ویزای توریستی آلمان

                                                                                                                                                 ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان به عنوان یکی از راههای مهاجرت شناخته می شود همانطور که می دانید راههای متعددی برای مهاجرت وجود دارد که این راهها کاملا متفاوت می باشد. تحصیل، کار، سرمایه گذاری، پناهندگی، ازدواج، تولد و توریستی از انواع ویزاها هستند که فرد تمایل دارد از یکی از این طرق وارد کشور شود. اما بهتر است بدانید ویزای توریستی آلمان عملا منجر به اقامت و اخذ تابعیت فرد متقاضی نمی گردد. ویزای توریستی آلمان معمولا کوتاه مدت و صرفا برای توریستی و گردشگری می باشد آیا در رابطه با ویزای توریستی آلمان سوالی دارید؟ آیا در مورد ویزای توریستی آلمان اطلاعی دارید؟ شرایط ویزای توریستی آلمان چگونه است؟ برای ویزای توریستی آلمان چه مدارکی لازم می باشد؟ ما در این مقاله برای شما در مورد ویزای تضمینی توریستی آلمان توضیح خواهیم داد و به سوالات شما در زمینه ویزای توریستی آلمان پاسخ خواهیم داد. اما به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین کشور آلمان در این خصوص با وکلای مهاجرتی تماس حاصل نمائید.

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که شما عزیزان می توانید بدون استرس آن را انتخاب نمایید و زندگی خوبی را در این کشور داشته باشید. به طور قطع می دانید زمانی که وارد کشور آلمان شده اید به راحتی می توانید در کشورهای دیگر عضو شینگن سفر داشته باشید و از این بابت هیچ محدودیتی نداشته باشید. کشورهایی همچون : آلمان، لیتوانی، اتریش، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، بلژیک، مالت، فرانسه، سوئد، اسلواکی، پرتغال، اسلونی و کشورهای دیگر.

البته سه کشورهستند که عضو شینگن محسوب می شوند اما عضو اتحادیه اروپا محسوب نمی شوند. ایسلند، نروژ، سوئیس

در واقع بدون هیچ روادیدی می توانند در کشورهای عضو شینگن سفر داشته باشند و از شرایط کشورهای دیگر هم استفاده نمایند. به طور کل ورود به یکی از این کشورها برای افراد مزیت محسوب می شود و این امر باعث می شود تا افراد با شرایط کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد در کشورهای دیگر اشنا شوند تا بتوانند بعد از سفر توریستی خود از آلمان راه خود را پیدا نمایند.

مدت زمان ویزای توریستی آلمان

جهت اخذ ویزای توریستی آلمان برای یک دوره حدود ۳ ماه یا ۹۰ روز به شما ویزا ارائه خواهد شد. و در این مدت سوالی که برای افراد ایجاد می شود این است که ایا در این مدت افراد اجازه ی کار دارند؟ افراد در این مدت حق کار نخواهند داشت یا بهتر است بگوییم کار فرما همچین فردی را قبول نخواهد کرد. معمولا افراد اگر بخواهند در این مدت کوتاه مشغول به کار شوند باید در پروژه های کوتاه کار خود را ادامه دهند البته انجام چنین پروژه هایی با تایید و نظر کارفرما میسر خواهد بود در غیر اینصورت افراد حق کار قانونی نخواهند داشت.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی آلمان

در این بخش می پردازیم به مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی آلمان نیاز مند آن می باشیم:

 

  1. گذرنامه فرد باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در واقع این اعتبار از زمانی که ویزای فرد اخذ می شود محاسبه خواهد شد.
  2. دو عدد عکس با شرایط مورد نیاز ( عکس کاملا واضح و روشن باشد در واقع نور تهیه شده کاملا تنظیم شده باشد- اگر چهره و موی شما روشن است، حتما زمینه پشت عکس شما حالت خاکستری داشته باشد- کلاه و پوشش های مختلف که باعث دیده نشدن عکس می شود مجاز نخواهد بود در واقع از پیشانی تا چانه باید کاملا مشخص و واضح باشد- نوزاد زیر یک سال باید حتما چشمش در هنگام عکس گرفتن باز باشد- عکس فرد باید به صورت تنها گرفته شود در صورتی که حتی سایه ای در عکس دیده شود، عکس مورد قبول نخواهد بود)
  3. بلیت شما باید با زمان مشخص اخذ شود. در واقع بلیت شما باید با زمان رفت و برگشت کاملاٌ مشخص شده و اعلام شود.
  4. بیمه نامه شینگن که در این صورت فرد باید خود را از جهت درمانی بیمه نماید.
  5. تمکن مالی که فرد باید حداقل پرینت سه ماه قبل خود را ارائه نماید.
  6. ارائه اجازه ( منظور این است که شما اگر دانش اموز هستید از مدرسه و اموزش عالی خود اجازه خروج را کسب نمایید یا در صورتی که در مکانی مشغول به کار هستید از محل کار خود مرخصی لازمه را کسب نمایید.)
  7. افراد زیر سن قانونی باید اجازه پدر و مادر خود را کسب نمایند.
  8. اخذ محل اقامت در کشور آلمان، در واقع محل اقامت شما در این مدت مشخص شده باشد.

در نظر داشته باشید از تمامی مدارک باید کپی گرفته شده باشد و سفارت با مدرک اصل تطبیق می دهد و مدارک اصل را به شما بر میگرداند.

هزینه های زندگی در کشور آلمان

همانطور که می دانید هزینه های زندگی در کشور آلمان و یا حتی کشورهای دیگر اروپایی بسته به افراد کاملاً متفاوت است. در واقع افراد با توجه به سطح زندگی هزینۀ متفاوتی را دارند.

برای اخذ ویزای توریستی آلمان فرد باید هزینه های خود را برای مدت زمانی که در ان کشور هست، نشان دهد. در واقع تمکن مالی فرد باید در حساب قبل از اخذ ویزا نشان داده شود.

در ویزای توریستی آلمان هر کدام از اعضای خانواده باید به صورت جدا اقدام نمایند این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است. به دلیل عدم بردن همراه و جداگانه اقدام کردن باید هرکدام فرم مجزا پر نمایند و حساب بانکی خود را هم جدا نشان دهند.

حضور همه ی افراد در زمان اقدام و ارائه مدرک به سفارت الزامی است. البته افرادی که در زمان اقدام سنشان بالای دوازده سال باشد باید انگشت نگاری شوند.

افرادی که وارد یکی از کشورهای عضو شینگن می شوند، می توانند از طریق ویزای نوع B از فرودگاه خارج شوند تا از طریق سفر زمینی وارد کشورهای دیگر شینگن شوند.

یکی از مواردی که باید به آن دقت کافی و لازم داشت، افرادی که قصد ورود به کشور آلمان را از طریق ویزای تحصیلی، ویزای کار یا ویزای سرمایه گذاری دارند، نباید از طریق ویزای توریستی اقدام نمایند علت این موضوع این است که افراد برای اخذ چنین ویزاهایی باید ویزای بلند مدت بگیرند و ویزای توریستی کوتاه مدت با آنها سازگاری ندارد.

در امر مهاجرت باید مراقب بود و به همه در این زمینه اعتماد نکرد. عدم اطلاع و اطمینان بی جا به خیلی از افرادی که حتی یکبارهم به کشورهای دیگر سفر نداشته اند باعث می شود به شما ضرر وارد شود. پس در امر مهاجرت می توانید به وکلا و حقوقدانان حاذق اعتماد کنید و سوالات حقوقی خود را از این افراد بپرسید.

نگارنده: آرزوسادات نفر

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *