خود باز گردند . لازم به ذکر داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان را دارند بدانند که مدارک پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان بصورت مشروط مورد تایید اکثر کشورهای اروپایی است یعنی که پس از آن به کشور  دیگر پس از پایان تحصیلات میروند  باید مدرک دکترای  خود را داخل آن  کشور ارزشیابی کنند و پس از امتحان مجدد در دانشگاه های آن کشور و پس از اخذ قبولی  مجدد  یک دوره ۱۸ ماهه را طی کنند تا مدرک آنها ارزشیابی شده و به دکترا تبدیل شود، بنابراین باید در دانشگاهی اقدام به پذیرش تحصیلی بکنند که مورد قبول کشور مبدا باشد . در حال حاضر دانشگاه های پزشکی ارمنستان مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت دولت ایران نمی باشد و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان برای افرادی مناسب است که خواهان مهاجرت به کشور های همسایه ارمنستان مانند روسیه ، بلاروس ، جمهوری آذربایجان ،تاجیکستان و …باشند یا قصد دارند پس از فارغ التحصیلی در آن کشور مانده و کار کنند یا ادامه تحصیل در مقاطع تخصص بدهند

 

در حال حاضر در مقاله پیش روی سعی می کنیم شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان را بررسی کنیم و ببینیم په ضرورت هایی برای ورود به دانشگاه های این کشور وجود دارد و همچنین چه امکاناتی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است .

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان متقاضی باید دارای مدرک دیپلم تجربی یا ریاضی  باشد و سپس برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور اقدام بکنید همچنین لازم به ذکر است که بایستی نه ماه دوره پیش دانشگاهی را در کشور ارمنستان بگذرانید . سپس بعد از گذراندن دوره های زیرو کورس پزشکی و دندانپزشکی می توانید وارد دانشگاه بشوید .

بنابراین قبل از ورود به دانشگاه باید کورس پزشکی و دندانپزشکی را گذرانده و سپس وارد دانشگاه شوید و برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان نیازی به داشتن مدرک پیش دانشگاهی نیست

یکی از دلایل مهم که بسیاری از دوستداران رشته های پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان را برای تحصیل در این رشته ها انتخاب می کنند عدم نیاز به شرکت در کنکور پزشکی و یا آزمون ورودی میباشد در حالی که شما برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی مطرحی همچون آلمان و اتریش ،انگلیس و کانادا ، لهستان و مجارستان باید در آزمون ورودی این رشته قبول شوید تا بتوانید وارد نقط تحصیلی مورد نظر شوید بنابراین  تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان و کشور هایی مانند روسیه و بلاروس که بدون برگذاری آزمون اجازه ورود شما را به دانشگاه های پزشکی خود می دهند می تواند گزینه بسیار ایده آلی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی باشند .

یکی دیگر از مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان عدم نیاز به مدرک زبان برای ورود به دانشگاه است . در واقع شما در دوره زیرو کورس پزشکی و دندانپزشکی می توانید سطح زبان خود را به حد کافی رسانده و سپس وارد دانشگاه شوید . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان به زبان انگلیسی و ارمنی می باشد و شما مختار هستید به هر کدام یک از این زبان ها تحصیل کنید . در واقع می توانید زبان انگلیسی یا زبان ارمنی را در دوره پیش دانشگاهی در کشور ارمنستان بیاموزید و سپس وارد دانشگاه بشوید  در این مورد هم اگر مقایسه ای با بسیاری از کشور های تراز اول دنیا مانند انگلستان ، استرالیا ، کانادا ، امریکا ، سوئد ، مجارستان و … داشته باشیم از آنجایی که اکثر کشور های دنیا برای تحصیل در مقطع پزشکی و دندانپزشکی از شما مدرک آیلتس می خواهند می توان گفت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان  و کشورهای دیگری مانند بلاروس و روسیه شما را با پیچیده گی ها و دشواری های کمتری روبرو خواهد کرد .

در این قسمت از مقاله هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در  ارمنستان و مدارک مورد نیاز  را بررسی کرده تا شما برآوردی از هزینه های تحصیل و بررسی شرایط خود در این کشور  داشته باشید .طول مدت تحصیلی پزشکی در رشته پزشکی ۷ سال و دندانپزشکی ۶ سال ، داروسازی ۵ سال میباشد . شهریه هرسال تحصیلی داروسازی ۴۵۰۰ دلار، پزشکی ۴۰۰۰ دلار ، دندانپزشکی ۵۰۰۰ دلار. که کل شهریه هر سال تحصیلی بطور کامل در روز ثبت نام فقط به دلار دریافت میشود. در حال حاضر دانشجویان  شاغل به تحصیل  این دانشگاه ۱۳۰۰ نفر است که اکثرا از سوریه٬ ایران٬ لبنان٬ عراق و بنگلادش میباشند.

 

 مدارک مورد نیاز:

۱-پاسپورت

۲- دیپلم و ریز نمرات ۳ ساله دبیرستان

۳-۶ قطعه عکس سه در چهاررنگی

۵-اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از سربازی

۶- گواهی سلامت که حتما در ارمنستان صادر شده باشد

صفحه ویزا و مهر ورود به ارمنستان. کلیه مدارک میبایست فقط به زبان ارمنی ترجمه رسمی شده باشند

 

بنابراین همانطور که مشاهده شد می توان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان را در کنار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور روسیه و کشور بلاروس از گزینه های مناسب جهت اخذ دکترای حرفه ای دانست تا بسیاری از علاقه مندان این رشته بتوانند خواسته خود را که تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد محقق کنند .

بنابراین در کنار شرایط آسان برای ورود به رشته های پزشکی و دندان پزشکی ارمنستان که شرایط را برای متقاضیان جذاب کرده و دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی ارمنستان  همواره سعی در این داشته اند که بیشتر دروس را به زبان انگلیسی تدریس کنند اما متاسفانه هنوز شاهد این هستیم که اساتید و دانشجویان  دانشگاه های ارمنستان تسلط کامل به زبان انگلیسی نداشته و این باعث افت تحصیلی و کیفیت پایین تحصیل در دانشگاه های ارمنستان میشود . و این باعث اندیشه و ذهنیت منفی نسبت به دانشجویان پزشکی دانشگاه ارمنستان  در داخل ایران میشود . از مشکلات دیگری که دانشجویان پزشکی دانشگاه ارمنستان با آن رو به رو هستند بحث تایید مدرک آنها است که همواره میبینیم پس از فارغ التحصیلی و برگشت مجبور به دادن مبالغ زیادی برای گذراندن دوره های تکمیلی خود هستند همچنین این دانشجویان پس از برگشت به کشور برای جذب در دانشگاه ها و. مراکز علمی با مشکل مواجه میشوند  زیرا همچنان وجود تفکر و ذهنیت منفی نسبت به تحصیل در ارمنستان وجود دارد .از دیگر مشکلات دانشجویان که میتوان به آن اشاره کرد وضعیت نامناسب خوابگاه ها و زندگی در خانه های اجاره ای میباشد در پایان پیشنهاد و توصیه ی وکلا و حقوقدانان مجرب موسسات  معتبرمهاجرتی این است که نسبت به انتخاب دانشگاه و کشور مورد نظر دقت کافی داشته باشید و حتما در دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات هستند تحصیل کنید لذا شاهد این بوده ایم که عدم توجه به موارد فوق مشکلاتی را برای فرد و خانواده فرد ایجاد کرده است .

بنابراین قبل از هر اقدامی جهت انتخاب محل دانشگاه و اعتبار دانشگاه و نحوه ی ارزشیابی مدارک آن دانشگاه میتوانید با مشورت گرفتن از  موسسات معتبر مهاجرتی تماس گرفته و از مشاوره تخصصی کارشناسان و حقوقدانان  در امر مهاجرت تحصیلی بهره مند شوید .

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *