خرید ملک در اتریش

خريد ملك در اتريش

خريد ملك در اتريش يكي از راه هاي اخذ اقامت موقت اين كشور به حساب مي آيد.آگاهي نسبت به قوانين خريد ملك در اتريش و به نتيجه قطعي رسيدن در باب اقامت موقت و دائم از طريق خريد ملك در اتريش جز مسائلي است كه بسياري از افراد مشتاق ورود به اتريش در پي آن هستند.قوانين اتريش در باب خريد ملك در اتريش به صورت شفاف موردي را براي متقاضيان خارجي مشخص نكرده و در اين باب افراد متقاضي براي اخذ اقامت در اتريش و اخذ تابعيت اتريش با استفاده از روشهايي همچون مهاجرت كاري،سرمايه گذاري در اتريش مي توانند اقدام نمايند. خريد ملك در اتريش روشي است كه پيشنهاد مي شود افراد در صورت تمايل با اطلاعات از قوانين اين كشور اقدام به انجام آن نمايند يا اينكه با روشهاي ديگر وارد اتريش شده و بعد از ورود به اتريش در صورت قطعيت نسبت به انجام خريد ملك در اتريش اقدام به انجام اين مورد نمايند.مهاجرت تحصيلي به اتريش يكي از روشهايي است كه افراد متقاضي مهاجرت به اتريش مي توانند براي ادامه تحصيل در اتريش و اخذ بورسيه تحصيلي و تحصيل رايگان در اتريش و اطلاع از هزينه تحصيل در اتريش و نهايتا روشهايي كه منجر به اخذ اقامت دائم و تابعيت اتريش شود بواسطه مشاوره با وكيل مهاجرت به اتريش اقدام به كسب اطلاع و نهايتا اقدامات بعدي نمايند

به طور كلي هيچ روش و قانون خاصي براي خريد ملك و اقامت از طريق خريد ملك در اتريش وجود ندارد.در واقع هريك از شهرها و ايالات در اتريش قوانين خاص خود را دارند با اين حال تمامي شهرها از يك قانون تبعيت كرده و به افراد بوسيله خريد ملك اقامت دائم اتريش اعطا نمي شود. بیشتر هزینه ها در روند خرید ملک در اتريش بر عهده ی خریدار است و هزینه های جانبی تقریبا به اندازه ی ده درصد قیمت کل ملک است .

اتریش كشوري است كه به لحاظ اقتصادي و سياسي و امنيت در بين ديگر كشورهاي جهان امن ترين كشور شناخته شده است. بيشتر حدود مرزها و قلمرو اتريش در بين كوه هاي آلپ محصور شده و از اين لحاظ از جذابيت خاصي براي طبيعت گردان و گردشگران فراهم آورده است.كشور اتريش از نظر معماري پيچيده ساختمان هاي تاريخي و درياچه ها و بسياري اماكن ديدي مقصد مناسبي براي گردشگران مي باشد.

اشكال مختلف مالكيت اموال

در كشور اتريش مالكيت اموال مسكوني براي افراد در اشكال مختلف توسط مقامات شهرها و مناطق تعريف شده است.هر دسته داراي قوانين و محدوديتهايي براي خريداران و مالكين مي باشد.پس براي خريداران مهم است كه بدانند بروي چه املاكي در اتريش سرمايه گذاري كنند.

اقامتگاه اصلي Hauptwohnsitz

شخصی که ملک را به صورت دائمی ثبت می کند مقیم مالیاتی اتریش است و باید حداقل ۱۸۰ روز در اتریش زندگی کند. ثبت دائمی یعنی شخص اجازه اقامت دائم یا موقت اتریش را دارد. این ملک ممکن است توسط مالک آن استفاده شود یا اینکه اجاره داده شود. در مناطق محبوب گردشگری ۹۵ درصد از املاک به عنوان محل اقامت اصلی یا Hauptwohnsitz شناخته می شوند.

خانه دوم يا اقامتگاه موقت Nebenwohnsitz

خانه دوم يا اقامتگاه موقت در اتريش ويژه افرادي است كه در اتريش اقامت موقت دارند مانند اجاره كوتاه مدت يك ملك يا خانه براي توريستها و يا اجاره بلند مدت براي افراد محلي.

اجاره املاك براي توريستها touristische Nutzung

اين نوع از مالكيت يا اقامت بنام “خريد با اجازه” شناخته مي شود.در اين نوع اقامت صاحب ملك براي مدت مشخص چندين هفته در سال در ملك خود زندگي مي كند و مابقي هقته هاي سال ملك خود را به شركت هاي مديريت در باب توريسم اجاره ميدهد.البته اغلب اين شركتها در حوزه خريد و فروش و ساخت و ساز فعاليت دارند.

تعاريف ديگر مالكيت اموال در اتريش

انواع ديگري از مالكيت در اتريش وجود دارد كه به مالكيت كامل يا مالكيت مشاركتي شناخته مي شوند.به عنوان مثال دو نفر كه اقوام يا آشنا باشند مي توانند به صورت مشاركتي ملكي (Eigentümerpartnerschaft) را خريداري كنند.

محدوديتهاي محلي خريد ملك در اتريش

شركت هاي ثبت شده در اتريش تقريبا حق خريد هر نوع ملكي را در اتريش دارند.پس بايد در نظر گرفت خريد ملك به صورت مستقيم براي افراد حقيقي وجود ندارد ولي افرادي كه شركت ثبت كرده اند در غالب شخص حقوقي حق خريد ملك در اتريش دارند البته اين ملكي كه خريداري مي شود جز اموال شركت به حساب مي آيد.در ضمن سهام و مالكيت ملك خريداري شده به طور كامل بنام شخص يا شركت زده نمي شود و بايد ۵۱% از سهم ملك بنام افراد حقيقي يا افراد و شركت هاي حقوقي كه تابعيت اتريش يا حداقل اتحاديه اروپا را دارند زده شود.

قوانين خريد ملك براي خريداران غير اروپايي

خريد ملك براي شهروندان غير اروپايي در صورت تاييد مقامات محلي،شهرداري و دولت طي قوانين خاص امكان پذير خواهد بود.و در اين مورد هيچ راه مشخصي براي دانستن قوانين خريد ملك در اتريش از طريق شهرداري هاي اين كشور وجود ندارد.بهرحال در برخي موارد الگوهاي مشتركي در خريد ملك ممكن است وجود داشته باشد.

قوانين خاص خريد ملك براي افراد خارجي و دارندگان ويزا:

  • افرادي كه ويزا و اقامت دائم اتريش را دارند مي توانند اقدام به خريد ملك بغير از مناطق تيرول Tyrol و Vorarlberg
  • دارندگان ويزاي دانشجويي (اقامت موقت) در مناطق محل تحصيل خود مي توانند اقدام به خريد ملك براي مدت تحصيل خود نمايند

متقاضيان غير اروپايي خريد ملك

گاهي افرادي كه در اتريش ثبت شركت نموده اند مي توانند بنام شركت ثبت شده در صورت اجازه دولت اتريش اقدام به خريد ملك نمايند در صورتي كه ملك فوق جز اموال شركت ثبت شده قيد شود.

پس از انتخاب یک ملک، خریدار، عامل و وکیل درگیر فرایند خرید خواهند شد.خريد ملك در اتريش و انجام مراحل قانوني ممكن است ۴۵ روز تا ۳ماه به طول انجامد.

رهن ملك در اتريش

اتریش به لحاظ ارائه وام خريد و رهن ملك در بين ديگر كشورهاي اروپايي از شرايط بهتري برخوردار است.البته در اين خصوص با توجه به قوانين فدرالي اتريش وام به متقاضيان خارجي اعطا نخواهد شد و البته اين قانون در بسياري از كشورهاي فدارلي حكم فرما است. با اين حال افرادي كه متقاضي اخذ وام دولتي جهت خريد يا رهن ملك هستند در صورتي كه دولت اتريش با درخواست آنها موافقت نمود بايد مدارك ذيل را ارائه دهند:

  • گذرنامه
  • امضاي قرارداد فروش يا رهن ملك به همراه قرارداد جديد خريد
  • فيش حقوقي كارمندان و يا اثبات درآمد شركت صاحبان شركت ثبت شده در اتريش
  • نامه عدم بدهي

همه اسناد بايد به زبان آلماني ترجمه شده و ارائه گردد و بعد ۲الي ۳هفته طول ميكشد تا فرد بتواند وام را دريافت كند.

 قيمت املاك در برخي مناطق اتريش در سال ۲۰۱۵

خانهآپارتمانايالات فدرال
۹۶۰-۲۶۰۰۱۴۰۰-۱۵۰۰ برگندلند

Burgenland

N/A۲۷۰۰-۱۲٫۷۸۰vienna وين
۱۶۰۰-۶۳۰۰۴۵۰۰-۶۲Salzburg Land

سالزبورگ

۱۴۰۰-۷۷۰۰۳۷۰۰-۴۷۰۰Tyrol

تايرول

۲۲۰۰-۴۲۰۰۳۳۰۰-۳۶۰۰Vorarlburg
۷۰۰-۴۲۰۰۲۸۰۰-۳۲۰۰Styria

 

با توجه به موارد و قوانين ذكر شده در باب خريد ملك در اتريش و را ههايي كه در نهايت منجر به اخذ اقامت و تابعيت اتريش ميشود پيشنهاد مي شود در صورتي كه در مورد راه هاي اخذ اقامت بواسطه خريد ملك در اتريش مشتاق كسب اطلاعات بيشتر هستيد با وكيل مهاجرت به اتريش بصورت رايگان مشاوره نماييد.

نگارنده: شهاب مرادي

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *