مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان

مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان

همانطور که می دانید راه های مهاجرت به کشورهای مختلف گوناگون است از جمله مهاجرت از طریق تحصیل ، مهاجرت از طریق کار ، سرمایه گذاری و…. کشوری که ممکن است مقصد بسیا ری از افراد باشد کشور مدرن انگلستان است و یکی از راه های اخذ اقامت این کشور مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان است .مهاجرت از راههای مختلف شرایط خاصی دارد که مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان نیز از این قاعده مثتسنی نیست .قبل از هر گونه اقدامی بهتر است از شرایط مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان اطلاع داشته باشید تا بتوانید تصمیم بهتری در رابطه با این راه از مهاجرت بگیرید .و مهمترین مساله ایی که باید بدانید این است که  که آیا مهاجرت از طریق ازدواج به کشور انگلستان منجر به دریافت اقامت و تابعیت این کشور می شود یا خیر؟ برای مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان بهتر است از طریق موسسات حقوقی با تجربه که دارای وکیل مهاجرتی که آشنا با قوانین کشور انگلستان هستند اقدام نمایید .این مقاله صرفا جهت آگاهی شما عزیزان از مهاجرت از طریق ازدواج به کشور انگلستان نگارش شده است . ما در این مقاله برآن شدیم تا در مورد مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان برای شما توضیح دهیم و همچنین به سوالات شما در زمینه مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان پاسخ دهیم.

 

شرایط ویزای ازدواج انگلستان

پیرو شرایط ویزای ازدواج انگلستان، زمانی که لازم است جهت بررسی مدارک متقاضی وتصمیم برای ویزای ازدواج  توسط سفارت ۳ ماه طول خواهد کشید ، هزینه درخواست ویزای ازدواج ۱۱۹۵ پوند است . شخص متقاضی می بایست مبلغی تحت عنوان بیمه درمانی و بهداشتی بپردازد .شخصی که موفق به دریافت ویزای ازدواج کشور انگلیس می شود اجازه کار و تحصیل در این کشو  را دارد ، همچنین می تواند وام های دولتی نیز در یافت نماید .

از راه های اخذ اقامت و تابعیت کشور انگلستان  ازدواج با یکی از موارد زیر می باشد :

_ شخص متقاضی با یک تبعه انگلیسی ازدواج نماید .

_ شخص متقاضی با شخصی ازدواج کند که اقامت دائم کشور انگلستان را داراست .

_شخص متقاضی با پناهنده ی کشور انگلستان ازدواج نماید .

 

از جمله دیگر شرایطی که شخص متقاضی مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان باید داشته باشد به شرح زیر است :

_سن متقاضی باید بالای ۱۸ سال باشد .

_ازدواج باید در کشور متقاضی نیز از نظز قانونی موانعی نداشته باشد .

_دانش کافی نسبت به زبان انگلیسی داشته باشد .

_ محل مناسبی برای زندگی در کشور انگلستان  داشته باشد .

_قصد این را داشته باشد که به زندگی خود در کشور انگلستان ادامه دهد.

_تمکن مال مورد نیاز برای حداقل یک سال زندگی در کشور انگلستان را داشته باشد .

 

تمکن مالی

میزان تمکن مالی که به منظور اخذ تابعیت انگلستان از طریق ازدواج  برای مدت یک سال نیاز هست صرفا برای شخص متقاضی ۱۸۶۰۰ پوند است . اگر متقاضی یک فرزند داشته باشد تمکن مالی برای مدت یک سال  ۲۲۴۰  پوند ، در صورت داشتن دو فرزند ۲۴۸۰۰ پوند ، در صورت داشتن ۳ فرزند  ۲۷۲۰۰ پوند می باشد .

 

رابطه دو نفر برای ازدواج در صورتی قابل قبول است که ؛

_ ازدواج آنها به طور رسمی ثبت شده باشد .

_ از زمانی که با هم در ارتباط هستند حداقل به مدت ۲ سال به طور مداوم با یکدیگر زندگی کرده باشند .

_ با یکدیگر نامزد کرده باشند و به مدت ۶ ماه برای تدارک ازدواج در خاک کشور انگلستان اقامت داشته باشد .

_هر کدام از زوجین در صورت ازدواج قبلی بای تاییدیه رسمی جدایی داشته باشند .

فرمی که جهت درخواست برای دریافت ویزای  کشور انگلستان باید تکمیل گردد فرم VAF4A می باشد .

شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت های معتبر حقوقی مراجعه نمایید همچنین می توانید از وکلا و مشاورین برگزیده در زمینه مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان مشاوره لازم را اخذ نمایید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای ازدواج

_ پاسپورت

_پاسپورت قبلی

_مدارکی دال بر وجود رابطه بین زوجین مانند عکس ، چت ها ،مکالمه های تلفنی و…

اخذ ویزای انگلستان از طریق نامزدی

نوع دیگری نیز دارد که آن ویزای ملاقات با یک تبعه انگلیسی برای ازدواج است که اعتبار آن برای فرد متقاضی ۶ ماه می باشد . لازم است بدانید که فرد متقاضی باید ۳ ماه قبل از سفر خود در خواست خود را به سفارت کشور انگلستان ارائه نماید . هزینه این نوع ویزا ۸۷ پوند می باشد . به موجب این ویزا متقاضی به هیچ عنوان نمی تواند تحصیل یا کار کند و ویزای ملاقات برای ازدواج در انگلستان قابل تمدید و تعویض نمی باشد . چون این ویزا در اصل برای ملاقات و آشنایی بیشتر فرد خارجی و شخص تبعه انگلستان  داده شده است . بعد از تحقق این امر شخص خارجی باید به کشور خود بر گردد  و این بار از طریق ویزای ازدواج وارد کشور انگلستان شود . فرد متقاضی باید هزینه های ۶ ماه رو بدون کمک دولتی و گرفتن وام از پس آن برآید .

درخواست اقامت دائم کشور انگلستان پیش از اتمام  ویزا امکان پذیر است . در این نوع ویزا مدت اقامت ۳۳ ماه می باشد . در صورتی که مدت اقامت در ویزای نامزدی کشور انگلستان ۶ ماه است .

مراحل اخذ ویزای ازدواج در کشور انگلستان

به منظور اخذ ویزای ازدواج درانگلستان شرایط ذیل مورد نیاز می باشد:

ارائه تمکن مالی به سفارت کشور انگلستان

اثبات مسلط بودن شخص متقاضی به زبان انگلیسی

ارائه برگ تست وآزمایش سلامت

وجود صفحات خالی لازم برای دریافت ویزای ازدواج در کشور انگلستان

ارائه فرم اسپانسر شیب در صورت نیاز از طرف همسر الزامی می باشد .

مدارک  اثر انگشت وعکس که به آن مدارک بیومتریک  گفته می شود را به سفارت کشور انگلستان که در تهران می باشد ارائه نماید .
شخص متقاضی اگر می خواهد با همسر خود در خاک انگلستان بماند باید در خواست خود را به دولت اعلام نماید . دولت انگلستان به شرطی این درخواست را بررسی می کند که شخص مورد نظر در کشور انگلستان حضور داشته باشد . نتیجه این بررسی بعد از ۸ هفته اعلام می شود . هزینه های این در خواست اگر به صورت آنلاین انجام پذیرد ۸۱۱ پوند است . و اگر این درخواست به صورتی که شخصا فرد ارائه نماید ۱۳۱۱ پوند هزینه دارد . در این مرحله پرداخت هزینه های بیمه اجباری می باشد .
در نهایت می توان گفت مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان یکی از روشهای مهاجرتی مناسب برای مهاجرت به این کشور است . در صورت داشتن شرایط  مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان شما می توانید از طریق موسسات حقوقی برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید و کار را به وکلای مهاجرتی که تجربه لازم را در زمینه مهاجرت دارند بسپارید تا در کوتاه ترین زمان به هدف خود برای مهاجرت برسید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکلا و مشاورین برگزیده در زمینه مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلستان بهره مند شوید و اطلاعات لازم را بدست آورید.

 

نگارنده: علیرضا واقفی

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *